Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania uprawnienia "VFR noc"
Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania uprawnienia "VFR noc"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedsiębiorstwa sektora lotniczo-kosmicznego, tj.: personel latający (piloci)
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1431 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńSzkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania uprawnienia "noc"
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia w ATO jest przekazanie pilotom wiedzy oraz umiejętności sprawnego i bezpiecznego latania w lotach z widocznością VFR w nocy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się uzyskanie uprawnienia VFR NOC | Kryteria weryfikacji Posiadanie licencji PPL9A) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi
Szkolenie składa się z 5 godzin szkolenia teoretycznego i 5 godzin szkolenia praktycznego.
Część praktyczna szkolenia obejmuje:
- Szkolenie praktyczne - ćw. 1 Lot szkolny do strefy w nocy 0:30 min. - do ustalenia
- Szkolenie praktyczne - ćw. 2 Lot szkolny po kręgu 1:30 min. - do ustalenia
- Szkolenie praktyczne - ćw. 3 Lot egzaminacyjny po kręgu 0:12 min. - do ustalenia
Łącznie w szkoleniu praktycznym: nie mniej niż 5 godzin. Szkolenie praktyczne jest ustalane indywidualnie z uczestnikiem usługi prowadzone jest z uwzględnieniem warunków pogodowych. W przypadku złej pogody, zajęcia praktyczne przekładane są na inny dzień. Szkolenie ma charakter indywidualny. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Podmiotu Świadczącego. Zajęcia ewidencjonowane są w dokumentacji szkoleniowej z zapisem co do minuty czasu trwania lotu. |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Procedury normalne, procedury awaryjne | Prowadzący Krzysztof Parys | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 719,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 571,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 465,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Łazorko
Wykształcenie wyższe,
Posiadane uprawnienia w licencji: SEP(L), FI(A)
Posiadane uprawnienia instruktorskie: FI/CPL/FI
Krzysztof Parys
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Osoba szkolona będzie miała dostęp do sprawnego i certyfikowanego przez Ośrodek ATO samolotu do wykonywania lotów, a także dostęp do instrukcji i dokumentów operacyjnych oraz prawa lotniczego, dokumentów ICAO i rozporządzeń EASA
Warunki uczestnictwa
- - ważne uprawnienie SEP(L) wpisane do licencji
- - ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie min klasy 2
Informacje dodatkowe
Szkolenie zwolnione jest ze stawki VAT w przypadku:
- finansowania szkolenia ze środków publicznych
Walidacja zostanie przygotowana i przeprowadzona przez eksperta "Royal-Star" - osobę niezależną i nie będącą trenerem prowadzącym szkolenie. Efektem nabycia kompetencji oraz ukończenia szkolenia praktycznego jest uzyskanie "Zaświadczenia o Ukończeniu Szkolenia "Szkolenie teoretyczne i praktyczne do uzyskania uprawnienia VFR noc"
UWAGA:
Istnieje możliwość dostosowania harmonogramu szkolenia do indywidualnuch potrzeb zainteresowanego, Po wiecej informacji proszę o kontakt z Ośrodkiem.
Adres
Adres
Szkolenie praktyczne odbywa się na lotnisku EPML Mielec, gdzie uczniowie mają Bezpośredni dostęp do dwóch pasów startowych położonych na kierunkach N i S oraz W i E, zlokalizowanych na lotnisku w Mielcu z bezpośrednim dostępem, który umożliwia loty przez 365 dni w roku.
Dostęp do pomieszczenia wypoczynku, sali do prowadzenia konsultacji z instruktorem oraz sieci internetowej, certyfikowanego samolotu do wykonywanie lotów praktycznych szkolenia.