Szkolenie do uzyskania uprawnienia MCC w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej
Szkolenie do uzyskania uprawnienia MCC w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy przedsiębiorstwa sektora lotniczo-kosmicznego, tj.: personel latający (piloci)
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji31-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenie KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz art. 21 ust 2 pkt 5a, art. 160 i 161 i 95 a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1431 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńSzkolenie teoretyczne i praktyczne w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej MCC(A)
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia w zakresie współpracy w załodze wieloosobowej jest rozwinięcie elementów technicznych i nietechnicznych wiedzy, umiejętności i postaw wymaganych do wykonywania lotów statkiem powietrznym z załogą wieloosobową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Celem szkolenia w załodze wieloosobowej jest rozwinięcie elementów technicznych i nietechnicznych wiedzy, umiejętności i postaw wymaganych do wykonywania lotów statkiem powietrznym z załogą wieloosobową | Kryteria weryfikacji Kandydaci do szkolenia muszą posiadać co najmniej licencję pilota samolotowego turystycznego lub wyższą oraz szkolenie do uprawnienia wykonywania lotów wg wskazań przyrządów IR | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie składa się z 25 godzin szkolenia teoretycznego i 20 godzin szkolenia praktycznego. Część praktyczna szkolenia obejmuje:
|
|
|
|
|
|
Łącznie w szkoleniu praktycznym: nie mniej niż 20 godzin. Szkolenie praktyczne odbędzie się w terminie od 22.05.2021 do 30.06.2021 |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Stosowanie FMS, Normalne działanie systemów, Anormalne i awaryjne działanie systemów, Środowisko, pogoda i służby kontroli ruchu lotniczego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Komunikacja, Monitorowanie i sprawdzanie, Stosowanie list kontrolnych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Podział zadań, Odprawy, Kierowanie/zarządzanie lotem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 8 364,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 185,87 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 151,11 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Dyrda
Prowadzi szkolenie
MCC
JOC
Marek Sałek
Wykształcenie wyższe,
Posiadane uprawnienia w licencji ATPL(A): SEP(L), IR/SE, FI,
Posiadane uprawnienia FI/CPL/IR/FI, MCCI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały udostępnia instruktor prowadzący
Warunki uczestnictwa
Kandydaci do szkolenia muszą posiadać co najmniej licencję pilota samolotowego turystycznego (PPL(A)) lub wyższą oraz szkolenie do uprawnienia wykonywania lotów wg wskazań przyrządów (IR(A)).
Informacje dodatkowe
Szkolenie zwolnione jest ze stawki VAT w przypadku:
- posiadania licencji CPL(A)
LUB:
- finansowania szkolenia ze środków publicznych
Ukończenie szkolenia potwierdzone jest wydaniem zaświadczenia/rekomendacji o posiadaniu certyfikatu MCC
UWAGA:
Istnieje możliwość dostosowania harmonogramu szkolenia do indywidualnuch potrzeb zainteresowanego, Po wiecej informacji proszę o kontakt z Ośrodkiem.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
0