Nowoczesny pracownik placówki oświatowej w edukacji przyszłości – budowanie osobowości w oparciu o PCM z elementami cyfrowych i zielonych kompetencji.
Nowoczesny pracownik placówki oświatowej w edukacji przyszłości – budowanie osobowości w oparciu o PCM z elementami cyfrowych i zielonych kompetencji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników:
- Dydaktyczni: nauczyciele, wychowawcy, specjaliści (pedagog/psycholog/pomoc nauczyciela).
- Administracja: sekretariat, kadry, finanse, marketing, rekrutacja.
- Kadra kierownicza: zarząd, dyrekcja.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-04-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie kompetencji pracowników w zakresie:- PCM – lepsza komunikacja i współpraca między wszystkimi rolami (nauczyciele, administracja, kierownictwo, rodzice, uczniowie),
- kompetencji cyfrowych (AI, chmura, bezpieczeństwo) – zgodnie z DigComp,
- kompetencji zielonych – zgodnie z GreenComp, z akcentem na działania ekooszczędnościowe (druk, energia, gospodarka odpadami) i edukacyjne.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawy PCM: kanały, potrzeby, sekwencja stresu, „drivery” – w kontekście współpracy działów. | Kryteria weryfikacji Są | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFinea Inwest Sp. z o.o. w Mikołowie
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFinea Inwest Sp. z o.o. w Mikołowie
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Moduł 1. PCM dla całej placówki (14h)
1.1 Fundamenty PCM w organizacji: kanały, potrzeby, „drivery” (2h)
1.2 Mapowanie kontaktów: front-office (sekretariat/rodzic), back-office (administracja/dostawcy), dydaktyka (nauczyciel–uczeń–rodzic), obsługa (konserwacja/stołówka) (2h)
1.3 Stres i deeskalacja: interwencje krótkie, mediacja wewnętrzna, informacja zwrotna (2h)
1.4 Role-play wg ról: trudny rodzic (sekretariat/nauczyciel), reklamacja dostawy (administracja/obsługa), awaria (obsługa/dydaktyka), konflikt między działami (3h)
1.5 Kodeks komunikacyjny PCM (ustalenia wewnątrz organizacji, ścieżki eskalacji, standardy odpowiedzi) (3h)
1.6 Testy osobowości i walidacja efektów uczenia się (2h)
Moduł 2. Kompetencje cyfrowe i AI (DigComp) – w praktyce ról (5h)
2.1 Chmura i obieg pracy: repozytoria, uprawnienia, wersjonowanie, wspólne kalendarze (1h)
2.2 Tworzenie treści: komunikaty, formularze, szablony (sekretariat/administracja), materiały dydaktyczne (nauczyciele), instrukcje/ checklisty (obsługa) (1h)
2.3 AI w pracy szkoły:
— nauczyciele: generowanie materiałów, kryteria oceny, rubryki;
— administracja: podsumowania pism, drafty maili/procedur;
— obsługa: proste asysty (instrukcje, harmonogramy, checklisty);
— kierownictwo: briefy/analizy/komunikaty (2h)
2.4 Bezpieczeństwo i RODO: MFA, role i uprawnienia, redakcja danych wrażliwych, higiena cyfrowa (30 min)
2.5. Walidacja efektów uczenia się (30 min)
Moduł 3. Zielone kompetencje i integracja (GreenComp) (5h)
3.1 Audyt „zielonej placówki”: papier/druk/energia/odpady/zakupy – mapowanie przepływów (1,5h)
3.2 Dźwignie zmiany: polityka drukowania, zarządzanie urządzeniami, segregacja i obieg odpadów, zakupy „green” (1h)
3.3 Projektowanie działań:
— operacyjne (cała placówka, np. polityka druku + monitoring),
— edukacyjne (projekty ESD, kampanie uczniowskie) (2h)
3.4. Walidacja efektów uczenia się i wydanie certyfikatu (30 min)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 208,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Piątek-Niewęgłowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały i narzędzia:
Skrypt PDF, karty pracy, checklisty licencyjne/RODO, szablony scenariuszy, tablica online (np. Jamboard/Whiteboard), formularze testów.
Dostępność:
Zapewnienie materiałów o wysokim kontraście, napisów w wideo, przerw regeneracyjnych; elastyczny podział na krótsze bloki.
Warunki uczestnictwa
Wymagania wstępne:
Podstawowa obsługa komputera i przeglądarki; konto szkoły w wybranej chmurze (Google/Microsoft) lub konta testowe przygotowane przez trenera.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi