Szkolenie dedykowane dla WOJSKA, pilot drona w Kat. STS 01 + STS 02 z egzaminem + moduł specjalny: wykorzystywanie bezzałogowców w działaniach WOJSKOWYCH, Termowizja, loty FPV, aplikacja ATAK oraz pies robot.
Szkolenie dedykowane dla WOJSKA, pilot drona w Kat. STS 01 + STS 02 z egzaminem + moduł specjalny: wykorzystywanie bezzałogowców w działaniach WOJSKOWYCH, Termowizja, loty FPV, aplikacja ATAK oraz pies robot.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Grupa docelowa usługi
Kurs umożliwia podniesienie umiejętności zawodowych osobom pracującym w WOJSKU którzy w codziennej służbie odpowiadają za prowadzenie akcji, w tym analizę ryzyka i zapewnienie bezpieczeństwa działań. Którzy wykorzystują lub planują wykorzystywać drony do oceny sytuacji w terenie, monitorowania, obsługi kamer termowizyjnych czy sporządzania dokumentacji z akcji, którzy chcą zdobyć wiedzę z zakresu obsługi dronów, zdać egzamin państwowy i uzyskać uprawnienia STS-01 i STS-02;
Usługa adresowana jest także do Uczestników Projektu WUP Kielce "Buduj swój Rozwój - BUR" .
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników100
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi49
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa rozwojowa przygotowuje WOJSKOWYCH do samodzielnego wykonywania lotów w ramach STS-01 i STS-02 (po zdaniu egzaminu i uzyskaniu uprawnień ULC) oraz potwierdza zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie procedur bezpieczeństwa i analizy ryzyka, wykorzystania dronów w akcjach: obsługi kamer termowizyjnych i analizy danych, loty FPV, aplikacji ATAK oraz pies robot.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą przepisów lotniczych i procedur STS-01 | Kryteria weryfikacji • rozróżnia kategorie operacji BSP i obowiązki operatora | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji • charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej i ograniczenia VLOS (lot w zasięgu wzroku) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji • interpretuje procedury normalne i awaryjne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje czynniki wpływające na bezpieczeństwo lotów BSP | Kryteria weryfikacji • ocenia warunki meteorologiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji • analizuje ryzyko operacyjne i dobiera środki redukcji ryzyka | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji • omawia wpływ ograniczeń człowieka (zmęczenie, stres) na lot | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Planuje i przygotowuje misję lotniczą zgodnie z wymaganiami STS-01 | Kryteria weryfikacji • opracowuje plan misji w odniesieniu do przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji • dobiera odpowiednie BSP i aplikacje do realizacji zadania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji • wykonuje przegląd przedstartowy i ocenia stan systemu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wykonuje loty BSP w kategorii szczególnej VLOS do 25 kg | Kryteria weryfikacji • startuje, manewruje i ląduje dronem w różnych warunkach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji • ustawia parametry lotu i kamery zgodnie z celem misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji • nadzoruje bezpieczeństwo operacji w trakcie wykonywania lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Analizuje przepisy i procedury dotyczące operacji BVLOS (STS-02). | Kryteria weryfikacji rozróżnia wymagania prawne dla lotów BVLOS w STS-02 | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje procedury planowania misji BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji definiuje procedury reagowania w sytuacjach awaryjnych dla BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Planuje i realizuje misje BVLOS zgodnie z wymaganiami STS-02 | Kryteria weryfikacji opracowuje plan misji z uwzględnieniem przestrzeni powietrznej i ograniczeń BVLOS | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji konfiguruje parametry BSP i systemów łączności do misji BVLOS | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji nadzoruje bezpieczeństwo operacji BVLOS podczas lotu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjępodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Warunki osiągnięcia celu edukacyjnego:
Dla osiągnięcia celu edukacyjnego uczestnik powinien być osobą dorosłą, która ukończyła 18 rok życia. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób indywidualnych, jak i przedsiębiorców oraz ich pracowników, w szczególności związanych z branżą Wojskową. Do udziału nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w pilotowaniu BSP – wystarczą podstawowe umiejętności obsługi komputera oraz posiadanie kat. otwartej A1/A3, za darmo do wykonania na stronie drony.gov.pl.
Dzień 1: Teoretyczne przygotowanie do STS-01
1. Wprowadzenie i prawo lotnicze
- Podstawy prawa lotniczego w kontekście BSP (Bezzałogowych Statków Powietrznych)
- Kategorie operacji: otwarta, szczególna, certyfikowana
- Przepisy UE – Rozporządzenia 2019/947 i 2019/945
- Obowiązki operatora i pilota BSP
- Rejestracja operatora, identyfikacja zdalna, oznaczenie drona
2. Ogólna wiedza na temat BSP
- Klasyfikacja dronów według masy, przeznaczenia i rodzaju napędu
- Elementy składowe systemu BSP (statek, naziemna stacja sterująca, system łączności)
- Zasada działania i podstawowe funkcje
3. Procedury operacyjne
- Planowanie misji zgodnie z wymaganiami STS-01
- Sprawdzenie stanu technicznego BSP przed lotem
- Procedury startu, lotu i lądowania
- Zachowanie w sytuacjach awaryjnych (fail-safe, RTH)
- Raportowanie incydentów
4. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko
- Geofencing i ograniczenia przestrzeni powietrznej
- Środki bezpieczeństwa w strefie operacyjnej
- Ocena ryzyka związanego z osobami postronnymi i infrastrukturą
5. Osiągi BSP
- Zdolność do lotu, prędkość, zasięg, czas lotu
- Wpływ ładunku, warunków pogodowych i konfiguracji na osiągi
- Typowe awarie i ich skutki
6. Meteorologia
- Podstawowe zjawiska atmosferyczne istotne dla BSP
- Odczytywanie prognoz i METAR/TAF
- Wpływ warunków pogodowych (wiatr, deszcz, mgła) na bezpieczeństwo lotu
7. Człowiek – możliwości i ograniczenia
- Ergonomia i koncentracja
- Czynniki wpływające na błędy pilota (zmęczenie, stres, nałogi)
- Podejmowanie decyzji w sytuacjach ryzyka
8. Nawigacja
- Podstawy nawigacji BSP w przestrzeni VLOS
- Czytanie map, aplikacje wspierające loty (np. DroneRadar, VLOS.app)
- Zasady świadomości sytuacyjnej i zarządzania przestrzenią operacyjną
9. Analiza ryzyka: SORA i PDRA
- Czym jest SORA (Specific Operations Risk Assessment) – podstawy
- Analiza PDRA (Predefined Risk Assessment)
- Określanie poziomu ryzyka (GRC, ARC) i środków redukcji ryzyka
- Praktyczne przykłady zastosowania oceny ryzyka w misji BSP
Dzień 2 – Teoretyczne przygotowanie do STS-02
1. Wprowadzenie i prawo lotnicze
Podstawy prawa lotniczego w kontekście BSP (Bezzałogowych Statków Powietrznych)
- Kategorie operacji: otwarta, szczególna, certyfikowana
- Przepisy UE – Rozporządzenia 2019/947 i 2019/945
- Obowiązki operatora i pilota BSP
2. Procedury operacyjne
- Planowanie misji zgodnie z wymaganiami STS-02
- Sprawdzenie stanu technicznego BSP przed lotem
- Procedury startu, lotu i lądowania
- Zachowanie w sytuacjach awaryjnych (fail-safe, RTH)
3. Nawigacja
- Podstawy nawigacji BSP w przestrzeni BVLOS
- Planowanie misji dla loty BVLOS
- Egzamin z wiedzy teoretycznej do STS 01 i STS 02 (podmiot zewnętrzny) - 1 godzina
Dzień 3 – Aplikacja ATAK
(8 godzin)
1. Wprowadzenie do ATAK
Cele: Poznanie systemu, zastosowań i architektury.
Zakres:
- Czym jest ATAK, historia i przeznaczenie.
- Zastosowania w służbach mundurowych, ratownictwie, wojsku.
- Podstawowe elementy ekosystemu TAK (ATAK, WinTAK, TAK Server).
2. Konfiguracja i środowisko pracy
Cele: Przygotowanie urządzeń i środowiska.
Zakres:
Wymagania sprzętowe i systemowe.
- Instalacja aplikacji ATAK.
- Struktura katalogów i pluginów.
- Profil użytkownika, ustawienia map, tryby wyświetlania.
- Bezpieczeństwo i zarządzanie danymi.
3. Podstawy pracy z mapą
Cele: Nauka obsługi map i nawigacji.
Zakres:
- Rodzaje map (offline/online, raster, WMS/WMTS).
- Zoom, orientacja mapy, pomiary.
- Warstwy i kontrola ich widoczności.
- Pobieranie i wczytywanie map offline.
4. Narzędzia nawigacyjne ATAK
Cele: Poznanie funkcji pozycjonowania i nawigacji.
Zakres:
- GPS/GLONASS/Galileo – integracja.
- Trasy, punkty nawigacyjne (Routes, Waypoints).
- Trackery i rejestrowanie śladu.
- ALERTY GPS i geofencing.
5.Elementy TAK: PIN-y i ich zastosowanie
Cele: Tworzenie, klasyfikacja i edycja obiektów.
Zakres:
- Rodzaje PIN-ów (Markers).
- Dodawanie, edycja, opis, symbole MIL-STD-2525.
- Kategoryzacja, filtrowanie, eksport.
6.Współpraca w ATAK
Cele: Nauka komunikacji taktycznej w czasie rzeczywistym.
Zakres:
- COT (Cursor on Target) – mechanizm wymiany danych.
- Udostępnianie PIN-ów, pozycji i tras.
- Chat, broadcast, radial menu.
- SMA (Shared Mission Areas).
7. Praca z TAK Serverem
Cele: Integracja ATAK w środowisku sieciowym.
Zakres:
- Typy połączeń (Wi-Fi, LTE, mesh, radio).
- Konfiguracja połączenia z TAK Serverem.
- Zasady zarządzania misjami i użytkownikami.
- Backup/restore misji.
8.Zaawansowane narzędzia i pluginy
Cele: Rozszerzenie możliwości aplikacji.
Zakres:
- Kalkulatory wojskowe (dystans, azymut, artyleryjskie — jeśli dostępne).
- Kamera/Video streaming.
- Import/eksport plików KML/KMZ/COT.
- Pluginy: m.in. GeoChat, DataSync, Team Awareness, Uas tools
Kolejne dni Praktyka:
- do STS 01 i STS 02 (8 godzin lotów)
Praktyka działań ćwiczenia praktyczne WOJSKOWYCH, termowizja, loty FPV, pies robot/ symulacja (praca grupowa) (8 godzin)
1. Moduł: Operacje logistyczne z wykorzystaniem drona
(symulacja zrzutów pakietów szkoleniowych oraz dostarczania zapotrzebowania)
Cel modułu:
Nauka precyzyjnego transportu ładunku, symulacji zrzutu pakietów szkoleniowych oraz realizacji misji dostarczania zapotrzebowania w różne strefy.
Plan szkolenia:
1. Wprowadzenie i bezpieczeństwo
- Omówienie mechanizmów podwieszeń i systemów wypięć.
- Procedury bezpieczeństwa podczas lotów z ładunkiem.
2. Przygotowanie pakietów treningowych
- Balansowanie ładunku.
- Mocowanie i test stabilności.
- Próby „na sucho” bez startu.
3. Loty z obciążeniem – trening podstawowy
- Starty i lądowania z ładunkiem.
- Stabilizacja toru lotu.
- Przeloty na różnych wysokościach.
4. Precyzyjne zrzuty / dostarczanie pakietów
(Zrzut = wypięcie bezpiecznego, obojętnego szkoleniowego pakietu)
- Podejścia do punktów oznaczonych.
- Zrzut pakietu na sygnał lub w wyznaczonej strefie.
- Dostarczenie zapotrzebowania do punktów A–B–C.
5. Symulacja sytuacyjna
- Misja złożona: transport, wypięcie i powrót drona.
- Praca operator + obserwator + osoba wyznaczająca strefę odbioru.
2. Moduł: Misje rozpoznawcze z wykorzystaniem drona
Cel modułu:
Przygotowanie operatora do prowadzenia rozpoznania terenowego w różnych warunkach, dokumentowania i analizowania danych.
Plan szkolenia:
1. Teoria rozpoznania z powietrza
- Typy kamer, ich możliwości i ograniczenia.
- Zasady pozyskiwania danych i raportowania.
2. Planowanie misji
- Wyznaczanie punktów waypoint.
- Symulacja zagrożeń i ograniczeń terenu.
- Podział obowiązków w zespole.
3. Loty rozpoznawcze
- Obserwacja obiektów statycznych i ruchomych.
- Wykonywanie zdjęć operacyjnych.
- Skanowanie terenu w osi poziomej i pionowej.
- Praca w przestrzeni otwartej i częściowo zurbanizowanej.
4. Analiza materiału i sporządzenie raportu
- Identyfikacja szczegółów na nagraniach.
- Tworzenie krótkich notatek operacyjnych.
5. Złożona misja końcowa
- Zadanie: wykrycie punktu, dokumentacja, ocena sytuacyjna, powrót i raport.
3. Moduł: Robot mobilny (pies-robot) + platforma dronowa
(robot terenowy + dron startujący z jego platformy)
Cel modułu:
Nauka koordynacji działań między robotem mobilnym a dronem, prowadzenia rozpoznania w terenie o ograniczonej widoczności oraz startu drona z mobilnej platformy.
Plan szkolenia:
1. Wprowadzenie do robota mobilnego
- Sterowanie, tryby pracy, zasady bezpieczeństwa.
- Omówienie trasy A → B.
2. Zadanie terenowe – przejście robota z punktu A do punktu B
- Nawigacja w terenie o różnym ukształtowaniu.
- Omijanie przeszkód.
- Zbieranie obrazu z kamer robota.
3. Rozpoznanie z użyciem robota
- Ocena terenu z poziomu gruntu.
- Identyfikacja obiektów możliwych do wykrycia z niskiego pułapu.
4. Platforma dronowa na plecach robota – przygotowanie do startu
- Procedura aktywacji.
- Kontrola stabilności i bezpieczeństwa.
5. Start drona z robota – misja kontynuacyjna
Scenariusz:
Robot dociera do punktu B, lecz ukształtowanie terenu uniemożliwia dalszą obserwację naziemną → konieczne jest uruchomienie drona.
- Start z platformy robota.
- Obserwacja terenu niewidocznego z poziomu gruntu.
- Dokumentacja obszaru niedostępnego dla robota.
- Powrót drona, lądowanie i zakończenie misji.
6. Podsumowanie
- Omówienie błędów.
- Ocena współpracy operatorów.
Wnioski do przyszłych działań.
Praktyka działań Ćwiczenia praktyczne w terenie APIKACJA ATAK, (praca grupowa) (8 godzin lotów)
Cele: Zastosowanie wiedzy w praktyce.
Zakres:
1. Stworzenie misji i połączenie wszystkich uczestników.
2. Oznaczanie PIN-ami sytuacji taktycznej.
3. Wyznaczenie i przekazanie drogi podejścia.
4. Nawigacja do celu.
5. Praca zespołowa: koordynacja w czasie rzeczywistym.
__________________________________________________________
Czas trwania: Liczba godzina teorii: 24 godz.;
Liczba godzina praktyki: 24 godzin, w tym:
- loty do STS 01 i STS 02 (8 godzin lotów)
- praktyka działań Ćwiczenia praktyczne w terenie APIKACJA ATAK, Termowizja, loty FPV, pies robot/ symulacja (praca grupowa) (16 godzin lotów)
łącznie 40 godzin + egzamin 1 godzina
Warunki organizacyjne:
- Usługa w formie mieszanej: teoria - zdalnie (MS Teams), praktyka - stacjonarnie w terenie,
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych,
- Przerwy wliczają się w czas usługi,
- Część praktyczna (loty praktyczne) ustalana jest indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 10.01.2026r. do 30.04.2026r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej szkolenia dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usług. Harmonogram zajęć może ulec zmianom ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej, sytuacje losowe.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Wprowadzenie i prawo lotnicze. Ogólna wiedza na temat BSP - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Procedury operacyjne. Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Osiągi BSP. Meteorologia. Człowiek – możliwości i ograniczenia - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Nawigacja. Analiza ryzyka: SORA i PDRA - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Prawo lotnicze. Procedury operacyjne - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Procedury operacyjne cd. - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Nawigacja - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Człowiek – możliwości i ograniczenia - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Meteorologia - rozmowa na żywo | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Prawo lotnicze do STS-02 | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Przerwa | Prowadzący NORBERT GROMSKI | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Egzamin z wiedzy teoretycznej do STS 01 i STS 02 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:10 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Aplikacja ATAK Wprowadzenie - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Aplikacja ATAK Zastosowania w służbach mundurowych, ratownictwie, wojsku - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Przerwa | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Konfiguracja i środowisko pracy aplikacji ATAK - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Podstawy pracy z mapą - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Przerwa | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Narzędzia nawigacyjne ATAK - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Elementy TAK: PIN-y i ich zastosowanie - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Przerwa | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Współpraca w ATAK, Praca z TAK Serverem, Zaawansowane narzędzia i pluginy - rozmowa na żywo | Prowadzący Mateusz Matusiak | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 102,04 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 102,04 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Kaźmierczak
Szkoleniowiec w zakresie wykorzystania BSP w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych „Search and Rescue", fotogrametria niskiego pułapu, inspekcji farmami fotowoltaicznymi czy nalotów multispektralnych.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej.
Może pochwalić się również wieloletnim doświadczeniem w klasycznych pomiarach geodezyjnych z zakresu: pomiary sytuacyjno-wysokościowe, rozgraniczenia i podziały nieruchomości oraz geodezyjna obsługa inwestycji jak i w zastosowaniu nowoczesnych technik pomiarowych fotogrametrii i skanowania LiDAR.
Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP.
Instruktor posiada kompetencje w dziedzinie ekoinnowacji oraz "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i ogólnym, wykorzystywanych w obszarze zielonej gospodarki
NORBERT GROMSKI
Ekspert w zakresie wykorzystania BSP w operacjach poszukiwawczo-ratowniczych „Search and Rescue", fotogrametria niskiego pułapu, czy inspekcji farmami fotowoltaicznymi.
Instruktor posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed obowiązywaniem niniejszej usługi rozwojowej.
W przeciągu ostatnich 5 lat angażuje się również w projekty wykorzystujące BSP w działaniach na rzecz ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju oraz wdrażania innowacyjnych technologii wspierających zieloną gospodarkę. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje do przeprowadzania oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów BSP. Instruktor posiada kompetencje w dziedzinie ekoinnowacji oraz "zielonych umiejętności" o charakterze zawodowym i ogólnym, wykorzystywanych w obszarze zielonej gospodarki.
Mateusz Matusiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie elektronicznej (wysłane mailem) z zakresem teoretycznym szkolenia.
Informacje dodatkowe
- Podstawa zwolnienia z VAT art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c
- Usługa dedykowana w ramach naboru przeprowadzanego przez WUP Kielce w ramach projektu "BUduj swój Rozwój - Baza Usług Rozwojowych".
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Platforma komunikacyjna:
- Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem komunikatora MS Teams, umożliwiającego interakcję face to face, udostępnianie ekranu, czat i pracę na materiałach wideo.
- Minimalne wymagania sprzętowe:
- Do udziału w szkoleniu wymagany jest komputer lub laptop wyposażony w sprawną kamerę internetową, mikrofon i głośniki/słuchawki. Urządzenia mobilne (telefon, tablet z systemem Android/iOS) nie zapewniają pełnej funkcjonalności i nie są dopuszczone jako główne narzędzie pracy.
- Minimalne wymagania dotyczące łącza internetowego:
- Stabilne łącze internetowe o prędkości min. 10 Mb/s dla pobierania i 5 Mb/s dla wysyłania, z zalecanym podłączeniem przez sieć kablową lub stabilne Wi-Fi. Wymagane jest nieprzerwane połączenie internetowe w trakcie całego szkolenia.
- Niezbędne oprogramowanie:
- Aktualna wersja przeglądarki internetowej (Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox) lub aplikacja desktopowa MS Teams,
- Aktualny system operacyjny (Windows 10 lub nowszy, macOS 10.14 lub nowszy),
- Pakiet biurowy i przeglądarka plików PDF do otwierania materiałów szkoleniowych.
Uwagi dodatkowe:
- Uczestnik powinien upewnić się, że korzysta z najnowszej wersji przeglądarki lub aplikacji MS Teams.
- Zaleca się wyłączenie blokowania reklam oraz innych wtyczek mogących zakłócać działanie platformy.
- Przed rozpoczęciem szkolenia należy przetestować działanie kamery, mikrofonu i głośników/słuchawek.
- Link do spotkania w MS Teams zostaną udostępnione Uczestnikom najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
- W razie problemów technicznych Uczestnik może skontaktować się z organizatorem pod wskazanym w karcie usługi numerem telefonu lub adresem e-mail.
Adres
Adres
Z uwagi na zmienne warunki pogodowe oraz dostępność przestrzeni powietrznej, lokalizacja szkolenia może ulec zmianie. W takiej sytuacji Uczestnik niezwłocznie powiadamia Operatora, aby umożliwić ewentualną wizytę monitoringową.