Specjalista ds. AI i kompetencji cyfrowych z elementami DISC i zrównoważonego rozwoju
Specjalista ds. AI i kompetencji cyfrowych z elementami DISC i zrównoważonego rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób z województwa śląskiego, które chcą:
- Rozwinąć praktyczne kompetencje w pracy z AI – od podstaw po zaawansowane prompty.
- Poznać swoje mocne strony poprzez model DISC i wykorzystać je w nowych zawodach związanych z AI.
- Tworzyć treści cyfrowe, marketingowe i analityczne z użyciem narzędzi sztucznej inteligencji.
- Podnieść kwalifikacje lub przebranżowić się w kierunku zawodów przyszłości.
- Zrozumieć, jak łączyć AI ze zrównoważonym rozwojem, tworząc odpowiedzialne i ekologiczne rozwiązania.
- Zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracy zgodnie z założeniami Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestników do świadomego i praktycznego wykorzystywania sztucznej inteligencji w pracy oraz w procesie rozwoju zawodowego. Uczestnicy nauczą się tworzyć treści i rozwiązania cyfrowe oparte na AI, zrozumieją własne mocne strony dzięki modelowi DISC oraz dowiedzą się, jak łączyć technologie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Szkolenie ma umożliwić uczestnikom efektywne wejście w zawody przyszłości, zwiększenie konkurencyjności na rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się wymienia główne obszary zastosowania AI w pracy i biznesie, opisuje podstawowe zasady działania modeli językowych, wskazuje różnicę między automatyzacją a wsparciem (augmentacją) | Kryteria weryfikacji poprawnie omawia przykłady użycia AI, wyjaśnia, jak działa generatywna AI, przedstawia proste scenariusze zastosowań AI w swoim zawodzie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się identyfikuje swój styl DISC, wskazuje mocne i słabe strony każdego stylu, opisuje, jak jego styl wpływa na sposób komunikacji i pracy z technologią | Kryteria weryfikacji poprawnie dopasowuje zadania i działania do stylu DISC, potrafi uzasadnić, w jaki sposób jego styl wspiera pracę z AI, wskazuje przykłady promptów dobranych do stylów DISC | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się opisuje elementy dobrego promptu, wymienia zasady skutecznego zadawania pytań AI, tworzy różne typy promptów: informacyjne, kreatywne, analityczne | Kryteria weryfikacji tworzy co najmniej 3 poprawne prompty o różnej funkcji, stosuje strukturę: rola – cel – dane – styl – format, potrafi udoskonalić zły prompt na poprawny | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się stosuje AI do generowania tekstów, podsumowań i analiz, wykorzystuje AI do usprawniania pracy, tworzy treści marketingowe, edukacyjne lub informacyjne | Kryteria weryfikacji przygotowuje przykładowy materiał stworzony z użyciem AI (tekst, opis, plan, scenariusz), prezentuje prosty proces pracy z AI dla wybranego zadania, wybiera odpowiednie narzędzia AI do konkretnego zadania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wymienia aspekty etyczne i środowiskowe w pracy z AI, opisuje pojęcie cyfrowego śladu węglowego, wskazuje sposoby ograniczania wpływu technologii na środowisko | Kryteria weryfikacji przedstawia przykłady odpowiedzialnych praktyk korzystania z AI, potrafi wybrać rozwiązania bardziej ekologiczne lub mniej zasobochłonne, tworzy krótką rekomendację działań z obszaru AI + ESG | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się opisuje możliwości zawodowe związane z AI, wskazuje kompetencje, które chce rozwijać, tworzy własną ścieżkę rozwoju | Kryteria weryfikacji przygotowuje indywidualny mini-plan kariery związanej z AI, wymienia konkretne umiejętności i narzędzia do rozwoju, przedstawia przykładowe portfolio zadania wykonanego podczas szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1 – Podstawy AI, DISC i praca z technologią (8h dydaktycznych)
Moduł 1: Fundamenty sztucznej inteligencji i kompetencje przyszłości
- Rola specjalisty ds. AI w różnych branżach i obszarach biznesu.
- Kluczowe kompetencje cyfrowe i komunikacyjne wymagane na rynku pracy 2030.
- Przegląd nowych zawodów: Prompt Designer, AI Specialist, AI Workflow Architect, AI Sustainability Officer.
- AI jako wsparcie pracy człowieka – augmentacja, automatyzacja, odpowiedzialne korzystanie.
Moduł 2: Model DISC – odkrywanie mocnych stron w pracy z AI
- Charakterystyka stylów DISC (D, I, S, C) w kontekście pracy z technologią.
- Wpływ stylu osobowości na komunikację i sposób zadawania pytań AI.
- Dopasowanie roli zawodowej i stylu pracy do indywidualnego profilu DISC.
- Jak różne typy osobowości korzystają z narzędzi AI – praktyczne przykłady.
Moduł 3: Podstawy pracy z generatywną AI i jakość promptów
- Struktura dobrego promptu: cel, rola, dane, kontekst, styl, format.
- Rodzaje promptów: informacyjne, kreatywne, analityczne, decyzyjne.
- Unikanie błędów: nadmiar ogólności, chaotyczność, nadmierna szczegółowość.
- Tworzenie skutecznych promptów dopasowanych do stylów DISC (D, I, S, C).
Moduł 4: AI w praktyce – tworzenie treści, analiza i zrównoważone korzystanie z technologii
- Przegląd narzędzi AI wspierających tekst, analizę i automatyzację.
- Porównanie pracy tradycyjnej i wspieranej AI – efektywność, kreatywność, oszczędność zasobów.
- Zasady odpowiedzialnego korzystania z AI – etyka, wiarygodność, weryfikacja informacji.
- Zrównoważony rozwój: cyfrowy ślad węglowy, ekologiczne korzystanie z technologii, odpowiedzialne treści.
Dzień 2 – Prompty, zrównoważony rozwój i transformacja zawodowa (8h dydaktycznych)
Moduł 5: Zaawansowane techniki promptowania i personalizacja pod DISC
- Prompty zaawansowane: role-based prompting, chain-of-thought, multi-step prompting, persona prompting.
- Tworzenie promptów dopasowanych do stylów komunikacyjnych DISC (D, I, S, C).
- Projektowanie własnego AI-personala zgodnego z indywidualnym stylem.
- Praktyczne scenariusze pracy: analiza, kreatywność, podejmowanie decyzji, planowanie.
Moduł 6: Zrównoważony rozwój w pracy z AI (ESG + efektywność pracy)
- Etyczne i środowiskowe aspekty wykorzystania AI.
- Optymalizacja procesów cyfrowych w kontekście oszczędności czasu, energii i CO₂.
- Tworzenie treści wspierających zieloną transformację i odpowiedzialne marki.
- Projektowanie „zrównoważonego procesu AI” – minimalizacja zasobów, maksymalizacja efektywności.
Moduł 7: AI w praktyce zawodowej – automatyzacja, workflow i budowanie kompetencji
- Tworzenie własnych procesów pracy wspieranych AI (workflow).
- Przykłady zastosowań AI w HR, marketingu, administracji, biznesie i edukacji.
- Budowa portfolio umiejętności AI – przykłady case studies.
- Praktyczne ćwiczenia: przygotowanie treści, planów i analiz generowanych z AI.
Moduł 8: Transformacja zawodowa i plan rozwoju w świecie AI
- Mapowanie kompetencji przyszłości dopasowanych do uczestnika (DISC + AI).
- Możliwe ścieżki kariery i specjalizacje.
- Tworzenie indywidualnego planu rozwoju zawodowego (AI Career Plan).
- Podsumowanie i rekomendacje narzędzi do samodzielnej pracy.
Moduł 9: Walidacja wiedzy i certyfikacja
- Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
- Certyfikacja.
Zgodność z RSI 2030 i zielonymi kompetencjami
Szkolenie „Specjalista ds. sztucznej inteligencji z elementami zrównoważonego rozwoju i modelem DISC” wspiera cele Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 – Inteligentne Śląskie, rozwijając kluczowe kompetencje cyfrowe, analityczne i środowiskowe potrzebne na rynku pracy opartym na nowych technologiach.
Zgodność z inteligentnymi specjalizacjami regionu
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
– poprzez rozwój umiejętności pracy z narzędziami sztucznej inteligencji, tworzenia treści cyfrowych, analizy danych oraz projektowania procesów wspieranych AI.
Zielona gospodarka
– dzięki promowaniu odpowiedzialnego, energooszczędnego i zrównoważonego korzystania z technologii cyfrowych oraz wykorzystywaniu AI do wspomagania działań proekologicznych i edukacji środowiskowej.
Wspieranie zielonych kompetencji
- Uczestnicy poznają zasady odpowiedzialnego korzystania z AI, m.in. minimalizację cyfrowego śladu węglowego, świadomy dobór narzędzi oraz ograniczanie nadmiernego generowania danych.
- Szkolenie rozwija umiejętność tworzenia treści i komunikacji wspierającej zrównoważony rozwój, w tym narracji ESG oraz ekologicznych kampanii informacyjnych.
- Uczestnicy uczą się wykorzystywać AI w sposób wspierający efektywne gospodarowanie zasobami – czasem, energią i informacją.
Kompetencje przyszłości – zgodne z RSI 2030
- Program rozwija umiejętności niezbędne w nowoczesnych środowiskach pracy: pracę z generatywną AI, analizę informacji, automatyzację, kreatywność i myślenie systemowe.
- Łączy technologie cyfrowe z kompetencjami społecznymi DISC, wzmacniając komunikację, samoświadomość i efektywność w pracy zespołowej.
- Przygotowuje uczestników do funkcjonowania w gospodarce opartej na danych, technologii i innowacjach, zgodnie z kierunkiem transformacji cyfrowej i zielonej regionu.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie: rola sztucznej inteligencji w nowych zawodach + cel szkolenia | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Model DISC – zrozumienie swojego stylu i potencjału w pracy z AI | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Podstawy pracy z generatywną AI – zasady, etyka, jakościowe prompty | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 AI w pracy specjalisty: automatyzacja, analiza, kreatywność | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 DISC + AI: jak różne typy podejmują decyzje i zadają pytania AI | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zrównoważony rozwój (ESG) w pracy z AI | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Pisanie zaawansowanych promptów + prompty DISC dla różnych celów | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Transformacja zawodowa – jak odnaleźć się na rynku pracy z AI i DISC | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja i ewaluacja wiedzy. Certyfikacja | Prowadzący Agnieszka Kłos | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Kłos
Łączy kompetencje miękkie z nowoczesnymi technologiami. Ukończyła liczne szkolenia AI, m.in.: AI Prompt Engineer, AI w biznesie, ChatGPT i ML, AI & ML dla menedżerów, co pozwala jej praktycznie wspierać uczestników w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i pracy z narzędziami sztucznej inteligencji. Pokazuje, jak łączyć technologie – w tym AI – z zielonymi kompetencjami i świadomymi wyborami wspierającymi środowisko.
Jako certyfikowana trener DISC persolog® pomaga uczestnikom lepiej rozumieć swoje style działania i wykorzystywać mocne strony w komunikacji, tworzeniu treści oraz budowaniu ścieżki kariery w nowych zawodach.
Prowadzi szkolenia, warsztaty i programy dla firm oraz instytucji, integrując wiedzę psychologiczną, biznesową i technologiczną. Jej misją jest wspieranie ludzi w rozwijaniu kompetencji przyszłości w zgodzie z wartościami i realnymi potrzebami rynku pracy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Skrypty szkoleniowe w wersji elektronicznej
- Drukowany workbook z testem osobowości DISC persolog
- notatnik i długopis oraz flipchart do pracy koncepcyjnej
- Certyfikat ukończenia szkolenia – potwierdzający zdobycie kwalifikacji "Specjalista ds. sztucznej inteligencji z elementami zrównoważonego rozwoju.""
Uczestnik szkolenia pracuje na swoim własnym urządzeniu - smartfonie, tablecie lub laptopie.
Zakres tematyczny przedmiotowej usługi rozwojowej prowadzi do nabycia kwalifikacji - "Specjalista ds. sztucznej inteligencji z elementami zrównoważonego rozwoju."
Informacje dodatkowe
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej.
- Jedna godzina szkoleniowa obejmuje 45 minut zajęć.
- Przerwy wliczają się do czasu trwania szkolenia.
- Łączny czas przerw wynosi 150 minut.
Usługa zwolniona z VAT na podstawie §3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013r. w sprawie zwolnień odpodatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2025 r. poz. 832).
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów uczenia się.
Adres
Adres
Sala znajduje się na 1 piętrze.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- W budynku znajduje się winda.