Jakość zaczyna się ode mnie czyli świadomość efektu domina w procesie produkcji – myślenie procesowe
Jakość zaczyna się ode mnie czyli świadomość efektu domina w procesie produkcji – myślenie procesowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pracujących na każdym szczeblu w przedsiębiorstwie. Mogą z niego skorzystać zarówno pracownicy liniowi, specjaliści, kierownicy, właściciele firm. Każda osoba, niezależnie od poziomu stanowiska, która ma wpływ na jakość i ciągłość procesu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji25-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do świadomego działania w procesie produkcyjnym poprzez zrozumienie konsekwencji odchyleń oraz wzajemnych zależności między etapami wytwarzania. Przygotowuje uczestników do analizy procesów z perspektywy całości, identyfikacji ryzyka oraz wzmacniania stabilność i jakości finalnych wyrobów.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje przebieg procesu produkcji pieców i wyrobów metalowych w ujęciu przepływu. | Kryteria weryfikacji Opisuje główne etapy procesu oraz ich kolejność | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Omawia podczas ćwiczenia zależności między etapami w kontekście płynności procesu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje miejsca, w których najczęściej powstają ryzyka jakościowe. | Kryteria weryfikacji Wskazuje potencjalne źródła odchyleń na podstawie przedstawionego opisu procesu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje podczas symulacji sygnały świadczące o niezgodności na danym etapie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje wpływ pojedynczego błędu na kolejne etapy procesu (efekt domina). | Kryteria weryfikacji Analizuje przedstawiony przypadek i wyjaśnia, jak błąd przemieścił się przez proces | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Omawia w trakcie ćwiczenia grupowego konsekwencje odchylenia dla całego przepływu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje działania prewencyjne ograniczające powstawanie niezgodności w procesie. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy, które należy uwzględnić w planie działań stabilizujących proces | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opracowuje prosty plan zapobiegania odchyleniu w trakcie analizy przypadku | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady pracy zgodnej ze standardem w celu utrzymania powtarzalności procesu. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy skutecznego standardu pracy na podstawie przykładu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje wskazane elementy standardu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Fundamenty jakości i myślenia procesowego
1. Czym jest proces produkcyjny w branży metalowej?
- Struktura procesu przy wytwarzaniu pieców i elementów metalowych
- Przepływ materiałów, informacji i wartości
- Różnica między myśleniem stanowiskowym a procesowym
2. Efekt domina w procesie produkcji
- Jak niewielka odchyłka wpływa na kolejne fazy: cięcie, gięcie, spawanie, szlifowanie, montaż
- Niezgodność kontra wada — różnice i konsekwencje
- Realne przykłady strat operacyjnych w branży metalowej
3. Rola pracownika w stabilności procesu
- Odpowiedzialność procesowa niezależnie od stanowiska
- Mikrozachowania, które wzmacniają lub osłabiają jakość
- Praca zgodna ze standardem i jej wpływ na dalsze etapy
4. Warsztaty praktyczne
- Ćwiczenie: „Domino jakości” – grupowe odtwarzanie przebiegu błędu przez cały proces
- Analiza przypadków branżowych – wykrywanie momentu, w którym rozpoczął się problem
- Mapa procesu uproszczonego – uczestnicy samodzielnie tworzą łańcuch działań
Dzień 2 – Stabilność procesu, ryzyka i zapobieganie niezgodnościom
1. Rozpoznawanie ryzyk jakościowych
- Typowe przyczyny zakłóceń w procesach obróbki metalu
- Czynniki środowiskowe, sprzętowe i proceduralne
- Wpływ powtarzalności i zmienności na finalny wyrób
2. Standardy jako podstawa jakości
- Czym jest standard pracy w produkcji metalowej
- Elementy dobrego standardu: kolejność, parametry, kontrola krytyczna
- Jak proces degraduje się, gdy standard nie jest utrzymywany
3. Myślenie przyczynowo-skutkowe w produkcji
- Identyfikacja źródła odchyleń
- Analiza krótkiego i długiego cyklu informacji jakościowej
- Proste narzędzia do codziennego wykrywania odchyleń (checklista, punkt kontrolny, sygnały ostrzegawcze)
4. Warsztat praktyczny
- Symulacja „Linia odchyleń” – uczestnicy śledzą rosnący koszt błędu na każdym etapie
- Ćwiczenie: „Mój punkt kontroli” – określanie krytycznych elementów własnej pracy
- Analiza mini-studium przypadku – praca w grupach nad rozwiązaniem problemu procesu
Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny z wynikiem wygenerowanym automatycznie oraz obserwacja w warunkach symulowanych
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności:
- Warsztaty
- Studia przypadków (case studies)
- Symulacje praktycznych sytuacji
- Ćwiczenia grupowe
------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, czyli 1 jednostka lekcyjna to 45 min. Usługa trwa 24 jednostki lekcyjne, czyli 18 godzin. Przerwy odbywają się co 4 godziny i wliczają się w czas trwania usługi.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
- „Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR.”
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - zgodnie z kartą
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Czym jest proces produkcyjny w branży metalowej? | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Efekt domina w procesie produkcji | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Rola pracownika w stabilności procesu | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Warsztaty praktyczne | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Warsztaty praktyczne | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Rozpoznawanie ryzyk jakościowych | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Standardy jako podstawa jakości | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Myślenie przyczynowo-skutkowe w produkcji | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Warsztat praktyczny | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Julita Pełechata | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja efektów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 050,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 050,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 168,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 168,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Julita Pełechata
licencjat - finanse i rachunkowość specjalizacja kontroling w małych i średnich firmach na WSB (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu), magister zarządzania na specjalizacji Marketing i Nowe Media na WSAiB (Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni), studia podyplomowe na kierunku Akademia Trenera
Doświadczenie:
Prowadzenie szkoleń dla małych i średnich firm od 2018r z zakresu doradztwa finansowego, marketingu, zarządzania w zespole. Doświadczenie na stanowisku managerskim w firmie produkcyjnej - prowadzenie szkoleń wewnętrznych z motywowania, delegowania zadań oraz komunikacji między poszczególnymi działami. Doświadczenie w układaniu indywidualnych planów naprawczych dla małych i średnich firm dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi i poprawy komunikacji i wyznaczania zadań dla poszczególnych stanowisk. Układanie siatek kompetencji na poszczególnych stanowiskach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
- prezentacja
- wypracowane podczas warsztatów materiały
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do kontaktu z operatorem udzielającym wsparcia w sprawie wymogów co do frekwencji na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi oraz pozytywnym zaliczeniu walidacji
- materiały szkoleniowe - opisane w karcie usług
Dodatkowe informacje:
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Cd. w materiałach dla uczestników