Szkolenie - AI dla Trenerów – Fundamenty i Projektowanie Usług Rozwojowych z Wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji
Szkolenie - AI dla Trenerów – Fundamenty i Projektowanie Usług Rozwojowych z Wykorzystaniem Sztucznej Inteligencji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- trenerów, edukatorów, wykładowców, mentorów i coachów,
- projektantów usług rozwojowych (HR, L&D, instructional designers),
- właścicieli i menedżerów firm szkoleniowych,
- osób przygotowujących programy edukacyjne, kursy, warsztaty lub materiały szkoleniowe,
- rozwijających kompetencje cyfrowe i „zielone” w projektowaniu usług.
Wymagania wstępne: podstawowa obsługa komputera i Internetu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do świadomego i odpowiedzialnego wykorzystywania sztucznej inteligencji w projektowaniu i realizacji usług rozwojowych. Uczestnicy rozwijają umiejętności analizowania potrzeb, tworzenia materiałów edukacyjnych, prowadzenia procesów szkoleniowych i generowania treści z użyciem AI, a także doskonalą kompetencje trenerskie poprzez symulacje, wizualizacje i narzędzia cyfrowe wspierające proces uczenia się.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje działanie generatywnej sztucznej inteligencji, w tym modele językowe (LLM), ich zastosowania i ograniczenia. | Kryteria weryfikacji opisuje różnice między klasycznym ML a LLM | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje przykłady zastosowań AI w usługach rozwojowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje typowe błędy modeli (halucynacje) i sposoby ich kontroli | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia rodzaje narzędzi AI wykorzystywanych w projektowaniu usług rozwojowych i pracy trenera | Kryteria weryfikacji wymienia narzędzia: Gemini, ChatGPT, NotebookLM, Miro AI, Tactic, CapCut | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia ich funkcje, mocne strony i ograniczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dobiera narzędzie do odpowiedniego etapu procesu szkoleniowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady budowania skutecznych promptów oraz zasady metapromptowania | Kryteria weryfikacji omawia elementy efektywnego promptu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje zastosowanie DELTA Prompt | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje sposób tworzenia metapromptu i jego cel | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje precyzyjne instrukcje (prompty) dla modeli AI dostosowane do złożonych zadań edukacyjnych | Kryteria weryfikacji tworzy prompty zgodne z zasadami (przykłady, definicje, proces, rola AI) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji weryfikuje poprawność i spójność odpowiedzi AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Tworzy materiały szkoleniowe z wykorzystaniem narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji generuje konspekt szkolenia na podstawie APS | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji przygotowuje treści edukacyjne na podstawie własnych dokumentów (NotebookLM / Gemini) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Modeluje procesy szkoleniowe z wykorzystaniem narzędzi AI | Kryteria weryfikacji przygotowuje plan szkolenia zgodny z cyklem Kolba | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji dentyfikuje potrzeby uczestników i tworzy persony szkoleniowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji opracowuje sekwencję działań Analiza–Design–Realizacja–Ewaluacja | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Symuluje rozmowy coachingowe i sytuacje edukacyjne z wykorzystaniem AI | Kryteria weryfikacji analizuje odpowiedzi AI i reaguje na nie zgodnie z celem zadania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji tworzy scenariusz sesji coachingowej wspieranej narzędziami AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Organizuje pracę projektanta usług rozwojowych, integrując narzędzia AI z własnym procesem pracy | Kryteria weryfikacji planuje etapy tworzenia szkolenia z użyciem AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji tworzy własny workflow wspomagany AI | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Ocenia etyczne aspekty wykorzystania AI w edukacji i usługach rozwojowych | Kryteria weryfikacji rozpoznaje ryzyka związane z danymi, prywatnością i biasem | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wskazuje dobre praktyki stosowania AI w edukacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji zasadnia konieczność odpowiedzialnego wykorzystywania treści generowanych przez AI. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie obejmuje dwa kompleksowe moduły rozwijające kompetencje cyfrowe i trenerskie w wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Moduł 1 wprowadza uczestników w świat generatywnej AI, modeli językowych i zaawansowanych technik promptowania. Uczestnicy uczą się konstruować skuteczne instrukcje, modelować zachowania AI, budować procesy oraz pracować z multimodalnością, deep research i metapromptowaniem.
Moduł 2 koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu AI w pełnym procesie tworzenia usług rozwojowych (Analiza–Design–Realizacja–Ewaluacja). Uczestnicy uczą się generować konspekty, tworzyć materiały, analizować dokumenty, budować persony, projektować doświadczenia edukacyjne, prowadzić symulacje coachingowe i oceniać rezultaty.
Szkolenie ma charakter intensywny, praktyczny i warsztatowy. Uczestnicy pracują na realnych dokumentach szkoleniowych, tworzą własne materiały, testują narzędzia AI i otrzymują informację zwrotną trenera.
Warunki techniczne:
- sala szkoleniowa z rzutnikiem, tablicą i dostępem do Internetu,
- dla każdego uczestnika Usługodawca zapewnia: komputer/laptop + konto w wybranych narzędziach AI (ChatGPT/Gemini/NotebookLM/ Miro),
- zestaw materiałów szkoleniowych,
- dostęp do demonstracyjnych dokumentów i plików do ćwiczeń.
Materiały dydaktyczne:
– karta z zasadami skutecznego promptowania,
– arkusze analizy potrzeb szkoleniowych,
– notatnik i długopis.
Metody pracy:
Szkolenie realizowane jest z wykorzystaniem metod aktywizujących, łączących teorię z intensywną praktyką pracy na narzędziach AI
Moduł 1 (20h): Fundamenty AI i Mistrzostwo w Promptowaniu
1. Wprowadzenie i Strategiczny Kontekst AI w BUR (2h) - Rola lidera AI (właściciel/manager) w firmie szkoleniowej. Definiowanie celów wdrożenia AI: obniżenie kosztów, poprawa jakości, nowe kompetencje. Wprowadzenie do LLM: definicja, różnica między klasycznym Machine Learning a modelami językowymi (LLM jako wszechstronny konsultant).
2. Interfejsy i dobór modeli (2h) - Nawigacja w interfejsie chatbotów (np. Gemini). Świadomy dobór modelu do zadania (Gemini Flash vs. Pro). Personalizacja ustawień narzędzia: ton komunikacji, preferowane formaty odpowiedzi. Multimodalność: wrzucanie zdjęć/wideo jako załączników i wyciąganie z nich wniosków.
3. Anatomia skutecznego promptu (2h) - Prompt jako klarowna instrukcja dla AI. Weryfikacja odpowiedzi AI przez człowieka (ryzyko halucynacji). Ćwiczenie: Określanie optymalnej długości promptu (przejście od 8 słów do 20-23 słów dla złożonych zadań).
4. Warsztaty promptowania – Zasady I–II (2h) - Zasada 1: Dodawanie przykładów do instrukcji. Generowanie komunikatów/porad na konkretnych przykładach (np. komunikacja zmian w projekcie, zarządzanie ryzykiem). Zasada 2: Wykorzystanie cudzysłowu. Precyzyjne definiowanie kluczowych pojęć (np. "synergia", "merytokracja", "innowacyjność").
5. Warsztaty promptowania – Zasady III–IV (2h) - Zasada 3: Rozpisywanie procesu. Generowanie procesów krok po kroku (np. budowanie zespołu od podstaw, proces rozwiązywania problemu PDCA, proces onboardingu). Zasada 4: Weryfikacja logiki instrukcji. Prośby o sprawdzenie spójności planu (np. weryfikacja procesu rekrutacyjnego, planu zarządzania projektem).
6. Warsztaty promptowania – Zasady V–VI (2h) - Zasada 5: Odgrywanie ról przez AI. Wcielanie się AI w role eksperckie. Zasada 6: Projektowanie odpowiedzi AI. Generowanie ustrukturyzowanych odpowiedzi (listy kontrolne, przewodniki, infografiki, np. "7 nawyków skutecznego lidera").
7. Zaawansowane modele: DELTA (2h) - Zastosowanie DELTA Prompt (Describe, Example, Limit, Tone, Action) do tworzenia np. treści na Facebooka. Ćwiczenie: Użycie Insightu klienta w prompcie.
8. Meta-prompting i efektywność (2h) - Technika Meta-Promptowania: tworzenie promptu, którego celem jest stworzenie promptu (np. dla trenera personalnego). Zastosowanie Meta-Promptowania do tworzenia struktury strony internetowej w modelu SPICE.
9. Deep Research w praktyce – analiza źródeł (4h) - Wykorzystanie Gemini 2.5 Pro z funkcją Deep Research do ustrukturyzowanej analizy wiedzy (np. na temat trendów branżowych, konkurencji). Określanie źródeł (literatura naukowa, YouTube, media społecznościowe). Analiza planu badania i modyfikacja zapytań. Generowanie kompleksowego, ustrukturyzowanego raportu.
Moduł 2 (20h): AI w Projektowaniu Usług Rozwojowych i Kompetencjach Trenerskich
1. AI w analizie potrzeb szkoleniowych (APS) (3h) - APS jako pierwszy etap projektowania szkoleń. Projektowanie procesu diagnozy potrzeb z pomocą AI. Warsztat: Tworzenie persony uczestnika na podstawie analizy tożsamości ("Kto?") i potrzeb ("Co?"). Wykorzystanie AI do prowadzenia procesu 5 Why’s w celu identyfikacji głębokiej motywacji klienta.
2. AI w tworzeniu celów i metod (Kolb) (2h) - Wyznaczanie celów szkolenia adekwatnych do potrzeb grupy. Rola celów w eliminowaniu nadmiarowych elementów programu. Wykorzystanie AI do tworzenia metod szkoleniowych opartych na cyklu uczenia się Kolba (doświadczenie, refleksja, model, praktyka).
3. NotebookLM – praca na dokumentach, RAG (3h) - Wprowadzenie do NotebookLM: narzędzie do rozumienia rzeczy i pracy na własnych źródłach. Importowanie i analiza dokumentów (PDF, Google Docs) i stron WWW. Generowanie podsumowań, notatek i odpowiedzi z przytoczeniami źródeł. Przekształcanie notatek w źródło do dalszej analizy.
4. Generowanie materiałów szkoleniowych (3h) - Wykorzystanie NotebookLM do tworzenia przewodników nauki i materiałów edukacyjnych (np. konspekt kursu). Warsztat: Tworzenie ustrukturyzowanych planów prezentacji i przewodników krok po kroku na podstawie firmowej dokumentacji. Wykorzystanie NotebookLM jako asystenta do podsumowania raportów/ofert dla klienta.
5. Wizualizacja i prototypowanie (Miro AI) (3h) - Wykorzystanie Miro AI do digitalizacji notatek (OCR) – przekształcanie zdjęć karteczek w edytowalne notatki cyfrowe. Generowanie map myśli i diagramów z transkryptów rozmów. Wykorzystanie hipotezy produktowej (userflow) generowanej przez AI do prototypowania aplikacji/st
6. AI w symulacjach coachingowych (2h) - Wykorzystanie AI Studio (Gemini) do symulacji rozmów (np. handlowych, coachingowych) w celu treningu umiejętności. Wcielanie AI w rolę klienta .
7. AI w feedbacku i analizie transkryptów (2h) - Wykorzystanie narzędzi do transkrypcji spotkań (np. Tactic). Przetwarzanie surowego transkryptu przez AI w celu stworzenia notatek o kolejnych krokach i udzielonych wskazówkach. Analiza performance'u (np. specjalistów Customer Success) na podstawie transkryptów.
8. Kreatywne Formaty Treści Szkoleniowych (2h) - Generowanie Audio Overviews (podcastów AI) z dwóch hostów na podstawie dodanych źródeł. Tworzenie podsumowań wideo (prezentacja ze slajdami i głosem podcastowym). Możliwość interakcji z hostami podcastu i dopytywania o szczegóły.
9. Walidacja - obserwacja w warunkach symulowanych, wywiad swobodny i test teoretyczny. Walidacja efektów uczenia trwa 1h na osobę.
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych, przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
Liczba godzin Teoretycznych: 14
Liczba godzin Praktycznych: 26
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Moduł 1: Wprowadzenie i Strategiczny Kontekst AI w BUR | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Interfejs, Dobór Modeli i Personalizacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Anatomia Efektywnego Promptu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Warsztat: Promptowanie (Zasada I i II) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Warsztat: Promptowanie (Zasada III i IV) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Warsztat: Promptowanie (Zasada V i VI) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Zaawansowane Modele Promptowania: DELTA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Meta-Promptowanie i Efektywność | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Deep Research w Praktyce (Warsztat) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Padół 2: AI w Analizie Potrzeb Szkoleniowych (APS) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 AI w Definiowaniu Celów i Cyklu Kolba | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 NotebookLM: Firmowa Baza Wiedzy (RAG) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Generowanie Materiałów Szkoleniowych z Bazy Wiedzy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Wizualizacja Wniosków i Prototypowanie z Miro | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 AI w Kompetencjach Coachingowych (Symulacje) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 AI w Udzielaniu Informacji Zwrotnej (Feedback) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Kreatywne Formaty Treści Szkoleniowych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 15 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 15 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 375,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 375,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
– karta z zasadami skutecznego promptowania,
– arkusze analizy potrzeb szkoleniowych,
– notatnik i długopis.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi