Szkolenie C# – od podstaw do praktycznych aplikacji
Szkolenie C# – od podstaw do praktycznych aplikacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności programowania w języku C# oraz tworzenia aplikacji konsolowych i desktopowych.
Wymagania wstępne:
- Podstawowa znajomość programowania (dowolny język)
- Podstawy pracy w środowisku Windows lub Linux
- Komputer z dostępem do internetu i zainstalowany Visual Studio / VS Code
-----------------------------------
- Szkolenie przeznaczone jest również dla uczestników projektu Kierunek Rozwój realizowany przez WUP w Toruniu.
- Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1
- Usługa skierowana również dla uczestników projektu " Zachodniopomorskie bony szkoleniowe"
- Oraz dla uczestników projektów dofinansowanych w całej Polsce
- Szkolenie skierowane jest zarówno do osób indywidualnych, jak i pracodawców i ich pracowników.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi31
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego programowania w C# i środowisku .NET poprzez opanowanie pracy z typami danych, programowaniem obiektowym, kolekcjami i LINQ, obsługą wyjątków oraz asynchronicznością, a także tworzeniem aplikacji desktopowych w WPF/WinForms. Uczestnik zakończy szkolenie realizacją projektu podsumowującego zdobyte umiejętności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje podstawowe elementy języka C# i środowiska .NET. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia typy danych i zmienne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Tworzy prostą aplikację konsolową | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje operatory i instrukcje sterujące w scenariuszu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy i zarządza klasami oraz obiektami w C#. | Kryteria weryfikacji Definiuje klasę i tworzy obiekt w zadaniu praktycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Implementuje dziedziczenie i interfejsy w scenariuszu online | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Stosuje właściwości i metody zgodnie z poleceniem | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje kolekcje i LINQ do przetwarzania danych. | Kryteria weryfikacji Tworzy i modyfikuje listy, tablice i słowniki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Pisze zapytania LINQ do filtrowania i sortowania danych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Odczytuje i zapisuje dane do plików | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy aplikacje desktopowe w WPF/WinForms. | Kryteria weryfikacji Tworzy prosty interfejs użytkownika w zadaniu praktycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Implementuje zdarzenia i interakcje użytkownika | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Łączy dane z kontrolkami w prostym CRUD | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematyczny usługi. Uczestnik nie musi spełniać dodatkowych wymagań dot. poziomu zaawansowania.
Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych. Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
Zajęcia zostaną przeprowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, którzy przekazuje nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki. Uczestnicy mają możliwość czerpania z jego wiedzy i doświadczeń.
Szkolenie będzie realizowane zdalnie w czasie rzeczywistym za pomocą platformy ClickMeeting, co umożliwia aktywny udział uczestników w warsztatach i ćwiczeniach grupowych.
Szkolenie realizowane jest przez platformę umożliwiającą:
- udostępnianie ekranu,
- czat, komunikację audio-wideo,
- współdzielenie materiałów i plików,
- interaktywną prezentację kodu i analiz danych.
Każdy uczestnik pracuje indywidualnie na swoim komputerze z bieżącym wsparciem trenera.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Przed dokonaniem zapisu i złożeniem karty uczestnictwa do Operatora, zachęcamy do kontaktowania się z nami telefonicznie, SMS-em lub e-mailem pod adresem/numerem wskazanym w zakładce „Kontakt”.
Pozwoli to potwierdzić dostępność miejsca w grupie szkoleniowej oraz rozwiać ewentualne wątpliwości.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Program szkolenia:
MODUŁ 1. Wprowadzenie do C# i środowiska .NET
5h dydaktycznych (2h teoria / 3h praktyka)
Teoria:
- Historia i architektura .NET i C#
- Typy danych, zmienne, operatory
- Struktura projektu w Visual Studio / VS Code
Praktyka:
- Instalacja środowiska i SDK
- Tworzenie pierwszej aplikacji konsolowej
- Ćwiczenia z typami danych, zmiennymi i operacjami
MODUŁ 2. Programowanie obiektowe w C#
5h dydaktycznych (2h teoria / 3h praktyka)
Teoria:
- Klasy, obiekty, dziedziczenie, polimorfizm
- Interfejsy i abstrakcje
- Właściwości i enkapsulacja
Praktyka:
- Tworzenie klas i obiektów
- Implementacja interfejsów i dziedziczenia
- Zadania praktyczne: modelowanie systemu (np. sklep, biblioteka)
MODUŁ 3. Kolekcje, LINQ i obsługa danych
5h dydaktycznych (1,5h teoria / 3,5h praktyka)
Teoria:
- Tablice, listy, słowniki, kolekcje generyczne
- LINQ – filtrowanie, sortowanie, zapytania do kolekcji
- Obsługa danych z plików
Praktyka:
- Operacje na kolekcjach
- Pisanie zapytań LINQ
- Odczyt i zapis danych do plików
MODUŁ 4. Programowanie asynchroniczne i obsługa wyjątków
4h dydaktyczne (1h teoria / 3h praktyka)
Teoria:
- Wyjątki i obsługa błędów (try/catch/finally)
- Async / await i Task w C#
- Wprowadzenie do programowania wielowątkowego
Praktyka:
- Obsługa wyjątków w scenariuszach testowych
- Tworzenie prostych metod asynchronicznych
- Symulacja opóźnień i operacji równoległych
MODUŁ 5. Aplikacje desktopowe i podstawy WPF / WinForms
6h dydaktycznych (2h teoria / 4h praktyka)
Teoria:
- Wprowadzenie do WPF i WinForms
- Kontrolki, zdarzenia i binding danych
- Podstawy MVVM
Praktyka:
- Tworzenie prostego interfejsu aplikacji desktopowej
- Obsługa zdarzeń i interakcji użytkownika
- Ćwiczenia z bindingiem danych i prostym CRUD
MODUŁ 6. Projekt końcowy / warsztaty
5h dydaktycznych (praktyka)
- Tworzenie kompletnej aplikacji konsolowej lub desktopowej
- Implementacja klas, obiektów, kolekcji i LINQ
- Obsługa danych i wyjątków, elementy GUI (jeżeli WPF/WinForms)
- Prezentacja projektu i omówienie najlepszych praktyk
Walidacja -1h
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja w formacie pdf dla uczestnika po zakończonym kursie.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem zdobycia certyfikatu potwierdzającego zdobyte kompetencje jest przystąpienie do Egzaminu . Na egzamin uczestnik nie musi dokonywać osobnego zapisu oraz jest w koszt usługi.
Wymagana jest obecność min 80% lub zgodna ze wskazaniami Operatora. Obecność na usłudze weryfikowana będzie na podstawie raportu logowań wygenerowanego z platformy.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.
Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej w dniu zakończenia rekrutacji.
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”. W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt przed zapisem na usługę!
Informacje dodatkowe
- Zapis BUR nie jest jednoznaczny z zarezerwowaniem miejsca. W celu potwierdzenia miejsca prosimy o dodatkowy kontakt telefoniczny/sms lub mailowy na adres/numer wskazany w zakładce " kontakt"
- zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek Rozwój
- zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- zawarto umowę z WUP w Szczecinie w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- usługi dedykowane również uczestnikom innych programów dofinansowań
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Sprzęt uczestnika:
- komputer lub laptop z systemem operacyjnym Windows 10 / 11, macOS lub Linux,
- procesorem co najmniej Intel i5 / Ryzen 5 lub równoważnym,
- pamięcią RAM: minimum 8 GB (zalecane 16 GB dla płynnej pracy z dużymi zbiorami danych),
- wolną przestrzenią dyskową: minimum 10 GB,
- stabilne łącze internetowe (min. 10 Mbps) – w przypadku zajęć zdalnych,
- aktualna przeglądarką internetową (Chrome, Edge, Firefox),
Obowiązkowe:
- Kamera:Uczestnik powinien posiadać działającą kamerę (wbudowaną w laptop/komputer lub zewnętrzną). Kamera umożliwia aktywny udział w sesjach, prezentację ćwiczeń grupowych oraz interakcję z prowadzącym.
- Mikrofon: Niezbędny jest sprawny mikrofon (wbudowany lub zewnętrzny, np. w zestawie słuchawkowym).Umożliwia zadawanie pytań, udział w dyskusjach i ćwiczeniach grupowych.
- Zalecane użycie słuchawek z mikrofonem, aby zredukować echo i poprawić jakość dźwięku.
2. Oprogramowanie:
Nie jest wymagane wcześniejsze przygotowanie środowiska programistycznego. Wszystkie niezbędne programy, dane i narzędzia zostaną przekazane przez trenera w trakcie trwania szkolenia.
3. Łącze internetowe:
- Minimum 10 Mbps download / 5 Mbps upload
- Stabilne połączenie bez dużych przerw i opóźnień
4. Środowisko pracy:
- Ciche miejsce do pracy i nauki
- Dostęp do powierzchni roboczej umożliwiającej komfortowe używanie komputera
- Możliwość dzielenia ekranu w trakcie sesji praktycznych i konsultacji
5. Środowisko szkoleniowe
Szkolenie realizowane jest przez platformę umożliwiającą:
- udostępnianie ekranu,
- czat, komunikację audio-wideo,
- współdzielenie materiałów i plików,
- interaktywną prezentację kodu i analiz danych.
Każdy uczestnik pracuje indywidualnie na swoim komputerze z bieżącym wsparciem trenera.