Professional Foot Care Academy: Zastosowanie podologii w zabiegach pedicure. Perfekcyjna technika pracy skalpelem i dłutkiem podologicznym
Professional Foot Care Academy: Zastosowanie podologii w zabiegach pedicure. Perfekcyjna technika pracy skalpelem i dłutkiem podologicznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- osób indywidualnych, które pragną rozwijać swoje umiejętności i kompetencje w zakresie podologii, posługiwania się narzędziami oraz wykonywania specjalistycznego pedicure podologicznego,
- kosmetologów i kosmetyczek, którzy chcą poszerzyć kompetencje w zakresie zaawansowanej pielęgnacji stóp z elementami podologii,
- techników usług kosmetycznych, posiadających podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie pedicure klasycznego lub specjalistycznego,
- osób pracujących w gabinetach podologicznych i SPA, które pragną zwiększyć bezpieczeństwo i skuteczność swoich zabiegów,
- studentów kierunków kosmetologicznych i podologicznych, przygotowujących się do pracy zawodowej,
- praktyków wykonujących zabiegi pielęgnacyjne stóp, którzy chcą legalnie i profesjonalnie wykonywać opracowanie skalpelem lub dłutkiem,
- osób, które ukończyły podstawowe szkolenie z pedicure specjalistycznego i chcą rozwijać umiejętności manualne w zakresie pracy narzędziowej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników2
- Data zakończenia rekrutacji04-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do:- samodzielnego i skutecznego wykonywania zabiegów opracowywania zmian hiperkeratotycznych (takich jak modzele, zrogowacenia, pęknięcia pięt) z zastosowaniem skalpela i dłutka podologicznego,
- bezpiecznego, świadomego i profesjonalnego wykonywania zabiegów pedicure z uwzględnieniem zasad i technik podologii, ze szczególnym naciskiem na profilaktykę, rozpoznawanie zmian chorobowych oraz dobór odpowiednich metod pielęgnacyjnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik omawia budowę skóry stóp oraz czynniki powstawania zmian hiperkeratotycznych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo opisuje warstwy skóry stóp, ich funkcje oraz różnice w stosunku do skóry innych partii ciała; identyfikuje główne czynniki powodujące zmiany hiperkeratotyczne (m.in. ucisk, tarcie, biomechanika chodu, niewłaściwa pielęgnacja, zaburzenia keratynizacji) i wyjaśnia mechanizm ich oddziaływania na skórę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik trafnie identyfikuje rodzaje zmian skórnych (modzele, pęknięcia, nagniotki) i dobiera odpowiednią metodę opracowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia modzele, pęknięcia i nagniotki na podstawie ich wyglądu, lokalizacji oraz przyczyny powstawania; dla każdej z rozpoznanych zmian wskazuje adekwatną technikę opracowania, uzasadniając jej zastosowanie w kontekście bezpieczeństwa i efektu terapeutycznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przygotowuje stanowisko do pracy zgodnie z zasadami BHP i aseptyki. | Kryteria weryfikacji Uczestnik kompletuje i rozmieszcza narzędzia oraz materiały w sposób zapewniający ergonomię pracy; dezynfekuje powierzchnie robocze, dobiera środki ochrony osobistej, przygotowuje stanowisko zgodnie z zasadami aseptyki oraz zapewnia właściwe gospodarowanie odpadami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo posługuje się skalpelem i dłutkiem podologicznym | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje skalpel i dłutko podologiczne z zachowaniem właściwego chwytu, kąta pracy oraz kontroli nacisku; wykonuje precyzyjne ruchy dostosowane do rodzaju zmiany skórnej, utrzymując bezpieczeństwo klienta i higienę narzędzi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik kontroluje siłę nacisku i dobór techniki do rodzaju skóry i zmiany | Kryteria weryfikacji Uczestnik dostosowuje technikę opracowania do rodzaju skóry i charakteru zmiany, utrzymując stabilny chwyt narzędzia; reguluje siłę nacisku adekwatnie do wrażliwości tkanek, unikając uszkodzeń naskórka i zachowując płynność oraz precyzję ruchów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dokumentuje zabieg i identyfikuje sytuacje wymagające konsultacji medycznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik wypełnia kartę zabiegową z opisem zmian i przebiegu zabiegu, wskazuje objawy niepokojące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie wykonuje opracowanie zmian hiperkeratotycznych z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Uczestnik usuwa zmiany hiperkeratotyczne, dobierając właściwe narzędzia i technikę; prowadzi pracę warstwowo, kontrolując głębokość opracowania i siłę nacisku; utrzymuje aseptykę, stosuje środki ochrony osobistej oraz zapobiega urazom tkanek, zachowując pełne bezpieczeństwo klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik trafnie identyfikuje podstawowe zmiany skórne i paznokciowe | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje podstawowe zmiany skórne i paznokciowe na podstawie ich cech morfologicznych, lokalizacji oraz przyczyny powstawania; poprawnie je klasyfikuje i wskazuje, które z nich wymagają opracowania, a które konsultacji specjalistycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie wykonuje pedicure podologiczny zgodnie z etapami zabiegu | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje pedicure podologiczny samodzielnie, rozpoczynając od wywiadu i oceny stóp, przygotowuje stanowisko, opracowuje skórę i paznokcie odpowiednimi technikami oraz kończy zabieg z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i higieny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje właściwe preparaty pielęgnacyjne zgodnie z potrzebami skóry stóp | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera i aplikuje preparaty pielęgnacyjne adekwatnie do rodzaju i stanu skóry stóp, uwzględniając potrzeby nawilżenia, regeneracji lub ochrony, uzasadniając swój wybór i technikę aplikacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik poprawnie wykonuje aplikację stylizacji hybrydowej, stosując odpowiednie techniki jako wykończenie zabiegu | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie przygotowuje płytkę, aplikuje bazę, kolor, top oraz zachowuje estetykę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza zabieg z zachowaniem komfortu i bezpieczeństwa modela | Kryteria weryfikacji Uczestnik utrzymuje prawidłową komunikację z klientem, minimalizuje dyskomfort, stosuje rękawiczki ochronne i zapewnia o bezpieczeństwo oraz komfort skóry klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje podstawowy masaż relaksacyjny stóp | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje ruchy płynnie, stosując odpowiednią siłę nacisku oraz klasyczne techniki masażu: głaskanie, rozcieranie i ugniatanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik udziela klientowi zaleceń pielęgnacyjnych po zabiegu | Kryteria weryfikacji Uczestnik przekazuje klientowi jasne i poprawne zalecenia dotyczące pielęgnacji, w tym stosowania kremów, częstotliwości zabiegów oraz unikania czynników mogących zwiększać ryzyko problemów skórnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
GRUPA DOCELOWA USŁUGI:
Szkolenie skierowane jest do:
- osób indywidualnych, które pragną rozwijać swoje umiejętności i kompetencje w zakresie podologii, posługiwania się narzędziami oraz wykonywania specjalistycznego pedicure podologicznego,
- kosmetologów i kosmetyczek, którzy chcą poszerzyć kompetencje w zakresie zaawansowanej pielęgnacji stóp z elementami podologii,
- techników usług kosmetycznych, posiadających podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie pedicure klasycznego lub specjalistycznego,
- osób pracujących w gabinetach podologicznych i SPA, które pragną zwiększyć bezpieczeństwo i skuteczność swoich zabiegów,
- studentów kierunków kosmetologicznych i podologicznych, przygotowujących się do pracy zawodowej,
- praktyków wykonujących zabiegi pielęgnacyjne stóp, którzy chcą legalnie i profesjonalnie wykonywać opracowanie skalpelem lub dłutkiem,
- osób, które ukończyły podstawowe szkolenie z pedicure specjalistycznego i chcą rozwijać umiejętności manualne w zakresie pracy narzędziowej.
------------------------------------
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do:
- samodzielnego i skutecznego wykonywania zabiegów opracowywania zmian hiperkeratotycznych (takich jak modzele, zrogowacenia, pęknięcia pięt) z zastosowaniem skalpela i dłutka podologicznego,
- bezpiecznego, świadomego i profesjonalnego wykonywania zabiegów pedicure z uwzględnieniem zasad i technik podologii, ze szczególnym naciskiem na profilaktykę, rozpoznawanie zmian chorobowych oraz dobór odpowiednich metod pielęgnacyjnych.
------------------------------------
WYMIAR SZKOLENIA:
Szkolenie trwa 20 godzin dydaktycznych (15 godzin zegarowych). Jedna godzina dydaktyczna trwa 45 minut.
Szkolenie obejmuje część teoretyczną i praktyczną:
- Zajęcia teoretyczne trwają 6 godzin dydaktycznych.
- Zajęcia praktyczne wynoszą 12 godzin dydaktycznych.
- Walidacja wynosi 2 godziny dydaktyczne.
W ramach szkolenia zaplanowano przerwy szkoleniowe w wymiarze 15 min / 1 dzień. Przerwy mogą ulec nieznacznemu przesunięciu ze względu na specyfikę zajęć i grupy.
------------------------------------
ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:
DZIEŃ 1:
BLOK TEORETYCZNY NR 1:
- Moduł 1: Anatomia i bezpieczeństwo pracy (3 godziny dydaktyczne):
- Anatomia skóry stóp – warstwa rogowa i jej rola ochronna
- Patomechanizm powstawania hiperkeratoz, modzeli, nagniotków i pęknięć
- Wskazania i przeciwwskazania do pracy skalpelem i dłutkiem
- Omówienie typów narzędzi: skalpele jednorazowe, dłutka podologiczne, ostrza – dobór i zasady użycia
- Bezpieczeństwo klienta i specjalisty – higiena, ergonomia, środki ochrony osobistej
- Moduł 2: Techniki opracowania zmian hiperkeratotycznych
- Omówienie różnic między pracą dłutkiem a skalpelem – techniki, sytuacje, efekty
- Rodzaje cięć: nacinanie, skrobanie, ścinanie – jak pracować bez ryzyka urazu
- Zasady pracy z różnymi typami skóry – cienka, sucha, pękająca
- Dokumentacja zabiegowa – opis zmiany, obszaru i zastosowanej metody
- Wskazania do konsultacji lekarskiej – rozpoznawanie zmian podejrzanych
- Moduł 3: Wprowadzenie do podologii i jej zastosowania w zabiegach pedicure
- Definicja i zakres podologii.
- Anatomia stopy: podstawowa wiedza o strukturze stopy.
- Różnicie między pedicure kosmetycznym a podologicznym.
- Materiałoznawstwo: omówienie narzędzi i produktów wykorzystywanych do pedicure (frezarki, pilniki, środki dezynfekujące).
BLOK PRAKTYCZNY NR 1 (7 godzin dydaktycznych):
- Moduł 4: Pokaz zabiegu z użyciem skalpela i dłutka:
- Pokaz na modelce – krok po kroku.
- Przygotowanie narzędzi i stanowiska.
- Ocena stanu skóry.
- Wybór techniki opracowania (skalpel vs dłutko).
- Zastosowanie preparatów zmiękczających.
- Zasady pracy bez uszkodzeń skóry.
- Moduł 5: Ćwiczenia praktyczne – praca z narzędziami:
- Uczestnicy wykonują zabiegi pod okiem instruktora:
- Opracowanie modzeli i zrogowaceń przy użyciu skalpela
- Opracowanie pękających pięt przy użyciu dłutka
- Nauka właściwego kąta pracy narzędziem
- Kontrola siły nacisku, precyzji ruchu i ograniczenie ryzyka zranienia
- Praca na modelkach o różnych typach skóry i zmian
- Instruktor nadzoruje i koryguje błędy w technice
- Omówienie indywidualnych przypadków – dobór odpowiednich strategii
DZIEŃ 2:
BLOK TEORETYCZNY NR 2 (3 godziny dydaktyczne):
- Moduł 6: Zasady przygotowania ergonomicznego stanowiska pracy:
- Demonstracja organizacji i dezynfekcji miejsca pracy.
- Omówienie i prezentacja produktów do dezynfekcji i sterylizacji.
- Przygotowanie narzędzi do zabiegu.
- Moduł 7: Choroby i zmiany patologiczne stóp:
- Budowa skóry, paznokci, kości i układu mięśniowo-szkieletowego stopy.
- Typowe deformacje i ich wpływ na pielęgnację (np. haluksy, płaskostopie).
- Krążenie i unerwienie – aspekty zdrowotne.
- Moduł 8: Praca narzędziami i produktami podologicznymi:
- Dobór narzędzi: frezy, kapturki, dłuta, cęgi.
- Sprzęt do pedicure specjalistycznego.
- Kosmetyki i preparaty do skóry problematycznej.
- Etapy pracy pedicure podologicznego.
- Wykończenie zabiegu poprzez pedicure hybrydowy.
BLOK PRAKTYCZNY NR 2 (5 godzin dydaktycznych):
- Moduł 9: Zajęcia praktyczne z zakresu wykonywania pedicure podologicznego:
- Prezentacja wykonania prawidłowego pedicure na modelce pokazowej.
- Praca na tipsach – wykonywanie stylizacji hybrydowej (prawidłowa aplikacja produktów, kolorystyka i dobór lakierów, zdobienia paznokci).
- Przygotowanie stanowiska pracy i modela.
- Samodzielne wykonywanie pedicure podologicznego z wykończeniem stylizacją hybrydową (praca na modelkach).
- Usuwanie zrogowaciałego naskórka – techniki pracy skalpelem dłutkiem podologicznym oraz frezarką.
- Obcinanie i nadawanie kształtu paznokciom - zasady bezpieczeństwa i techniki (unikanie wrastających paznokci).
- Opracowanie skórek - bezpieczne metody ich odsuwania i wycinania.
- Aplikacja preparatów zmiękczających i nawilżających skórę stóp.
- Maski i kąpiele - zabiegi zmiękczające i odżywiające skórę stóp.
- Masaż stóp: podstawowe techniki masażu relaksacyjnego.
- Aplikacja kremów nawilżających i preparatów ochronnych.
- Korygowanie błędów, udzielanie wskazówek.
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Moduł 10: WALIDACJA EFEKTÓW NAUCZANIA (2 godziny dydaktyczne):
- Wywiad swobodny - 15 minut.
- Obserwacja w warunkach symulowanych - 75 minut.
------------------------------------
Szkolenie przeznaczone jest dla grupy maksymalnie 2 osób. Na potrzeby szkolenia przygotowano dwa stanowiska do zajęć praktycznych (w skład stanowisk wchodzą krzesła/fotele dla uczestników i modelek, narzędzia, akcesoria i produkty przeznaczone do zabiegów podologicznych).
Walidacja efektów nauczania polega na wywiadzie swobodnym w zakresie części teoretycznej szkolenia. Praktyczne umiejętności zostaną sprawdzone podczas samodzielnego wykonania zabiegu podologicznego. Walidator oceni sposób przygotowania stanowiska pracy, przebieg zabiegu, dobór technik i materiałów, sprawność operowania i używania dłutka, skalpela oraz efekt finalny zabiegu i stylizacji wykończeniowej.
W ramach modułu ćwiczeń praktycznych zaplanowano modelki do wykonywania zabiegów.
------------------------------------
METODY PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Szkolenie prowadzone jest w formie stacjonarnej, łącząc wykład teoretyczny, pokaz praktyczny instruktora oraz ćwiczenia praktyczne uczestników. Szkolenie prowadzone będzie również poprzez instruktaż, analizę przypadków, oraz dyskusję.
INFORMACJE DODATKOWE:
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu. Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług. Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 BLOK TEORETYCZNY NR 1 | Prowadzący Beata Lewko | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Beata Lewko | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 BLOK PRAKTYCZNY NR 1 | Prowadzący Beata Lewko | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 BLOK TEORETYCZNY NR 2 | Prowadzący Beata Lewko | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Przerwa | Prowadzący Beata Lewko | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 BLOK PRAKTYCZNY NR 2 | Prowadzący Beata Lewko | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 WALIDACJA EFEKTÓW NAUCZANIA - wywiad swobodny 15 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 WALIDACJA EFEKTÓW NAUCZANIA - obserwacja w warunkach symulowanych 75 min | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 115,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 115,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 305,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 305,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Lewko
W swojej pracy łączy profesjonalizm z empatią i indywidualnym podejściem do klienta. Jej gabinet cieszy się uznaniem wśród pacjentów dzięki wysokim standardom higieny, precyzji zabiegów oraz przyjaznej atmosferze.
W 2024 roku Beata Lewko została laureatką nagrody Orły Kosmetyki, a także była kandydatką w plebiscycie „Wybieramy Podologa Roku” organizowanym przez Dziennik Bałtycki.
Jako szkoleniowiec ceniona jest za umiejętność przekazywania wiedzy w sposób przystępny, zrozumiały i praktyczny. Uczestnicy jej szkoleń podkreślają wysoki poziom merytoryczny zajęć, jasność przekazu oraz zaangażowanie w rozwój kursantów.
Beata Lewko to osoba, która stale podnosi swoje kwalifikacje i z pasją dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem z innymi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują skrypt szkoleniowy tematycznie związany z zakresem szkolenia.
Informacje dodatkowe
- Cena szkolenia nie obejmuje kosztów dojazdu uczestników, ani ich zakwaterowania.
- Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie, pod warunkiem:
- uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć,
- zaliczenia wszystkich modułów szkolenia.
- Usługa szkoleniowa finansowana w co najmniej 70% ze środków publicznych podlega zwolnieniu z podatku VAT (na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r.: § 3 ust.1 pkt. 14)
- W przypadku braku dofinansowania lub przyznania wsparcia poniżej 70% do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
- Z przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. sytuacje losowe) harmonogram szkolenia może zostać nieznacznie zmieniony. Wszystkie aktualne informacje są dostępne u Wykonawcy oraz przekazywane Operatorowi.