"Program rozwojowy dla Liderów, Managerów i Kadry Zarządzającej. Poziom 1. Skuteczna komunikacja i integracja w środowisku wielokulturowym." SZKOLENIE INDYWIDUALNE ONLINE - 3 DNI. Udział gwarantowany, elastyczność dat realizacji.
"Program rozwojowy dla Liderów, Managerów i Kadry Zarządzającej. Poziom 1. Skuteczna komunikacja i integracja w środowisku wielokulturowym." SZKOLENIE INDYWIDUALNE ONLINE - 3 DNI. Udział gwarantowany, elastyczność dat realizacji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest warsztatem indywidualnym realizowanym w formule 1:1 z Trenerem Biznesu, możliwe do uruchomienia już przy zgłoszeniu jednej osoby.
Grupa może liczyć maksymalnie 4 uczestników, co zapewnia pełne dopasowanie treści do ich potrzeb.
Program dedykowany jest dyrektorom, managerom, liderom, kierownikom, brygadzistom oraz osobom koordynującym pracę innych, które chcą rozwijać umiejętności komunikacji, integracji i współpracy w zróżnicowanych i wielokulturowych zespołach.
Szkolenie będzie także wartościowe dla sukcesorów, osób przygotowujących się do awansu oraz pełniących obowiązki lidera okazjonalnie.
Doświadczeni liderzy znajdą tu możliwość uporządkowania narzędzi oraz poszerzenia kompetencji niezbędnych do budowania otwartej atmosfery współpracy, równego traktowania i skutecznego rozwiązywania konfliktów wynikających z różnic kulturowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Program rozwojowy dla Lidera, Managera i Kadry Zarządzającej. Poziom 1. Skuteczna komunikacja i integracja w środowisku wielokulturowym” przygotowuje uczestnika do zarządzania zasobami ludzkimi w sposób metodyczny i zgodny z aktualnymi trendami biznesowymi. Jest pierwszym etapem zaawansowania w wiedzę o zarządzaniu, uposaża w większą świadomość, narzędzia oraz umiejętności niezbędne do budowania włączającej współpracy i efektywnego wykorzystywania różnorodności zespołu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i analizuje potrzeby oraz wartości pracowników z różnych kultur. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje różnice kulturowe wpływające na komunikację i współpracę w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Analizuje sytuacje zawodowe pod kątem potrzeb, stylów pracy i wartości wynikających z różnorodności kulturowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje i kształtuje otwartą, włączającą atmosferę współpracy w zespole. | Kryteria weryfikacji Dobiera działania budujące bezpieczną i inkluzywną przestrzeń pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Ocenia zachowania zespołu pod kątem równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje i dobiera narzędzia komunikacji adekwatne do różnic kulturowych i sytuacyjnych. | Kryteria weryfikacji Projektuje komunikaty (w tym informację zwrotną) dostosowane do stylów komunikacji różnych grup pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Monitoruje przebieg rozmów i spotkań, identyfikując bariery komunikacyjne wynikające z różnorodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników do zwiększania współpracy, i innowacyjności zespołu. | Kryteria weryfikacji Planuje działania integrujące pracowników z różnych środowisk w procesach zespołowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia dobór rozwiązań sprzyjających pełnej integracji pracowników z organizacją. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i rozwiązuje konflikty związane z różnymi stylami pracy i różnicami kulturowymi. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje źródła konfliktu wynikające z odmiennych wartości, wzorców komunikacji lub etapu rozwoju zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera techniki pracy i komunikaty umożliwiające wygaszanie napięć oraz przywracanie współpracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma charakter indywidualny, pracy 1:1 Trenera z Uczestnikiem. Dlatego realizacja szkolenia jest gwarantowana zaraz po zgłoszeniu się Uczestnika, a termin jest dedykowany wyłącznie dla jednej osoby. Praca indywidualna pozwala lepiej dopasować treści do potrzeb Uczestnika, w tym do rozpoznania potrzeb i wartości pracowników z różnych kultur, oraz umożliwia pełne skupienie Trenera na indywidualnych aspektach pracy.
Kluczowe w tym szkoleniu będzie:
- Komunikacja bazująca na faktach, również w kontekście różnic kulturowych i stylów pracy.
- Praca z przekonaniami, w tym z przekonaniami dotyczącymi różnorodności i wielokulturowości.
- Rola, zadania i funkcje oraz organizacja w czasie.
- Codzienne wspieranie zespołu informacją zwrotną, także jako narzędzie budujące otwartą, włączającą atmosferę współpracy.
- Świadome prowadzenie zespołu przez proces grupowy w dążeniu do pełnej współpracy i integracji różnych grup pracowników.
- Exposé szefa i komunikaty w sytuacjach wymagających transparentności, wspierające kulturę równego traktowania i sprawiedliwości organizacyjnej.
- Asertywność i partner w wyzwaniach ramię w ramię, również przy rozwiązywaniu konfliktów, także tych wynikających z różnic stylów pracy.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I Stawać się Managerem w sposób przemyślany i dojrzały
Umiejętność pracy w polu wpływu, w oparciu o fakty, z dystansem do przekonań i nawykiem pracy z przekonaniami ograniczającymi – także tymi dotyczącymi pracowników z różnych kultur.
Zamiana oceny na ciekawość, co wspiera rozpoznawanie wartości pracowników oraz budowanie włączającej perspektywy.
Akceptacja dla (nie)świadomej (nie)kompetencji na aktualnym etapie rozwoju.
Moduł bogaty w ćwiczenia: praca na schematach odróżnienia przekonań od faktów, przeformułowanie przekonań ograniczających (także kulturowych) w neutralne lub wspierające. Utrwalanie umiejętności zamiany oceny na ciekawość – kluczową w zespołach wielokulturowych.
Moduł II Do czego Lider jest potrzebny swojemu zespołowi?
Rola i zadania na dziś w obszarach głównych funkcji: organizowania, delegowania, motywowania i rozliczania.
Dostosowanie pory dnia do kaloryczności spotkania zespołowego.
Trzy formy wsparcia: chwalenie, mentorowanie i korygowanie, jako konieczne rozłożenie uważności na zespół – uwzględniające również różne potrzeby pracowników z różnych środowisk i kultur.
Regularna informacja zwrotna jako narzędzie dobrej komunikacji między różnymi grupami pracowników.
Uczestnik uściśla rolę w podstawowych funkcjach, uczy się dawać informację zwrotną modelami FUKO, SBI – z uwzględnieniem różnic w sposobach odbioru komunikacji.
Moduł III Zasoby w dyspozycji Lidera i ich aktualna wydajność
Fazy życia zespołu (Tuckman).
Zachowania ludzkie typowe dla różnych faz, w tym wynikające z różnych stylów pracy oraz różnic kulturowych i pokoleniowych.
Uwstecznianie się zespołu przy zmianach personalnych.
Wpływ etapu rozwoju zespołu na jego wydajność.
Moduł pomaga zrozumieć zachowania i procesy, dodaje wyrozumiałości i cierpliwości, a także wskazuje, jak wykorzystać różnorodność pracowników w celu zwiększenia innowacyjności zespołu.
Moduł IV Jak Cię widzą, tak Cię piszą: profesjonalne Exposé szefa
Budowanie autorytetu nieformalnego jako ciągu zdarzeń i procesów wspierających integrację pracowników i równe traktowanie.
Exposé szefa – narzędzie zwiększające transparentność i kształtujące pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk.
Uczestnik uczy się tworzyć Exposé zgodnie z MoSCoW i modelem „Dlaczego–Po co–Jak–Co”, tak aby minimalizować niedopowiedzenia, wspierać poczucie włączenia i zapraszać zespół do dialogu.
Moduł V Wzmacnianie asertywności rozwiązywanie konfliktów
Fundament asertywności – prawa własne i prawa innych.
Cztery rodzaje komunikatów, w tym komunikat asertywny – również w kontekście sytuacji, gdy pojawiają się konflikty wynikające z różnic kulturowych lub stylów pracy.
Komunikaty odkładające, domykające i uszczelniające – przydatne w pracy w zróżnicowanych zespołach.
Źródła konfliktów i inne podejście do ich rozwiazywania w zależności od rodzaju konfliktu.
Uczestnik otrzymuje techniki pomagające pozostać „miękkim dla ludzi, twardym dla problemu”, niezależnie od zróżnicowania pracowników. Uczy się budować asertywne komunikaty. Poznaje różne rodzaje konfliktów w zależności od ich źródła - a co za tym idzie, wie jak inne działania podjąć w zależności od charakteru konfliktu.
Zakończenie - Pomost w przyszłość
Podsumowanie wszystkich dni szkoleniowych.
Domknięcie zaparkowanych tematów.
Plan działań do wdrożenia po szkoleniu, w tym działań wspierających pełną integrację pracowników, włączającą atmosferę oraz komunikację międzykulturową.
Informacje dodatkowe do programu:
Harmonogram usługi zostanie wypełniony najpóźniej na 6 dni przed rozpoczęciem usługi.
Zajęcia teoretyczne będą zawierały nie więcej niż 40% czasu szkolenia, a część praktyczna to nie mniej niż 60% czasu szkolenia. Wymogi stawiane Grupie Docelowej Usługi są opisane w polu tego dotyczącym.
Rekomenduje się pracę w trybie trzech dni po 9 godzin dydaktycznych (nie muszą następować po sobie) Praca ta jest poprzedzona jednym spotkaniem wstępnym - 1 godzinnym w dniu innym niż praca w modułach (1h + 3x9h). Do czasu 28 godzin dydaktycznych nie są wliczone godziny przerw. Istnieje możliwość rozkładu pracy na popołudnia lub pracy w weekendy.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,21 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,21 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Kominiak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja zostanie dostarczona do uczestnika w formacie PDF online.
Ćwiczenia w formie dokumentu PDF do wydruku, lub Word do uzupełnienia będą rozdawane uczestnikowi na szkoleniu zgodnie z harmonogramem postępu szkolenia. Jeśli jakieś ćwiczenia będą mogły być wykonane online na tablicy wspólnej online, to uczestnik otrzyma link z dostępem do platformy podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Nie wymaga się od uczestnika posiadania żadnego dokumentu potwierdzającego jego kwalifikacje, doświadczenie czy charakter pracy ani poziomu wykształcenia.
Niezbędna jest możliwość udziału w szkoleniu w formie zdalnej z włączonym mikrofonem oraz kamerą, która pozwoli uczestnikowi i prowadzącemu na kontakt wzrokowy nawzajem podczas całego szkolenia.
Cel główny usługi zostanie osiągnięty pod warunkiem:
- aktywnego udziału uczestnika w zajęciach mających charakter praktyczny,
- do osiągnięcia celu głównego oczekiwana będzie praca na przykładach określonych przez prowadzącego i wykonywanie ćwiczeń zleconych przez prowadzącego podczas spotkania;
- aktywne słuchanie i analiza przypadków omawianych podczas szkolenia,
- omówienie przykładów własnych uczestnika, w celu zrozumienia i trwałego przyswojenia treści,
- pozytywnego przejścia przez test teoretyczny (75% odpowiedzi poprawnych), z wynikiem generowanym automatycznie na koniec szkolenia.
Koszt walidacji jest już uwzględniony w cenie.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca/uczestnik uzyska min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do podanej ceny netto doliczyć 23% VAT.
*Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzyma odpowiednie zaświadczenie.
Warunkiem otrzymania zaświadczenia oraz refundacji kosztów jest uczestniczenie w co najmniej 80% części zajęć usługi rozwojowej i zaliczenie zajęć w postaci pozytywnego wyniku walidacji przeprowadzonej według testu wiedzy. Pozytywny wynik oznacza uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi w teście końcowym.
Przerwy nie są wliczone w sumę godzin usługi, a ich pora i długość mogą być zmienione pod potrzeby Uczestników.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone za pośrednictwem platformy TEAMS.
Ważne by uczestnik posiadał urządzenie spełniającym podstawowe wymagania sprzętowe:
- komputer stacjonarny, laptop z systemem Windows 8.1. lub nowszym posiadające procesor jednordzeniowy 1GHZ lub wyższy,
- głośnik i mikrofon: wbudowane, podłączane przez USB lub bezprzewodowe,
- kamerę: wbudowaną, podłączaną przez USB lub bezprzewodową,
- parametry: co najmniej 2 GB pamięci RAM,
- łącze sieciowe o prędkości min. 5 MB/s,
- dowolna przeglądarka internetowa: Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox lun inna,
- niezbędne oprogramowanie z dostępem odczytu dokumentów zapisanych w formie: pdf, Word.
Realizacja szkolenia jest gwarantowana zaraz po zgłoszeniu się pierwszego Uczestnika. Grupa szkoleniowa może liczyć od 1 do 4 osób. W razie potrzeby zmiany dat szkolenia na inne, bardziej dopasowane do własnego harmonogramu - uprzejmie proszę o zapisanie się na usługę i kontakt celem edycji daty wydarzenia.