Szkolenie wprowadzające do branży motorsportu i automotiv
Szkolenie wprowadzające do branży motorsportu i automotiv
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Mechanika i mechatronika
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze motorsportu i automotiv.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-06-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia porządkuje wiedzę z zakresu kompozytów włóknistych i prepregów oraz poznaje cały łańcuch procesu produkcji części kompozytowych – od projektu 3D i planu laminowania, przez przygotowanie materiału, laminowanie, obróbkę cieplną i mechaniczną, aż po wykonywanie połączeń i kontrolę jakości. Szkolenie umożliwia wypracowanie wspólnego języka komunikacji między konstruktorami, technologami i pracownikami produkcji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje etapy produkcji elementów kompozytowych. | Kryteria weryfikacji W teście wyboru uczestnik prawidłowo identyfikuje kolejność etapów procesu technologicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać cel zastosowania konkretnego etapu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia rolę konstruktorów, technologów i pracowników produkcji w procesie wytwarzania kompozytów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przyporządkowuje zadania do odpowiednich ról zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje potencjalne konsekwencje braku współpracy między działami na przykładzie konkretnego etapu produkcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze motorsportu i automotiv.
Szkolenie trwa 14 godzin dydaktycznych (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 20-osobowych. Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie stacjonarnej potwierdza papierowa lista obecności. Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem metod nauczania aktywizujących uczestników: dyskusja w grupie, burza mózgów, ćwiczenia.
Walidacja przeprowadzana jest z wykorzystaniem testu wyboru z automatyczną odpowiedzią zawierającego kilkanaście pytań zamkniętych, w tym pytań typu case study (analiza konkretnego przypadku), umożliwiające sprawdzenie osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie określonych kryteriów weryfikacji.
Ramowy plan szkolenia:
Dzień 1 – Wprowadzenie merytoryczne (7h)
1. Role i odpowiedzialność w procesie produkcji kompozytów:
- Zakres kompetencji: konstruktor vs technolog vs dział produkcji
- Rola współpracy międzydziałowej w zapewnieniu jakości
2. Wprowadzenie do kompozytów:
- Rodzaje włókien: węglowe, szklane, aramidowe – porównanie właściwości i zastosowań
- Matryce żywiczne: epoksydy, systemy wysokotemperaturowe do autoklawu
- Prepregi vs laminaty na mokro – zalety i ograniczenia
3. Rdzenie kompozytowe – szczególna rola Corecork:
- Właściwości fizyczne i zastosowania: tłumienie drgań, redukcja masy, wytrzymałość zmęczeniowa, ekologiczność
4. Przegląd procesu technologicznego (mapa procesu):
- Projekt CAD/NX, projektowanie form, plan laminowania
- Magazynowanie, odtajanie, kompletacja prepregów
- Laminowanie, obróbka cieplna, postcuring
- Obróbka mechaniczna, lakierowanie, kontrola jakości
- Dokumentacja produkcyjna i wymagania klientów końcowych
5. Bezpieczeństwo pracy z kompozytami:
- Ryzyka: pyły, włókna, żywice, rozpuszczalniki
- Środki ochrony indywidualnej i zasady BHP przy autoklawie, cięciu i szlifowaniu
Dzień 2 – Integracja projektowania z produkcją (7h)
1. Projektowanie kompozytów a realia produkcji:
- Orientacja włókien, liczba warstw, rodzaj rdzenia
- Wpływ decyzji projektowych na: trudność wykonania, błędy produkcyjne, czas i koszt wytworzenia
2. Głębsze spojrzenie na kluczowe etapy produkcji:
- Moduł 2: Laminowanie prepregów – zgodność z normami ISO, znaczenie ułożenia włókien
- Moduł 3: Dobór żywic i obróbka cieplna – TG, HDT, postcuring, problemy z niedoutwardzeniem lub przegrzaniem
- Moduł 4: Obróbka i łączenie – techniki wiercenia, montażu, klejenia, wykończenie powierzchni (np. widoczny karbon)
3. Studium przypadku – proces od A do Z:
- Praca zespołowa nad analizą przypadku wybranej części (np. owiewka lub panel strukturalny z rdzeniem Corecork):
- od założeń projektowych → przez wybór materiału → proces laminowania → utwardzanie → obróbka → montaż
- omówienie ryzyk i możliwych defektów
4. Test wiedzy online (walidacja efektów uczenia się
Dzień 3 – Analiza defektów, jakość i rozwój kompetencji (6h)
1. Typowe problemy jakościowe i sposoby reakcji:
- Mikroporowatość, mostki żywicy, zapowietrzenia – jak powstają, jak im zapobiegać
- Delaminacje po cyklach cieplnych – diagnostyka i decyzje: naprawa vs złomowanie
2. Checklista jakości i dokumentacja:
- Kontrola po laminowaniu, po utwardzaniu, po obróbce
- Dokumentowanie jakości: zdjęcia kontrolne, logi z autoklawu, karty laminowania
3. Dobór technologii do funkcji i środowiska pracy:
- Jak dobrać technologię i układ materiałowy do warunków użytkowania (temperatura, drgania, środowisko zewnętrzne)
4. Sesja zamykająca – integracja wiedzy:
- Krótkie prezentacje zespołów: wyciągnięte wnioski z case study
- Dyskusja moderowana: co mogę wdrożyć w swojej roli od jutra?
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 920,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 246,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Gajdziński
W latach 2001–2009 kierował zespołem CSV KOMPOZYTY w ramach CSV Sp. z o.o., odpowiadając w 100% za szkolenia merytoryczne i badawcze, które objęły ponad 200 firm. Współtworzył technologie paneli aramidowo-szklano-ceramicznych (2004–2006, AMZ Kutno) i elementów mostowych z włókna węglowego (2006, Mostostal Warszawa).
Od 2010 roku nadzorował wdrożenia systemów opartych na rdzeniach Corecork, m.in. w firmach HI-TECH Serwis, BUSTER, Sunreef Yachts, Model-Art, RFWW-RAWAG i Solaris Bus & Coach S.A. Brał udział w projektach unijnych wraz z Wawrzaszek ISS (2014–2015), gdzie opracowywano hybrydowe technologie zabudów pojazdów specjalnych z wykorzystaniem korka.
W latach 2019–2022 odpowiadał za komponent badawczy w projekcie budowy katamaranu biobase (Yacht Service Sp. z o.o.). Posiada patenty i zastrzeżenia patentowe w dziedzinie kompozytów. Firma współpracuje z projektantami 3D oraz z dystrybutorem oprogramowania SIEMENS PLM.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Warunkiem uczestnictwa i uzyskania zaświadczenia jest obecność na min. 80% czasu zajęć. Warunkiem ukończenia szkolenia jest zaliczenie testu końcowego.
Zapewniono rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji efektów uczenia się.
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70% (zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 955 z późn. zm.)).