Tryptyk Feniksa - metamorfoza psychospołeczna w środowisku pracy. Wsparcie efektywności i rozwoju.
Tryptyk Feniksa - metamorfoza psychospołeczna w środowisku pracy. Wsparcie efektywności i rozwoju.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Uczestnicy projektu to osoby aktywne zawodowo, w tym pracownicy oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą, które funkcjonują w warunkach wysokiego obciążenia obowiązkami zawodowymi, odpowiedzialnością, z wysokim poziomem ekspozycji na komunikację. Narażone na stagnację w rozwoju zawodowym.
Osoby doświadczające spadku efektywności, obniżonego poziomu energii oraz trudności w utrzymaniu równowagi między wymaganiami zawodowymi a zasobami osobistymi, co wpływa na jakość ich pracy, motywację oraz zaangażowanie. Doświadczają objawów tzw. syndromu SAD, spadku energii, braku produktywności , lęku w sytuacjach zawodowych. Braku umiejętności komunikacji. w dobie autopromocji w social mediach.
Osoby, które chcą uporządkować sposób funkcjonowania w pracy, zwiększyć świadomość własnych zasobów oraz wzmocnić kompetencje psychospołeczne niezbędne do poprawnej komunikacji, rozwoju na płaszczyźnie sprzedażowej, budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, dotarciu do większej grupy docelowej.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji18-12-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest podniesienie efektywności zawodowej uczestników poprzez rozwój kompetencji psychospołecznych bezpośrednio wpływających na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Uczestnicy nabędą umiejętności zarządzania energią i stresem, skutecznej komunikacji i autoprezentacji oraz budowania spójnego wizerunku w środowisku zawodowym i w mediach. Efektem będzie wzrost produktywności, jakości współpracy, skuteczności sprzedażowej oraz poprawa wizerunku i rozpoznawalności firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie psychologicznemechanizmy wyczerpania emocjonalnego i rutyny zawodowej i dnia codziennego. | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać objawy emocjonalnegowypalenia i jego konsekwencje; opisuje wpływ codziennej rutyny na samopoczucie psychiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Uczestnik zna znaczenie emocji isygnałów z ciała w procesie samoregulacji. | Kryteria weryfikacji Potrafi rozpoznać fizjologiczne reakcjeemocji; potrafi powiązać napięcia w ciele z określonymi stanami emocjonalnymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie wpływ postawy,oddechu i ruchu na nastrój i poczucie sprawczości. | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać zależności między ruchem,oddechem i emocjami; wyjaśnia, jak świadoma praca z ciałem wpływa na pewność siebie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe strategiesamoregulacji emocjonalnej i pracy z energią. | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki redukcji napięciaemocjonalnego; potrafi dobrać odpowiednie narzędzie do sytuacji stresowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie znaczenie rytuału i procesu grupowego w procesieprzemiany. | Kryteria weryfikacji Opisuje rolę rytuału i wspólnoty w procesachemocjonalnych; potrafi wskazać znaczenie symboli w budowaniu nowych narracji o sobie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi nazwać i rozpoznaćwłasne emocje oraz potrzeby osobiste oraz biznesowe. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje emocje towarzyszącekonkretnym sytuacjom; potrafi nazwać potrzeby psychiczne i fizyczne. Określać ich zakres. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi komunikować swojegranice i potrzeby w sposób spokojny i autentyczny. | Kryteria weryfikacji Formułuje komunikaty w sposób klarowny;reaguje z empatią w sytuacjach konfliktowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki pracy zoddechem, ruchem i ciałem w celu redukcji napięcia. | Kryteria weryfikacji Prezentuje podstawowe ćwiczeniaoddechowe i rozluźniające; świadomie wykorzystuje ruch i taniec do wyrażania emocji i energii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Debata swobodna | ||
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie korzysta z mocyrytuałów, gestów i symboli w codziennym funkcjonowaniu. | Kryteria weryfikacji Potrafi zaprojektować prosty rytuał wspierający codzienną pracę; wykorzystujesymboliczne działania do wzmacniania poczucia bezpieczeństwa i rozwiązywania codziennych obowiązków. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje pozytywny wizerunekwłasny oraz wspiera siebie w procesie zmiany. | Kryteria weryfikacji Potrafi dobrać elementy stylizacji wspierające tożsamość; stosuje pozytywne komunikaty wobec siebie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wprowadza drobne, systematyczne nawyki poprawiającenastrój i poziom energii. | Kryteria weryfikacji Tworzy osobisty plan regeneracji emocjonalnej; identyfikuje codziennedziałania wspierające dobrostan. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija uważność na siebie iinnych. | Kryteria weryfikacji Aktywnie słucha; reaguje z empatią i zrozumieniem; potrafi zareagowaćadekwatnie do emocji grupy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaufać procesowi i otworzyć się na współpracę w grupie. | Kryteria weryfikacji Angażuje się w działania zespołowe; dzielisię refleksjami i wspiera innych uczestników. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Uczestnik odnajduje ekspresjępoprzez ciało i ruch. | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w ćwiczeniach tanecznych; potrafi poprzez ruch wyrażać emocje ienergię. Niweluje stres przy autoprezentacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik traktuje siebie z większą łagodnością, troską i szacunkiem. | Kryteria weryfikacji Formułuje wspierające komunikatywewnętrzne; unika języka krytyki wobec siebie; wykazuje postawę samoakceptacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik wzmacnia poczucie własnejwartości i sprawczości. | Kryteria weryfikacji Określa swoje mocne strony; rozpoznajeobszary rozwoju; wyraża dumę z osiągnięć. Określa cele i umieszcza je w czasie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi tworzyć relacjeoparte na empatii, równowadze i autentyczności. | Kryteria weryfikacji Stosuje komunikację bez przemocy; wyrażaemocje w sposób odpowiedzialny i konstruktywny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się FOLLOW UP Uczestniczka potrafi zaplanować dalsze działania rozwojowe w oparciu o indywidualny follow-up i informację zwrotną. | Kryteria weryfikacji Zapoznaje się z indywidualną informacją zwrotną i formułuje wnioski do dalszego rozwoju zawodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Cel biznesowy
Cel biznesowy usługi został zaprojektowany w oparciu o zasadę SMART, ponieważ uwzględnia psychologiczne mechanizmy regulacji zachowania, motywacji i odporności psychicznej, które warunkują skuteczność działania jednostki w środowisku zawodowym. Precyzyjne określenie celów, mierników i ram czasowych wzmacnia poczucie sprawczości, koncentrację uwagi oraz transfer nabytych kompetencji na realne, mierzalne rezultaty biznesowe przedsiębiorstwa.S – konkretne sformułowanie
Celem biznesowym niniejszej usługi rozwojowej jest zwiększenie efektywności operacyjnej przedsiębiorstw oraz jakości funkcjonowania pracowników i przedsiębiorców poprzez rozwój kompetencji psychospołecznych, komunikacyjnych i wizerunkowych, zintegrowanych z technikami pracy z ciałem (techniki gruntujące), uważnością (mindfulness) oraz świadomym kształtowaniem wizerunku w oparciu o mechanizmy psychologii społecznej. Usługa ukierunkowana jest na poprawę zdolności regulacji stresu, koncentracji, jakości decyzji oraz spójności komunikacyjnej uczestników, co przekłada się bezpośrednio na wyniki biznesowe, relacje z klientami i postrzeganie marki przedsiębiorstwa.
M – mierzalność
Osiągnięcie celu biznesowego zostanie potwierdzone poprzez uzyskanie mierzalnych rezultatów, w tym:
• wzrost efektywności pracy uczestników minimum o 20%, mierzony autoewaluacją oraz oceną realizacji celów zawodowych,
• poprawę zdolności regulacji stresu i napięcia psychofizycznego u minimum 80% uczestników, potwierdzoną narzędziami ewaluacyjnymi,
• wzrost jakości komunikacji interpersonalnej i wizerunkowej, oceniany na podstawie kompetencji komunikacyjnych i autoprezentacyjnych,
• zwiększenie skuteczności działań sprzedażowych i PR poprzez bardziej spójny, świadomy przekaz w kontaktach bezpośrednich oraz w mediach społecznościowych z uwzględnieniem kwestii związanych z archetypem marki w oparciu o potrzebę grup docelowych oraz poruszaniu się w ogólnie panujących trendach,
• poprawę postrzegania profesjonalizmu i wiarygodności uczestników jako reprezentantów przedsiębiorstwa,
• nawiązanie współpracy BEZ LĘKU z mediami, profesjonalnymi firmami zajmującymi się fotografią/filmowaniem, umiejętność pracy w studiu fotograficznym/przed kamerą w celu przygotowywania materiałów promocyjnych dla przedsiębiorstwa.
A – osiągalność
Cel biznesowy jest osiągalny dzięki zastosowaniu interdyscyplinarnego podejścia, łączącego psychologię pracy, psychologię społeczną, trening kompetencji psychospołecznych, techniki gruntujące oraz praktyki mindfulness, empiryczne przykłady zaproszonych gości pracujących w szerokopojętym biznesie. Program opiera się na pracy z ciałem jako narzędziem regulacji emocji i stresu, co umożliwia uczestnikom stabilizację funkcjonowania w sytuacjach zawodowych o wysokim poziomie presji ze względu na wzmożoną liczbę kontaktów społecznych i obciążających bodźców. Uzupełnieniem procesu są zajęcia prowadzone przez psychologa z uwzgędnieniem specjalistów wizerunku, pracujących nie na poziomie estetycznym, lecz w oparciu o mechanizmy percepcji społecznej, pierwszego wrażenia, spójności komunikatu oraz wpływu społecznego.
R – uwzględnienie istotności
Cel biznesowy odpowiada na kluczowe wyzwania przedsiębiorstw związane z przeciążeniem właścicieli/pracowników, spadkiem efektywności, trudnościami komunikacyjnymi oraz rosnącą rolą wizerunku w środowisku zawodowym i cyfrowym. Rozwój umiejętności regulacji psychofizycznej, uważności i świadomej autoprezentacji:
• zwiększa odporność psychiczną pracowników i przedsiębiorców,
• poprawia jakość relacji z klientami i partnerami biznesowymi,
• wzmacnia spójność komunikacji marki osobistej i firmowej,
• wpływa na postrzeganie przedsiębiorstwa jako profesjonalnego i wiarygodnego podmiotu,
• ogranicza koszty pośrednie wynikające z absencji, wypalenia zawodowego i obniżonego zaangażowania,
• ogranicza koszty poprzez nabycie umiejętność pracy nad materiałami promocyjnymi bez korzystania wyłącznie z podmiotów zewnętrznych,
• poprawia efektywność pracy poprzez umiejętność stosowania technik wpływu społecznego, znajomość psychologicznych zjawisk pojawiających się na rynkach usług i sprzedaży,
• usprawnia komunikację asertywną.
T – określenie w czasie
Realizacja celu biznesowego następuje w trakcie realizacji usługi oraz bezpośrednio po jej zakończeniu. Program zakłada stopniowe wdrażanie nabytych kompetencji do codziennego funkcjonowania zawodowego uczestników, a efekty są monitorowane poprzez ewaluację końcową oraz działania follow-up (tydzień po ostatnim dniu usługi stacjonarnej). Umożliwia to szybkie wykorzystanie rezultatów rozwojowych w bieżącej działalności przedsiębiorstwa oraz długofalową poprawę jego efektywności i wizerunku.
Wdrażanie poszczególnych elementów następuje w momencie trwania szkolenia, efekt zatem będzie widoczny natychmiastowo.
Efekt usługi
Efektem usługi jest wypracowanie, wdrożenie oraz utrwalenie rozwiązań organizacyjnych i kompetencyjnych zwiększających efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa poprzez poprawę sposobu komunikacji, podejmowania decyzji oraz zarządzania obciążeniem psychofizycznym pracowników i/lub przedsiębiorców.
Rozwiązania te oparte są na mechanizmach psychologii pracy, psychologii społecznej, teorii samoregulacji oraz regulacji stresu i zachowania w warunkach presji, co zapewnia ich realną użyteczność operacyjną.
Efekt usługi nie ogranicza się do wzrostu wiedzy uczestników, lecz polega na zmianie sposobu funkcjonowania poprzez zmianę zachowań. Wypracowane rozwiązania odpowiadają na konkretne potrzeby w zakresie stabilności działania, jakości komunikacji, odporności psychicznej oraz spójności wizerunkowej przedsiębiorstwa.
Efekt usługi – poziom organizacyjny (pracodawca / przedsiębiorstwo)
W wyniku realizacji usługi pracodawca/organizacja uzyskuje:
- bardziej przewidywalny i stabilny sposób reagowania pracowników w sytuacjach nagłych, konfliktowych i decyzyjnych, wynikający z lepszej regulacji emocjonalnej i świadomego zarządzania stresem,
- poprawę jakości komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, w tym komunikacji z klientami, partnerami biznesowymi oraz mediami, opartej na jasnym formułowaniu oczekiwań i odpowiedzialności za przekaz,
- ograniczenie strat czasowych, organizacyjnych i wizerunkowych wynikających z chaosu komunikacyjnego, niejasnego podziału ról, braku granic oraz przeciążenia decyzyjnego,
- wzrost spójności wizerunkowej przedsiębiorstwa, rozumianej jako zgodność pomiędzy komunikatem werbalnym, niewerbalnym i działaniami podejmowanymi przez osoby reprezentujące firmę, w oparciu o mechanizmy percepcji społecznej i wpływu społecznego,
- zwiększenie odporności psychicznej i dostępności poznawczej pracowników/przedsiębiorców, co wpływa na ciągłość procesów, jakość decyzji oraz stabilność realizowanych działań biznesowych,
- zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego, przeciążenia emocjonalnego i dezorganizacji pracy, a tym samym ograniczenie kosztów pośrednich ponoszonych przez przedsiębiorstwo.
Efekt usługi – poziom operacyjny (wdrożone rozwiązania)
Efekt usługi obejmuje wdrożenie przez uczestników konkretnych, powtarzalnych rozwiązań, które mogą być stosowane w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, w szczególności:
- stosowanie ustrukturyzowanych modeli komunikacji asertywnej i granicznej, umożliwiających precyzyjne formułowanie oczekiwań, decyzji i konsekwencji,
- świadome zarządzanie responsywnością komunikacyjną i priorytetami, ograniczające nadmierne obciążenie informacyjne i decyzyjne,
- regulowanie poziomu stresu i pobudzenia psychofizycznego w sytuacjach ekspozycji zawodowej, wystąpień, rozmów trudnych i kontaktów medialnych,
- podejmowanie decyzji w oparciu o analizę ryzyka, konsekwencji biznesowych i dostępnych zasobów, zamiast reakcji impulsywnych,
- świadome kształtowanie wizerunku osobistego i firmowego w kontaktach zawodowych i medialnych, w oparciu o mechanizmy psychologii społecznej.
Obserwacja uczestnicząca jako element efektu usługi
Od pierwszych minut realizacji usługi prowadzona jest ciągła obserwacja uczestnicząca każdej z uczestniczek przez psychologa, obejmująca sposób komunikowania się, reagowania na presję, podejmowania decyzji oraz funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych i społecznych.
Obserwacja ta pozwala na identyfikację wzorców zachowań istotnych z punktu widzenia funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz na bieżącą korektę sposobu komunikacji, reagowania i podejmowania decyzji.
Dzięki temu rozwiązania wypracowywane w trakcie usługi mają charakter realistyczny, dopasowany do rzeczywistych zachowań uczestników i rzeczywistych sytuacji zawodowych, a nie wyłącznie deklaratywny.
Trwałość i użyteczność efektu usługi
Efekt usługi ma charakter:
- mierzalny – możliwy do zweryfikowania na podstawie jasno określonych kryteriów,
- wdrożeniowy – oparty na realnych zmianach zachowań i sposobu pracy,
- użyteczny dla pracodawcy – wpływający na efektywność, komunikację i wizerunek przedsiębiorstwa.
Trwałość efektu wzmacniana jest poprzez działania follow-up realizowane po zakończeniu części stacjonarnej, umożliwiające utrwalenie wdrożonych rozwiązań w praktyce zawodowej.
KRYTERIA WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA EFEKTU USŁUGI
Osiągnięcie efektu usługi zostaje uznane za spełnione, jeżeli:
- nastąpi wzrost poziomu efektywności funkcjonowania uczestników w obszarach komunikacji, regulacji stresu i podejmowania decyzji,
- uczestnicy wdrożą w praktyce zawodowej konkretne rozwiązania operacyjne wypracowane w trakcie usługi,
- obserwowalna będzie poprawa stabilności reagowania, jakości komunikacji oraz spójności wizerunkowej osób reprezentujących przedsiębiorstwo,
- pracodawca/organizacja uzyska mierzalne korzyści w postaci usprawnienia procesów komunikacyjnych, decyzyjnych i organizacyjnych,
- potwierdzona zostanie trwałość przynajmniej jednej zmiany w sposobie funkcjonowania zawodowego uczestników.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi polega na przeprowadzeniu walidacji działań podjętych w trakcie realizacji usługi szkoleniowej. Proces potwierdzania efektu ma charakter wieloetapowy i opiera się na triangulacji metod diagnostycznych: testów, ankiet, obserwacji uczestniczącej, autoewaluacji.
1. Działania realizowane w trakcie usługi
W trakcie realizacji usługi prowadzona jest systematyczna dokumentacja obejmująca:
- przebieg warsztatów i ćwiczeń,
- zastosowane narzędzia psychologiczne i komunikacyjne,
- obserwacje zachowań uczestniczek w sytuacjach zadaniowych i społecznych,
- wyniki testów cząstkowych i ankiet kontrolnych.
2. Diagnoza potrzeb i punktu wyjścia (pre-test)
Na początku realizacji usługi przeprowadzana jest diagnoza potrzeb przedsiębiorstwa i uczestniczek, obejmująca:
- test wiedzy z zakresu komunikacji, regulacji stresu i procesów decyzyjnych,
- ankiety samooceny kompetencji psychospołecznych,
- ankietę opisującą funkcjonowanie zawodowe, obciążenie psychofizyczne oraz wyzwania komunikacyjne.
3. Obserwacja uczestnicząca jako narzędzie walidacji
Od pierwszych minut realizacji usługi prowadzona jest ciągła obserwacja uczestnicząca każdej z uczestniczek przez psychologa. Obserwacja ta dotyczy realnych zachowań ujawniających się w trakcie pracy warsztatowej, w szczególności:
- sposobu komunikowania się i reagowania w sytuacjach presji,
- regulacji emocjonalnej i somatycznej,
- stylu podejmowania decyzji,
- reakcji na ekspozycję społeczną i wizerunkową,
- zdolności do korzystania z informacji zwrotnej.
4. Pomiar końcowy i autoewaluacja (post-test i follow-up)
Po zakończeniu części stacjonarnej realizowany jest pomiar końcowy obejmujący:
- test wiedzy końcowy (post-test),
- ankiety samooceny kompetencji,
- ankiety satysfakcji i subiektywnej oceny przydatności narzędzi.
W okresie follow-up uczestniczki dokonują pogłębionej autoewaluacji wdrożeniowej, opisując w jakim zakresie wypracowane rozwiązania zostały zastosowane w praktyce zawodowej oraz jaki miały wpływ na efektywność pracy, komunikację i podejmowanie decyzji.
5. Analiza wdrożeń i funkcjonowania w środowisku cyfrowym
Integralnym elementem potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi jest analiza funkcjonowania uczestniczek w środowisku cyfrowym, prowadzona przez psychologa po zakończeniu warsztatów. Analiza ta dotyczy:
- spójności komunikacji wizerunkowej,
- sposobu formułowania przekazu zawodowego,
- widocznych zmian w zakresie ekspozycji, pewności i konsekwencji komunikacyjnej,
- wykorzystania mechanizmów psychologii społecznej w komunikacji z otoczeniem.
6. Ekspercka walidacja psychologiczna
Ostateczne potwierdzenie osiągnięcia efektu usługi dokonywane jest przez psychologa prowadzącego, w oparciu o:
- całość zgromadzonej dokumentacji,
- wyniki testów i ankiet,
- obserwację uczestniczącą,
- analizę autoewaluacji i wdrożeń.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I – inicjacja procesu zmiany i diagnoza funkcjonalna - przebudzenie
• 9:00–9:30 Otwarcie procesu, kontrakt psychologiczny i bezpieczeństwo pracy grupowej. Wprowadzenie do zasad pracy (granice, poufność, odpowiedzialność za komunikację), omówienie logistyki. Ice-breaker jako narzędzie obniżające napięcie startowe i uruchamiające procesy afiliacyjne oraz współregulację w grupie.
• 9:30–14:00 Warsztat psychologiczny prowadzony przez psycholog mgr inż. Bernadettę Kowalczyk: diagnoza schematów funkcjonowania zawodowego i wzorców komunikacyjnych. Konfrontacja z automatycznymi przekonaniami, emocjami i potrzebami wpływającymi na pracę pod presją. Trening asertywnej komunikacji, granic i odpowiedzialności za przekaz. Rozpoczęcie pracy nad transferem kompetencji do sytuacji zawodowych i komunikacji wizerunkowej.
Trening samoregulacji psychofizycznej i autoprezentacji w oparciu o mechanizmy embodied cognition: ćwiczenia oddech–postawa–ruch jako narzędzia regulacji pobudzenia, redukcji reaktywności stresowej i zwiększania stabilności działania. Praca nad świadomym wykorzystaniem sygnałów niewerbalnych (postawa, ton głosu, tempo reakcji) w sytuacjach ekspozycji zawodowej. Udział Małgorzaty Pieńkowskiej (aktorka) jako empiryczny model odniesienia (modelowanie) – pokaz zastosowań w praktyce wystąpień, pracy „pod kamerą” i autoprezentacji.
Warsztat kreatywności jako kompetencji poznawczej i adaptacyjnej: pobudzanie elastyczności poznawczej, myślenia dywergencyjnego i zdolności do generowania rozwiązań w sytuacjach presji. Praca nad widzeniem siebie w roli zawodowej, poszukiwaniem własnych zasobów oraz budowaniem narracji rozwojowej. Udział obserwacyjny Konrada Bikowskiego (projektant/artysta) jako obserwacja uczestnicząca.
• 14:30–17:30 Trening ekspresji emocjonalnej, komunikacji niewerbalnej i regulacji pobudzenia w warunkach presji społecznej: praca z ruchem, rytmem i ekspresją jako narzędzia zwiększania koherencji (spójności) ciała i przekazu, obniżania napięcia oraz oswajania emocji w bezpiecznych warunkach. Wzmocnienie kompetencji autoprezentacyjnych, odwagi w ekspozycji oraz gotowości do działania w sytuacjach publicznych oraz pracy z autoprezentacją w social mediach.
• 18:00–23:30 – Warsztat psychologiczny: tożsamość marki, archetyp i spójność wizerunku przedsiębiorstwa
(blok procesowy –moderowany przez psycholog mgr inż. Bernadettę Kowalczyk)
Blok poświęcony jest wypracowaniu spójnego wizerunku przedsiębiorstwa i marki osobistej w oparciu o mechanizmy psychologii społecznej, psychologii percepcji oraz teorii archetypów marki. Praca ma charakter warsztatowy i analityczny, a jej celem jest świadome powiązanie tożsamości psychologicznej uczestniczek z komunikatem, jaki wysyła przedsiębiorstwo do otoczenia rynkowego.
Uczestniczki, pod kierunkiem psychologa, analizują i definiują:
- archetyp marki przedsiębiorstwa (rola, wartości, obietnica psychologiczna wobec klienta),
- spójność pomiędzy tożsamością właścicielki/przedstawicielki firmy a wizerunkiem organizacji,
- sposób, w jaki marka jest aktualnie odbierana w kontakcie bezpośrednim i pośrednim.
W trakcie warsztatu wykorzystywane są elementy sensoryczne (kolor, kształt, faktura, zapach, smak) jako narzędzia analizy percepcji i emocjonalnego odbioru marki, zgodnie z badaniami nad wpływem bodźców zmysłowych na decyzje konsumenckie, zaufanie i zapamiętywalność przekazu.
Równolegle prowadzona jest praca nad:
- identyfikacją niespójności wizerunkowych (dysonans pomiędzy intencją a odbiorem),
- świadomym doborem komunikatów wizualnych i sensorycznych wspierających cele biznesowe,
- redukcją lęku przed ekspozycją marki i oceną społeczną.
Elementy pracy z wyglądem, stylizacją i pielęgnacją pełnią funkcję narzędzia projekcyjnego i integrującego proces psychologiczny – pomagają uczestniczkom zobaczyć i „przetestować” spójność nowo wypracowanego archetypu marki w praktyce, wzmacniając proces internalizacji zmiany i poczucie sprawczości.
Obecność specjalistów branżowych (np. z obszaru stylizacji, wizerunku, pielęgnacji) ma charakter empirycznych przykładów rynkowych – pokazują oni, jak mechanizmy psychologiczne przekładają się na konkretne decyzje konsumenckie i postrzeganie marki. Interpretacja, moderacja procesu oraz powiązanie tych elementów z celami przedsiębiorstwa pozostają po stronie psychologa prowadzącego.
Efektem bloku jest:
- zdefiniowany archetyp marki przedsiębiorstwa,
- spójny zestaw wizerunkowych i komunikacyjnych wytycznych wspierających cele biznesowe,
- zwiększona świadomość wpływu bodźców sensorycznych na odbiór marki,
- wzmocnienie pewności i konsekwencji w reprezentowaniu firmy w kontaktach zawodowych i medialnych.
Dzień II – porządkowanie wzorców i praca nad wizerunkiem jako konstruktem psychologii społecznej - oczyszczenie
• 10:00–11:00 Trening uważności (mindfulness) i regulacji emocjonalnej (prowadzony przez psycholog mgr inż. Bernadettę Kowalczyk): praktyka ukierunkowana na stabilizację uwagi, rozpoznawanie sygnałów przeciążenia (somatycznych, emocjonalnych i poznawczych) oraz redukcję reaktywności. Zajęcia służą zwiększeniu zdolności koncentracji, poprawie jakości decyzji i podnoszeniu odporności psychicznej w środowisku zawodowym. Skupienie na praktyce technik gruntujących pomagających radzić sobie w sytuacjach stresowych, atakach paniki, przeciążeniu komunikacyjnym.
• 11:00–18:00 Warsztat psychologiczny (prowadzony przez psycholog mgr inż. Bernadettę Kowalczyk):
"wizerunek, archetyp marki i komunikacja rynkowa przedsiębiorstwa"
Blok poświęcony jest psychologicznym mechanizmom budowania wizerunku przedsiębiorstwa oraz marki osobistej jako elementu strategii komunikacyjnej i sprzedażowej. Proces prowadzony jest przez psychologa i oparty na koncepcjach psychologii społecznej, teorii tożsamości, archetypów marki, percepcji społecznej oraz wpływu społecznego. Celem bloku jest wypracowanie spójnego, świadomego i adekwatnego do rynku sposobu reprezentowania firmy przez osoby ją tworzące.
Etap I – Diagnoza psychologiczna wizerunku
Prowadzenie: mgr inż. Bernadetta Kowalczyk – psycholog
Uczestniczki analizują aktualny sposób funkcjonowania swojej marki i przedsiębiorstwa w oparciu o pytania diagnostyczne dotyczące:
- tożsamości psychologicznej marki (kim jest marka, jaką pełni rolę społeczną),
- dominujących wartości i emocji, jakie marka komunikuje,
- spójności pomiędzy wizerunkiem właścicielki/przedstawicielki firmy a przekazem rynkowym,
- rozbieżności pomiędzy intencją a realnym odbiorem marki.
Praca ma charakter analityczno-warsztatowy i prowadzi do identyfikacji kluczowych obszarów wymagających korekty z punktu widzenia efektywności komunikacyjnej i biznesowej.
Etap II – Archetyp marki i decyzje komunikacyjne
Prowadzenie procesu: psycholog
Udział ekspertów: Robert Kiełb, Konrad Bikowski – case studies
Pod kierunkiem psychologa, definiują archetyp marki swojego przedsiębiorstwa oraz analizują, jak archetyp wpływa na:
- sposób mówienia o ofercie,
- relacje z klientami i partnerami,
- decyzje wizerunkowe i sprzedażowe,
- postrzeganie profesjonalizmu i wiarygodności.
Robert Kiełb i Konrad Bikowski występują jako empiryczne przykłady rynkowe – prezentują własne doświadczenia zawodowe, decyzje i konsekwencje wizerunkowe w realnym świecie biznesu. Ich wypowiedzi stanowią materiał do analizy psychologicznej. Psycholog moderuje proces, tłumacząc mechanizmy percepcji, wpływu społecznego i pierwszego wrażenia.
Etap III – Wizerunek jako komunikat psychologiczny
Uczestniczki pracują nad świadomym doborem elementów wizerunkowych jako nośników komunikatu psychologicznego, takich jak:
- kolor (emocje, skojarzenia, zaufanie),
- forma i linia (dynamika vs stabilność),
- faktura i detal (precyzja, dostępność, prestiż),
- spójność bodźców wizualnych z wartościami marki.
Celem etapu jest zrozumienie, jak decyzje pozornie „wizualne” wpływają na procesy decyzyjne klientów, zapamiętywalność marki oraz poczucie bezpieczeństwa i profesjonalizmu w relacjach biznesowych.
Etap IV – Case studies i transfer do realnych decyzji biznesowych poprzez "ja realne"
Prowadzenie: psycholog
Wsparcie empiryczne: Robert Kiełb, Konrad Bikowski
Case studies opartych na doświadczeniach zaproszonych ekspertów. Analizowane są m.in.:
- konsekwencje niespójności wizerunkowej,
- wpływ decyzji wizerunkowych na sprzedaż i relacje z klientami,
- reakcje rynku na zmianę komunikatu marki
Trening koherencji grupowej i ekspresji zbiorowej: praca z ruchem jako narzędzie współregulacji emocjonalnej, wzmacniania poczucia przynależności i stabilności działania w grupie. Wzmacnianie odwagi w ekspozycji, komunikacji niewerbalnej oraz gotowości do działania w sytuacjach społecznych.
Dzień III – utrwalenie efektów, ekspozycja wizerunkowa i symboliczne domknięcie procesu
10:00 - 21:00
Blok integracyjny: przygotowanie do ekspozycji wizerunkowej jako element utrwalający zmianę poznawczo-emocjonalną i wzmacniający poczucie sprawczości.
• Profesjonalne sesje zdjęciowe w studiach fotograficznych jako narzędzie utrwalające: spójność przekazu, pewność w ekspozycji społecznej, redukcja lęku przed oceną oraz trening funkcjonowania „przed kamerą/obiektywem” w warunkach kontrolowanych.
• Finałowa ekspresja ruchowa jako domknięcie procesu zmiany: integracja doświadczeń, wzmacnianie zasobów, symboliczne potwierdzenie nowej narracji o sobie oraz nagranie materiału (element utrwalający i motywujący do dalszych działań wizerunkowych).
Podsumowanie i utrwalenie efektów rozwojowych oraz ich transfer do komunikacji zawodowej.
Dzień IV – FOLLOW-UP (utrwalenie, autoewaluacja, transfer do praktyki zawodowej)
Pogłębione spotkanie integrujące doświadczenia z usługi, prowadzone przez psychologa, ukierunkowane na: autoewaluację zmian, weryfikację wdrożeń, doprecyzowanie indywidualnych dalszych kroków rozwojowych oraz transfer narzędzi do codziennej praktyki zawodowej. Elementem spotkania jest analiza funkcjonowania w środowisku zawodowym i cyfrowym (spójność przekazu, konsekwencja komunikacyjna, redukcja unikania ekspozycji) oraz plan utrwalenia efektów w perspektywie 3–6 msc.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 9:00–9:30 Otwarcie procesu, kontrakt psychologiczny i bezpieczeństwo pracy grupowej. | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Warsztat psychologiczny: diagnoza schematów funkcjonowania zawodowego i wzorców komunikacyjnych. | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Trening ekspresji emocjonalnej, komunikacji niewerbalnej oraz mindfullness. | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Warsztat psychologiczny: tożsamość marki i jej zmiana, archetyp i spójność wizerunku przedsiębiorstwa. | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 16-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 23:59 | Liczba godzin 05:59 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Trening uważności (mindfulness) i regulacji emocjonalnej. Praca z technikami gruntującymi. | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Warsztat psychologiczny: wizerunek, archetyp marki i komunikacja rynkowa przedsiębiorstwa zgodnie z trendami | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 07:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Utrwalenie efektów, ekspozycja wizerunkowa i symboliczne domknięcie procesu. | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 11:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Follow UP - pogł. spotkanie integrujące dośw. z usługi, ukierunkowane na utrw. efektów rozwojowych, transfer narzędzi do codziennej praktyki oraz doprecyzowanie dalszych działań uczestniczek. | Prowadzący Bernadetta Kowalczyk | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja usługi szkoleniowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 21:00 | Godzina zakończenia 22:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 971,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 9 971,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 277,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 277,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bernadetta Kowalczyk
Równolegle od wielu lat prowadzi warsztaty, szkolenia i procesy rozwojowe, w których łączy wiedzę psychologiczną z praktyką biznesową. Realizuje usługi rozwojowe skierowane do przedsiębiorców, kadry zarządzającej oraz osób budujących markę osobistą, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów takich jak asertywna komunikacja, odporność psychiczna, zarządzanie energią psychofizyczną oraz funkcjonowanie w relacjach zawodowych i medialnych.
Istotnym doświadczeniem jest prowadzenie warsztatów z marketingu, komunikacji i PR, obejmujących m.in. świadome budowanie przekazu, spójność komunikacyjną, wystąpienia publiczne, kontakt z klientem oraz funkcjonowanie w przestrzeni publicznej i online. Doświadczenie to pozwala na skuteczne łączenie aspektów psychologicznych z realiami rynkowymi i komunikacyjnymi.
Prowadząca posiada interdyscyplinarne wykształcenie – jest dyplomowanym psychologiem oraz magistrem inżynierem.W pracy szkoleniowej stosuje metody warsztatowe, symulacje, analizę case studies oraz obserwację uczestniczącą.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Zaproszeni eksperci:
Magdalena Błażkowska - Doswiadczona stylistka fryzur i designer sztuki fryzjerskiej. Lider przekazujacy wiedze innym. Kreuje nowe mozliwosci oraz doswiadczenie w dziedzinie profesjonalnego fryzjerstwa. Przez wiele lat nalezata do Elitarnego Stowarzyszenia Artystów Fryzjerów „Intercoiffure" z siedziba w Paryzu. Przez wiele lat byta instruktorem - trenerem w najbardziej prestizowej Akademii Stylizacji Babicz & Babicz z siedziba w Krakowie. Wspótpracujac z Akademia od jej powstania, brata udziat w wielu pokazach sztuki fryzjerskiej miedzy innymi w Paryzu, Londynie, Berlinie, Mediolanie, Warszawie, Poznaniu oraz Krakowie. Brata udziat równiez w pokazach mody znanych projektantów takich jak Plich i Maciej Zien. Swoje kwalifikacje podnosi w wielu akademiach na swiecie miedzy innymi w Vidal Sassoon, Toni&Guy, Sanrizz, oraz Academie Aleksandre de Paris.
Małgorzata Pieńkowska - Małgorzata Pieńkowska jest doświadczoną aktorką teatralną, filmową i telewizyjną, od lat funkcjonującą w środowisku wysokiej ekspozycji społecznej, presji oceny oraz pracy „na żywo” i „przed kamerą”. Jej udział w projekcie pełni rolę empirycznego modelu odniesienia (modeling) dla uczestniczek, ilustrującego praktyczne zastosowanie mechanizmów psychologicznych związanych z autoprezentacją, regulacją emocji, komunikacją niewerbalną oraz funkcjonowaniem w sytuacjach wymagających obecności, koncentracji i spójności przekazu. W ramach programu Małgorzata Pieńkowska uczestniczy w blokach poświęconych pracy z ciałem, postawą, oddechem i ekspresją jako narzędziami regulacji psychofizycznej oraz komunikacji społecznej. Jej doświadczenie sceniczne i medialne stanowi materiał empiryczny do analizy psychologicznej, wykorzystywany w pracy warsztatowej prowadzonej przez psychologa. Przykłady z praktyki aktorskiej pozwalają uczestniczkom lepiej zrozumieć mechanizmy radzenia sobie z napięciem, tremą, oceną społeczną oraz budowaniem wiarygodności w sytuacjach publicznych i zawodowych. Rola Małgorzaty Pieńkowskiej w projekcie ma charakter wspierający i ilustracyjny – nie polega na prowadzeniu procesu rozwojowego, lecz na dzieleniu się doświadczeniem zawodowym oraz uczestnictwie w ćwiczeniach, które są następnie interpretowane i integrowane z procesem psychologicznym przez prowadzącą usługę. Dzięki temu uczestniczki mogą obserwować, jak strategie regulacji emocji, pracy z ciałem i obecnością
Olga Majrowska - Fotografka, malarka, kreatorka. Od ponad 20 lat z pasją fotografuje ludzi z pierwszych stron gazet, ludzi świata biznesu, polityki, kultury. Odkrywa w ludziach to co piękne, ale ukryte. Podchodzi kreatywnie do rozwiązywania potrzeb bohaterów zdjęć. Sztuka towarzyszy jej od wczesnych lat dzieciństwa. Ukończyła szkołę muzyczną 1 st. im. Zarębskiego w Warszawie, Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. W. Gersona w Warszawie. Studiowała grafikę na ASP w Warszawie oraz ukończyła Fotografię na PWSFiTv w Łodzi. Jej zdjęcia miały publikacje w: Viva!, Grazia, Twój Styl, Glamour Gala, Uroda Życia. Zrealizowała reklamy: Orange, Perfect, Itaka, Electrolux, Kenwood, wyd. Znak, wyd. Filia, wyd. Poznańskie. Jej słynne powiedzenie: ‚Fotografia dla mnie to zapamiętywanie ludzi w ich pięknym czasie, który tak bardzo chcemy dla siebie zatrzymać’
Robert Kiełb - Stylista z 20-letnim doświadczeniem w pracy z gwiazdami, markami i mediami. Historyk mody, który wierzy, że styl to narzędzie transformacji życia – nie kolekcja ubrań. Tworzy autorskie programy analizy szafy i prowadzi warsztaty, które łączą wiedzę o historii mody z praktycznymi umiejętnościami budowania ponadczasowego stylu. Przez następne 20 lat miałem przywilej pracować z: Gwiazdami polskiego show-biznesu – przygotowując ich do najważniejszych eventów Markami odzieżowymi – tworząc kampanie i kierując wizją Setkami klientów prywatnych – pomagając im odnaleźć siebie przez styl. Wierzę, że najpierw jesteś człowiekiem, dopiero potem masz styl. I to właśnie Wam dzisiaj pokażę – jak znaleźć styl, który służy Waszemu życiu, nie trendom. Zacznijmy!
Konrad Bikowski - Konrad Bikowski jest projektantem mody z wieloletnim doświadczeniem w obszarze projektowania i realizacji autorskich kolekcji oraz indywidualnych projektów odzieżowych. Specjalizuje się w projektowaniu sukni wieczorowych, ślubnych oraz kreacji scenicznych i wizerunkowych, tworzonych na potrzeby wydarzeń artystycznych i wystąpień publicznych. Jego prace funkcjonują w obszarze mody użytkowej oraz scenicznej, gdzie kluczowe znaczenie mają forma, przekaz wizualny i spójność wizerunku. Doświadczenie zawodowe Konrada Bikowskiego obejmuje realizację projektów wymagających ścisłej współpracy z klientem, analizy potrzeb oraz pracy pod presją czasu i wysokich oczekiwań estetycznych. W swojej praktyce łączy kompetencje projektowe z wiedzą z zakresu komunikacji wizualnej, stylizacji i budowania wizerunku, co stanowi wartość w kontekście procesów rozwojowych i warsztatowych. Projektant posiada doświadczenie w pracy przy wydarzeniach branżowych, pokazach mody oraz projektach realizowanych w przestrzeni publicznej. Jego działalność zawodowa wymaga wysokiej uważności, decyzyjności i odpowiedzialności za efekt końcowy, co przekłada się na praktyczne kompetencje możliwe do wykorzystania w pracy rozwojowej. W pracy z grupami stosuje podejście warsztatowe oparte na doświadczeniu, analizie formy oraz pracy z wizerunkiem i ekspresją. Wspiera uczestników w rozwijaniu świadomości estetycznej i komunikacji niewerbalnej w kontekście pracy zawodowej.
Informacje dodatkowe
Szkolenie odbędzie się stacjonarnie w terminie 16–18 stycznia, zaś 25 stycznia zaplanowano część niestacjonarną (follow-up) dla wszystkich uczestniczek. W ramach follow-upu wszystkie uczestniczki spotkają się wspólnie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana w części niestacjonarnej odbywa się za pośrednictwem platformy Google Meet. Uczestnik powinien dysponować urządzeniem umożliwiającym udział w wideokonferencji (komputer stacjonarny, laptop, tablet lub smartfon) wyposażonym w sprawną kamerę, mikrofon oraz głośniki lub słuchawki. Wymagane jest stabilne połączenie z Internetem o minimalnej przepustowości umożliwiającej transmisję audio i wideo. Do udziału w usłudze niezbędne jest posiadanie aktualnej przeglądarki internetowej lub aplikacji Google Meet oraz adresu e-mail umożliwiającego otrzymanie zaproszenia do spotkania. Platforma zapewnia dostęp do prezentowanych treści, materiałów szkoleniowych oraz interakcji z prowadzącymi i pozostałymi uczestnikami w czasie rzeczywistym. Adres konferencji cyfrowej zostanie przekazany w ostatnim dniu części stacjonarnej szkolenia.
Adres
Adres
Indywidualny follow-up po zakończeniu części stacjonarnej realizowany będzie w formule zdalnej (online), z wykorzystaniem narzędzi komunikacji elektronicznej. Forma online umożliwia dogłębną informację zwrotną, monitorowanie wdrożenia kompetencji oraz archiwizację dokumentacji potwierdzającej osiągnięcie efektów uczenia się. Follow-up stanowi integralny element usługi.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Ułatwiony dostęp do sali szkoleniowej dla osób z ograniczoną mobilnością.