Szkolenie: Skuteczne radzenie sobie ze stresem i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
Szkolenie: Skuteczne radzenie sobie ze stresem i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób aktywnych zawodowo, które:
- wykonują pracę w warunkach zwiększonego obciążenia psychicznego (np. praca z klientem, praca pod presją czasu, odpowiedzialność biznesowa lub decyzyjna),
- doświadczają stresu związanego z wykonywaniem obowiązków zawodowych lub zauważają u siebie pierwsze objawy wypalenia zawodowego,
- chcą rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania stresem, utrzymywania równowagi psychicznej oraz profilaktyki wypalenia,
- pełnią funkcje kierownicze lub zarządcze i odpowiadają za dobrostan zespołu,
- pracują w zespołach i chcą nauczyć się skutecznie wykorzystywać wsparcie społeczne i komunikację w radzeniu sobie ze stresem.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do skutecznego identyfikowania źródeł stresu zawodowego, stosowania adekwatnych technik radzenia sobie ze stresem oraz wdrażania działań zapobiegających wypaleniu zawodowemu, zarówno na poziomie indywidualnym, jak i zespołowym.Dodatkowo usługa przygotowuje uczestnika do świadomego zarządzania własnym dobrostanem psychicznym, wykorzystywania wsparcia społecznego w środowisku pracy oraz kształtowania postaw sprzyjających tworzeniu warunków ograniczających ryzyko prz
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumie istotę stresu oraz potrafi wskazać jego konsekwencje w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji prawidłowo odpowiada na pytania testowe dotyczące definicji stresu i jego skutków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne źródła stresu w miejscu pracy. | Kryteria weryfikacji poprawnie wskazuje przykładowe czynniki stresogenne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia psychologiczne mechanizmy reakcji na stres. | Kryteria weryfikacji prezentuje wiedzę podczas dyskusji lub odpowiedzi testowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia symptomy wypalenia zawodowego i jego konsekwencje. | Kryteria weryfikacji trafnie wymienia objawy wypalenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje własne reakcje stresowe oraz czynniki ryzyka. | Kryteria weryfikacji opracowuje krótką analizę indywidualną w trakcie ćwiczenia warsztatowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Dobiera i stosuje odpowiednie techniki radzenia sobie ze stresem. | Kryteria weryfikacji prawidłowo wykonuje ćwiczenia relaksacyjne i techniki oddechowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Tworzy indywidualny plan działań prewencyjnych przeciw wypaleniu. | Kryteria weryfikacji przedstawia plan działań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Świadomie zarządza własnym dobrostanem psychicznym. | Kryteria weryfikacji deklaruje wdrożenie określonych działań po szkoleniu. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do tematu- stres i jego konsekwencje
- Źródła stresu
- Psychologiczne aspekty stresu
- Techniki radzenia sobie ze stresem
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Praca zespołowa i wsparcie w pracy
- Podsumowanie i zastosowanie wiedzy
- Walidacja
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będa realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Warunki organizacyjne: W celu osiągnięcia maksymalizacji efektów szkolenia, grupa uczestników powinna wynosić minimum 3osoby.
Szkolenie trwa 10 godzin dydaktycznych . Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 20. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktyczych.
Liczba godzin zajęć teoretycznych: 6, liczba godzin zajęć praktycznych 4.
Szkolenie skierowane jest do osób aktywnych zawodowo, które w swojej pracy doświadczają obciążenia psychicznego, stresu lub presji wynikającej z wykonywanych obowiązków.
Walidacja osiągnięcia efektów uczenia się zostanie przeprowadzona poprzez:
- Test końcowy (pisemny) – sprawdzający wiedzę dotyczącą stresu, jego konsekwencji oraz technik radzenia sobie ze stresem i profilaktyki wypalenia zawodowego.
- Pozytywny wynik walidacji: uzyskanie co najmniej 80% poprawnych odpowiedzi.
- Obserwację uczestnika podczas zajęć praktycznych i wywiad swobodny– ocena przez trenera aktywności w trakcie ćwiczeń, poprawności wykonywania technik radzenia sobie ze stresem oraz zaangażowania w pracę grupową.
- Pozytywny wynik walidacji: aktywne uczestnictwo i prawidłowe wykonanie ćwiczeń.
- Warunek formalny zaliczenia szkolenia – uczestnictwo w co najmniej 80% godzin dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Wprowadzenie do tematu | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Źródła stresu | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Psychologiczne aspekty stresu | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Przerwa | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Techniki radzenia sobie ze stresem | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Praca zespołowa i wsparcie w pracy | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Podsumowanie i zastosowanie wiedzy | Prowadzący Sylwia Dudzik-Lorisz | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja (test i wywiad swobodny) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sylwia Dudzik-Lorisz
Ukończyła szereg kursów i szkoleń z zakresu psychologii, programów pomocy psychologicznej, pracy z nastolatkami w podejściu Gestalt, pozytywnej dyscypliny i wielu innych. Jest czynnym terapeutą środowiskowym. Prowadzi prywatny gabinet psychoterapii i rozwoju. Pracowała także z dziećmi z niepełnosprawnością.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostana przekazane materiały dydaktyczne w postacji prezentacji powerpoint, materiały przygotowane przez
trenera, ankiety, testy.Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1.
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 500 026 554 lub mailem na psulkowski@gmail.com przed zapisem na usługę!