4 Role Lidera
4 Role Lidera
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie średniego i wyższego szczebla, liderzy nowo awansowani oraz liderzy zarządzający innymi liderami, którzy potrzebują praktycznego modelu przywództwa opartego na 4 Rolach Lidera.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel biznesowy
Celem biznesowym usługi jest rozwój kompetencji przywódczych liderów poprzez wdrożenie modelu 4 Ról Lidera®, co pozwoli zwiększyć efektywność zespołów, poprawić ich zaangażowanie oraz wzmocnić kulturę zaufania i odpowiedzialności w organizacji.W ciągu 3 miesięcy od zakończenia szkolenia uczestnicy będą świadomie wykorzystywać cztery role lidera: budowanie zaufania, tworzenie wizji, realizację strategii oraz rozwijanie potencjału pracowników. Rezultatem będzie poprawa współpracy, wzrost samodzielności zespołów, lepsza realizacja celów biznesowych oraz szybsza adaptacja do zmian.
Efekt usługi
Efekty usługi:
Wiedza
Uczestnik po szkoleniu:
- Zna model 4 Ról Lidera® oraz mechanizmy jego wdrażania w praktyce.
- Rozumie fundamenty budowania wiarygodności i zaufania w zespole.
- Zna zasady tworzenia inspirującej wizji powiązanej z celami organizacji.
- Zna narzędzia przekładania strategii na codzienne działania zespołu.
- Zna metody coachingowe oparte na słuchaniu, zadawaniu pytań i budowaniu odpowiedzialności.
- Rozumie rolę lidera w budowaniu kultury odpowiedzialności, samodzielności i zaangażowania.
Umiejętności
Uczestnik potrafi:
- Budować zaufanie poprzez świadome działania oparte na 4 fundamentach: integralności, intencjach, kompetencjach i wynikach.
- Tworzyć i komunikować wizję zespołową powiązaną z celami strategicznymi organizacji.
- Przekładać strategię na mierzalne cele i priorytety zespołowe.
- Monitorować realizację celów i usuwać przeszkody na drodze do osiągania wyników.
- Prowadzić rozmowy coachingowe rozwijające odpowiedzialność i samodzielność pracowników.
- Stosować narzędzia feedbacku, autodiagnozy oraz systemów wykonawczych.
Kompetencje społeczne
Uczestnik:
- Świadomie dostosowuje styl przywództwa do potrzeb zespołu i sytuacji.
- Buduje kulturę zaufania, współpracy i odpowiedzialności.
- Rozwija kompetencje pracowników, wspiera ich samodzielność i potencjał.
- Pracuje nad własnym rozwojem przywódczym w sposób ciągły i świadomy.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektów usługi:
Realizacja efektów szkolenia zostanie potwierdzona poprzez:
1. Ćwiczenia praktyczne podczas zajęć
- symulacje rozmów coachingowych,
- formułowanie wizji zespołowej,
- praca nad planem egzekucji strategii,
- analiza przypadków budowania zaufania i kultury zespołowej,
- ćwiczenia diagnozy własnego stylu przywództwa.
2. Autodiagnozę lub raport 360°
Stanowi punkt odniesienia do oceny zdobytych kompetencji i wyznaczenia kierunków rozwoju.
3. Indywidualny plan wdrożenia
Uczestnik opracowuje plan implementacji 4 Ról Lidera® w swoim zespole.
4. Zestaw narzędzi i kart pracy
Poprawne zastosowanie narzędzi stanowi dowód opanowania materiału.
5. Raport trenera
Zawiera ocenę aktywności.
6. Certyfikat ukończenia szkolenia
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Program
Program
Ramowy program usługi
1. Wprowadzenie do programu 4 Ról Lidera®
- Cele szkolenia i metodologia pracy
- Autodiagnoza stylu przywództwa (self-assessment lub 360°)
- Kluczowe wyzwania współczesnego lidera
Efekt: zbudowanie świadomości własnego stylu przywództwa i wyzwań stojących przed zespołem.
2. Rola 1: Wzbudzaj zaufanie
- 4 Fundamenty wiarygodności lidera
- Mechanizmy budowania kultury wysokiego zaufania
- Zaufanie jako element efektywności zespołu
Efekt: lider świadomie buduje autorytet i kulturę zaufania.
3. Rola 2: Stwórz wizję
- Tworzenie inspirującej wizji i kierunku działania
- Powiązanie wizji z celami organizacji
- Warsztat planowania kierunku i priorytetów
Efekt: lider potrafi tworzyć jasny kierunek i angażować zespół w jego realizację.
4. Rola 3: Realizuj strategię
- Przekładanie strategii na codzienne działania
- Dyscyplina realizacji celów
- Budowanie systemów wykonawczych
- Narzędzia monitorowania postępów
Efekt: zespół konsekwentnie realizuje kluczowe cele.
5. Rola 4: Rozwijaj potencjał
- Coaching oparty na słuchaniu i zadawaniu pytań
- Model rozmowy coachingowej
- Feedback jako narzędzie rozwoju, nie kontroli
Efekt: lider rozwija samodzielność i kompetencje pracowników.
6. Podsumowanie i plan wdrożenia
- Tworzenie osobistego planu działań
- Ustalenie mierzalnych wskaźników postępu
- Metody utrzymania nawyków przywódczych
Efekt: jasna ścieżka wdrożenia 4 Ról Lidera® w codziennej praktyce.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 813,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 238,31 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 193,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Jerzy Piekarski
Jest anglistą, tłumaczem symultanicznym i lektorem języka angielskiego. Tłumaczem książek i artykułów na temat rozwoju osobistego, zarządzania, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Autorem i tłumaczem kilkudziesięciu programów rozwojowych dla firm szkoleniowych.
Doświadczenie na stanowiskach menedżerskich w sprzedaży i marketingu, pomaga mu przekładać teorię na praktykę. Uczestnicy podkreślają jego naturalny kontakt z grupą, otwartość, kompetencje i wiedzę, jasność przekazu, poczucie humoru i wiarę w to, czym się dzieli.
Pracował z tysiącami specjalistów i menedżerów z różnych branż, krajów i wszystkich szczebli zarządzania. Jego szkolenia, warsztaty i webinary, to nie tylko wiedza teoretyczna czy własne doświadczenie, ale też autentyczne sytuacje, przypadki biznesowe, wyzwania, rozwiązania i najlepsze praktyki, które czerpał od uczestników szkoleń przez ostatnie 18 lat.
Prowadzi też warsztaty dla młodzieży, m. in. dla Fundacji Leszka Pagi, dla najzdolniejszych studentów w Polsce oraz dla Fundacji Piękny Świat, pomagającej wychowankom domów dziecka wchodzić w dorosłe życie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Co uczestnicy otrzymają po szkoleniu?
- Kompletny zestaw materiałów (zeszyt ćwiczeń + karty narzędzi i checklisty do użytku indywidualnego i zespołowego).
- Indywidualny plan wdrożenia na najbliższe tygodnie.
- Certyfikat ukończenia szkolenia uznawany na całym świecie.
- Raport diagnozy kompetencji, porównujący samoocenę z opinią innych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi