Wykorzystanie AI w edukacji
Wykorzystanie AI w edukacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do interdyscyplinarnego zespołu kadry szkolnej, obejmującego nauczycieli przedmiotowych, specjalistów oraz personel wspierający proces kształcenia. Grupa obejmuje osoby poszukujące nowoczesnych rozwiązań w celu automatyzacji zadań administracyjnych, szybszego tworzenia kreatywnych materiałów edukacyjnych oraz personalizacji procesu nauczania, niezależnie od ich dotychczasowego poziomu kompetencji cyfrowych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do praktycznego wdrożenia nowoczesnych technologii AI w placówce edukacyjnej, umożliwiając im samodzielne generowanie scenariuszy zajęć, materiałów wizualnych oraz dokumentacji zawodowej, co przekłada się na oszczędność czasu i podniesienie jakości pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje narzędzia GenAI do projektowania efektywnych scenariuszy lekcji oraz tworzy narzędzia weryfikacji wiedzy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje precyzyjny prompt skutkujący wygenerowaniem scenariusza lekcji zgodnego z tematem przedmiotu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik generuje kompletny sprawdzian lub quiz wiedzy wraz z kluczem odpowiedzi na podstawie dostarczonego materiału źródłowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik różnicuje poziom trudności wygenerowanego testu (np. wersja dla grupy zaawansowanej i podstawowej). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy multimedialne materiały wizualne i prezentacyjne wspierające proces dydaktyczny. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje projekt prezentacji multimedialnej lub planu slajdów przy wsparciu asystenta AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje strategie pracy z uczniem zapobiegające plagiatom AI oraz weryfikuje rzetelność treści generowanych przez algorytmy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik modyfikuje treść tradycyjnego zadania domowego na formę problemową, utrudniającą proste "ściąganie" z ChatGPT. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje błędy merytoryczne (tzw. halucynacje) w tekście wygenerowanym przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia zasady etycznego korzystania z AI w kontekście praw autorskich i uczciwości uczniowskiej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik automatyzuje tworzenie dokumentacji szkolnej i wychowawczej oraz dostosowuje materiały do Specjalnych Potrzeb Edukacyjnych (SPE). | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje adaptacji (uproszczenia lub zmiany formy) tekstu literackiego/podręcznikowego dla ucznia z dysleksją lub cudzoziemca przy użyciu AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik redaguje komunikat do rodziców w dzienniku elektronicznym przy wsparciu narzędzi językowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do interdyscyplinarnego zespołu kadry szkolnej, obejmującego nauczycieli przedmiotowych, specjalistów oraz personel wspierający proces kształcenia.
Szkolenie odbywa się w ramach jednej grupy szkoleniowej, a ewentualne mniejsze podgrupy są tworzone na potrzeby ćwiczeń praktycznych podczas zajęć.
Warunki organizacyjne dla zajęć stacjonarnych:
Sala konferencyjna z klimatyzacją oraz WiFi, wyposażona w telewizor/projektor do udostępnienia prezentacji multimedialnej przez osobę prowadzącą.
Materiały papiernicze oraz piśmiennicze dla uczestników szkolenia.
Podział godzinowy szkolenia:
Harmonogram szkolenia jest zaplanowany w godzinach zegarowych (60 minut). Przerwa w toku szkolenia trwa 15 minut, przerwa przed walidacją trwa 5 minut. Zostały one uwzględnione w harmonogramie i nie wliczają się w czas szkolenia.
Całkowity czas szkolenia wynosi 8 godzin, które realizowane są w formie stacjonarnej.
Zajęcia teoretyczne i praktyczne:
Szkolenie obejmuje zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne z zakresu tematycznego zawartego w karcie. Zajęcia teoretyczne obejmują 4h, natomiast praktyczne 3,5h całego czasu szkolenia. Ostanie pół godziny usługi przeznaczone zostało na walidację efektów szkolenia.
Walidacja przeprowadzona jest w formie testu teoretycznego z automatycznie generowanym wynikiem. Test jest udostępniony uczestnikom za pomocą linku lub kodu QR. Proces walidacji jest rozdzielony od procesu kształcenia i szkolenia.
Moduł 1: Projektowanie Lekcji i Weryfikacja Wiedzy
- Inteligentny asystent przedmiotowca: Generowanie kreatywnych scenariuszy lekcji (np. debaty, projekty badawcze, gry terenowe) zgodnych z podstawą programową dla konkretnego przedmiotu.
- Generator sprawdzianów i testów: Jak w 5 minut stworzyć test wyboru, pytania otwarte, czy quiz (Kahoot/Quizizz) z kluczem odpowiedzi, na podstawie wklejonego fragmentu podręcznika.
- Zróżnicowanie poziomu (Differentiate): Błyskawiczne tworzenie trzech wersji tego samego sprawdzianu (grupa A, B oraz wersja łatwiejsza dla ucznia z trudnościami).
- Prompt Engineering w edukacji: Formułowanie poleceń, które generują konkretne wyjaśnienia trudnych zagadnień (np. "Wytłumacz fizykę kwantową jak 10-latkowi").
Moduł 2: Wizualizacja Wiedzy i Materiały Prezentacyjne
- Atrakcyjne prezentacje: Tworzenie slajdów, infografik edukacyjnych i map myśli wspomagających proces zapamiętywania u uczniów (wykorzystanie narzędzi typu Canva/Gamma).
- Wizualizacja pojęć abstrakcyjnych: Generowanie obrazów pomagających zrozumieć lektury, procesy biologiczne czy wydarzenia historyczne.
- Multimedia w klasie: Wykorzystanie AI do tworzenia krótkich materiałów wideo lub animacji tłumaczących zagadnienia lekcyjne.
- Krytyczna analiza obrazu: Jak rozpoznać Deepfake i uczyć uczniów weryfikacji treści wizualnych w internecie.
Moduł 3: Uczeń w świecie AI – Szanse, Zagrożenia i Etyka
- Praca domowa w erze AI: Jak zmieniać formy zadań domowych, by ChatGPT nie "odrabiał" ich za ucznia (przejście na zadania problemowe i krytyczne myślenie).
- Etyka i plagiat: Jak rozmawiać z uczniami o uczciwości intelektualnej i odpowiedzialnym korzystaniu z technologii.
- Wspieranie ucznia zdolnego i słabszego: Wykorzystanie AI jako korepetytora (Tutor AI) – jak nauczyć uczniów samodzielnego douczania się z pomocą bota.
- Cyberbezpieczeństwo: Ochrona wizerunku i danych uczniów w kontakcie z nowymi technologiami.
Moduł 4: Administracja, Wychowawstwo i Dokumentacja SPE
- Dokumentacja szkolna: Generowanie planów wynikowych, przedmiotowych zasad oceniania (PZO), sprawozdań z wycieczek i notatek służbowych.
- Wsparcie wychowawcy: Tworzenie scenariuszy godzin wychowawczych na trudne tematy (hejt, stres, orientacja zawodowa) oraz redagowanie opinii o uczniu.
- Specjalne Potrzeby Edukacyjne (SPE): Automatyczne dostosowywanie tekstów literackich i materiałów dla uczniów z dysleksją, w spektrum autyzmu lub cudzoziemców (tłumaczenia i upraszczanie języka).
- Komunikacja z rodzicami: Redagowanie profesjonalnych i empatycznych wiadomości w dzienniku elektronicznym.
Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Moduł 1: Projektowanie Lekcji i Weryfikacja Wiedzy + Moduł 2: Wizualizacja Wiedzy i Materiały Prezentacyjne | Prowadzący Krzysztof Paisert | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Moduł 3: Uczeń w świecie AI – Szanse, Zagrożenia i Etyka + Moduł 4: Administracja, Wychowawstwo i Dokumentacja SPE | Prowadzący Krzysztof Paisert | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Krzysztof Paisert | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 440,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Paisert
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach usługi każdemu z uczestników zostaną udostępnione niezbędne materiały, które wspierają realizację celów szkolenia.
Materiały obejmują:
- materiały papiernicze i piśmiennicze,
- prezentację multimedialną,
- skrypt szkolenia wraz z case studies.
Informacje dodatkowe
Harmonogram jest zaplanowany w godzinach zegarowych, przerwy są uwzględnione i nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
Harmonogram może ulec zmianie.
Walidacja efektów szkolenia odbędzie się w formie testu z automatycznie generowanym wynikiem, przy zachowaniu odrębności procesu szkolenia od procesu walidacji.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi