ChatGPT i GenAI w analizie finansowej i raportowaniu – praktyczne zastosowania
ChatGPT i GenAI w analizie finansowej i raportowaniu – praktyczne zastosowania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Analityków finansowych i biznesowych;
- Kontrolerów finansowych;
- Specjalistów ds. raportowania i sprawozdawczości;
- Księgowych i głównych księgowych;
- Menedżerów finansowych i dyrektorów finansowych (CFO).
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "ChatGPT i GenAI w analizie finansowej i raportowaniu – praktyczne zastosowania" przygotowuje uczestników do automatyzacji i wsparcia procesów analizy danych finansowych, poprzez wykorzystanie praktycznych umiejętności i technik wykorzystania ChatGPT oraz innych narzędzi Generative AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie ChatGPT i GenAI w analizie finansowej i raportowaniu | Kryteria weryfikacji identyfikuje narzędzia sztucznej inteligencji stosowane w optymalizacji procesów sprzedażowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji omawia techniki wykorzystania ChatGPT | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji definiuje metody projektowania i przeprojektowywania wartości dla klientówi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje kluczowe narzędzia (ChatGPT, Gemini, Copilot) i ich potencjał w pracy z danymi finansowym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje w swojej pracy ChatGPT i GenAI w analizie finansowej i raportowaniu | Kryteria weryfikacji reaguje na potrzeby klientów z perspektywy budowania relacji opartej na zaufaniu i doradztwie klientowi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki wykorzystania ChatGPT | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje narzędzia Generative AI do automatyzacji i wsparcia procesów analizy danych finansowych, tworzenia raportów, podsumowań i komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji projektuje i przeprojektowywujewartość dla klientów oraz wykorzystuje cechy i korzyści produktów w procesie sprzedaży• wdraża do swojej pracy narzędzia sztucznej inteligencji w optymalizacji procesów sprzedażowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
Moduł 1: GenAI w Finansach – Wprowadzenie dla Analityków
- Czym jest Generative AI i jak różni się od tradycyjnej analityki i automatyzacji (RPA)?
- Przegląd kluczowych narzędzi (ChatGPT, Gemini, Copilot) i ich potencjału w pracy z danymi finansowymi.
- Kluczowe ryzyka i jak im przeciwdziałać: bezpieczeństwo danych, poufność informacji finansowych, ryzyko „halucynacji” (nieprawdziwych informacji).
Moduł 2: Kluczowa Umiejętność: Prompt Engineering w Kontekście Finansowym
- Anatomia skutecznego promptu finansowego: Rola (Persona), Kontekst, Zadanie, Format, Ton. Techniki promptowania do analizy danych (np. „Działaj jako analityk finansowy…”, „Przeanalizuj te dane pod kątem…”).
- Wykorzystanie przykładów w promptach (few-shot prompting) dla uzyskania precyzyjnych wyników.
- Warsztat praktyczny: Tworzenie i testowanie promptów do typowych zadań finansowych (np. prośba o analizę wskaźników, streszczenie raportu).
Moduł 3: ChatGPT jako Asystent Analityka – Praca Bezpośrednio z Danymi
- Praktyczne wykorzystanie funkcji analizy danych (np. Advanced Data Analysis w ChatGPT) do pracy z plikami (CSV, Excel).
- Wstępna analiza danych finansowych: identyfikacja trendów, anomalii, korelacji. Generowanie wniosków i podsumowań statystycznych na podstawie dostarczonych danych. Analiza sentymentu (np. wiadomości rynkowych, opinii analityków).
- Warsztat praktyczny: Praca z przykładowym, zanonimizowanym zestawem danych finansowych.
Moduł 4: Automatyzacja Tworzenia Raportów Finansowych
- Automatyczne generowanie szkiców i fragmentów raportów finansowych (np. komentarzy do wyników).
- Tworzenie angażujących i zrozumiałych opisów do wykresów i tabel.
- Generowanie podsumowań zarządczych (executive summary) i kluczowych wniosków. Wsparcie w tworzeniu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej (np. e-maile, prezentacje). Warsztat praktyczny: Stworzenie fragmentu raportu kwartalnego na podstawie danych z poprzedniego modułu.
Moduł 5: Wdrożenie AI w Zespole – Dobre Praktyki, Etyka i Q&A
- Jak weryfikować informacje generowane przez AI –techniki i narzędzia.
- Dobre praktyki wdrażania narzędzi AI w zespole finansowym, aby zapewnić spójność i jakość. Etyczne aspekty wykorzystania AI w finansach.
- Sesja pytań i odpowiedzi (Q&A) – rozwiązywanie konkretnych problemów uczestników.
INFORMACJE DODTKOWE:
Czas trwania szkolenia:
Szkolenie trwa 9 godzin dydaktycznych (tj. 45 minut), w tym 4 godziny stanowi część praktyczna, 4 godziny część teoretyczna, 45 minut walidacja. Podana ilość godzin szkolenia nie zawiera czasu przerw.
Walidacja:
Po szkoleniu przeprowadzana będzie walidacja w formie testu teoretycznego. Pytania testowe przygotowane zostały przez niezależnego walidatora, zapewniając rozdzielność funkcji uczenia od walidacji. Test przeprowadzany będzie w formie online, poprzez wykorzystanie platformy zewnętrznej. Osoba walidująca nie jest obecna w części szkoleniowej. W harmonogramie szkolenia, został wskazany przybliżony czas przeprowadzenia walidacji usługi rozwojowej.
Grupa docelowa:
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Analityków finansowych i biznesowych;
- Kontrolerów finansowych;
- Specjalistów ds. raportowania i sprawozdawczości;
- Księgowych i głównych księgowych;
- Menedżerów finansowych i dyrektorów finansowych (CFO).
Informacje techniczne:
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 GenAI w Finansach – Wprowadzenie dla Analityków | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Przerwa | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Kluczowa Umiejętność: Prompt Engineering w Kontekście Finansowym | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Przerwa | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 ChatGPT jako Asystent Analityka – Praca Bezpośrednio z Danymi | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Automatyzacja Tworzenia Raportów Finansowych | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Wdrożenie AI w Zespole – Dobre Praktyki, Etyka i Q&A | Prowadzący Remigiusz Pruszczak | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 906,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 550,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 211,83 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 172,22 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Remigiusz Pruszczak
Specjalizuję się w wdrażaniu rozwiązań AI, które realnie usprawniają pracę zespołów sprzedażowych, działów operacyjnych oraz kadry zarządzającej.
Od ponad 16 lat prowadzę szkolenia dla menedżerów i ekspertów instytucji finansowych, w tym od lat dla Warszawskiego Instytutu Bankowości oraz dla EY Academy of Business. Moje programy szkoleniowe łączą najnowszą wiedzę technologiczną (GenAI, prompt engineering, automatyzacja z użyciem narzędzi AI) z praktycznym podejściem do wyzwań rynku.
Ukończyłem zaawansowane programy z zakresu AI, w tym m.in. „Generative AI Fundamentals” (IBM), „Prompt Engineering” (Vanderbilt University), „AI Foundations for Business” (IBM), a także szkolenia dedykowane liderom i kadrze zarządzającej wdrażającej AI w organizacjach.
Posiadam unikalną perspektywę wynikającą z wieloletniej pracy na styku technologii, sprzedaży i strategii biznesowej. Szkolę, jak skutecznie wykorzystywać GenAI w codziennej pracy – od automatyzacji powtarzalnych zadań, przez optymalizację procesów decyzyjnych, po innowacje w komunikacji i obsłudze klienta. Jestem praktykiem, który tłumaczy zawiłości AI na konkretny, zrozumiały język biznesu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie skryptu.
Warunki uczestnictwa
Ogólne warunki świadczenia usług poprzez Ernst & Young spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Academy of Business sp. k. dostępne są na stronie: https://www.academyofbusiness.pl/ogolne-warunki-swiadczenia-uslug-osobom-prawnym/
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Link do szkolenia online generowany jest przed szkoleniem i ważny jest przez cały czas trwania szkolenia (uczestnik może połączyć się w dowolnym momencie).
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do podpokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.
Usługa jest nagrywana na potrzeby ewentualnej kontroli. |
W związku z tym, prosimy o włączenie kamery na czas udziału w szkoleniu. Dziękujemy. |