Strachy na Lachy- Komunikacja w gabinecie pedodontycznym
Strachy na Lachy- Komunikacja w gabinecie pedodontycznym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone przede wszystkim dla:
• pedodontów (stomatologów dziecięcych) – pracujących na co dzień z małymi pacjentami oraz ich opiekunami,
• lekarzy dentystów, którzy chcą poszerzyć kompetencje w zakresie pracy z dziećmi,
• specjalistów z gabinetów, klinik i centrów stomatologicznych, którzy chcą poprawić jakość obsługi najmłodszych pacjentów,
• lekarzy rozpoczynających pracę z pacjentami pediatrycznymi, potrzebujących praktycznych narzędzi i pewności w komunikacji,
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji16-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji zawodowych w pracy z małymi pacjentami oraz ich opiekunami, poprzez rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych, psychologicznych i praktycznych technik postępowania w sytuacjach trudnych. Szkolenie umożliwia uczestnikom lepsze rozumienie emocji i zachowań dzieci, zwiększenie skuteczności terapeutycznej w gabinecie stomatologicznym oraz budowanie trwałych, pozytywnych relacji z rodzicami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie wzajemne zależności między lekarzem, dzieckiem i rodzicem oraz potrafi budować oparte na zaufaniu relacje sprzyjające leczeniu. | Kryteria weryfikacji – poprawnie opisuje role lekarza, dziecka i opiekuna– potrafi wskazać elementy budujące zaufanie – wyjaśnia, jak motywować rodziców do współpracy | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi stosować zasady przejrzystej, jasnej komunikacji oraz techniki aktywnego słuchania (parafraza, klaryfikacja, podsumowanie). | Kryteria weryfikacji – prawidłowo stosuje techniki aktywnego słuchania– formułuje przejrzyste komunikaty – potrafi wskazać błędy komunikacyjne | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zachować jednocześnie stanowczą i życzliwą postawę wobec dzieci i rodziców w sytuacjach trudnych. | Kryteria weryfikacji – stosuje zasady asertywnej komunikacji– reaguje adekwatnie na spóźnienia, obawy i presję czasu – potrafi formułować jasne komunikaty bez agresji i uległości | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi ustalić zasady współpracy z rodzicem na poziomie administracyjnym, psychologicznym i organizacyjnym. | Kryteria weryfikacji – potrafi poprawnie sformułować zasady współpracy– wyjaśnia, jak kontrakt wpływa na efektywność leczenia – wskazuje zasady wspierające obustronne zaufanie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie znaczenie własnego dobrostanu w pracy z dziećmi i potrafi stosować strategie zapobiegania przeciążeniu emocjonalnemu. | Kryteria weryfikacji – poprawnie identyfikuje symptomy przeciążenia– wskazuje techniki dbania o dobrostan – potrafi stworzyć własny plan działania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik zna etapy rozwoju dziecka i potrafi dostosować komunikację i metody pracy do wieku małego pacjenta. | Kryteria weryfikacji – poprawnie wymienia etapy rozwoju dziecka– dobiera metody pracy do wieku i możliwości dziecka – rozpoznaje typowe trudności i sposoby reagowania | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wspierać emocje dziecka, stosując podejście oparte na empatii, akceptacji i zasadach Korczaka. | Kryteria weryfikacji – rozpoznaje emocje dziecka i nazywa je– wskazuje wspierające reakcje – potrafi unikać oceniania, zaprzeczania, umniejszania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi stosować techniki zwiększające autonomię dziecka i zachęcające je do współpracy. | Kryteria weryfikacji – unika komunikatów negatywnych (rozkazy, oceny, sarkazm)– stosuje techniki motywujące – prawidłowo formułuje komunikaty wspierające autonomię | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dostosować język do wieku i możliwości percepcyjnych dziecka oraz tłumaczyć przebieg leczenia w sposób zrozumiały. | Kryteria weryfikacji – dobiera poziom języka do wieku dziecka– potrafi wyjaśnić procedurę bez straszenia i manipulacji – wzmacnia pozytywne zachowania zgodnie z zasadami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi skutecznie motywować rodziców do współpracy oraz reagować na ich emocje w sposób wspierający. | Kryteria weryfikacji – prawidłowo reaguje na trudne emocje rodzica– potrafi udzielić jasnych zaleceń i wskazówek – opisuje techniki motywowania opiekunów | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
Pierwszy dzień szkolenia to głęboka analiza roli relacji w gabinecie pedodontycznym oraz rozwój kluczowych umiejętności komunikacyjnych.
Uczestnicy dowiedzą się, jak efektywnie współpracować z dzieckiem i rodzicem, tworząc atmosferę bezpieczeństwa i zaufania.
Fundamenty współpracy
- Zrozumiesz wzajemne zależności między lekarzem, dzieckiem a rodzicem/opiekunem.
- Nauczysz się budować zaufanie i długoterminowe relacje, które są kluczowe dla skutecznego leczenia.
- Dowiesz się, jak motywować rodziców do zaangażowania w proces profilaktyki i leczenia próchnicy w domu
Skuteczna komunikacja
- Opanujesz aktywne słuchanie – techniki parafrazowania, klaryfikacji i podsumowywania.
- Poznasz zasady przejrzystej komunikacji, aby precyzyjnie przekazywać informacje.
- Nauczysz się, jak unikać błędów komunikacyjnych prowadzących do nieporozumień z rodzicami i dziećmi.
Postawa asertywna
- Dowiesz się, jak być jednocześnie stanowczym i życzliwym wobec pacjentów i ich opiekunów.
- Poznasz najlepszy model do formułowania jasnych komunikatów.
- Zyskasz umiejętność skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, np. spóźnieniami rodziców, obawami dzieci czy presją czasu.
Ustalanie „zasad gry”
- Nauczysz się ustalać zasady współpracy z rodzicem na poziomie administracyjnym, profesjonalnym i psychologicznym.
- Zrozumiesz, jak kontrakt wpływa na efektywność leczenia i budowanie wzajemnego zaufania.
- Dowiesz się, jak dbać o siebie i swój wellbeing, aby troska o Małego Pacjenta i trudne sytuacje w gabinecie nie zakłócały Twojego dobrostanu.
Dzień II
Drugi dzień szkolenia jest w pełni poświęcony specyfice pracy z dziećmi w wieku 2–10 lat.
Uczestnicy poznają poszczególne etapy rozwoju dziecka i nauczą się, jak wspierać ich autonomię i skutecznie motywować do współpracy, w sposób dostosowany do wieku Małego Pacjenta.
Praca z emocjami dziecka
- Poznasz dekalog Janusza Korczaka jako fundament pracy z dziećmi oparty na szacunku, miłości i empatii.
- Nauczysz się, jak akceptować uczucia dziecka i reagować w sposób wspierający (bez oceniania, zaprzeczania czy umniejszania).
- Opanujesz różnorodne narzędzia, aby pomóc dzieciom radzić sobie ze stresem.
Zachęcenie dziecka do współpracy
- Nauczysz się unikać komunikatów negatywnych, takich jak rozkazy, oceny czy sarkazm, które mogą pogłębiać opór dziecka.
- Dowiesz się, jak mówić do dziecka, by zwiększyć jego poczucie autonomii i chęć współpracy.
- Poznasz proste techniki, zachęcające do współpracy w procesie leczenia
Efektywna komunikacja z dzieckiem
- Opanujesz techniki dostosowywania języka do wieku i możliwości percepcyjnych dziecka.
- Nauczysz się, jak tłumaczyć, co dzieje się podczas leczenia, adekwatnie do poziomu rozwoju dziecka
- Zrozumiesz, jak autentycznie i z szacunkiem wzmacniać pozytywne zachowania dzieci i jak unikać pułapek komunikacyjnych (np. manipulacji, czy obietnic bez pokrycia)
Praca z rodzicami
- Poznasz sposoby motywowania rodziców do wspierania procesu leczenia w domu.
- Dowiesz się, jak reagować na trudne emocje rodziców w sposób, który wspiera współpracę i buduje relacje.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Fundamenty współpracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Skuteczna komunikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Postawa asertywna | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Ustalanie „zasad gry” | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Praca z emocjami dziecka | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Zachęcenie dziecka do współpracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Efektywna komunikacja z dzieckiem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Praca z rodzicami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 235,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 235,71 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymują kompleksowy pakiet materiałów i wsparcia, który ułatwia wdrożenie zdobytej wiedzy w codziennej pracy z Małymi Pacjentami i ich Rodzicami:
1. Profesjonalne materiały szkoleniowe
– komplet kart pracy, pozwalających utrwalić wiedzę i ćwiczyć nowe umiejętności komunikacyjne,
– zestaw kart uczuć, wspierających komunikację z dziećmi podczas wizyty,
– materiały merytoryczne i narzędziowe opracowane przez prowadzących,
– dostęp do prezentacji oraz wskazówek do praktycznego wdrożenia.
2. Konsultacja online po szkoleniu
Każdy uczestnik otrzymuje indywidualne wsparcie po zakończeniu szkolenia – możliwość zadania dodatkowych pytań, skonsultowania trudnych przypadków oraz doprecyzowania omawianych technik.
3. Dwugodzinna konsultacja grupowa miesiąc po szkoleniu
Uczestnicy biorą udział w specjalnej sesji online, podczas której mogą:
– podzielić się swoimi osiągnięciami i sposobami wdrożenia nowych metod pracy,
– wymienić się doświadczeniami z innymi osobami pracującymi z dziećmi,
– skorzystać z pomocy prowadzących w rozwiązaniu ewentualnych trudności,
– otrzymać dodatkowe wskazówki, jak rozwijać swoje kompetencje komunikacyjne.
4. Certyfikat potwierdzający kompetencje
Każda osoba otrzymuje certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu oraz zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu pracy z dzieckiem i rodzicem.
Adres
Adres
Przestrzeń jest nowoczesna, komfortowa i w pełni dostosowana do potrzeb uczestników oraz prowadzących.
Wyposażenie sali obejmuje:
– projektor multimedialny wysokiej jakości,
– ekran projekcyjny,
– ergonomiczne ławki i wygodne miejsca siedzące,
– przestrzeń do pracy warsztatowej,
– profesjonalne oświetlenie,
– dostęp do klimatyzacji i wentylacji,
– możliwość podłączenia sprzętu elektronicznego,
– zaplecze sanitarne oraz dostęp do wody i napojów.
Sala znajduje się w nowoczesnym obiekcie medycznym, który zapewnia komfort, prywatność oraz odpowiednie warunki do nauki, a lokalizacja w Rzeszowie umożliwia łatwy dojazd dla uczestników z różnych części kraju.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi