Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I
Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- nauczyciele,
- pedagodzy i pedagodzy specjalni,
- psycholodzy i psychoterapeuci,
- terapeuci zajęciowi, terapeuci pedagogiczni i logopedzi,
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych,
- osoby pracujące z grupami edukacyjnymi, wychowawczymi i terapeutycznymi,
- osoby chcące zdobyć nowe kwalifikacje i prowadzić zajęcia TUS w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie uczestników szkolenia z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe założenia i metody pracy w TUS. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia cele i założenia Treningu Umiejętności Społecznych.Odróżnia modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację. Opisuje zastosowanie instrukcji, wizualizacji, scenek i informacji zwrotnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dobiera uczestników i przygotowuje proces rekrutacji do grup TUS. | Kryteria weryfikacji Określa role prowadzących i zasady prowadzenia grupy.Diagnozuje potrzeby dziecka podczas rozmowy wstępnej z rodzicem i z dzieckiem. Kwalifikuje uczestników do grupy lub do pracy indywidualnej na podstawie zebranych danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje proces grupowy i prowadzi zajęcia TUS w oparciu o strukturę i zasady. | Kryteria weryfikacji Konstruuje plan zajęć oraz system zasad i motywacji.Formułuje wspierające i wzmacniające komunikaty. Stosuje techniki pracy z emocjami dziecka podczas zajęć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje zajęcia treningu społecznego dostosowane do potrzeb grupy. | Kryteria weryfikacji Dobiera tematykę zajęć adekwatną do potrzeb uczestników.Przygotowuje materiały i pomoce dydaktyczne. Proponuje ćwiczenia, gry i zabawy rozwijające umiejętności społeczne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami w grupie TUS. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje rodzaje trudnych zachowań i ich funkcje.Dobiera adekwatne metody reagowania. Wdraża strategie zapobiegające eskalacji zachowań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi efektywną współpracę z rodzicami dzieci uczestniczących w TUS. | Kryteria weryfikacji Informuje rodziców o przebiegu i celach zajęć TUS.Pozyskuje informacje zwrotne dotyczące funkcjonowania dziecka. Współtworzy strategie wspierające generalizację umiejętności poza zajęciami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Podstawy teoretyczne TUS 1h
- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2. Tworzenie grup TUS 2h w tym 1h praktytki
- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej
3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy 2h w tym 1h zajęć praktycznych
- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
4. Trening Społeczny 2h w tym 2h zajęć praktycznych
- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
5. Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami 2h w tym 1h zajęć praktycznych
6. Współpraca z rodzicami 1h
Czas trwania usługi: 10 godz. w tym 5 godzin zajęć praktycznych
1 godzina zajęć = 45 min (godzina dydaktyczna).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Zajęcia prowadzone metodą warsztatową w grupie liczącej od 3 do 12 osób
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Podstawy teoretyczne TUS | Prowadzący Julia Sztyk | Data realizacji zajęć 04-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Julia Sztyk
Od 2008r. doradca zawodowy, lider klubu pracy
- opracowywanie Indywidualnych Planów Działania
- opinie wniosków na dotacje dot. podejmowania własnej działalności gospodarczej, szkolenia indywidualne i grupowe, bony szkoleniowe oraz studia podyplomowe pod kątem posiadanych predyspozycji i planów zawodowych wnioskodawców oraz racjonalności wydatkowania środków publicznych (ponad 700 opinii)
Mariola Bartusek
Do 2023r. Adiunkt na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, organizator konferencji i kongresów związanych z tematyką ochrony zdrowia oraz wykonywania zawodu położnej i pielęgniarki.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały opracowane przez wykładowcę, notes, długopis.
Warunki uczestnictwa
Kurs dedykowany jest osobom pracującym z dziećmi i młodzieżą którzy prowadzą lub będą chcieli prowadzić zajęcia jako trener umiejętności społecznych. Swoje umiejętności na kursie mogą zdobyć również: logopedzi i terapeuci. Szczególnie osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu i Zespołu Aspergera.
Informacje dodatkowe
Informujemy, że w Zakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach jest zwolniony z podatku VAT, w związku z tym koszt szkolenia netto brutto jest identyczny (zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43, ust. 1, pkt. 26, lit. Ustawy o VAT)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe