Indywidualny kurs języka niemieckiego ogólnego na poziomie A1.1 - 50h, Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Indywidualny kurs języka niemieckiego ogólnego na poziomie A1.1 - 50h, Usługa zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Niemiecki
- Grupa docelowa usługi
Kursy językowe w naszej Uczelni są przeznaczone dla osób chcących nauczyć się języka lub podnieść swój dotychczasowy poziom znajomości języka obcego. Naszą ofertę z założenia kierujemy do osób dorosłych, pracujących i studentów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Indywidualny kurs języka niemieckiego ogólnego na poziomie A1.1 - 50h USŁUGA ZDALNA" przygotowuje Uczestnika do:- posługiwania się podstawowymi treściami i środkami językowymi w zakresie tematów z życia codziennego w procesie komunikacji w języku niemieckim;
- działań językowych, takich jak rozumienie mowy i języka pisanego, mówienia, pisania i czytania, na podstawowym poziomie języka niemieckiego;
- samodzielnej nauki języka niemieckiego.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIAUczestnik posługuje się językiem niemieckim na poziomie umożliwiającym zrozumienie komunikatów ustnych na tematy mu bliskie i znane, jeśli rozmówcy mówią powoli i wyraźnie. | Kryteria weryfikacji Kursant identyfikuje i interpretuje wyrażenia i słowa dotyczące prezentacji / autoprezentacji, prostej rozmowy na temat narodowości, zawodu, miejscazamieszkania i pracy, ceny, godziny. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIAUczestnik posługuje się językiem niemieckim na poziomie umożliwiającym rozumienie prostych komunikatów w formie pisemnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i interpretuje wyrażenia i słowa potrzebne do przeczytania i zrozumienia prostego tekstu z życia codziennego, np:opisu/prezentacji, ogłoszenia, plakatu, katalogu, formularza, tablicy informacyjnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i interpretuje wyrażenia i słowa potrzebne do przeczytania i zrozumienia krótkiego i prostego tekstu takiego jak np. życzenia okolicznościowe, wiadomość e-mail, wiadomość sms. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ MÓWIENIAUczestnik posługuje się językiem niemieckim na poziomie umożliwiającym przeprowadzenie prostej rozmowy, pod warunkiem że rozmówca mówi wolno, wyraźnie i wspomaga wypowiedź uczestnika. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wita się, przestawia siebie i rodzinę, żegna się, wyraża prośbę i podziękowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik zadaje pytanie i odpowiada na pytanie dotyczące znanych tematów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik w prosty sposób opowiada i wyraża opinie na tematy związane z życiem codziennym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w prostej, krótkiej rozmowie (np. podczas umawiania się, zamawiania czegoś). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ PISANIAUczestnik posługuje się językiem niemieckim na poziomie umożliwiającym mu stworzenie krótkiej wypowiedzi pisemnej składającej się z prostych zdań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje prostymi zdaniami swoją rodzinę, otoczenie i zainteresowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik wypełnia formularz z danymi osobowymi, notuje krótką informację. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Spotkanie | Temat | Cel | Treści | Ćwiczenia |
1 | Wprowadzenie, alfabet i wymowa | Poznanie alfabetu niemieckiego, podstawowych dźwięków, powitań | Alfabet, wymowa samogłosek i spółgłosek, powitania i pożegnania, formy grzecznościowe | Czytanie, powtarzanie, krótkie dialogi powitalne |
2 | Przedstawianie się i podstawowe pytania | Umiejętność przedstawienia siebie i innych, zadawania podstawowych pytań | Imię, wiek, miejsce zamieszkania, „jak się masz?”, „skąd jesteś?” | Dialogi, mini-prezentacje, ćwiczenia słuchowe |
3 | Liczby, dni tygodnia, miesiące | Liczenie, daty, pytania o czas | Liczby 0–100, dni tygodnia, miesiące, pory roku | Ćwiczenia liczebników, rozmowy o urodzinach i kalendarzu |
4 | Rodzina i znajomi | Opisywanie rodziny i znajomych | Członkowie rodziny, proste zdania twierdzące i przeczące | Tworzenie zdań, mini-dialogi o rodzinie |
5 | Kraje, narodowości, języki | Pytanie o pochodzenie i język, opisywanie narodowości | Kraje, narodowości, języki, zdania twierdzące i pytające | Dialogi „skąd jesteś?”, ćwiczenia pisemne |
6 | Czynności codzienne | Opisywanie rutyny dnia codziennego | Czasowniki regularne, czas teraźniejszy (Präsens), pytania o rutynę | Opisywanie swojego dnia, krótkie dialogi |
7 | Zakupy i jedzenie (cz. 1) | Poruszanie się w sklepie, nazwy produktów | Produkty spożywcze, wyrażenia potrzebne w sklepie | Tworzenie listy zakupów, dialog w sklepie |
8 | Zakupy i jedzenie (cz. 2) | Zamawianie w restauracji, ceny | Pytania o ceny, proste dialogi w restauracji | Role-play, dialogi, ćwiczenia liczbowe w kontekście zakupów |
9 | Mieszkanie i otoczenie (cz. 1) | Opisywanie mieszkania/pokoju | Pomieszczenia, meble, podstawowe przymiotniki | Opisy własnego mieszkania, rysowanie planu pokoju i jego opis |
10 | Mieszkanie i otoczenie (cz. 2) | Użycie przyimków miejsca, prostych zdań pytających | Prepozycje miejsca (na, w, pod, obok) | Ćwiczenia praktyczne, dialogi „gdzie jest…?” |
11 | Czas wolny i hobby (cz. 1) | Opisywanie zainteresowań i hobby | Czas wolny, sporty, rozrywka, wyrażanie upodobań (lubie/nie lubię) | Mini-dialogi, krótkie prezentacje o hobby |
12 | Czas wolny i hobby (cz. 2) | Rozwijanie umiejętności rozmowy o zainteresowaniach | Rozmowy o planach na weekend | Dialogi, pisanie prostych zdań o hobby i planach |
13 | Transport i podróże (cz. 1) | Poruszanie się po mieście | Środki transportu, pytania o drogę i kierunki | Dialogi „gdzie jest…?”, ćwiczenia z mapą |
14 | Transport i podróże (cz. 2) | Zakup biletów, godziny odjazdów | Rozkłady jazdy, proste dialogi w podróży | Role-play, ćwiczenia liczb i godzin |
15 | Zdrowie i samopoczucie (cz. 1) | Opisywanie stanu zdrowia | Części ciała, choroby, objawy | Dialogi lekarskie, opisy symptomów |
16 | Zdrowie i samopoczucie (cz. 2) | Wizyta u lekarza – podstawowe zwroty | Wyrażenia „Jak się czujesz?”, „Co ci dolega?” | Role-play, dialogi, krótkie scenki |
17 | Gramatyka A1.1 (cz. 1) | Odmiana czasowników regularnych, liczba pojedyncza i mnoga | Präsens, rodzajniki określone i nieokreślone | Ćwiczenia pisemne, krótkie dialogi |
18 | Gramatyka A1.1 (cz. 2) | Czasowniki nieregularne, zdania pytające i przeczące | Odmiana wybranych czasowników nieregularnych, proste pytania | Ćwiczenia komunikacyjne, dialogi |
19 | Powtórzenie modułów 1–4 | Utrwalenie słownictwa i struktur gramatycznych | Przedstawianie się, rodzina, liczby, dni tygodnia, zakupy | Quizy, dialogi, gry językowe |
20 | Powtórzenie modułów 5–7 | Utrwalenie słownictwa i struktur gramatycznych | Mieszkanie, hobby, transport | Role-play, mini-prezentacje, dialogi |
21 | Powtórzenie modułów 8–9 | Utrwalenie słownictwa i struktur gramatycznych | Zdrowie, gramatyka A1.1 | Ćwiczenia komunikacyjne, krótkie testy pisemne i ustne |
22 | Ćwiczenia integracyjne | Połączenie wszystkich tematów | Scenki, rozmowy w parach, pisanie prostych tekstów | Dialogi codzienne, pisanie krótkich notatek, pytania i odpowiedzi |
23 | Ćwiczenia praktyczne i przygotowanie do testu | Przygotowanie do testu końcowego | Powtórka wszystkich tematów, wskazówki do testu | Symulacja testu, dialogi, słownictwo, gramatyka |
24 | Powtórka i utrwalenie materiału | Utrwalenie całego materiału przed testem | Wszystkie moduły, powtarzanie słownictwa i gramatyki | Ćwiczenia pisemne i ustne, mini-quizy, dialogi |
25 | Test końcowy | Sprawdzenie umiejętności językowych | Test A1.1 obejmujący całe spektrum materiału kursu | Pisemny i ustny test końcowy |
W trakcie realizacji usługi rozwojowej, przeprowadzana będzie weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się.
Weryfikacja będzie prowadzona na podstawie:
- testów leksykalno-gramatycznych po zakończonej jednostce;
- testu końcowego;
- reagowania językowe;
- redagowania krótszych form użytkowych wg. kryterium poprawności morfosyntaktycznej, leksykalnej i ortgoraficznej, poprawności stylistycznej oraz struktury logicznej wypowiedzi;
- symulacji językowych.
Typ zajęć | Liczba godzin |
Teoria | 23h |
Praktyka | 25h |
Test końcowy | 2h |
Razem | 50h |
WARUNKI ORGANIZACYJNE DO PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
- usługa jest kursem indywidualnym, zatem maksymalną liczba uczestników to jedna osoba.
- usługa jest prowadzona w trybie zdalnym, warunki techniczne wymienione są w dalszej części karty usługi.
USŁUGA JEST REALIZOWANA W GODZINACH DYDAKTYCZNYCH.
HARMONOGRAM KURSU JEST USTALANY NA PODSTAWIE DOSTĘPNOŚCI CZASOWEJ KURSANTA
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Natalia Furtak
Zakres działania:
- jezyk medyczny , przygotowanie do egzaminu [medizinische Fachpruefung]
- konsultacje biznesowe/język biznesu
- przygotowanie do Goethe Zertifikat B1-C1
- tlumaczenie szkoleń branżowych
Metoda nauczania: konwersacyjna, audio-wizualna, bezpośrednia oraz gramatyczno- tłumaczeniowa.
W latach 01.2011 - 03.2021 lektor w Szkole Języków Obcych OMNIBUS.
Pani Natalia współpracuje z Wyższą Szkołą Języków Obcych od 2021 r. Prowadzi lektoraty języka niemieckiego dla studentów oraz zajęcia na studiach podyplomowych Wirtschaftsdeutsch: Język biznesu - pisanie, Komunikacja w języku niemieckim. Doświadczenie/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed rozpoczęciem usługi: przeprowadzenie ponad 500h zajęć z zakresu języka niemieckiego ogólnego i specjalistycznego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne są wysyłane e-mailem (w formie plików dokumentów, plików multimedialnych) lub umieszczane na wirtualnym dysku google.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie może być rejestrowane w formie zdjęć (rzut ekranu) lub nagrywane w celu kontroli zgodnie z wytycznymi BUR.
1 godzina zajęć = 45 minut
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie: Ustawa z dnia 11.03.2004 o podatku od towaru i usług z późniejszymi zmianami: Art. 43 ust.1 pkt 26
Usługa zakończy się testem końcowym.
Przy teście stosuje się następującą skalę ocen:
OCENA | PRZEDZIAŁ PROCENTOWY |
bardzo dobry | od 92% do 100% |
dobry plus | od 82% do 91% |
dobry | od 72% do 81% |
dostateczny plus | od 62% do 71% |
dostateczny | od 51% do 61% |
niedostateczny | poniżej 51% |
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) Rodzaj platformy - Microsoft Teams (na życzenie uczestników usługa może być prowadzona na innego rodzaju platformie)
b) Minimalne wymagania sprzętowe:
Najważniejsze wymagania sprzętowe dla aplikacji Teams instalowanej na komputerze typu PC .
System Windows
Procesor taktowanie minimum 1.6 GHz , 2 rdzenie,
Pamięć RAM min 4GB,
Dysk twardy min 3GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlacz rozdzielczość 1024x768 lub wyższa,
Karta grafiki system operacyjny Windows: akceleracja sprzętowa grafiki wymaga
DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10
(lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update),
System operacyjny Windows 10, Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server
2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga:
zaleca się korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i
dostępnych poprawek zabezpieczeń,
Środowisko .NET wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego,
Połaczenia wideo Kompatybilna kamera internetowa,
Dźwięk kompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkania - wymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- efekty wideo w tle wymagają systemu Windows 10 lub procesora z
zestawem instrukcji AVX2,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room wymaga Bluetooth LE, który wymaga
włączenia Bluetooth na urządzeniu klienckim, a w przypadku klientów
Windows wymaga również 64-bitowego klienta Teams. Ta funkcja nie
jest dostępna na 32-bitowych klientach usługi Teams,
System macOS
Komponent Wymagania
Procesor procesor Intel Core Duo,
Pamięć RAM min 4GB,
Dysk twardy min 1,5GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlacz rozdzielczość 1280x800 lub wyższa,
System operacyjny jedna z trzech najnowszych wersji systemu macOS,
Połaczenia wideo kompatybilna kamera internetowa,
Dźwięk kompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkania - wymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room nie jest dostępne w systemie macOS,
System Linux
Komponent Wymagania
Procesor 1,6 GHz (lub wyższy) (32-bitowy lub 64-bitowy), 2 rdzenie,
Pamięć RAM min 4GB,
Dysk twardy min 3GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlacz rozdzielczość 1024x768 lub wyższa,
Grafika 128 MB pamięci graficznej,
System operacyjny Dystrybucja Linuksa z możliwością instalacji DEB lub RPM,
Połaczenia wideo kompatybilna kamera internetowa,
Dźwięk kompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkania - wymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room nie jest dostępne w systemie Linux,
Obsługiwane dystrybucje Linuksa Ubuntu 18.04 LTS, 20.04 LTS, Fedora 30 Worksta0on, RHEL 8
Worksta0on, CentOS 8
Obsługiwane środowisko pulpitu GNOME, KDE
Obsługiwany serwer wyświetlania X11
- Mikrofon
- Kamera
- Głośniki
c) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
Microsoft Office; program umożliwiający otwieranie plików pdf.
d) Link do spotkania jest wysyłany na e-maila i jest aktywny tylko w okresie trwania usługi.