Współpraca w zespole różnorodnym wiekowo - szkolenie
Współpraca w zespole różnorodnym wiekowo - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- osób pracujących z osobami z wyraźnymi różnicami pokoleniowymi
- liderów zarządzających w zespołach składających się z pracowników z różnych grup wiekowych,
- osób odpowiedzialnych za rozwój zasobów ludzkich w organizacjach,
- dla wszystkich osób, które chcą lepiej zrozumieć i efektywniej współpracować z ludźmi z różnych pokoleń.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje Uczestników do samodzielnego rozumienia różnic między pokoleniami oraz tego, jak wpływają one na zachowania i wartości w miejscu pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego komunikowania się, motywowania i budowania współpracy w zespole, uwzględniając specyficzne cechy i preferencje każdej grupy wiekowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie komunikuje się w zespole wielopokoleniowym | Kryteria weryfikacji charakteryzuje style komunikowania się poszczególnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia sposoby unikania barier międzypokoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dostosowuje przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie współpracuje zespołem wielopokoleniowym | Kryteria weryfikacji opisuje role i pozycje w zespole w różnych okresach życia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji odpowiednio dobiera ludzi do zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zapobiega powstawaniu konfliktów w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Motywuje pracowników różniących się wiekiemi doświadczeniem | Kryteria weryfikacji wymienia potencjalne motywatory dla każdego pokolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji deleguje zadania stosownie do możliwości i predyspozycji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia źródła zadowolenia i satysfakcji pracowników w różnym wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych, czyli 1 godzina szkolenia równa się 45 minut.
W ciągu szkolenia zostały uwzględnione 2 przerwy po 15 minut które nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Uczestnicy nie muszą posiadać specjalnego przygotowania ani umiejętności aby wziąć udział w szkoleniu.
Szkolenie jest nastawione na ćwiczenia oraz otwartą dyskusje. Ciężko jest wyodrębnić część godzinową praktyki oraz teorii.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I: Charakterystyka pokoleń i ich różnorodność
- Profil pokoleń BABY BOOMERS, X, Y i Z: wartości, styl komunikacji, motywacje, potrzeby i oczekiwania.
- Prawdy i mity o pokoleniach, analiza case study i identyfikacja mocnych oraz słabych stron różnych grup wiekowych.
- Historia różnic pokoleniowych i ich wpływ na współczesne relacje zawodowe.
MODUŁ II: Konflikty i komunikacja międzypokoleniowa
- Przyczyny konfliktów międzypokoleniowych, postawy wobec autorytetów i kluczowe różnice wartościowe.
- Style komunikacji pokoleń: jak rozumieć potrzeby i oczekiwania oraz unikać barier komunikacyjnych.
- Budowanie efektywnej komunikacji w zespołach wielopokoleniowych.
MODUŁ III: Zarządzanie i motywowanie zespołów wielopokoleniowych
- Wykorzystywanie potencjału różnych pokoleń: podział zadań, dobór ludzi i wzajemne uczenie się.
- Rozpoznawanie czynników motywujących dla różnych grup wiekowych.
- Strategiczne zarządzanie zespołami: przełamywanie barier, zapobieganie konfliktom i budowanie współpracy.
MODUŁ IV: Pokolenie Z – wyzwania i szanse
- Cechy pokolenia Z na rynku pracy i ich podejście do pracy („praca po 16 godzin na dobę to głupota”).
II dnia szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja szkolenia odpowiednio dobranymi metoda opisanymi w efektach kształcenia.
- Tworzenie środowiska pracy atrakcyjnego dla młodego pokolenia.
- Korzyści i zagrożenia związane z zatrudnieniem pracowników z pokolenia Z.
- Skuteczne metody współpracy z pokoleniem Z – co stosować, a czego unikać?
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Współpraca w zespole różnorodnym wiekowo - szkolenie | Prowadzący Agnieszka Poniatowska | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 07:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Poniatowska
ZAKRES SZKOLEŃ:
szkolenia sprzedażowe i marketingowe, budowanie relacji, zamykanie sprzedaży, negocjacje
komunikacja NVC
szkolenia trenerskie dla liderów
budowanie autorytetu trenera
szkolenie z umiejętności i technik trenerskich
budowanie motywacji i zarządzanie zaangażowaniem pracowników
szkolenia interpersonalne i kursy umiejętności osobistych
szkolenia z zakresu rynku pracy
stres, zmęczenie i wypalenie zawodowe
pracownik administracyjno - biurowy
kurs komputerowy - obsługa komputera oraz pakietu Microsoft Office i Office 365, LIbra, OpenOffice
warsztaty pro-ekologiczne, wprowadzania zasad zrównoważonego rozwoju, zasady zielonego biura
animator eventów, animator czasu wolnego
obsługa social mediów oraz podstawowych programów graficznych do tworzenia prezentacji i videorelacji
zarządzanie czasem oraz organizacja własna
Treningi kompetencji społecznych
Doradztwo zawodowe
Konsultacje w zakresie budowania ścieżki kariery
Sztuczna inteligencja oraz użytkowanie jej w życiu codziennym oraz w programach MS Office
W ciągu ostatnich 3 lat zrealizowała 270h o tematyce usługi w tym
2024 - 48h
2023 - 128h
2022 - 94h
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Notatnik, długopis, teczka
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi