Osocze i fibryna bogatopłytkowa z elementami zrównoważonego rozwoju. Szkolenie z wykorzystaniem zielonych kompetencji i produktów proekologicznych (kwalifikacje).
Osocze i fibryna bogatopłytkowa z elementami zrównoważonego rozwoju. Szkolenie z wykorzystaniem zielonych kompetencji i produktów proekologicznych (kwalifikacje).
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna estetyczna i kosmetologia
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla:
- Osób, które już pracują w branży beauty lub chcą związać z nią swoją przyszłość.
- Osób zainteresowanych ekologicznym podejściem do zabiegów z użyciem osocza i fibryny bogatopłytkowej oraz nowoczesnych metod w kosmetologii.
- Osób działających lub planujących działać w obszarze tzw. zielonej gospodarki, którym bliskie są tematy proekologiczne.
- Osób, które chcą rozwijać tzw. zielone kompetencje przy pracy z osoczem i fibryną – m.in. w zakresie odpowiedzialnego zarządzania odpadami, recyklingu, oszczędzania zasobów i korzystania z narzędzi cyfrowych zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju.
- Osób ciekawych, w jaki sposób sztuczna inteligencja (AI) może wspierać pracę w sektorze beauty.
- Uczestników projektów i inicjatyw realizowanych w ramach programów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji05-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjnySzkolenie przygotowuje do samodzielnego wykonywania zabiegów z użyciem osocza i fibryny bogatopłytkowej, w oparciu o zasady ekologii, zrównoważonego rozwoju i nowoczesnych technologii.
Uczestnicy:
poznają, czym są preparaty autologiczne (osocze i fibryna), jak działają i kiedy je stosować,
nauczą się prawidłowego pobierania, przygotowania i podawania osocza oraz fibryny,
dowiedzą się, jak wprowadzać eco-procedury w gabinecie (m.in. ograniczanie odpadów, rozsądne korzystanie z
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. ChatGPT powiedział:Pokazuje, jak obecne problemy środowiskowe na świecie wpływają na branżę beauty i tłumaczy, dlaczego realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ – 12 (zrównoważona konsumpcja i produkcja) oraz 13 (działania na rzecz klimatu) – jest tak ważna w codziennej pracy gabinetu. | Kryteria weryfikacji Wymienia najważniejsze problemy środowiskowe, które dotyczą branży beauty (np. nadmiar odpadów, zużycie plastiku, energii, wody).Wyjaśnia, dlaczego odpowiedzialne korzystanie z produktów (zrównoważona konsumpcja) i realne działania na rzecz klimatu są ważne w codziennej pracy kosmetologa. Potrafi wskazać, na czym polegają tzw. zielone kompetencje w gabinecie – m.in. oszczędne korzystanie z zasobów, ograniczanie odpadów, wybór bardziej ekologicznych rozwiązań i narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Przygotowuje stanowisko pracy tak, aby było bezpieczne dla klienta i zgodne z BHP, a jednocześnie zaplanowane w sposób możliwie jak najbardziej „eko” – z ograniczeniem odpadów i niepotrzebnego zużycia zasobów. | Kryteria weryfikacji Przestrzega zasad BHP podczas pracy z osoczem i fibryną – dba o bezpieczeństwo swoje i klienta na każdym etapie zabiegu.Wybiera i stosuje środki do dezynfekcji, które są skuteczne, ale jednocześnie bardziej przyjazne dla środowiska (np. biodegradowalne preparaty). Wprowadza w gabinecie zasady gospodarki o obiegu zamkniętym – potrafi odróżnić zwykły recykling od GOZ i umie podać proste przykłady takich rozwiązań w codziennej pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 3. Stosuje obowiązujące przepisy, prowadzi dokumentację zabiegów w formie elektronicznej, dbając jednocześnie o ochronę danych osobowych i ograniczenie zużycia papieru. | Kryteria weryfikacji Zna i potrafi omówić podstawowe wymagania prawne związane z wykonywaniem zabiegów z użyciem osocza (PRP) i fibryny (PRF).Prawidłowo prowadzi i przechowuje dokumentację pacjenta w formie cyfrowej, tak aby była uporządkowana i bezpieczna. Dba o to, aby wszystkie działania związane z danymi pacjentów były zgodne z przepisami RODO w pracy gabinetu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 4. Oceni a, jak gabinet wpływa na środowisko (np. zużycie prądu, wody, materiałów) i wprowadza rozwiązania, które pomagają zmniejszyć ślad węglowy oraz zużycie zasobów. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, co najbardziej wpływa na ślad węglowy zabiegów w gabinecie (np. zużycie prądu, wody, materiałów jednorazowych, transport).Planuje konkretne działania, które pomagają zmniejszyć emisję CO₂, np. wybór energooszczędnego sprzętu, lepsze planowanie dostaw czy ograniczenie zbędnych odpadów. Na bieżąco obserwuje zużycie wody i energii w gabinecie i wprowadza rozwiązania, które zbliżają go do standardu „eco-gabinetu”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5.Tłumaczy, czym jest osocze i fibryna bogatopłytkowa, jak działają na skórę (regeneracja, odmładzanie, przyspieszenie gojenia) oraz pokazuje, dlaczego takie autologiczne preparaty – pozyskiwane z krwi pacjenta – mogą być rozwiązaniem bardziej naturalnym i przyjaznym dla środowiska niż wiele gotowych produktów. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, jak zbudowane są osocze bogatopłytkowe (PRP) i fibryna bogatopłytkowa (PRF) oraz jaką pełnią rolę w regeneracji i odmładzaniu tkanek.Pokazuje, dlaczego terapie autologiczne (z krwi własnej pacjenta) są bardziej „eko” – m.in. nie wymagają dużej ilości gotowych produktów, ograniczają odpady i korzystają z naturalnych zasobów organizmu. Oceni a, na ile metody PRP/PRF są bezpieczne dla środowiska, biorąc pod uwagę m.in. rodzaj odpadów, zużycie materiałów i konieczność stosowania dodatkowych preparatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6, Układa plan zabiegu PRP/PRF tak, aby był zgodny z anatomią (bezpieczne obszary pracy) oraz prowadzony w duchu zrównoważonego rozwoju – z rozsądnym użyciem materiałów i ograniczeniem odpadów. | Kryteria weryfikacji Na podstawie anatomii twarzy, szyi i dekoltu potrafi określić, kiedy zabieg PRP/PRF jest wskazany, a kiedy lepiej go nie wykonywać (przeciwwskazania).Przeprowadza konsultację z pacjentem i zapisuje wszystkie ważne informacje w formie cyfrowej, zamiast na papierze. Potrafi wyjaśnić, dlaczego przy planowaniu terapii warto brać pod uwagę także aspekt ekologii – m.in. ilość zużywanych materiałów i wpływ zabiegów na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Wykonuje zabiegi z użyciem PRP/PRF różnymi technikami iniekcji, tak aby osiągnąć dobry efekt zabiegowy przy jak najmniejszym zużyciu materiałów i powstawaniu odpadów. | Kryteria weryfikacji Podaje preparat na modelkach w sposób precyzyjny i bezpieczny, zgodnie z zasadami pracy iniekcyjnej.Zapisuje przebieg, postępy i efekty zabiegu w formie cyfrowej (np. zdjęcia, notatki w systemie). Planuje pracę tak, aby zużyć tylko tyle preparatu i materiałów jednorazowych, ile jest naprawdę potrzebne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 8. Obserwuje, jak skóra zachowuje się po zabiegu, reaguje na ewentualne nieprawidłowości i prowadzi postępowanie w przypadku powikłań tak, aby było bezpieczne dla pacjenta i jak najbardziej zgodne z ideą eco-beauty (bez zbędnych leków, materiałów i odpadów). | Kryteria weryfikacji Wybiera takie kosmetyki do pielęgnacji pozabiegowej, które mają możliwie naturalne składy i są łagodne zarówno dla skóry, jak i dla środowiska.Postępuje zgodnie z procedurami w przypadku powikłań – tak, żeby zapewnić pacjentowi bezpieczeństwo, a jednocześnie unikać zbędnych produktów, odpadów i obciążenia dla środowiska. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 9. Wprowadza do pracy gabinetu nowoczesne rozwiązania cyfrowe i proste narzędzia oparte na AI, żeby usprawnić obsługę pacjentów, lepiej zarządzać dokumentacją i ograniczyć zużycie papieru oraz innych zasobów. | Kryteria weryfikacji Sprawnie korzysta z systemów rezerwacji online oraz elektronicznych formularzy zamiast papierowych.Kontroluje stany magazynowe (preparaty, materiały, kosmetyki) za pomocą aplikacji cyfrowych, żeby nic się nie marnowało. Układa cały proces obsługi klienta w wersji „digital” – od zapisu, przez zgody i dokumentację, po rozliczenie – tak, aby zużyć jak najmniej papieru i innych zasobów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się 10. Podkreśla, że w pracy kosmetologa estetycznego liczy się nie tylko efekt zabiegu, ale też etyczne podejście do pacjenta i odpowiedzialność za wpływ gabinetu na środowisko – i potrafi wytłumaczyć, dlaczego oba te obszary są tak ważne. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady etycznej pracy kosmetologa estetycznego, pokazując je w kontekście zrównoważonego rozwoju (szacunek do pacjenta, uczciwa komunikacja, odpowiedzialne korzystanie z zasobów).W prosty, zrozumiały sposób tłumaczy klientom, na czym polega podejście eco-beauty i dlaczego gabinet stawia na rozwiązania przyjazne środowisku. Przegląda i omawia przykłady kampanii oraz działań firm, które promują odpowiedzialność społeczną i ekologiczne podejście – wyciąga z nich wnioski do własnej praktyki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 11, Tworzy własną usługę beauty opartą na zabiegach z osoczem lub fibryną, w której łączy:zasady zrównoważonego rozwoju i zielone kompetencje, wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG), cyfrowe rozwiązania (np. e-dokumentację, rezerwacje online), tak, aby usługa była nowoczesna, skuteczna i przyjazna dla środowiska. | Kryteria weryfikacji Wplata wybrane Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) w swoją usługę, tak by były realnie widoczne w praktyce gabinetu.Planuje usługę tak, aby uwzględniała zarówno kwestie ekologii (mniej odpadów, mądre zużycie zasobów), jak i cyfrową dokumentację zamiast papieru. Podczas prezentacji swojej usługi potrafi jasno wyjaśnić, w jaki sposób projekt spełnia zasady zrównoważonego rozwoju i dlaczego jest rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 12. Umie w prosty, kulturalny i empatyczny sposób rozmawiać z pacjentem, budując zaufanie, poczucie bezpieczeństwa i dobrą relację na każdym etapie współpracy. | Kryteria weryfikacji Uważnie słucha klienta, dopytuje o potrzeby i reaguje na to, co mówi – również na obawy i wątpliwości.Rozmawia z klientem tak, żeby jasno omówić jego oczekiwania i realne możliwości zabiegowe – co da się zrobić, jakie efekty są możliwe, a jakie nie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęDe LUX Marta Kosiń
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą podnieść swoje umiejętności w pracy z osoczem i fibryną bogatopłytkową w zabiegach rewitalizujących i biostymulujących skórę twarzy.
Duży nacisk kładziemy na ekologiczną pielęgnację oraz zrównoważony rozwój w codziennej pracy gabinetu.
Oferta kierowana jest do specjalistów i osób z branży beauty, które chcą rozwinąć się w obszarze mezoterapii igłowej i mikroigłowej z PRP/PRF, jednocześnie pracując zgodnie z aktualnymi standardami „eko” i ideą odpowiedzialnej kosmetologii.
Kurs łączy:
- rozwój techniczny i anatomiczny,
- świadomość wpływu gabinetu na środowisko,
- praktyczne wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju zgodnie z Celami ONZ – szczególnie:
- Cel 12 – zrównoważona konsumpcja i produkcja,
- Cel 13 – działania na rzecz klimatu.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik potrafi m.in.:
- Bezpiecznie i precyzyjnie stosować osocze i fibrynę bogatopłytkową w zabiegach biostymulujących, regenerujących i poprawiających jędrność skóry – z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb pacjenta i konkretnego obszaru zabiegowego.
- Dobierać odpowiednie preparaty autologiczne (z krwi pacjenta), biorąc pod uwagę:
- naturalne pochodzenie,
- czystość biologiczną,
- możliwie jak najmniejszy wpływ na środowisko.
- Organizować stanowisko pracy zgodnie z zasadami BHP i zrównoważonego rozwoju:
- ograniczać ilość odpadów,
- korzystać z materiałów biodegradowalnych i wielorazowych,
- wybierać rozwiązania energooszczędne.
- Wprowadzać do pracy zasady gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ), m.in.:
- selekcjonować odpady,
- częściej korzystać z lokalnych produktów,
- ograniczać zużycie materiałów jednorazowych.
- Świadomie oceniać wpływ gabinetu na środowisko, np. poprzez:
- prosty audyt śladu węglowego zabiegów,
- planowanie działań zmniejszających zużycie energii, wody i materiałów.
- Korzystać z narzędzi cyfrowych (rezerwacje online, e-formularze, dokumentacja elektroniczna), aby:
- ograniczyć zużycie papieru,
- lepiej zorganizować pracę gabinetu,
- usprawnić kontakt z klientem.
- Projektować usługi zabiegowe w duchu „eko-beauty”, tak aby rozwijać tzw. zielone kompetencje i budować nowoczesną, odpowiedzialną ofertę gabinetu.
Charakter szkolenia
Szkolenie „Osocze i fibryna bogatopłytkowa z wykorzystaniem zielonych kompetencji i produktów proekologicznych” to kurs, który:
- uczy zaawansowanych technik pracy z preparatami autologicznymi (PRP/PRF),
- pokazuje, jak łączyć skuteczność zabiegów z naturalnym i ekologicznym podejściem,
- pomaga wypracować nawyki pracy przyjazne środowisku – do natychmiastowego wdrożenia w swoim gabinecie.
Rozbudowana część praktyczna realnie podnosi umiejętności uczestników zarówno w zakresie pracy z osoczem i fibryną na różnych obszarach twarzy i ciała, jak i w codziennym wdrażaniu zielonych rozwiązań.
Forma realizacji
- Szkolenie odbywa się głównie w formie warsztatowej – dużo praktyki, pracy „na żywo” i ćwiczeń pod okiem trenera.
- Każdy uczestnik pracuje przy własnym stanowisku, z pełnym dostępem do potrzebnych narzędzi i materiałów.
- Modelki zapewnia organizator szkolenia.
Taka forma nauki pozwala skutecznie przećwiczyć techniki, nabrać pewności w pracy i przełożyć teorię na praktykę.
Organizacja szkolenia
- Zajęcia odbywają się w godzinach dydaktycznych (1 godzina = 45 minut).
- Przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
- Szkolenie realizowane jest według ustalonego harmonogramu, ale możliwe są drobne przesunięcia czasowe, uzależnione od tempa pracy grupy.
Łącznie program obejmuje:
- 5,5 godziny części teoretycznej,
- 13,5 godziny części praktycznej.
Weryfikacja efektów kształcenia
Osiągnięcie celów szkolenia sprawdzane jest przez:
- test teoretyczny,
- obserwację pracy w warunkach zbliżonych do rzeczywistych (praktyka na modelkach).
Na zakończenie odbywa się egzamin zewnętrzny, po którego zdaniu uczestnik może uzyskać kwalifikację:
„Specjalista ds. iniekcji osocza i fibryny bogatopłytkowej z elementami zrównoważonego rozwoju”.
DZIEŃ 1
Część 1: Zrównoważony rozwój i klimat w branży beauty
- Proste omówienie głównych problemów środowiskowych na świecie i tego, jak wpływają na salony beauty.
- Wyjaśnienie, na czym polega Cel 12 i Cel 13 ONZ – odpowiedzialna konsumpcja, produkcja i działania na rzecz klimatu.
- Wprowadzenie do zielonych kompetencji (green skills) w pracy kosmetologa:
- odpowiedzialność za środowisko,
- rozsądne korzystanie z zasobów,
- świadomość śladu węglowego gabinetu.
- Mini-zadanie: indywidualna refleksja – jak moje usługi beauty wpływają na środowisko (np. odpady, energia, plastik, transport) i co można poprawić.
Część 2: Higiena, bezpieczeństwo i eco-procedury przy pracy z materiałem biologicznym
- Zasady BHP przy pracy z materiałem krwiopochodnym (osocze, fibryna).
- Jak dobierać środki dezynfekcji – w tym produkty biodegradowalne – oraz jak ograniczać plastik.
- Organizacja stanowiska zabiegowego tak, aby:
- zachować pełne bezpieczeństwo,
- generować mniej odpadów,
- rozsądnie stosować materiały jednorazowe.
- Wdrażanie gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ) w gabinecie:
- recykling,
- upcykling,
- wielorazowość.
- Różnice między recyklingiem a GOZ – praktyczne wskazówki przy zakupach i planowaniu wyposażenia.
Część 3: Prawo, dokumentacja cyfrowa i ochrona danych w duchu ekologii
- Przegląd przepisów dotyczących wykonywania zabiegów z użyciem osocza i fibryny bogatopłytkowej (PRP/PRF).
- Dokumentacja pacjenta w formie cyfrowej – jak dzięki temu ograniczyć papier i uporządkować dane.
- Zasady bezpiecznego przechowywania danych i praca zgodna z RODO w środowisku cyfrowym.
Część 4: Ślad węglowy gabinetu i oszczędne zarządzanie zasobami
- Co tworzy ślad węglowy gabinetu:
- transport (dojazdy, dostawy),
- energia,
- odpady,
- zużycie materiałów.
- Jak można ograniczać emisję CO₂ na co dzień:
- energooszczędne urządzenia,
- współpraca z lokalnymi dostawcami,
- ograniczenie plastiku.
- Ćwiczenie: analiza przykładowego śladu węglowego jednego zabiegu PRP.
- Dobre praktyki eco-gabinetu w zarządzaniu wodą i energią.
Część 5: Biologia i właściwości PRP/PRF
- Czym są PRP (osocze bogatopłytkowe) i PRF (fibryna bogatopłytkowa).
- Mechanizm działania:
- rola płytek krwi,
- czynniki wzrostu i ich wpływ na regenerację tkanek.
- Zalety terapii:
- działanie regeneracyjne,
- biokompatybilność,
- brak dodatkowych substancji chemicznych.
- Aspekty ekologiczne:
- naturalność terapii autologicznej,
- brak produkcji chemicznej,
- mniejsze obciążenie dla środowiska.
Część 6: Anatomia i planowanie zabiegów PRP/PRF w duchu eko-beauty
- Anatomia twarzy, szyi i dekoltu w kontekście zabiegów PRP/PRF:
- wskazania,
- przeciwwskazania.
- Planowanie terapii z użyciem osocza i/lub fibryny:
- podejście indywidualne,
- dopasowanie do potrzeb skóry i oczekiwań pacjenta.
- Konsultacja i dokumentacja w formie cyfrowej – jak ograniczyć papier i uporządkować informacje.
Część 7: Przygotowanie preparatu PRP/PRF i przygotowanie do pracy na modelach
- Procedura pobierania krwi i obsługi wirówki – krok po kroku, z zachowaniem BHP i ergonomii.
- Dobór probówek, igieł i kaniul:
- bezpieczeństwo pacjenta,
- ograniczenie odpadów,
- zasady prawidłowej utylizacji.
- Organizacja stanowiska zabiegowego w duchu „eko”:
- biodegradowalne serwety,
- wielorazowe tace i akcesoria tam, gdzie to możliwe.
- Praktyka na fantomach i omówienie schematów zabiegowych.
DZIEŃ 2
Część 8: Praktyczne techniki iniekcyjne PRP/PRF
- Praca na modelkach pod okiem trenera:
- aplikacja osocza i fibryny w różnych obszarach,
- korekta chwytu, ruchu, głębokości podania.
- Użycie narzędzi cyfrowych do fotografowania i dokumentowania efektów.
- Jak w praktyce optymalizować zużycie preparatu i materiałów jednorazowych.
Część 9: Pielęgnacja pozabiegowa i powikłania w duchu ekologii
- Dobór naturalnych, organicznych kosmetyków do pielęgnacji pozabiegowej.
- Monitorowanie gojenia i efektów terapii przy użyciu narzędzi cyfrowych (np. zdjęcia kontrolne).
- Postępowanie w przypadku powikłań:
- bezpieczeństwo pacjenta,
- minimalizacja niepotrzebnych produktów i odpadów,
- zgodność z eco-standardami.
Część 10: Cyfrowe narzędzia i AI w pracy kosmetologa
- Przegląd systemów wspierających pracę gabinetu:
- rezerwacje online,
- e-formularze i e-paragony,
- aplikacje do zarządzania magazynem.
- Jak cyfryzacja pomaga:
- zmniejszyć zużycie zasobów,
- uprościć obsługę klienta,
- lepiej organizować pracę.
- Ćwiczenie praktyczne: ułożenie eko-cyfrowej ścieżki obsługi klienta PRP – od zapisu po kontrolę efektów.
Część 11: Etyka i odpowiedzialność środowiskowa w pracy estetycznej
- Etyczne standardy w zawodzie kosmetologa i kosmetologa estetycznego widziane przez pryzmat zrównoważonego rozwoju.
- Jak rozmawiać z klientami o ekologii i wartościach eco-beauty w prosty, zrozumiały sposób.
- Przykłady kampanii i działań marketingowych promujących odpowiedzialność społeczną i ekologiczne podejście – inspiracje do własnego gabinetu.
Część 12: Projekt „EKO-USŁUGA PRP/PRF” – praca zespołowa
- Stworzenie własnej usługi beauty opartej na osoczu/fibrynie z wykorzystaniem zielonych kompetencji.
- Ujęcie w projekcie:
- celów SDG,
- cyfryzacji,
- ekologii,
- odpowiedzialnej komunikacji z klientem.
- Prezentacja projektów, omówienie najmocniejszych stron i zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju.
Część 13: Zaawansowana praktyka – samodzielne wykonanie zabiegów PRP/PRF
- Indywidualna praca na modelkach:
- samodzielne zaplanowanie zabiegu,
- wykonanie iniekcji różnymi technikami.
- Korekta techniki, ustawienia ciała, ergonomii oraz organizacji stanowiska w duchu eco-logistyki.
- Dokumentacja efektów z użyciem narzędzi cyfrowych.
Część 14: Egzamin teoretyczny i praktyczny
- Test teoretyczny z materiału omawianego na szkoleniu.
- Praktyczna ocena umiejętności uczestników w pracy na modelkach.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Zrównoważony rozwój i klimat w branży beauty | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Higiena, bezpieczeństwo i eco-procedury przy pracy z materiałem biologicznym | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Prawo, dokumentacja cyfrowa i ochrona danych w duchu ekologii | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Ślad węglowy gabinetu i oszczędne zarządzanie zasobami | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Biologia i właściwości PRP/PRF | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 PRZERWA | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Anatomia i planowanie zabiegów PRP/PRF w duchu eko-beauty | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Przygotowanie preparatu PRP/PRF i przygotowanie do pracy na modelach | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Praktyczne techniki iniekcyjne PRP/PRF | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Pielęgnacja pozabiegowa i powikłania w duchu ekologii | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Cyfrowe narzędzia i AI w pracy kosmetologa | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Etyka i odpowiedzialność środowiskowa w pracy estetycznej | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Projekt „EKO-USŁUGA PRP/PRF” – praca zespołowa | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 PRZERWA | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Zaawansowana praktyka – samodzielne wykonanie zabiegów PRP/PRF | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Egzamin teoretyczny i praktyczny | Prowadzący Marta Kosiń | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 260,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marta Kosiń
Klaudyna Koza
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników szkolenia
Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzyma profesjonalny skrypt szkoleniowy w formacie A4.
To praktyczne kompendium wiedzy, które obejmuje wszystkie najważniejsze tematy poruszane podczas części teoretycznej i praktycznej – tak, aby można było swobodnie wracać do materiału po szkoleniu.
Każda osoba biorąca udział w szkoleniu otrzyma również imienny certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji:
„Specjalista ds. iniekcji osocza i fibryny bogatopłytkowej z elementami zrównoważonego rozwoju”.
Informacje dodatkowe
- Warunkiem otrzymania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest uczestnictwo w minimum 80% zajęć.
- Karta tej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z aktualnym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych.
Zwolnienie z VAT
Zgodnie z Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 r. szkolenie jest zwolnione z podatku VAT.
Podstawa realizacji szkolenia
Szkolenie prowadzone jest w oparciu o obowiązujące przepisy prawa oraz aktualne wytyczne Ministra Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Zgoda na monitoring
Przystępując do szkolenia, uczestnik wyraża zgodę na rejestrowanie i nagrywanie swojego wizerunku.
Nagrania wykorzystywane są wyłącznie w celach:
- monitoringu,
- kontroli jakości szkolenia,
- dokumentowania efektów uczenia się.
Zielone kompetencje
Zakres szkolenia oraz rozwijane umiejętności obejmują tzw. zielone kompetencje, zgodne z bazą danych ESC – czyli kompetencje związane m.in. z:
- ekologicznym podejściem do pracy,
- świadomym gospodarowaniem zasobami,
- wdrażaniem prośrodowiskowych rozwiązań w gabinecie beauty.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- W bliskiej odległości znajduję się przystanek autobusowy, dworzec PKP oraz centrum przesiadkowe.