Akademia HR: Budowa prorodzinnej kultury pracy
Akademia HR: Budowa prorodzinnej kultury pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do: pracowników działów HR i kadr, menedżerów i liderów zespołów odpowiedzialnych za zarządzanie personelem, właścicieli i osób zarządzających firmami
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do umiejętności pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrost poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych takich jak wchodzenie pracowników wyżu demograficznego w wiek emerytalny czy spadek liczby osób w wieku produkcyjnym jako wynik niskiego wskaźnika dzietności, w kontekście funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji Uzasadnia wpływ zmian demograficznych na planowanie zatrudnienia w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i charakteryzuje potrzeby stabilności i elastyczności zatrudnienia wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje różnice w potrzebach dotyczących elastyczności form zatrudnienia u pracowników będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jaka oferta pracownicza (EVP = Employee ValueProposition) uwzględniająca potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego, pozwala na pozyskanie odpowiednich pracowników, wzrost ich lojalności i satysfakcji. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy oferty EVP, które wpływają na zwiększenie lojalności i satysfakcji pracowników posiadających dzieci lub planujących rodzinę. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje cechy pracowników znajdujących się w różnych fazach życia rodzinnego. Opisuje wpływ tej sytuacji na styl pracy, organizację pracy zespołu i rozwiązywanie ewentualnych nieporozumień | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje wpływ sytuacji rodzinnej pracownika na jego styl pracy oraz na organizację i komunikację w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne dotyczące uprawnień pracowników związanych z rodzicielstwem. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia kluczowe przepisy prawa pracy dotyczące urlopów macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich oraz elastycznych form zatrudnienia dla rodziców. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb pracowników planujących założenie rodziny i pracownikówrodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego oraz inicjuje dostosowanie i wdrażanie tych praktyk w firmie. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sprawdzone praktyki organizacyjne wspierające pracowników w łączeniu życia zawodowego z rodzinnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy w firmie (zarząd, kadra menadżerska, przedstawiciele różnych grup społecznych, kulturowych, wiekowych etc.) w związku z planowanym wdrażaniem rozwiązań uwzględniających potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Konsultuje je na bieżąco, ustala optymalne / kompromisowe rozwiązania i zarządza potencjalnym ryzykiem w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia oczekiwania różnych grup interesariuszy firmy dotyczące równowagi praca–życie i ocenia potencjalne obszary konfliktów w tym zakresie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektując pakiety korzyści pracowniczych uwzględnia w nich potrzeby osób planujących założenie rodziny i pracownikówrodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego | Kryteria weryfikacji Projektuje propozycję pakietu benefitów odpowiadających na potrzeby pracowników w różnych fazach życia rodzinnego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Monitoruje poziom satysfakcji różnych grup pracowniczych związany z realizacją działań uwzględniających potrzeby pracowników planujących założenie rodziny i pracownikówrodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje metody zbierania i analizy danych dotyczących satysfakcji pracowników z wdrażanych praktyk prorodzinnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Sprawnie wykorzystuje narzędzia informacyjne (komunikacja wewnętrzna) i rekrutacyjne (tzw. Employer branding11, spotkania rekrutacyjne) w celu przekazania pracownikom oraz kandydatom do pracy informacji o stosowaniu adekwatnych praktyk prorodzinnych w firmie. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia narzędzia komunikacji wewnętrznej i employer brandingu służące przekazywaniu informacji o działaniach prorodzinnych w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Demografia i podstawy prorodzinnej kultury pracy
- wstęp do szkolenia - zajęcia teoretyczne
- Znaczenie procesów demograficznych dla firm - zajęcia teoretyczne
- Rola stabilności i elastyczności zatrudnienia - zajęcia teoretyczne
- Employee Value Proposition (EVP) - zajęcia teoretyczne
- Jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych? - zajęcia praktyczne
Dzień 2: Praktyki prorodzinne i regulacje prawne
- Cechy pracowników w różnych fazach życia rodzinnego - zajęcia teoretyczne
- Regulacje prawne związane z rodzicielstwem - zajęcia teoretyczne
- Dobre praktyki prorodzinne - zajęcia praktyczne
- Techniki motywacji oraz rola empatii - zajęcia praktyczne
Dzień 3: Strategia i narzędzia wspierające kulturę prorodzinną
- Analiza potrzeb interesariuszy - zajęcia teoretyczne
- Projektowanie pakietów korzyści pracowniczych - zajęcia praktyczne
- Employer branding i komunikacja wewnętrzna - zajęcia praktyczne
- Monitorowanie i ewaluacja działań prorodzinnych - zajęcia praktyczne
Dzień 4: Rodzina jako model współpracy zespołowej
- psychologiczne podstawy współpracy w rodzinie i ich zastosowanie w pracy zespołowej - zajęcia teoretyczne
- komunikacja w duchu prorodzinnym – otwartość, wsparcie i aktywne słuchanie - zajęcia praktyczne
- podsumowanie - zajęcia teoretyczne
- test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie (walidacja) - zajęcia praktyczne
Szkolenie odbywa się w godzinach zegarowych, czyli 1 godzina szkolenia równa się 60 minut.
Szkolenie składa się z 13,25 godzin teoretycznych, 13 godzin praktycznych oraz 3,75 godzin przerw.
W ciągu dnia uwzględnione są przerwy, które są wliczane do czasu trwania usługi (60 minut w pierwszych trzech dniach usługi oraz 45 minut ostatniego dnia usługi).
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Cel edukacyjny: Usługa przygotowuje uczestników do umiejętności pozyskiwania pracowników z wysokimi kompetencjami oraz wzrost poczucia lojalności i zadowolenia z miejsca pracy wśród pracowników planujących założenie rodziny i pracowników-rodziców będących w różnych fazach życia rodzinnego. Kształtowania kompetencji kadr jako biznes partnera w tym obszarze.
Warunki organizacyjne: Szkolenie odbędzie się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym na platformie komunikacyjnej Microsoft Teams. Szkolenie przewidziane jest dla grupy max. 16 osób.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 wstęp do szkolenia - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Znaczenie procesów demograficznych dla firm - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Rola stabilności i elastyczności zatrudnienia - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Employee Value Proposition (EVP) - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych? - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Cechy pracowników w różnych fazach życia rodzinnego - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Regulacje prawne związane z rodzicielstwem - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Dobre praktyki prorodzinne - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Techniki motywacji oraz rola empatii - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Analiza potrzeb interesariuszy - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Projektowanie pakietów korzyści pracowniczych - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Employer branding i komunikacja wewnętrzna - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Monitorowanie i ewaluacja działań prorodzinnych - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 psychologiczne podstawy współpracy w rodzinie i ich zastosowanie w pracy zespołowej - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 komunikacja w duchu prorodzinnym – otwartość, wsparcie i aktywne słuchanie - zajęcia praktyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 podsumowanie - zajęcia teoretyczne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie (walidacja) - zajęcia praktyczne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 145,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Mikołajczyk
Obecnie pracuję jako szkoleniowiec w Vantis Holding, gdzie opracowuję i realizuję programy szkoleniowe dostosowane do potrzeb uczestników. Mam także duże doświadczenie w walidacji szkoleń z różnych obszarów, co pozwala mi dbać o ich wysoką jakość, merytorykę i skuteczność.
Jestem certyfikowanym trenerem w Vantis Holding, co potwierdza moje kompetencje w zakresie prowadzenia szkoleń oraz technik sprzedaży i zarządzania. Posiadam doskonałe umiejętności komunikacyjne, zdolności coachingowe oraz szeroką wiedzę z obszaru HR i sprzedaży. Moim celem jest inspirowanie i rozwijanie potencjału ludzi poprzez praktyczne i angażujące szkolenia oraz zapewnianie ich najwyższego standardu poprzez proces walidacji. Trenerka posiada co najmniej 120 godzin doświadczenia w prowadzeniu zajęć o podobnej tematyce dla dorosłych w ostatnich dwóch latach wstecz od rozpoczęcie szkolenia. Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą rozpoczęcia realizacji usługi rozwojowej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Podręcznik/Skrypt szkoleniowy
- Prezentacja multimedialna
- Case studies z przykładami dobrych praktyk prorodzinnych
- Infografiki dotyczące korzyści z prorodzinnej kultury pracy
- Checklisty do wdrażania prorodzinnych polityk w firmie
- Matryca potrzeb pracowników-rodziców w różnych fazach życia rodzinnego
- Formularze do analizy oczekiwań pracowników w zakresie prorodzinnych benefitów
- Scenariusze ćwiczeń grupowych dotyczących tworzenia prorodzinnych rozwiązań
Informacje dodatkowe
Weryfikacja postępów oraz ocena osiągnięcia efektów uczenia się dokonywana będzie w trakcie realizacji szkolenia na bieżąco na podstawie testów przed i po szkoleniu, quizów, zadań praktycznych dokonywane indywidualnie.
Wybrana metoda walidacji umożliwia zweryfikowanie zarówno wiedzy, umiejętności jak i kompetencji społecznych (postaw).
Na pozytywne zaliczenie szkolenie potrzeba minimum 80% obecności oraz zdany test. Po zaliczeniu walidacji przewidziany jest certyfikat.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. platforma komunikacyjna — Microsoft Teams
2. wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, kamera, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min. 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10 GB,
3. sieć: łącze internetowe minimum 50 kb/s,
4. system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
5. okres ważności linku: od 1 h przed godziną rozpoczęcia szkolenia w dniu pierwszym do godziny po zakończeniu szkoleń w dniu ostatnim