Akademia Menedżera HR
Akademia Menedżera HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Zajęcia skierowane są do osób zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi i pracownikami, a także kandydatów na te stanowiska. Obejmuje ona menedżerów, dyrektorów personalnych, specjalistów HR, a także pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną firmy
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi64
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podniesienie kompetencji osób zarządzających zasobami ludzkimi, aby mogły one efektywnie odpowiadać na wyzwania współczesnego rynku pracy. Rozwój umiejętności strategicznych, przywódczych i operacyjnych, umożliwiając HR przejście z roli administracyjnej do partnera biznesowego, wspierającego zarząd w realizacji celów firmy. Wprowadzenie elementu coachingu w usprawnienie komunikacji w organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie, czym jest współczesny HR i potrafi działać świadomie | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe funkcje HR w organizacji i opisuje ich wpływ na biznes. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opracowuje propozycję działań HR wspierających strategię organizacyjną. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi komunikować się w różnorodnych zespołach | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje bariery komunikacyjne i potrafi je eliminować. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia komunikacji oparte na empatii i jasności przekazu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie różnice pokoleniowe, neurotypowość i wpływ DEI | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, czym jest neurotypowość i jak wpływa na funkcjonowanie zespołów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznawać i reagować na zachowania niepożądane | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zachowania takie jak mobbing, sabotowanie, bierność agresywną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje procedurę szybkiej interwencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik staje się bardziej świadomym liderem i partnerem biznesowym | Kryteria weryfikacji Potrafi określić swój styl przywództwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje wartości, przekonania i emocje pracownika | Kryteria weryfikacji Odnajduje w wypowiedzi pracownika elementy: wartość – przekonanie – emocja. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Potrafi przeformułować ograniczające przekonanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
AKADEMIA MENEDŻERA HR – PROGRAM SZCZEGÓŁOWY (8 DNI)
Dzień 1 – Strategiczna rola HR i fundamenty kultury organizacyjnej
HR jako partner biznesowy – od operacyjności do realnego wpływu na decyzje strategiczne
Rola HR w budowaniu organizacji odpornej na zmiany
Czym jest mocny fundament organizacji: bezpieczeństwo i zaufanie
Ćwiczenie: diagnoza kultury organizycyjnej w swojej organizacji
Budowanie kultury opartej na bezpieczeństwie psychologicznym
Świadome tworzenie wartości organizacyjnych i codziennych nawyków
Warsztat: analiza case studies i wyciąganie wniosków
Dzień 2 – Komunikacja i różnorodność w zespołach
Style zachowań w pracy zespołowej w oparciu o model MAXIE DISC
Neuroatypowość i inkluzywność w praktyce
Różnice pokoleniowe – tworzą przestrzeń do współpracy lub blokują
Warsztat: symulacje sytuacji komunikacyjnych w zespołach
Bariery w równym traktowaniu pracowników
Język inkluzywny i praktyki codzienne
Ćwiczenie: analiza własnych procesów i komunikacji w organizacji
Dzień 3 – Rekrutacja i ograniczanie BIAS-ów
Czym są BIAS-y i jak wpływają na decyzje rekrutacyjne
Najczęstsze uprzedzenia i ich konsekwencje
Narzędzia i metody ograniczania BIAS w praktyce
Ćwiczenia: analiza case studies rekrutacyjnych, role-playing
Budowanie spójnych i obiektywnych kryteriów oceny
Rola feedbacku i komunikacji w rekrutacji
Dzień 4 – Zachowania niepożądane w miejscu pracy - profilaktyka i reagowanie
Mobbing, dyskryminacja, molestowanie
Rozpoznawanie zachowań niepożądanych
Tworzenie procedur prewencyjnych i reagowania
Case studies: trudne sytuacje i interwencje HR
Ćwiczenia: prowadzenie rozmów interwencyjnych
Budowanie środowiska pracy sprzyjającego bezpieczeństwu
Warsztat: opracowanie prostych procedur i wytycznych w organizacji
Dzień 5 - Coaching w HR: narzędzia rozwoju pracowników i rozmowa coachingowa
Coaching jako kompetencja HR-owca - Jak HR korzysta z coachingu na każdym etapie pracy z ludźmi: diagnoza, rozwój, rozmowy trudne, motywacja, doprecyzowanie ról.
Rozmowa coachingowa jako narzędzie rozwojowe w organizacji - Wprowadzenie do najważniejszych modeli (GROW, DEALS, Model Diltsa) z naciskiem na Twój autorski styl pracy: pytania o wartość, przekonanie, emocję i reakcję ciała.
Wartości, przekonania i emocje – 3 poziomy pracy z pracownikiem - Jak rozpoznawać ukryte motywacje, blokady, lęki i automatyzmy zachowania. Ćwiczenie: mini sesja coachingowa HR ↔ pracownik.
Budowanie odpowiedzialności pracownika i wzmacnianie sprawczości - Jak przejść od „proszę mi powiedzieć, co robić” do „to ja jestem odpowiedzialny”. Praca z intencją pracownika i HR – aby rozwój był osadzony w realności.
Trudne sytuacje, w których coaching działa najlepiej - brak zaangażowania, niska odpowiedzialność, konflikty wartości, emocje wymykające się spod kontroli, opór wobec zmian
Dzień 6 - Coaching w organizacji - rozmowy trudne, emocje i intencja rozmówcy
Psychologia trudnych rozmów w organizacji - Dlaczego większość trudnych rozmów kończy się obroną, a nie zmianą? Jak działają lęk, wstyd, zamrożenie i polaryzacja w relacji HR–pracownik?
Model „3 Umysły” – głowa, serce, ciało w praktyce HR Jak rozpoznawać: emocję w ciele, zniekształcenie w myśli niespójną intencję. HR jako osoba regulująca napięcie w rozmowie.
Rozmowy trudne w HR – struktura, aby nie szkodzić - rozmowa o jakości pracy, rozmowa o nieakceptowalnych zachowaniach, rozmowa o braku zaangażowania, rozmowa o konflikcie lub agresji pasywnej, rozmowa z pracownikiem w silnym stresie. Ćwiczenie: odkrywanie intencji (HR, pracownik, zespół).
Techniki, które pomagają regulować emocje pracownika - odzwierciedlanie emocji, pytania ukierunkowane na ciało, praca z oddechem, pauza emocjonalna, krótkie pytania coachingowe, praca z odpowiedzialnością. Symulacje „rozmów trudnych” oparte na scenariuszach z życia uczestników.
Dzień 7 – Przywództwo i autorytet lidera HR
Świadome budowanie autorytetu w organizacji
Styl przywództwa w różnorodnym zespole
Wpływ przywództwa na kulturę organizacyjną i zaangażowanie
Narzędzie TOP 360
Badanie odporności psychicznej lidera w 12 obszarach
Analiza wyników i refleksja nad własnym stylem przywództwa
Ćwiczenie: planowanie rozwoju własnych kompetencji przywódczych
Dzień 8– HR w praktyce i rozwój talentów
Zarządzanie talentami: identyfikacja, mapy kompetencji, planowanie ścieżek rozwojowych
Onboarding i offboarding – doświadczenie pracownika na każdym etapie
Rozwój talentów w organizacji jako element strategii HR
HR w roli partnera rozwoju
Coaching, mentoring, feedback w praktyce
Budowanie kultury odpowiedzialności i planowanie sukcesji
Praca z menedżerami nad wdrażaniem procesów rozwojowych
Efekty Akademii
Po ukończeniu programu uczestnicy:
rozumieją, czym jest współczesny HR — i potrafią działać świadomie
potrafią komunikować się w różnorodnych zespołach
rozumieją różnice pokoleniowe, neurotypowość i wpływ DEI
wiedzą, jak prowadzić rekrutację wolną od biasów
potrafią rozpoznawać i reagować na zachowania niepożądane
budują kulturę opartą na bezpieczeństwie i zaufaniu
stają się bardziej świadomymi liderami i partnerami biznesowymi
potrafią przeprowadzić krótką, skuteczną rozmowę coachingową, rozpoznawać poziomy problemu i pracować z wartościami, przekonaniami i emocjami pracownika.
umie prowadzić rozmowę tak, aby była rozwojowa, a nie eskalująca.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 HR jako partner biznesowy. Rola HR w budowaniu organizacji odpornej na zmiany. Czym jest mocny fundament organizacji. Ćwiczenie: diagnoza kultury organizacyjnej | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Budowanie kultury opartej na bezpieczeństwie psychologicznym Świadome tworzenie wartości organizacyjnych i codziennych nawyków Warsztat: analiza case studies i wyciąganie wniosków | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Style zachowań w pracy zespołowej w oparciu o model MAXIE DISC Neuroatypowość i inkluzywność w praktyce Różnice pokoleniowe. Warsztat: symulacje sytuacji komunikacyjnych w zespołach | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Bariery w równym traktowaniu pracowników Język inkluzywny i praktyki codzienne Ćwiczenie: analiza własnych procesów i komunikacji w organizacji | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Czym są BIAS-y i jak wpływają na decyzje rekrutacyjne Najczęstsze uprzedzenia i ich konsekwencje Narzędzia i metody ograniczania BIAS w praktyce | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Ćwiczenia: analiza case studies rekrutacyjnych, role-playing Budowanie spójnych i obiektywnych kryteriów oceny Rola feedbacku i komunikacji w rekrutacji | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Mobbing, dyskryminacja, molestowanie Rozpoznawanie zachowań niepożądanych Tworzenie procedur prewencyjnych i reagowania Case studies: trudne sytuacje i interwencje HR | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Ćwiczenia: prowadzenie rozmów interwencyjnych Budowanie środowiska pracy sprzyjającego bezpieczeństwu Warsztat: opracowanie prostych procedur i wytycznych w organizacji | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Coaching jako kompetencja HR-owca - Rozmowa coachingowa jako narzędzie rozwojowe. Wartości, przekonania i emocje – 3 poziomy pracy z pracownikiem. Ćwiczenie: mini sesja coachingowa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Budowanie odpowiedzialności pracownika i wzmacnianie sprawczości. Praca z intencją pracownika i HR. Trudne sytuacje, w których coaching działa najlepiej. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Psychologia trudnych rozmów w organizacji.Model „3 Umysły” – głowa, serce, ciało w praktyce HR. HR jako osoba regulująca napięcie w rozmowie. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Rozmowy trudne w HR – struktura, aby nie szkodzić. Techniki, które pomagają regulować emocje pracownika | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Świadome budowanie autorytetu w organizacji Styl przywództwa w różnorodnym zespole Wpływ przywództwa na kulturę organizacyjną i zaangażowanie Narzędzie TOP 360 | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Badanie odporności psychicznej lidera w 12 obszarach Analiza wyników i refleksja nad własnym stylem przywództwa Ćwiczenie: planowanie rozwoju własnych kompetencji przywódczych | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 28-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Zarządzanie talentami. Onboarding i offboarding – doświadczenie pracownika na każdym etapie Rozwój talentów w organizacji jako element strategii HR HR w roli partnera rozwoju | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 01-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 01-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Coaching, mentoring, feedback w praktyce Budowanie kultury odpowiedzialności i planowanie sukcesji Praca z menedżerami nad wdrażaniem procesów rozwojowych | Prowadzący Dorota Konieczna - Herdzik | Data realizacji zajęć 01-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 110,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 110,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Konieczna - Herdzik
Lilianna Kupaj
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne realizacji usługi:
Szkolenie prowadzone jest w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy Zoom, która umożliwia interaktywną pracę w grupach (m.in. w pokojach podziału, na tablicy interaktywnej oraz poprzez czat).
Wymagania dla uczestników:
- komputer, laptop lub tablet z dostępem do stabilnego Internetu (min. 5 Mb/s),
- kamera i mikrofon – niezbędne do aktywnego udziału w ćwiczeniach coachingowych,
- słuchawki – zalecane dla komfortu i jakości dźwięku,
- aktualna wersja aplikacji Zoom lub przeglądarki internetowej.
Materiały dydaktyczne: uczestnicy otrzymują wszystkie materiały w formie elektronicznej (prezentacje, karty pracy, ćwiczenia, testy).
Wsparcie techniczne: organizator zapewnia instrukcję logowania i korzystania z platformy oraz bieżącą pomoc techniczną w razie problemów.
Bezpieczeństwo: każde spotkanie zabezpieczone jest indywidualnym linkiem i hasłem dostępu. W przypadku nagrań – dostęp do nich mają wyłącznie uczestnicy kursu w okresie jego trwania.