„Szkolenie: Cyfrowe zarządzanie procesami pracy i zasobami w przedsiębiorstwie – analiza, optymalizacja, ślad środowiskowy i ograniczanie kosztów. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje."
„Szkolenie: Cyfrowe zarządzanie procesami pracy i zasobami w przedsiębiorstwie – analiza, optymalizacja, ślad środowiskowy i ograniczanie kosztów. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje."
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do wszystkich pracowników przedsiębiorstw sektora MŚP, niezależnie od stanowiska, działu, zakresu obowiązków, doświadczenia zawodowego czy poziomu wykształcenia. Udział w szkoleniu może wziąć każda osoba zatrudniona w firmie, która realizuje zadania związane z procesami operacyjnymi, obiegiem informacji, organizacją pracy lub korzystaniem z narzędzi cyfrowych.
Udział w szkoleniu nie wymaga wcześniejszej wiedzy środowiskowej ani technicznej. Program został opracowany tak, aby treści były zrozumiałe, praktyczne i przydatne dla pracowników na różnych szczeblach organizacji. Szkolenie wspiera rozwój zielonych i cyfrowych kompetencji, które mogą być stosowane na każdym stanowisku — w pracy administracyjnej, operacyjnej, technicznej oraz w rolach zarządczych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji02-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do rozwijania umiejętności analizowania procesów pracy, identyfikowania nieefektywności oraz wykorzystywania narzędzi cyfrowych i zasad zrównoważonego gospodarowania zasobami, tak aby poprawiać przebieg zadań na stanowisku pracy, zwiększać efektywność operacyjną oraz ograniczać ślad środowiskowy przedsiębiorstwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje elementy procesu pracy oraz czynniki wpływające na jego efektywność. | Kryteria weryfikacji identyfikuje elementy składające się na proces pracy, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji przyporządkowuje typowe nieefektywności do etapów procesu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje zależności między informacją, czasem a kosztem, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji określa wpływ organizacji procesu na jakość i bezpieczeństwo. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik klasyfikuje rodzaje strat operacyjnych występujących na stanowisku pracy. | Kryteria weryfikacji przyporządkowuje przykłady do kategorii strat: czasowych, materiałowych, energetycznych, informacyjnych i jakościowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji opisuje skutki powtarzania czynności lub błędów komunikacyjnych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji określa wpływ strat na koszty operacyjne, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji charakteryzuje typowe źródła strat w codziennej pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady gromadzenia oraz interpretacji danych operacyjnych i środowiskowych. | Kryteria weryfikacji odróżnia dane surowe od przetworzonych, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji identyfikuje odchylenia, braki i nieprawidłowości w danych, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia elementy mapy przepływów i opisuje ich funkcję; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji określa dane kluczowe dla przebiegu procesu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji ocenia poprawność wpisów w formularzach i checklistach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe narzędzia cyfrowe wspierające organizację pracy i raportowanie. | Kryteria weryfikacji opisuje funkcje formularzy elektronicznych, checklist i dashboardów, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji określa korzyści wynikające z dokumentacji cyfrowej, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje ryzyka związane z błędnymi lub niekompletnymi danymi, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji ocenia zasady odpowiedzialnego korzystania z narzędzi cyfrowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zależności między przebiegiem procesu pracy a śladem środowiskowym przedsiębiorstwa. | Kryteria weryfikacji przyporządkowuje nieefektywności do ich skutków środowiskowych, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji identyfikuje czynniki zwiększające zużycie energii i materiałów, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji określa działania ograniczające ślad środowiskowy, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji opisuje wpływ organizacji pracy na poziom wykorzystania zasobów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady formułowania i dokumentowania zgłoszeń nieefektywności. | Kryteria weryfikacji wskazuje elementy poprawnego zgłoszenia, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji ocenia jakość informacji przekazywanych w zgłoszeniu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje dane niezbędne do opisu problemu, | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji odróżnia poprawne zgłoszenia od wpisów niekompletnych lub niespójnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji prezentuje mapę w formie graficznej lub tabelarycznej zgodnie z instrukcją. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje analizę nieefektywności na stanowisku pracy. | Kryteria weryfikacji identyfikuje elementy procesu generujące straty, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji analizuje przyczyny odchyleń od standardu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji przyporządkowuje zaobserwowane nieprawidłowości do właściwych kategorii strat i określa ich wpływ na przebieg pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje stanowisko pracy w sposób ograniczający marnotrawstwo zasobów. | Kryteria weryfikacji porządkuje przestrzeń roboczą zgodnie z przyjętym schematem, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji stosuje rozwiązania zwiększające czytelność informacji, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji minimalizuje zbędne czynności i ruchy, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje narzędzia cyfrowe do planowania lub kontroli zadań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady prawidłowego gromadzenia danych operacyjnych i środowiskowych. | Kryteria weryfikacji używa formularzy i checklist zgodnie z instrukcją, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wprowadza dane w sposób kompletny i spójny, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji weryfikuje poprawność informacji podczas pracy, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje dane do wskazania odchyleń w procesie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykonuje zgłoszenie nieefektywności zgodnie z obowiązującym standardem. | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie kategorie zgłoszenia, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji opisuje problem w sposób konkretny i mierzalny, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji uzupełnia wymagane pola formularza, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wskazuje dane istotne dla analizy przyczyn nieefektywności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia cyfrowe wspierające monitorowanie procesu pracy. | Kryteria weryfikacji korzysta z udostępnionych aplikacji lub arkuszy zgodnie z instrukcją, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji odczytuje dane prezentowane w formie cyfrowej, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji porównuje wyniki z ustalonym standardem, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje informacje do oceny bieżącej efektywności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyraża odpowiedzialne podejście do organizacji pracy i gospodarowania zasobami. | Kryteria weryfikacji opisuje wpływ codziennych decyzji na sprawność pracy zespołu, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia znaczenie ograniczania marnotrawstwa, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji wskazuje działania, które może wdrożyć w swojej roli, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji ocenia konsekwencje braku dbałości o zasoby. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje gotowość do współpracy w zakresie poprawy procesów pracy. | Kryteria weryfikacji opisuje znaczenie wymiany informacji między pracownikami i działami, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wartość wspólnego rozwiązywania nieefektywności, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia przykłady sytuacji wymagających koordynacji, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji ocenia rolę komunikacji w ograniczaniu błędów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje postawę wspierającą rozwój kultury zgłaszania nieefektywności i błędów. | Kryteria weryfikacji opisuje znaczenie otwartego informowania o problemach, | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia korzyści z raportowania odchyleń, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji przedstawia przykłady sytuacji, w których należałoby zgłosić nieefektywność, | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji ocenia wpływ rzetelnego zgłaszania na jakość pracy i bezpieczeństwo. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęWeronika Kachel Microblading and PMU - Weronika Waluś
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoWeronika Kachel Microblading and PMU - Weronika Waluś
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Dzień 1 – Teoria i Praktyka: 08:00 – 18:00 | 10 godzin zegarowych
08:00 – 10:00 (Teoria) Wprowadzenie do cyfrowego i zasobowego zarządzania procesami pracy
- Ewolucja procesów pracy: od tradycyjnego zarządzania do środowiskowo-cyfrowych modeli organizacji.
- Rola danych w pracy operacyjnej: dlaczego każda osoba w firmie generuje i przetwarza dane, nawet jeśli „nie pracuje przy komputerze”.
- Cyfrowy obieg informacji: gdzie powstają błędy, przerwy w przepływie informacji, dezorganizacja i zbędne koszty.
- Podstawy zarządzania zasobami w firmie: energia, czas, materiały, urządzenia, informacje, kompetencje pracowników.
- Rodzaje strat w procesach: straty wynikające z nieefektywnego obiegu dokumentów, straty wynikające z nieczytelnych danych, straty wynikające z braku aktualnych informacji, straty materiałowe i jakościowe wynikające z braku nadzoru nad procesem.
- Wprowadzenie do pojęcia „środowiskowego kosztu procesu” — jak każda mikroczynność pracownika przekłada się na ślad środowiskowy (bez wchodzenia w GOZ jak w szkoleniu nr 1).
- Rola pracownika w cyfrowym systemie firmy — każdy element pracy staje się elementem procesu.
10:00 – 12:00 (Praktyka) Mapowanie procesów pracy i identyfikacja punktów krytycznych
- Tworzenie uproszczonej mapy procesu (na przykładach uniwersalnych: obsługa zgłoszenia, przyjęcie zadania, realizacja usługi, przepływ dokumentów, kontrola urządzenia).
- Identyfikacja punktów generujących koszty, błędy lub opóźnienia.
- Analiza „pierwszego kontaktu z procesem”: co pracownik otrzymuje, co ma wykonać, jakie są bariery.
- Wyszukiwanie „sygnałów ostrzegawczych”: brak danych, niekompletne formularze, niejasne instrukcje, przestoje, dowolność w interpretacji działań.
- Ćwiczenie: „5 błędów procesu”, czyli rozpoznawanie najczęściej występujących nieefektywności związanych z komunikacją, danymi i zasobami.
12:30 – 14:00 (Teoria + praktyka) Cyfryzacja czynności pracownika – narzędzia, dane, przepływ informacji
- Gromadzenie danych na stanowisku pracy — nawet wtedy, gdy pracownik nie korzysta z systemu informatycznego.
- Cyfrowe narzędzia, które pracownik powinien znać na poziomie podstawowym (w każdej branży): formularze elektroniczne, checklisty, rejestry zadań, aplikacje zgłoszeniowe, podstawowe dashboardy operacyjne.
- Symulacje w grupach: poprawne wypełnienie formularza zgłoszenia nieefektywności, wykrycie błędnych, niekompletnych lub niespójnych danych, szybkie zgłoszenie problemu w formie cyfrowej.
- Jak dobra dokumentacja zmniejsza koszty i zwiększa bezpieczeństwo.
14:00 – 16:00 (Praktyka) Środowiskowa analiza procesu – praca z kartami danych i mikrodanymi
- Analiza „małych wskaźników” — co pracownik może monitorować samodzielnie: zużycie materiałów, czas realizacji czynności, odstępstwa od standardów pracy, zbędne działania, nieefektywne użycie sprzętu.
- Ćwiczenie praktyczne: wypełnianie „karty obserwacji procesu” dla wybranego przykładu.
- Identyfikacja elementów zwiększających ślad środowiskowy procesu.
- Opracowanie szybkich propozycji działań usprawniających.
16:30 – 18:00 (Praktyka) Cyfrowe monitorowanie procesu i praca z narzędziami demonstracyjnymi
- Praca na stanowiskach komputerowych/tabletach: analiza prostego dashboardu (wersja demonstracyjna), wyszukiwanie „anomalii” w procesie, łączenie danych z różnych kart formularzy, formułowanie zgłoszenia usprawniającego.
- Mini-studium przypadku: uczestnicy pracują w grupach nad uproszczonym procesem (transport, biuro, produkcja, serwis) i wskazują: 5 nieefektywności, 3 działania naprawcze, 2 cyfrowe narzędzia, które mogłyby poprawić przepływ pracy.
Dzień 2– Teoria i Praktyka z walidacją umiejętności: 08:00 – 18:00 | 10 godzin zegarowych
08:00 – 10:00 (Teoria + analiza danych) Interpretacja danych operacyjnych i środowiskowych w prostych narzędziach cyfrowych
- Odczytywanie podstawowych danych operacyjnych pojawiających się w pracy (czas, liczba zgłoszeń, ilość zużytych materiałów, liczba błędów, powtórzeń czynności).
- Różnica między danymi surowymi, zinterpretowanymi i wdrożeniowymi — co pracownik powinien rozumieć na swoim poziomie.
- Proste zależności:jak opóźnienia przekładają się na koszty, jak błędne dane tworzą efekt domina, jak małe błędy wprowadzają duże straty w zasobach.
- Podstawowe zasady analizy danych środowiskowych: obserwacja trendów, identyfikacja odchyleń, rozpoznawanie anomalii w pracy urządzeń lub przepływie informacji.
- Jak pracownik może wykorzystać dane w codziennej praktyce bez specjalistycznej wiedzy technicznej.
10:00 – 12:00 (Praktyka – „warsztat danych”) Praca z arkuszami danych i prostymi dashboardami demonstracyjnymi
- Odczytywanie kluczowych informacji z tabel, formularzy i checklist.
- Rozpoznawanie błędów danych (puste pola, niepełne zapisy, niezgodności, duplikaty).
- Wyszukiwanie „wąskich gardeł” na podstawie danych z przykładowych procesów (transport, biuro, serwis, produkcja).
- Ćwiczenie: „Najważniejsze 3 dane w moim stanowisku” — uczestnicy określają, które informacje w ich pracy maja wpływ na koszty i jakość.
- Analiza mini dashboardu: czas, ilości, odchylenia, alerty.
- Wskazanie miejsc, gdzie można ograniczyć zbędne działania lub nadmierne zużycie zasobów.
12:30 – 14:30 (Praktyka)Projektowanie usprawnień procesów – od danych do działania
- Metoda „1 zmiana = 1 efekt”: jak drobne usprawnienie wpływa na cały proces.
- Wybór obszaru problemowego na podstawie danych z dnia poprzedniego.
- Mini-projekt w grupach: identyfikacja 1 problemu, określenie jego przyczyn, wskazanie zasobów, które są tracone, propozycja prostego działania usprawniającego (technicznego, organizacyjnego lub cyfrowego).
- Prezentacja pomysłów z krótką argumentacją.
- Rola pracownika w zgłaszaniu, wdrażaniu i monitorowaniu usprawnień.
14:30 – 16:00 (Praktyka) Symulacja środowiskowo-cyfrowa: monitorowanie procesu z wykorzystaniem danych. Uczestnicy pracują na przykładach procesów (transport, biuro, serwis, magazyn, produkcja – neutralne branżowo).
- Praca z tabelami i dashboardem: wychwytywanie niepokojących wartości, wskazywanie potencjalnych przyczyn, nazywanie strat: czasowych, informacyjnych, materiałowych, energetycznych, określanie wpływu na środowisko (np. większe zużycie energii, paliwa, papieru).
- Wspólne wypracowanie „mapy zmian”: co uczestnik może robić inaczej od jutra, które działania można wdrożyć natychmiast, które wymagają udziału przełożonego.
- Podsumowanie wyników pracy: 3 usprawnienia osobiste, 2 usprawnienia zespołowe, 1 usprawnienie procesowe dla całej firmy.
16:30 – 18:00 (Praktyka) WALIDACJA: Test teoretyczny + obserwacja w warunkach rzeczywistych + wywiad swobodny
1. Test teoretyczny (pisemny / formularz) – 30 minut.
Zakres obejmuje :interpretację danych, rodzaje strat, sygnały nieefektywności, podstawy pracy z formularzami cyfrowymi oraz zależności między organizacją pracy a zużyciem zasobów.
Test ma formę: pytań zamkniętych, krótkich pytań opisowych, zestawu sprawdzającego rozumienie pojęć.
2. Obserwacja w warunkach rzeczywistych – 30 minut.
Uczestnik otrzymuje:
- przykładowy fragment procesu (przepływ danych, obsługa zgłoszenia, mini-dashboard, checklistę),
- zestaw danych z błędami i nieefektywnościami.
Podczas obserwacji weryfikowane są umiejętności:
- identyfikacja odchyleń i nieprawidłowości,
- wskazanie miejsc generujących straty (czasowe, informacyjne, materiałowe, energetyczne),
- poprawne odczytanie danych i wyciągnięcie prostych wniosków,
- zaproponowanie jednego usprawnienia możliwego do wdrożenia przez pracownika na jego stanowisku,
- poprawne uzupełnienie krótkiego formularza cyfrowego (lub papierowego) dotyczącego wyniku analizy.
Komisja weryfikuje sposób pracy, poprawność i samodzielność.
3. Wywiad swobodny – 30 minut
Forma: krótka rozmowa indywidualna z walidatorem, mająca na celu weryfikację kompetencji społecznych i refleksyjnych.
W wywiadzie oceniane jest:
- umiejętność świadomego opisu własnego działania,
- rozumienie wpływu swojej pracy na proces, koszty i środowisko,
- motywacja do stosowania zasad zasobooszczędnej pracy,
- umiejętność wskazania przykładów z własnej praktyki lub zrealizowanych ćwiczeń,
- gotowość do komunikowania nieefektywności i propozycji usprawnień w sposób konstruktywny.
Wywiad nie wymaga wiedzy technicznej — sprawdza refleksję pracownika i jego rozumienie roli w procesie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Wprowadzenie do cyfrowego i zasobowego zarządzania procesami pracy | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Mapowanie procesów pracy i identyfikacja punktów krytycznych | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Cyfryzacja czynności pracownika – narzędzia, dane, przepływ informacji | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Środowiskowa analiza procesu – praca z kartami danych i mikrodanymi | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Cyfrowe monitorowanie procesu i praca z narzędziami demonstracyjnymi | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Interpretacja danych operacyjnych i środowiskowych w prostych narzędziach cyfrowych | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Praca z arkuszami danych i prostymi dashboardami demonstracyjnymi | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Projektowanie usprawnień procesów – od danych do działania | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Symulacja środowiskowo-cyfrowa: monitorowanie procesu z wykorzystaniem danych. | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Przerwa | Prowadzący Mateusz Waluś | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 WALIDACJA: Test teoretyczny + obserwacja w warunkach rzeczywistych + wywiad swobodny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Waluś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Warunki organizacyjne:
Forma szkolenia: Szkolenie realizowane jest w grupach do 16 osób, co umożliwia indywidualne wsparcie trenera, pracę warsztatową oraz analizę przykładów odnoszących się do różnych stanowisk i działów. Uczestnikiem szkolenia może być każdy pracownik przedsiębiorstwa, niezależnie od roli, charakteru wykonywanej pracy, doświadczenia czy wykształcenia. Program został zaplanowany tak, aby był zrozumiały i praktyczny zarówno dla pracowników administracyjnych, operacyjnych i technicznych, jak również dla kadry nadzorującej i koordynującej.
Wyposażenie stanowiska dydaktycznego: Każdy uczestnik ma do dyspozycji stanowisko szkoleniowe, obejmujące:
- komputer lub laptop z dostępem do Internetu,
- dostęp do demonstracyjnych narzędzi cyfrowych wspierających analizę procesów i monitorowanie danych,
- zestaw materiałów roboczych (formularze obserwacji, karty pracy, arkusze do analizy odchyleń, karty zgłoszeń nieefektywności),
- przykładowe zbiory danych operacyjnych i środowiskowych,
- drukowane i cyfrowe materiały szkoleniowe,
- narzędzia do ćwiczeń analitycznych, takich jak uproszczone schematy procesów czy przykładowe „mapy przebiegów czynności”.
Poziom trudności ćwiczeń praktycznych jest dobierany do poziomu doświadczenia uczestników, tak aby umożliwić pełne przełożenie wiedzy na praktykę w ich codziennych obowiązkach zawodowych.
Środowisko nauki i zasady ekologiczne: Szkolenie realizowane jest zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju oraz gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Materiały i narzędzia wykorzystywane podczas zajęć:
- ograniczają użycie materiałów jednorazowych,
- wykorzystują cyfrowe formularze i dokumenty zamiast drukowanych,
- wspierają racjonalne gospodarowanie energią i zasobami,
- umożliwiają minimalizację odpadów szkoleniowych,
- promują zasobooszczędne i świadome środowiskowo standardy pracy.
Uczestnicy ćwiczą projektowanie organizacji pracy w sposób sprzyjający ograniczaniu nieefektywności oraz właściwemu wykorzystaniu zasobów — zarówno w procesach administracyjnych, jak i operacyjnych.
Czas trwania i przerwy: Szkolenie trwa 20 godzin zegarowych, realizowanych w formule dwudniowej — po 10 godzin dziennie. W trakcie zajęć przewidziane są obowiązkowe przerwy:
- 12:00–12:30,
- 16:00–16:30.
Przerwy są częścią całkowitego czasu szkolenia i sprzyjają regeneracji oraz zachowaniu komfortu pracy.
Walidacja efektów uczenia się: Szkolenie kończy się walidacją efektów uczenia się, obejmującą:
- część teoretyczną – test wiedzy,
- część praktyczną – obserwację wykonania zadań w warunkach zbliżonych do rzeczywistych,
- wywiad swobodny – ocenę kompetencji społecznych.
Walidacja jest przeprowadzana z zachowaniem rozdzielności procesów szkoleniowych i oceniających, zgodnie ze standardami jakości usług rozwojowych.
Po pozytywnym wyniku walidacji uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający uzyskanie kwalifikacji z zakresu:
„Analiza procesów pracy i cyfrowe monitorowanie zgłoszeń nieefektywności w przedsiębiorstwie”
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
Skrypty szkoleniowe z pełnym zakresem wiedzy teoretycznej i praktycznej, obejmujące pełen zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej analizy procesów pracy, identyfikacji nieefektywności, organizacji stanowiska, zarządzania obiegiem informacji oraz wykorzystywania narzędzi cyfrowych do monitorowania zadań. Skrypty zawierają: przykładowe schematy przebiegu czynności, modele analizy odchyleń, wzorce poprawnego wypełniania dokumentacji, instrukcje krok po kroku dotyczące pracy z elektronicznymi formularzami, zestaw typowych błędów procesowych wraz z omówieniem.
Notatnik i długopis do sporządzania własnych notatek podczas zajęć. Uczestnicy mogą zapisywać najważniejsze informacje, pytania oraz wskazówki od trenera, co sprzyja uporządkowaniu wiedzy, refleksji nad własnym miejscem pracy oraz późniejszemu utrwalaniu materiału.
Materiały i narzędzia potrzebne do realizacji ćwiczeń praktycznych, W tym: karty obserwacji przebiegu pracy, formularze zgłoszeń nieefektywności, arkusze do analizy odchyleń, przykładowe zestawy danych operacyjnych (czas, liczba operacji, przepływ informacji), wzorcowe „mapy” przebiegów prostych procesów, modele kart standaryzacyjnych i procedur. Materiały odzwierciedlają realne dokumenty stosowane w przedsiębiorstwach, co pozwala ćwiczyć w warunkach maksymalnie zbliżonych do rzeczywistych.
Dostęp do prezentacji multimedialnych i materiałów cyfrowych obejmujących: wizualizacje procesów pracy, przykłady prawidłowego i nieprawidłowego obiegu informacji, demonstracje cyfrowych formularzy i arkuszy, interaktywne zadania do analizy błędów, krótkie moduły utrwalające na temat organizacji pracy, ergonomii danych i dokumentowania problemów. Materiały cyfrowe są dostępne również po szkoleniu.
Dostęp do stanowisk komputerowych lub tabletów wykorzystywanych podczas części praktycznej z zestawem narzędzi demonstracyjnych, pozwalającym na samodzielne ćwiczenie: analizy danych operacyjnych, wprowadzania zgłoszeń nieefektywności, pracy z elektronicznymi checklistami, projektowania uproszczonych map przebiegu pracy, oceny odchyleń względem standardów.
Bibliografię i dodatkowe źródła zawierające aktualne materiały dotyczące organizacji pracy, komunikacji operacyjnej, ergonomii informacji oraz cyfrowego zarządzania zadaniami. Bibliografia obejmuje m.in.: poradniki dotyczące standaryzacji pracy i redukcji błędów w procesach, publikacje dotyczące analizy przebiegu pracy (work analysis, task flow), przewodniki dotyczące raportowania odchyleń i zarządzania informacją, źródła cyfrowe poświęcone pracy z formularzami elektronicznymi, checklistami i prostymi narzędziami do monitorowania czynności, materiały dotyczące kultury organizacyjnej wspierającej zgłaszanie problemów i transparentność danych, wybrane platformy edukacyjne poświęcone podstawom wizualizacji pracy, analizie danych operacyjnych i dokumentowaniu procesów.
Bibliografia jest unikalna, niepowtarzalna i spójna z tematyką analizy procesów, dokumentowania odchyleń oraz wykorzystania narzędzi cyfrowych w zarządzaniu pracą.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie jest dostępne dla wszystkich pracowników przedsiębiorstw sektora MŚP, niezależnie od zajmowanego stanowiska, działu, zakresu obowiązków, doświadczenia zawodowego czy poziomu wykształcenia. Program został opracowany tak, aby osoby wykonujące różne zadania — administracyjne, operacyjne, techniczne, logistyczne czy koordynacyjne — mogły korzystać z treści w sposób praktyczny w swojej codziennej pracy.
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania w zakresie środowiskowym, procesowym ani cyfrowym. Materiał przedstawiany jest w sposób przystępny i ukierunkowany na praktyczne zastosowanie na każdym stanowisku w przedsiębiorstwie.
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie dofinansowania na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. W takim przypadku, zgodnie z § 3 ust.1 pkt.14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r.(Dz.U. z 2023 r., poz.955), usługa może być zwolniona z VAT.
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi