Kultura feedbacku w praktyce – szkolenie rozwijające umiejętność konstruktywnego dawania i przyjmowania informacji zwrotnej, budowania otwartej komunikacji, wzmacniania współpracy zespołowej oraz skutecznego prowadzenia rozmów menedżerskich.
Kultura feedbacku w praktyce – szkolenie rozwijające umiejętność konstruktywnego dawania i przyjmowania informacji zwrotnej, budowania otwartej komunikacji, wzmacniania współpracy zespołowej oraz skutecznego prowadzenia rozmów menedżerskich.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do menedżerów, liderów zespołów oraz specjalistów pełniących funkcje wspierające zarządzanie ludźmi. Uczestnikami mogą być osoby odpowiedzialne za komunikację, rozwój pracowników, udzielanie informacji zwrotnej oraz budowanie kultury współpracy w organizacji. Usługa przeznaczona jest zarówno dla osób z doświadczeniem menedżerskim, jak i dla pracowników przygotowujących się do roli lidera.
- Minimalna liczba uczestników13
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji01-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił świadomie przygotować i poprowadzić rozmowę feedbackową, stosując zasady konstruktywnej komunikacji. Będzie umiał udzielać informacji zwrotnej w sposób wspierający rozwój pracownika, reagować na opór i emocje, przyjmować feedback bez obronności oraz wykorzystywać narzędzia komunikacyjne do budowania kultury współpracy w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przygotować strukturę rozmowy feedbackowej zgodnie z zasadami konstruktywnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji poprawnie dobiera elementy rozmowy (cel, opis zachowania, konsekwencje, oczekiwania),– potrafi nazwać, co w rozmowie jest faktami, a co interpretacją, – prezentuje logiczny i spójny przebieg rozmowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi udzielić konstruktywnej informacji zwrotnej w sposób jasny, zrozumiały i nieoceniający. | Kryteria weryfikacji stosuje język opisowy,– przekazuje feedback w formule wspierającej rozwój, – unika uogólnień i komunikatów obwiniających. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przyjąć informację zwrotną bez postawy obronnej i reagować adekwatnie do emocji rozmówcy. | Kryteria weryfikacji utrzymuje otwartą postawę,– parafrazuje i dopytuje, – potrafi nazwać swoje emocje i potrzeby, – reaguje z poziomu ciekawości, nie obrony. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje typowe błędy w przekazywaniu feedbacku i potrafi je skorygować. | Kryteria weryfikacji identyfikuje błędy komunikacyjne (oceny, etykiety, generalizacje, „zawsze”, „nigdy”),– proponuje właściwe alternatywy, – analizuje przykłady i znajduje elementy wymagające poprawy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje narzędzia komunikacyjne wspierające budowanie kultury feedbacku w zespole. | Kryteria weryfikacji dobiera odpowiednie narzędzia do sytuacji (model FUKO, SBI, kanapka, feedforward),– potrafi zaplanować cykliczny proces feedbackowy, – wskazuje korzyści dla zespołu i pracownika. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
RAMOWY PROGRAM USŁUGI (do BUR)
Program szkolenia „Feedback jako narzędzie rozwoju – dawanie i przyjmowanie informacji zwrotnej w praktyce menedżerskiej”
ZJAZD I (1,5 dnia)
Temat: Psychologia przyjmowania i dawania informacji zwrotnej
Zakres tematyczny:
- Rola feedbacku w kulturze organizacyjnej i rozwoju pracownika.
- Psychologiczne mechanizmy związane z przyjmowaniem i dawaniem informacji zwrotnej (emocje, obronność, pojemność psychiczna).
- Indywidualne wzorce reagowania na ocenę i informację zwrotną.
- Modele udzielania informacji zwrotnej (FUKO, SBI, DESC).
- Język konstruktywnego feedbacku – fakty, obserwacje, intencje.
- Trening udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej (praca w parach i małych grupach).
- Ćwiczenia praktyczne na przykładach uczestników: analiza sytuacji, symulacje, praca w trójkach.
- Wzmacnianie świadomości emocjonalnej i umiejętności regulacji w procesie feedbacku.
- Plan działań indywidualnych pomiędzy zjazdami.
ZJAZD II (1,5 dnia)
Temat: Feedback jako narzędzie przywództwa
Zakres tematyczny:
- Analiza doświadczeń uczestników po wdrażaniu praktyk feedbackowych.
- Różnice indywidualne w odbiorze informacji zwrotnej – dostosowanie stylu komunikacji.
- Feedback rozwojowy i korygujący – różnice, cele i zastosowanie.
- Prowadzenie rozmów w różnych kierunkach: w dół (do pracownika), w górę (do przełożonego), w bok (do współpracownika).
- Trudne rozmowy i praca z emocjami: opór, obronność, złość, lęk.
- Symulacje rozmów feedbackowych w różnych scenariuszach – forum praktyki.
- Budowanie kultury feedbacku w zespole – zasady, rytuały, dobre praktyki.
- Wypracowanie indywidualnych planów wdrożenia i nawyków komunikacyjnych.
harmonogram usługi:
ZJAZD I
Dzień 1 – 8 godzin dydaktycznych
09:00–09:45 – Wprowadzenie, cele szkolenia
09:45–10:30 – Psychologiczne mechanizmy feedbacku
10:30–10:45 – Przerwa
10:45–11:30 – Wzorce reagowania i emocje w procesie feedbacku
11:30–12:15 – Analiza doświadczeń uczestników
12:15–13:00 – Przerwa
13:00–13:45 – Modele feedbacku (FUKO, SBI, DESC)
13:45–14:30 – Formułowanie konstruktywnych komunikatów
14:30–15:15 – Ćwiczenia praktyczne
15:15–16:00 – Feedback na forum – praca grupowa
Dzień 2 – 4 godziny dydaktyczne
09:00–09:45 – Trening rozmów feedbackowych
09:45–10:30 – Praca w trójkach: dający / przyjmujący / obserwator
10:30–10:45 – Przerwa
10:45–11:30 – Analiza scenek i omówienia
11:30–12:15 – Plan działań międzyzjazdowych
12:15–13:00 – Podsumowanie
ZJAZD II
Dzień 1 – 8 godzin dydaktycznych
09:00–09:45 – Refleksje z wdrożeń po pierwszym zjeździe
09:45–10:30 – Różnice indywidualne w odbiorze feedbacku
10:30–10:45 – Przerwa
10:45–11:30 – Feedback rozwojowy i korygujący
11:30–12:15 – Symulacje rozmów w różnych kierunkach
12:15–13:00 – Przerwa
13:00–13:45 – Trudne rozmowy – praca z emocjami
13:45–14:30 – Reakcje na opór i obronność
14:30–15:15 – Ćwiczenia praktyczne
15:15–16:00 – Forum praktyki i omówienia
Dzień 2 – 4 godziny dydaktyczne
09:00–09:45 – Budowanie kultury feedbacku
09:45–10:30 – Rytuały komunikacji i dobre praktyki w zespołach
10:30–10:45 – Przerwa
10:45–11:30 – Superwizja przypadków
11:30–12:15 – Indywidualne plany wdrożenia
12:15–13:00 – Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 952,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 123,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Łabno
W prowadzonej przez siebie praktyce szkoleniowej i terapeutycznej koncentruje się na rozwijaniu kompetencji związanych z dawaniem i przyjmowaniem informacji zwrotnej, regulacją emocji, budowaniem odporności psychicznej oraz świadomym funkcjonowaniem w relacjach zawodowych. Pracuje zarówno indywidualnie, jak i z grupami, prowadząc warsztaty z komunikacji, uważności, samoświadomości i kultury feedbacku. W procesach rozwojowych wykorzystuje różnorodne metody psychologiczne, pracę doświadczeniową oraz elementy podejścia humanistycznego i systemowego.
Od wielu lat wspiera klientów w rozwoju osobistym i zawodowym, prowadzi regularną praktykę terapeutyczną oraz współpracuje z firmami i organizacjami w obszarze rozwoju kompetencji miękkich i liderskich. Jej podejście wyróżnia uważność na procesy emocjonalne, wysokie standardy etyczne oraz umiejętność budowania bezpiecznej, sprzyjającej rozwojowi atmosfery.
Hanna Kowakowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej, obejmujący:
– prezentację ze szkolenia zawierającą modele i narzędzia feedbacku,
– opisy modeli komunikacyjnych (FUKO, SBI, DESC, Feedforward),
– zestaw ćwiczeń do samodzielnej pracy,
– arkusz do przygotowania rozmowy feedbackowej,
– formularz planu działań rozwojowych,
– materiały podsumowujące najważniejsze zasady i dobre praktyki komunikacji,
– wskazówki dotyczące przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej.
Wszyscy uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów po zakończeniu zjazdu.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem szkolenia może być osoba pełniąca rolę menedżerską, liderską lub przygotowująca się do takiej roli.
– Wymagana jest gotowość do aktywnego udziału w ćwiczeniach praktycznych oraz pracy w grupie.
– Zalecane jest posiadanie podstawowej wiedzy na temat komunikacji interpersonalnej (nie jest to warunek konieczny).
– Obecność na minimum 80% zajęć jest wymagana do uzyskania potwierdzenia ukończenia usługi.
– Uczestnik powinien mieć możliwość wniesienia własnych przykładów i sytuacji zawodowych do pracy podczas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Szkolenie ma charakter warsztatowy i opiera się na aktywnych metodach pracy: ćwiczeniach praktycznych, scenkach, analizie przypadków oraz dyskusjach moderowanych. Uczestnicy mogą wnosić własne sytuacje zawodowe do omówienia w trakcie zajęć.
Usługa realizowana jest w formie stacjonarnej, w sali szkoleniowej zapewniającej warunki do pracy grupowej.
Uczestnik po zakończeniu szkolenia otrzyma potwierdzenie udziału oraz dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej.
Adres
Adres
Dokładny adres zostanie podany uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia i będzie dostosowany do potrzeb oraz dostępności organizacji zamawiającej (Grupa AdNext).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi