Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I
Możliwość dofinansowania
Certyfikowany Kurs Trenera TUS - Trening Umiejętności Społecznych I
Numer usługi 2025/11/18/10510/3154278
900,00 PLN
brutto
900,00 PLNnetto
90,00 PLNbrutto/h
90,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
- nauczyciele,
- pedagodzy i pedagodzy specjalni,
- psycholodzy i psychoterapeuci,
- terapeuci zajęciowi, terapeuci pedagogiczni i logopedzi,
- pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- specjaliści wspierający rozwój dzieci, młodzieży i dorosłych,
- osoby pracujące z grupami edukacyjnymi, wychowawczymi i terapeutycznymi,
- osoby chcące zdobyć nowe kwalifikacje i prowadzić zajęcia TUS w praktyce.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji07-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie nauczycieli z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawy teoretyczne Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), jego cele, założenia i strukturę zajęć. | Kryteria weryfikacji Wskazuje cele, założenia i elementy struktury TUS. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna podstawowe zasady diagnozowania i doboru uczestników zajęć TUS. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kryteria doboru uczestników i sposoby rozpoznawania potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna etapy prowadzenia i zasady pracy grupowej w TUS. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zasady skutecznej pracy z grupą oraz etapy zajęć. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna techniki i metody pracy stosowane w TUS. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe techniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna elementy planowania i realizacji zajęć TUS. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy scenariusza zajęć i etapy pracy z grupą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna zasady etyki pracy trenera TUS oraz współpracy z rodzicami i specjalistami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady etyczne i sposoby efektywnej komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
1. Podstawy teoretyczne TUS
- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2. Tworzenie grup TUS
- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej
3. Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
4. Trening Społeczny
- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
5. Radzenie sobie z trudnymi zachowaniami
6. Współpraca z rodzicami
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Czas 10 godzin + materiały opracowania na platformie el-learningowej.
Warunki uczestnictwa
Kurs dedykowany jest nauczycielom pracującym z dziećmi i młodzieżą którzy prowadzą lub będą chcieli prowadzić zajęcia jako trener umiejętności społecznych. Swoje umiejętności na kursie mogą zdobyć również: logopedzi i terapeuci. Szczególnie osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu i Zespołu Aspergera.
Adres
Adres
ul. Zygmunta Krasińskiego 2
40-019 Katowice
woj. śląskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Anna Fułat
E-mail
cdun@zdz.katowice.pl
Telefon
(+48) 32 6037 726