Kompetencje Cyfrowe - Sztuczna Inteligencja (AI)
Kompetencje Cyfrowe - Sztuczna Inteligencja (AI)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą pogłębić swoją wiedzę w zakresie praktycznego zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w branżach związanych z technologiami 3D.
Usługa adresowana także dla Uczestników projektu:
- „Kierunek - Rozwój”
- „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do korzystania z podstawowych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, identyfikowania obszarów do ich zastosowania oraz analizy możliwości i ograniczeń AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje podstawowe narzędzia oparte na sztucznej inteligencji | Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia oparte na AI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia podstawowe pojęcia związane z AI | Kryteria weryfikacji Rozróżnia pojęcia i przyporządkowuje je do odpowiednich zastosowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazuje najbardziej popularne obszary zastosowania AI | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady zastosowania AI w różnych branżach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje możliwości i zagrożenia związane z AI | Kryteria weryfikacji Ocenia zalety i ryzyka wdrożenia AI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Obsługuje wybrane narzędzia AI | Kryteria weryfikacji Uruchamia narzędzia i wykonuje podstawowe operacje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje dane wejściowe i wyniki generowane przez narzędzia AI | Kryteria weryfikacji Weryfikuje jakość wygenerowanych treści i ich zgodność z założeniami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy proste zapytania prompty do wybranych modeli językowych | Kryteria weryfikacji Formułuje prompty i dostosowuje je do potrzeb | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podejmuje świadome decyzje dotyczące wykorzystania AI | Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór narzędzi AI i ich zastosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie i Fundamenty AI
- Definicja i Historia AI: Główne kamienie milowe i ewolucja sztucznej inteligencji.
- Kluczowe Pojęcia: Wprowadzenie do Uczenia Maszynowego (ML), Uczenia Głebokiego (DL) i ich wzajemnych relacji.
- Rodzaje Uczenia Maszynowego: Uczenie nadzorowane, nienadzorowane i uczenie ze wzmacnianiem – praktyczne przykłady.
- Rola Danych: Jak jakość i ilość danych wpływają na skuteczność modeli AI.
II. Główne Obszary Zastosowań AI
- Przetwarzanie Języka Naturalnego (NLP): Zastosowania w chatbotach, analizie sentymentu, tłumaczeniach i podsumowywaniu tekstu.
- Wizja Komputerowa: Rozpoznawanie obrazów, identyfikacja obiektów, zastosowania w diagnostyce i systemach bezpieczeństwa.
- Systemy Rekomendacyjne: Mechanizmy personalizacji treści i produktów (np. e-commerce, streaming).
- AI w Biznesie: Przykłady wykorzystania w finansach, medycynie, logistyce i przemyśle.
III. Generatywna Sztuczna Inteligencja (GenAI) – Teoria i Narzędzia
- Architektura GenAI: Zrozumienie Large Language Models (LLMs), Transformerów oraz modeli multimodalnych.
- Modele LLM w Praktyce: Różnice między popularnymi modelami (np. Gemini, GPT, Llama) i wybór narzędzia do konkretnego zadania.
- Wprowadzenie do Prompt Engineering: Budowanie efektywnych poleceń dla uzyskania pożądanych wyników.
- GenAI a Tworzenie Kontentu: Wykorzystanie narzędzi do szybkiego generowania tekstu, podsumowań i szkiców roboczych.
IV. Zajęcia z Prompt Engineering
- Struktura Zaawansowanego Promptu: Rola Persony, Kontekstu, Zadania i Formatowania w poleceniu.
- Techniki Wzmacniania Wydajności: Zastosowanie Chain-of-Thought (CoT), Few-Shot Learning i innych metod.
- Promptowanie Specjalistyczne:
- Generowanie treści marketingowych (np. posty na social media, opisy produktów).
- Wykorzystanie LLM do analizy kodu i wsparcia programistycznego.
- Ekstrakcja i synteza informacji z obszernych dokumentów.
V. GenAI w Kreacji Wizualnej i Multimedialnej
- Narzędzia do Generowania Obrazów i Animacji: Praktyczne wprowadzenie do Midjourney, Leonardo AI, Veo 3.
- Promptowanie Wizualne: Jak opisywać styl, kompozycję, oświetlenie i detale, aby osiągnąć konkretny efekt graficzny.
- Ćwiczenia Praktyczne: Tworzenie grafik koncepcyjnych, moodboardów i elementów do prezentacji.
- Omówienie Praw Autorskich w kontekście obrazów generowanych przez AI.
VI. Implikacje, Etyka i Przyszłość AI
- AI a Przyszłość Pracy: Automatyzacja, nowe stanowiska pracy i konieczność ciągłego rozwoju kompetencji.
- Współpraca Człowiek-AI: Strategie efektywnej integracji narzędzi AI w codziennych procesach zawodowych.
- Etyka i Uprzedzenia (Bias): Zrozumienie, jak uprzedzenia w danych treningowych wpływają na modele i jak temu przeciwdziałać.
- Prawne Aspekty AI: Kwestie prywatności, odpowiedzialności i przegląd regulacji (np. EU AI Act).
VII. Walidacja - egzamin wewnętrzny.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja - egzamin wewnetrzny. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 959,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 780,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 159,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 130,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Burzyński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje prezentację oraz zestaw plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Do odbycia szkolenia niezbędna jest jedynie umiejętność sprawnego poruszania się w środowisku Windows lub MacOS oraz jego obsługi za pomocą myszki. Podstawy teoretyczne lub praktyczne tworzenia grafiki 2D lub 3D są pomocne, ale nie są wymagane.
Usługa rozwojowa, dla której dofinansowanie wynosi co najmniej 70% lub więcej jest zwolniona z podatku VAT. W takim przypadku cena netto = cenie brutto usługi.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 8 godzin edukacyjnych, tj. 6 godz. zegarowych.
Zajęcia teoretyczne: 3 godz.
Zajęcia praktyczne: 4 godz.
Egzamin wewnętrzny: 1 godz.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Podpisano umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest online w czasie rzeczywistym na platformie szkoleniowej ClickMeeting.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub laptop z dostępem do Internetu wyposażony w mikrofon oraz kamerę zainstalowanym systemem Windows 10 lub nowszym
Przeglądarka internetowa np. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
Zalecane parametry komputera/laptopa z systemem Windows:
- 64-bitowy procesor Intel lub AMD
- 8 GB pamięci (RAM) lub więcej.
- 1 GB miejsca na dysku.
- karta graficzna obsługująca OpenGL 4.1
- 4 GB pamięci VRAM wideo lub więcej.