Kurs Trener Biznesu
Kurs Trener Biznesu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Kurs jest przeznaczony dla osób pracujących w obszarze HR, menedżerów, liderów zespołów oraz specjalistów prowadzących szkolenia i warsztaty wewnętrzne, a także dla ekspertów merytorycznych i konsultantów biznesowych, którzy chcą rozwijać kompetencje trenerskie i prowadzić profesjonalne szkolenia w środowisku biznesowym.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji16-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestników do pełnienia roli profesjonalnego trenera biznesu poprzez opanowanie metod projektowania, prowadzenia i ewaluacji nowoczesnych szkoleń rozwojowych. Uczestnik nabędzie kompetencje umożliwiające skuteczną pracę z grupą, budowanie zaangażowania oraz prowadzenie procesów szkoleniowych zgodnie z aktualnymi i najlepszymi standardami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie rolę trenera biznesu, jego kluczowe kompetencje oraz zasady budowania marki osobistej. | Kryteria weryfikacji -Identyfikuje główne role trenera: projektant, prowadzący, moderator, facylitator.-Wskazuje elementy składające się na markę osobistą trenera. -Rozpoznaje style pracy trenera, w tym styl autorytarny oraz jego charakterystykę. -Potrafi poprawnie dopasować zachowania trenerskie do właściwych kompetencji trenera biznesu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady uczenia się osób dorosłych w procesie projektowania szkoleń i potrafi dobrać adekwatne cele oraz metody dydaktyczne. | Kryteria weryfikacji -Wskazuje zasady andragogiki — rozumienie celowości uczenia się, odwoływanie się do doświadczeń, znaczenie praktycznego zastosowania wiedzy.-Zna model oceny efektywności szkoleń Kirkpatricka. -Rozumie pojęcia upskilling/reskilling i potrafi wskazać różnicę między nimi. -Potrafi wskazać różne metody dydaktyczne, m.in. blended learning, case study, World Café, burza mózgów oraz ich główne cele. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna i potrafi wyjaśnić mechanizmy grupowe oraz zasady radzenia sobie z trudnymi sytuacjami na sali szkoleniowej. | Kryteria weryfikacji -Rozpoznaje różnice między grupą a zespołem .-Zna psychologiczne przyczyny oporu uczestników oraz potrafi rozpoznać typy oporu. -Potrafi rozpoznać i nazwać trudne zachowania uczestników oraz dobrać adekwatne reakcje w oparciu o zasady pracy z grupą. -Wskazuje czynniki wpływu społecznego i perswazji, które mogą pomóc w pracy z grupą. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna metody pracy warsztatowej i potrafi dobrać je do celów szkoleniowych i specyfiki grupy | Kryteria weryfikacji -Rozpoznaje metody: burza mózgów, case studies, symulacje, gry, techniki aktywizujące i zna ich zastosowanie.-Potrafi wskazać zasady tworzenia profesjonalnych prezentacji i materiałów szkoleniowych. -Zna podstawowe zasady projektowania ćwiczeń ukierunkowanych na rozwój kompetencji. -Rozumie zasady twórczego myślenia (np. generowanie pomysłów, praca kreatywna, out-of-the-box). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje podstawowe narzędzia i koncepcje kreatywności w pracy trenerskiej. | Kryteria weryfikacji -Zna techniki kreatywne wspierające generowanie pomysłów i innowacyjne podejście do problemów szkoleniowych.-Potrafi wskazać czynniki sprzyjające kreatywności w grupie. -Rozumie rolę kreatywności w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1.Pretest - realizacja przed rozpoczęciem kursu ( 15 minut)
- Cel: sprawdzenie poziomu wiedzy uczestników przed rozpoczęciem kursu.
- Forma: test teoretyczny online, obejmuje podstawowe pojęcia z zakresu kompetencji trenera, roli trenera i marki osobistej.
2.Zawód Trener biznesu . Rola, kluczowe kompetencje i budowanie marki osobistej
Czas trwania: 3h (1,5h wykład + 1,5h warsztat)
Forma: wykład interaktywny, ćwiczenia indywidualne, praca w grupach
Treści wykładu:
- Specyfika pracy trenera biznesu w organizacjach.
- Kluczowe kompetencje trenera, komunikacja, budowanie relacji, autorytet.
- Role trenera na sali szkoleniowej: trener, moderator, facylitator.
- Elementy budowania marki osobistej i profesjonalnego wizerunku.
Treści warsztatowe / case study:
- Analiza własnych mocnych stron, postaw i kompetencji.
- Ćwiczenia w zakresie komunikacji i budowania relacji.
- Symulacja ról trenera w różnych sytuacjach szkoleniowych.
Rezultat uczenia się:
Uczestnik rozumie rolę trenera, potrafi opisać kluczowe kompetencje oraz podstawy budowania marki osobistej.
Walidacja: test teoretyczny
3. Od pomysłu do programu -Proces szkoleniowy i analiza potrzeb
Czas trwania: 3h (1,5h wykład + 1,5h warsztat)
Forma: wykład interaktywny, case study, praca w grupach
Treści wykładu:
- Koncepcja Life Long Learning i zasady uczenia się dorosłych.
- Projektowanie szkoleń w oparciu o analizę potrzeb uczestników i organizacji.
- Definiowanie celów szkoleniowych i planowanie ewaluacji efektywności.
- Wprowadzenie do metod blended learning.
Treści warsztatowe / case study:
- Ćwiczenia w definiowaniu celów szkoleniowych zgodnych z potrzebami uczestników.
- Praktyczne opracowywanie mini-programu szkoleniowego.
- Analiza wybranych przykładów szkoleń i ich ewaluacja.
Rezultat uczenia się:
Uczestnik potrafi zaplanować szkolenie uwzględniając potrzeby uczestników oraz zastosować zasady uczenia się dorosłych.
Walidacja: test teoretyczny
4. Metody pracy warsztatowej i projektowanie ćwiczeń rozwojowych
Czas trwania: 3h (1,5h wykład + 1,5h warsztat)
Forma: wykład interaktywny, ćwiczenia praktyczne, case study
Treści wykładu:
- Przegląd metod pracy warsztatowej: burza mózgów, case study, symulacje, gry aktywizujące.
- Zasady przygotowywania profesjonalnych prezentacji i materiałów szkoleniowych.
- Mechanizmy grupowe i podstawy psychologii pracy z grupą.
Treści warsztatowe / case study:
- Projektowanie ćwiczeń ukierunkowanych na rozwój kompetencji uczestników.
- Praktyczne zastosowanie metod warsztatowych w scenariuszach szkoleniowych.
- Analiza plusów i minusów wybranych metod w kontekście grupy.
Rezultat uczenia się:
Uczestnik potrafi dobrać metody pracy warsztatowej do celów szkoleniowych i specyfiki grupy.
Walidacja: test teoretyczny
5.Trudne sytuacje w pracy trenera – Opór grupy i strategie radzenia sobie
Czas trwania: 3h (1,5h wykład + 1,5h warsztat)
Forma: wykład interaktywny, case study, ćwiczenia praktyczne
Treści wykładu:
- Typowe trudne sytuacje na sali szkoleniowej i błędy trenera.
- Psychologiczne mechanizmy oporu uczestników szkoleń.
- Techniki perswazji i wpływu społecznego w pracy trenera.
Treści warsztatowe / case study:
- Analiza przypadków trudnych uczestników i sytuacji.
- Ćwiczenia w reagowaniu na opór jawny i ukryty.
- Tworzenie autorskich narzędzi i strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Rezultat uczenia się:
Uczestnik potrafi rozpoznać trudne sytuacje i zastosować odpowiednie strategie radzenia sobie z oporem grupy.
Walidacja: test teoretyczny
6. Myślenie out-of-the-box – Kreatywność i twórcze rozwiązywanie problemów
Czas trwania: 3h (1,5h wykład + 1,5h warsztat)
Forma: wykład interaktywny, ćwiczenia kreatywne, praca w grupach
Treści wykładu:
- Znaczenie kreatywności i nieszablonowego myślenia w pracy trenera.
- Narzędzia wspierające generowanie pomysłów i rozwiązywanie problemów.
- Tworzenie innowacyjnych rozwiązań i inspiracja uczestników do kreatywności.
Treści warsztatowe / case study:
- Ćwiczenia z myślenia twórczego i generowania innowacyjnych rozwiązań.
- Symulacje sytuacji szkoleniowych wymagających kreatywnego podejścia.
- Budowanie atmosfery sprzyjającej innowacyjności i zaangażowaniu grupy.
Rezultat uczenia się:
Uczestnik potrafi stosować kreatywne metody w planowaniu i prowadzeniu szkoleń oraz inspirować uczestników do innowacyjnego myślenia.
Walidacja: test teoretyczny
7.Posttest – (15 minut) po realizacji kursu
- Cel: weryfikacja wiedzy zdobytej w trakcie całego kursu.
- Forma: test teoretyczny pokrywający wszystkie moduły.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 1.Pretest | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 2.Zawód Trener biznesu . Rola, kluczowe kompetencje i budowanie marki osobistej | Prowadzący Magdalena Siwińska | Data realizacji zajęć 19-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 3. Od pomysłu do programu -Proces szkoleniowy i analiza potrzeb | Prowadzący Agnieszka Bednarska | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 4. Metody pracy warsztatowej i projektowanie ćwiczeń rozwojowych | Prowadzący Magdalena Siwińska | Data realizacji zajęć 26-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 5.Trudne sytuacje w pracy trenera – Opór grupy i strategie radzenia sobie | Prowadzący Agnieszka Bednarska | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 6. Myślenie out-of-the-box – Kreatywność i twórcze rozwiązywanie problemów | Prowadzący Magdalena Siwińska | Data realizacji zajęć 02-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Posttest | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 985,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 65,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 53,39 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Bednarska
Specjalizuje się we wdrożeniach modelu i standardów pracy
HR Business Partnerów w polskich firmach.
Doradca, praktyk i psycholog biznesu Grupy HR Masters.
Wspiera klientów w budowaniu skutecznej polityki personalnej
i organizacji struktur HR. Opracowuje i wdraża kompleksowe rozwiązania HR dla klientów firmy, optymalizuje procesy HR, ocenia ryzyko personalne.
Wytycza strategie HR, przeprowadza projekty zmian i rozwoju firm,wdraża programy talentowe i modele kompetencyjne.
Executive coach ACC ICF,trener kompetencji menedżerskich.Rozwija kompetencje kadry kierowniczej w zakresie realizacji celów biznesowych
i rozwoju efektywności menedżerskiej.Prowadzi 4-modułowy program Akademii Liderów. Menedżer ds. HR Klastra SA&AM KSSE. Organizuje badania, prowadzi doradztwo i szkoli działy HR Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.Współwłaściciel portalu branżowego HRpolska.pl. Opiekun programowy Szkoły HR Business Partner.Współpracuje z uczelniami wyższymi wykładając na studiach podyplomowych na kierunkach HRBP.
Współautor książki pod red.G.Filipowicza: „HR Business Partner. Praktyczne rozwiązania budowania wysokoefektywnych organizacji”. Doświadczenie zawodowe i przedstawione kwalifikacje odnoszą się do okresu ostatnich 5 lat biorąc pod uwagę datę wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi.
Magdalena Siwińska
w procesach zarządzania kapitałem ludzkim, w zakresie audytów
i procesów rozwojowych.
Prowadzi i koordynuje projekty HR oraz kampanie employer brandingowe.Specjalizuje się w działaniach wpływających na poziom motywacji, satysfakcji i zaangażowania pracowników. Wspiera organizacje w budowaniu marki wiarygodnego pracodawcy oraz promowaniu działań wizerunkowych w różnych procesach personalnych. Uczy jak zbadać wskaźniki efektywności rekrutacji i przeprowadzić efektywny proces onboardingu.
W swojej pracy wykorzystuje innowacyjne metody projektowe w obszarze HR, m.in Design Thinking.
Psycholog biznesu, certyfikowany coach ICF. Prowadzi szkolenia z zakresu kompetencji osobistych i psychospołecznych oraz psychologii pracy m.in. dla kadry zarządzającej, specjalistów, właścicieli firm, personelu administracyjnego.
Menedżer ds. HR Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing.Opracowuje raporty badawcze, prowadzi doradztwo i szkoli działy HR oraz kadrę kierowniczą Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Prelegent konferencji i seminariów metodologicznych.
Redaktor naczelna, współwłaściciel portalu branżowego HRpolska.pl. Doświadczenie zawodowe i przedstawione kwalifikacje odnoszą się do okresu ostatnich 5 lat biorąc pod uwagę datę wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
Materiały do bieżącej pracy wysyłane są uczestnikom na czacie. Komplet materiałów szkoleniowych wraz z nagraniem sesji udostępniany jest do kilku dni po każdej zrealizowanej sesji szkoleniowej na platformie e-learningowej hronline.hrmasters.pl
Indywidualny dostęp do swojego konta na platformie oraz instrukcję do pobrania materiałów uczestnicy otrzymują w mailu.
Informacje dodatkowe
Wartość usługi może zostac zwolniona z VAT (na podstawie: §3 ust.1 pkt 14 rozporzadzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania zwolnień (Dz.U.t.j.2015,poz.736)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom.
Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online w czasie rzeczywistym. Link do danego szkolenia realizowanego w ramach całego kursu jest ważny przez cały czas trwania danego szkolenia więc uczestnik może się połączć w dowolnym momencie.
Link do szkoleń w karcie usługi zostanie opublikowany nie poźniej niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Uczestnictwo w zajęciach na zoom nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. Uczestnicy też mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: co najmniej 5 Mb/s, wysyłanie: co najmniej 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Frekwencja- wymagana jest od uczestnika obecność co najmniej na 80% zajęć. Potwierdzenie frekwencji uczestnika będzie wykazane przez raporty z logowań/raporty dostępności na platformie zoom.