Szkolenie D5 Render — Profesjonalny Rendering i Animacja Wnętrz
Szkolenie D5 Render — Profesjonalny Rendering i Animacja Wnętrz
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do architektów, projektantów wnętrz, visualizerów oraz specjalistów zajmujących się przygotowaniem prezentacji wizualnych, którzy chcą podnieść jakość swoich renderów i animacji do poziomu profesjonalnego portfolio. Uczestnicy powinni znać podstawy pracy w programach do modelowania 3D oraz rozumieć proces tworzenia wizualizacji wnętrz. Idealnym odbiorcą jest osoba odpowiedzialna za przygotowanie materiałów dla klientów — od statycznych ujęć po prezentacje filmowe — która potrzebuje efektywnego workflow, oszczędności czasu i narzędzi zgodnych z obecnymi standardami rynkowymi. Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem w wizualizacji, które chcą usprawnić technikę, jak i dla praktykujących projektantów pragnących poszerzyć kompetencje o tworzenie animacji wnętrz.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po szkoleniu samodzielnie wykona fotorealistyczny rendering wnętrza i profesjonalną animację w D5 Render. Będzie się posługiwał zaawansowanymi technikami oświetlenia, materiałów i kamer, zoptymalizuje scenę, przygotuje ujęcia oraz zaprojektuje kompletną sekwencję ruchu. Stworzy finalne wizualizacje i animacje gotowe do portfolio lub prezentacji dla klienta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje kompletny workflow renderingu wnętrz w D5 Render. | Kryteria weryfikacji Opisuje etapy przygotowania sceny, materiałów, oświetlenia i renderingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zależności między ustawieniami renderingu a jakością finalnego ujęcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia kluczowe techniki tworzenia animacji wnętrz i ruchu kamery. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różne typy ścieżek kamery i ich zastosowanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje metody planowania animacji pod kątem dynamiki i płynności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje profesjonalne ujęcie wnętrza z wykorzystaniem materiałów i oświetlenia. | Kryteria weryfikacji Dobiera i modyfikuje tekstury oraz materiały zgodnie z założeniami wizualnymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Konfiguruje oświetlenie sceny tak, aby uzyskać określony nastrój i czytelność kadru. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje i realizuje kompletną animację wnętrza z ruchem kamery. | Kryteria weryfikacji Tworzy logiczną ścieżkę kamery i optymalizuje jej trajektorię. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Eksportuje gotową animację z poprawnymi ustawieniami technicznymi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia jakość wykonanych wizualizacji i animacji oraz uzasadnia wprowadzone korekty. | Kryteria weryfikacji Analizuje własne ujęcia i animacje pod kątem estetyki, techniki oraz funkcji prezentacyjnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł: Szkolenie D5 Render — Profesjonalny Rendering i Animacja Wnętrz
Forma świadczenia usługi: stacjonarna
Czas trwania usługi: 20 godzin dydaktycznych
Godziny realizacji: 9:00 do 16:30
Teoria: 5 godzin dydaktycznych
Praktyka: 13 godzin dydaktycznych
Przerwy: 2 godziny dydaktyczne wliczone w czas szkolenia
Cele szkolenia:
Uczestnik wykorzysta narzędzia sztucznej inteligencji do usprawnienia pracy biurowej – stworzy i zredaguje treści (e-maile, raporty, dokumenty), wygeneruje podsumowania, prezentacje i wykresy, zastosuje AI do automatyzacji zadań oraz zadba o bezpieczeństwo danych i etyczne wykorzystanie technologii.
Grupa docelowa:
Szkolenie jest skierowane do architektów, projektantów wnętrz, visualizerów oraz specjalistów zajmujących się przygotowaniem prezentacji wizualnych, którzy chcą podnieść jakość swoich renderów i animacji do poziomu profesjonalnego portfolio. Uczestnicy powinni znać podstawy pracy w programach do modelowania 3D oraz rozumieć proces tworzenia wizualizacji wnętrz. Idealnym odbiorcą jest osoba odpowiedzialna za przygotowanie materiałów dla klientów — od statycznych ujęć po prezentacje filmowe — która potrzebuje efektywnego workflow, oszczędności czasu i narzędzi zgodnych z obecnymi standardami rynkowymi. Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem w wizualizacji, które chcą usprawnić technikę, jak i dla praktykujących projektantów pragnących poszerzyć kompetencje o tworzenie animacji wnętrz.
Liczba osób: max 20 uczestników
Terener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu.
Zakres tematyczny szkolenia:
DZIEŃ 1 – Rendering statycznych ujęć wnętrz
- Fundamenty pracy w D5 Render: interfejs, logika programu, import i optymalizacja modeli, organizacja sceny i ustawienia kamery.
- Zaawansowane teksturowanie: praca z biblioteką materiałów, tworzenie własnych tekstur, mapowanie UV.
- Profesjonalne oświetlenie wnętrz: dobór źródeł światła, techniki oświetleniowe, budowanie nastroju dnia, zmierzchu i nocy.
- Rendering na poziomie portfolio: optymalizacja wydajności, konfiguracja parametrów renderingu, praca z renderami batch.
- Postprodukcja: korekta barw i kontrastu, eksport, współpraca z Lightroom/Photoshop, przygotowanie finalnej prezentacji.
- Prezentacja prac i omówienie efektów.
DZIEŃ 2 – Animacja wnętrz i prezentacja dynamiczna
- Podstawy animacji w D5: keyframing, timeline, przygotowanie sceny do pracy z animacją.
- Projektowanie sceny animowanej: optymalizacja układu, wybór tras kamery i logicznych punktów widokowych.
- Ustawienia i realizacja ruchu kamery: typy ścieżek, płynność i naturalność ruchu, ćwiczenia nad trajektoriami.
- Tworzenie własnej animacji: projektowanie, testowanie trasy kamery, korekty oraz optymalizacje.
- Eksport animacji: ustawienia wyjściowe, porównanie jakości, tworzenie pliku finalnego, przegląd i omówienie wyników.
Metody szkoleniowe:
- Wykłady teoretyczne.
- Prezentacja multimedialna
- Ćwiczenia praktyczne
- Konsultacje indywidualne i grupowe
- Dyskusje grupowe: Rozwiązywanie problemów i analiza przypadków.
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Test wiedzy (pre- i post-test)
- Feedback od prowadzącego
- Test walidacyjny
- Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do pracy w D5 Render wraz z omówieniem interfejsu, głównej logiki programu i przygotowaniem sceny do dalszych etapów | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Zaawansowane teksturowanie z użyciem biblioteki materiałów oraz tworzeniem i mapowaniem własnych tekstur UV | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Budowanie oświetlenia wnętrz poprzez dobór źródeł światła i technik tworzących realistyczne nastroje sceny | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Konfiguracja ustawień renderingu, optymalizacja wydajności i przygotowanie finalnego ujęcia do portfolio | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Podsumowanie dnia i prezentacja wybranych prac | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Podstawy animacji w D5 Render obejmujące keyframing, pracę na timeline i przygotowanie sceny do ruchu kamery | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Projektowanie sceny do animacji z doborem tras kamery oraz tworzeniem punktów widokowych wspierających płynność narracji | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Realizacja ujęć ruchu kamery poprzez dobór ścieżek i korektę trajektorii w celu uzyskania naturalnego efektu animacji | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Budowa własnej animacji z testowaniem ustawień, poprawkami oraz przygotowaniem do finalnego eksportu | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja usługi | Prowadzący Bartosz Skórski | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 210,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 210,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Skórski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny skrypt szkoleniowy zawierający najważniejsze informacje i materiały omawiane podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową obiadową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi