Kurs life coachingu w oparciu o standardy i kompetencje ICF w duchu zrównoważonego rozwoju
Kurs life coachingu w oparciu o standardy i kompetencje ICF w duchu zrównoważonego rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Kurs wspiera zrównoważony rozwój poprzez podnoszenie kompetencji psychospołecznych i przywódczych, które mają kluczowe znaczenie dla dobrostanu społecznego i ekonomicznego. Uczestnicy uczą się tworzenia zdrowych, bezpiecznych i etycznych środowisk, komunikacji opartej na szacunku, profilaktyki wypalenia zawodowego, zarządzania emocjami i stresem. Wiedza i umiejętności zdobyte na kursie pozytywnie wpływają na jakość życia i pracy uczestników oraz na społeczności i organizacje, w których funkcjonują — zgodnie z zasadą „dobro człowieka, ekonomii i środowiska w równowadze”. Usługa kierowana jest do osób dorosłych (25–55 lat), które znajdują się w sytuacji życiowej lub zawodowej wymagającej zmiany, podjęcia ważnych decyzji lub wzmocnienia kompetencji zawodowych i osobistych. Osoby aktywne zawodowo, które: doświadczają wypalenia, braku satysfakcji lub kryzysu sensu pracy, stoją przed wyborem nowej ścieżki kariery lub zmiany zawodu, chcą poprawić efektywność
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi90
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia rozmów coachingowych w oparciu o profesjonalne standardy, etykę. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat struktury i etapów rozmowy coachingowej, rozwiną umiejętności aktywnego słuchania, zadawania pytań. Dzięki udziałowi w usłudze uczestnicy wzmocnią swoje kompetencje psychospołeczne. Coaching wspiera zrównoważony rozwój poprzez podnoszenie kompetencji psychospołecznych i przywódczych, które zapobiegają wypaleniu, wspierają dobrostan.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystywać narzędzia i techniki coachingowe, np. zadawanie pytań pobudzających refleksję, używanie metafor czy technik wizualizacji | Kryteria weryfikacji Prezentacja struktury rozmowy opartej na modelach coachingowych (np. GROW, Diltsa) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Stosować 11 kompetencji coachingowych rekomendowanych przez ICF | Kryteria weryfikacji Analiza praktyczna przy użyciu kompetencji ICF, np. w symulacjach – ocena sposobu słuchania, zadawania pytań, utrzymania relacji w czasie sesji coachingowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznawać i nazywać swoje talenty z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi diagnostycznych (np. TOP 5 Talentów Gallupa) oraz rozwijać je w zgodzie z zasadą zrównoważonego rozwoju — budując własny potencjał w sposób etyczny, odpowiedzialny i sprzyjający długofalowemu dobrostanowi osobistemu i zawodowemu. | Kryteria weryfikacji Prezentacja wyników testu TOP 5 Talentów Gallupa – uczestnik formułuje plan, jak te talenty będą wykorzystane. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik zna etapy i strukturę rozmowy coachingowej. | Kryteria weryfikacji poprawnie opisuje kolejne etapy rozmowy coachingowej w ćwiczeniu pisemnym lub ustnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wspierać klienta w wyznaczaniu realnych celów w duchu zrównoważonego rozwoju — tak, aby planowane działania uwzględniały możliwości, zasoby i dobrostan klienta, były osiągalne bez nadmiernej presji i prowadziły do trwałych zmian korzystnych dla jego życia osobistego, zawodowego oraz otoczenia społecznego. | Kryteria weryfikacji formułuje cel zgodny z kryteriami SMART we współpracy z partnerem ćwiczenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wspiera klienta w określaniu tempa pracy, które nie prowadzi do przeciążenia lub nadmiernej presji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęSzkoła Coachingu Edukacyjnego Szkoła Coachingu Edukacyjnego akredytowana przez International Association of Coaching Institutes w Berlinie
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoSzkoła Coachingu Edukacyjnego akredytowana przez International Association of Coaching Institutes w Berlinie
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
90 godzin szkoleniowych, w tym 72 godziny praktycznych ćwiczeń oraz sesji coachingowych między uczestnikami. A 18 godzin to wiedza przekazywana w postaci miniwykładu lub prezentacji.
Czas trwania godziny usługi rozwojowej to 45 minut plus przerwy kawowe oraz obiadowa.
HARMONOGRAM KURSU
Dzień 1 — Wprowadzenie do coachingu i zasada zrównoważonego rozwoju
- Wellbeing i dobrostan jako fundament trwałej zmiany.
- Coaching jako alternatywa dla kultury wycisku – praca w rytmie ciała i zasobów.
- Ślad emocjonalny i psychologiczny relacji coachingowej.
Zielona kompetencja: umiejętność wspierania klienta w rozwoju bez eksploatowania jego zasobów (psychicznych, czasowych, relacyjnych).
Dzień 2 — Podstawy procesu coachingowego i wyznaczanie celów
- Ekologiczne cele — odnoszące korzyść klientowi i jego otoczeniu (rodzinie, zespołowi, środowisku pracy).
- Włączanie perspektywy: JA – INNI – ŚRODOWISKO.
- Planowanie mikro-nawyków vs. techniki przeciążeniowe.
Zielona kompetencja: umiejętność wspierania klienta w wyznaczaniu celów zgodnych z zasadą „dobro człowieka + dobro relacji + dobro planety”.
Dzień 3 — Obecność coachingowa i komunikacja transformująca
- Komunikacja wspierająca dobrostan układu nerwowego.
- Odpowiedzialność komunikacyjna — język, który nie rani, nie obniża i nie podżega.
- Język Miltona Ericksona jako narzędzie minimalizowania stresu i napięcia.
Zielona kompetencja: budowanie relacji w sposób, który zmniejsza stres, a zwiększa poczucie bezpieczeństwa społecznego.
Dzień 4 — Emocje i komunikacja w procesie coachingowym
- Emocje jako system biologicznego bezpieczeństwa.
- Regulacja emocjonalna zamiast presji rozwojowej.
- Praca z metaforą do wzmacniania odporności psychicznej.
Zielona kompetencja: rozwijanie emocjonalnej rezyliencji (zdolności powrotu do równowagi).
Dzień 5 — Struktura sesji coachingowej i kompetencje profesjonalne
- Coaching jako narzędzie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
- Asertywność i granice jako element dobrostanu.
- Modele komunikacji wspierające zdrowie psychiczne w pracy i rodzinie.
Zielona kompetencja: kształtowanie postaw wspierających zdrowie psychiczne jednostek i zespołów.
Dzień 6 — Inteligencja emocjonalna i praca z ciałem
- Stres i stresor — rozróżnienie oraz biologiczne konsekwencje.
- Somatyka jako narzędzie samoregulacji.
- Wewnętrzne bezpieczeństwo psychiczne jako warunek motywacji.
Zielona kompetencja: rozpoznawanie i przeciwdziałanie przeciążeniu — bez doprowadzania do wypalenia.
Dzień 7 — Konflikty, granice i potrzeby
- Konflikt jako informacja, a nie zagrożenie.
- Granice = ekologia relacji.
- Ciało, emocje i przekonania jako kompas potrzeb.
Zielona kompetencja: rozwiązywanie konfliktów w sposób ograniczający koszty emocjonalne i systemowe.
Dzień 8 — Coaching wartości i przekonań
- Wartości jako regulator zachowań sprzyjających zdrowiu psychicznemu.
- Przekonania wspierające dobrostan (a nie perfekcjonizm i presję).
- Model EI COACH dla etycznych decyzji i wyborów życiowych.
Zielona kompetencja: podejmowanie decyzji w zgodzie z wartościami, a nie pod przymusem kultury wyniku.
Dzień 9 — Transformacja przekonań i superwizja
- Uwalnianie się od przekonań autodestrukcyjnych i kultury „muszę”.
- Tempo zmiany dopasowane do układu nerwowego.
- Feedback 360° w kulturze wspierającej, nie deprecjonującej.
- 🟢 Zielona kompetencja: wspieranie procesów zmiany bez presji, bez rywalizacji, bez wypalenia.
Dzień 10 — Integracja, ewaluacja i plan rozwoju
- Plan rozwoju coacha w duchu wellbeing — model równowagi zawodowo-życiowej.
- Kariera bez eksploatacji — jak zarabiać w zgodzie z wartościami.
- Coaching jako narzędzie zmiany społecznej.
Zielona kompetencja: świadome projektowanie życia i pracy w zgodzie z dobrostanem (psychicznym, emocjonalnym, społecznym i środowiskowym).
Walidacja końcowa będzie przeprowadzona poprzez:
1. Ocenę wiedzy teoretycznej
– test, pytania otwarte, mini-esej itp.
2. Ocenę umiejętności praktycznych
– demonstracja coachingu, symulacja sesji
3. Ocenę kompetencji społecznych i postaw
– np. feedback mentora/ewaluatora oraz autorefleksja
4. Weryfikację dokumentów rozwojowych
– dziennik sesji coachingowych, ocena własnych kompetencji, lista przeprowadzonych sesji.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Wprowadzenie do coachingu i zasada zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Podstawy psychologii: struktura osobowości człowieka, świadomość i podświadomość | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 miejętność wspierania klienta w wyznaczaniu celów zgodnych z zasadą „dobro człowieka + dobro relacji + dobro planety”. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Podstawy procesu coachingowego i wyznaczanie celów | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 14 Budowanie relacji coachingowej w rodzinie, z partnerem i dziećmi – tworzenie bezpiecznego i wspierającego środowiska. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 umiejętność wspierania klienta w rozwoju bez eksploatowania jego zasobów (psychicznych, czasowych, relacyjnych) | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 rozwijanie emocjonalnej rezyliencji (zdolności powrotu do równowagi). | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Emocje i komunikacja w procesie coachingowym | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Kształtowanie postaw wspierających zdrowie psychiczne jednostek i zespołów. | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 Coaching jako narzędzie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 rozpoznawanie i przeciwdziałanie przeciążeniu — bez doprowadzania do wypalenia. | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Przerwa | Prowadzący Dorota Konieczna Herdzik | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 Inteligencja emocjonalna i praca z ciałem w coachingu | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 rozwiązywanie konfliktów w sposób ograniczający koszty emocjonalne i systemowe. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Ciało, emocje i przekonania jako kompas potrzeb. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Coaching wartości i przekonań | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 podejmowanie decyzji w zgodzie z wartościami, a nie pod przymusem kultury wyniku. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Transformacja przekonań i superwizja | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 28-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Przerwa | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 28-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 wspieranie procesów zmiany bez presji, bez rywalizacji, bez wypalenia. | Prowadzący Lilianna Kupaj | Data realizacji zajęć 28-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Integracja, ewaluacja i plan rozwoju | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Ocena umiejętności praktycznych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 67,78 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 67,78 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 1 500,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Konieczna Herdzik
Lilianna Kupaj
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny pakiet materiałów edukacyjnych, który wspiera proces uczenia się oraz umożliwia dalszy rozwój po zakończeniu kursu.
W skład materiałów wchodzą:
- Podręcznik uczestnika (drukowany lub PDF)
- zawierający opisy modeli coachingowych (Dilts, 6 filarów, 5 dysfunkcji zespołów),
- wprowadzenia teoretyczne do każdego bloku tematycznego,
- zestaw narzędzi coachingowych z instrukcją zastosowania.
- Karty ćwiczeń i arkusze pracy
- ćwiczenia indywidualne i zespołowe do każdego modułu,
- karty do pracy z emocjami, przekonaniami, celami i wartościami.
- Zeszyt refleksji własnej
- przestrzeń na zapisy z procesów własnych, wglądy i autorefleksje,
- dedykowane pytania coachingowe do pracy między modułami.
- Dostęp do platformy online
- materiały wideo z nagranych sesji demo ,
- prezentacje ze slajdami z każdego dnia,
- dodatkowe artykuły, nagrania, medytacje prowadzone.
- Zaświadczenie ukończenia kursu.
- Międzynarodowy certyfikat imienny, z oznaczeniem liczby godzin szkoleniowych i zakresu merytorycznego.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
- Ukończone 21 lat.
- Obowiązek uczestnictwa w minimum 80% zajęć
- Co najmniej średnie wykształcenie, preferowane wyższe pedagogiczne, psychologiczne lub 3 letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych
- Motywacja do pracy rozwojowej oraz gotowość do udziału w intensywnym procesie edukacyjnym i praktycznym.
- Sposób potwierdzania frekwencji na szkoleniu lista obecności oraz zdjęcia ekranu zoom.
- Czas trwania godziny usługi rozwojowej to 45 minut plus przerwy kawowe oraz obiadowa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne realizacji usługi:
Szkolenie prowadzone jest w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy Zoom, która umożliwia interaktywną pracę w grupach (m.in. w pokojach podziału, na tablicy interaktywnej oraz poprzez czat).
Wymagania dla uczestników:
- komputer, laptop lub tablet z dostępem do stabilnego Internetu (min. 5 Mb/s),
- kamera i mikrofon – niezbędne do aktywnego udziału w ćwiczeniach coachingowych,
- słuchawki – zalecane dla komfortu i jakości dźwięku,
- aktualna wersja aplikacji Zoom lub przeglądarki internetowej.
Materiały dydaktyczne: uczestnicy otrzymują wszystkie materiały w formie elektronicznej (prezentacje, karty pracy, ćwiczenia, testy).
Wsparcie techniczne: organizator zapewnia instrukcję logowania i korzystania z platformy oraz bieżącą pomoc techniczną w razie problemów.
Bezpieczeństwo: każde spotkanie zabezpieczone jest indywidualnym linkiem i hasłem dostępu. W przypadku nagrań – dostęp do nich mają wyłącznie uczestnicy kursu w okresie jego trwania.
Zwolnienie VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)