Kierowca zawodowy w zielonym sektorze - prawo jazdy kat. C z egzaminem państwowym w WORD, ecodriving i magazynowanie materiałów niebezpiecznych.
Kierowca zawodowy w zielonym sektorze - prawo jazdy kat. C z egzaminem państwowym w WORD, ecodriving i magazynowanie materiałów niebezpiecznych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C
- Grupa docelowa usługi
Osoby w wieku minimum 21 lat, posiadające prawo jazdy kategorii B i zainteresowane uzyskaniem prawa jazdy kategorii C.
Ewentualnie: ukończony 18 r. z przy posiadaniu kwalifikacji wstępnej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji12-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi62
- Podstawa uzyskania wpisu do BURustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1226 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy prawa jazdy kat. AM, A, B, B+E, C, C+E, D
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zdobycie wiedzy i umiejętności do bezpiecznego i zgodnego z przepisami kierowania pojazdem ciężarowym oraz transportu,składowania i utylizacji materiałów niebezpiecznych,uwzględniając zasady zrównoważonego rozwoju oraz minimalizowania negatywnego wpływu na środowisko.Kursant nauczy się optymalizacji zużycia paliwa,stosowania technik ekologicznej jazdy,a także prawidłowej obsługi systemów redukcji emisji spalin.Dodatkowo,zapozna się z procedurami zarządzania odpadami i ich prawidłowego transportuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje przepisy ruchu drogowego i zasady poruszania się pojazdem ciężarowym | Kryteria weryfikacji - omawia znaczenie znaków drogowych pionowych i poziomych,- omawia zasady poruszania się pojazdem ciężarowym w ruchu drogowym, - omawia przepisy ruchu drogowego, w tym odnoszące się do pojazdów ciężarowych, - wymienia rodzaje zagrożeń w ruchu drogowym, - opisuje czynniki ryzyka w ruchu drogowym, - opisuje zasady postępowania w wypadkach drogowych oraz zasady udzielania pierwszej pomocy, - wymienia obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu, - omawia przepisy regulujące czas pracy kierowców, - omawia zasady bezpieczeństwa związane z załadunkiem, rozmieszczeniem i zamocowaniem ładunku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kieruje i manewruje pojazdem ciężarowym w ruchu drogowym | Kryteria weryfikacji - opisuje niezbędne czynności kontrolno-obsługowe mające wpływ na bezpieczeństwo użytkowania pojazdu,-opisuje czynności niezbędne do przygotowania się do jazdy, -zachowuje ostrożność i właściwą postawę w stosunku do innych uczestników ruchu, - przewiduje zagrożenia związane z innymi uczestnikami i warunkami, -skutecznie reaguje w przypadku zagrożenia, - kieruje pojazdem z zachowaniem obowiązujących przepisów ruchu drogowego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i wyjaśnia znaczenie działań proekologicznych w transporcie drogowym | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia stosuje w teorii i praktyce zasady ochrony środowiska w trakcie jak i po zakończeniu pracy; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady i stosuje przepisy prawa dotyczące przewozu, składowania i użytkowania materiałów niebezpiecznych. Omawia zawartość kart charakterystyki substancji niebezpiecznych oraz interpretuje poszczególne ich sekcje w kontekście praktycznego wykorzystania. Klasyfikuje towary niebezpieczne oraz dobiera odpowiednie środki bezpieczeństwa w zależności od klasy zagrożenia. Identyfikuje i stosuje prawidłowe oznaczenia zagrożeń i etykiety w dokumentacji oraz podczas obsługi towarów niebezpiecznych. | Kryteria weryfikacji - opisuje zasady i respektuje normy wynikające Dyrektywy europejskie: m.in. CLP, REACH, Umowa Europejska ADR oraz przepisy krajowe),- zna i opisuje karty charakterystyki substancji niebezpiecznej, - klasyfikuje rodzaje towarów niebezpiecznych według przepisów transportowych, - stosuje oznaczenia zagrożeń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady bezpieczeństwa podczas załadunku, transportu oraz składowania materiałów niebezpiecznych. Charakteryzuje procedury i normy zapewniające bezpieczne postępowanie z materiałami niebezpiecznymi na poszczególnych etapach transportu. Interpretuje wpływ działań proekologicznych na ochronę środowiska i rozwój gospodarczy. Wdraża techniki ekologicznej jazdy (ecodriving) podczas prowadzenia pojazdów ciężarowych, wykorzystując systemy redukcji spalin i minimalizacji zużycia paliwa. | Kryteria weryfikacji - opisuje zasady bezpieczeństwa związane z załadunkiem, transportem i składowaniem materiałów niebezpiecznych,- opisuje zasady zrównoważonego rozwoju, - stosuje procedury prawidłowego transportu materiałów niebezpiecznych i jego rozładunku, - opisuje znaczenie sektora TLS w ujęciu zielonej gospodarki, - kieruje stosując wszelkie techniki ekologicznej jazdy, z zastosowaniem systemu redukcji spalin. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia podnosi swoje kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia wykazuje wysoką kulturę jazdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidację-Egzaminu państwowego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego (WORD) składa się z części teoretycznej i praktycznej
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoStarosta Powiatu lub Prezydent Miasta
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Zajęcia teoretyczne - 25 godziny dydaktyczne (1 godz. dyd. = 45 min.) realizowane dla całej grupy uczestników.
Zajęcia praktyczne - ćwiczenia - 5 godziny dydaktycznych (1 godz. dyd. = 45 min.) realizowane indywidualnie z każdym uczestnikiem przy użyciu symulatora.
Zajęcia praktyczne - 30 godzin zegarowych/uczestnik, realizowane indywidualnie z każdym uczestnikiem - nauki jazdy samochodem ciężarowym na placu manewrowym i w ruchu drogowym.
Egzamin państwowy 2h
Podział zajęć teoretycznych na godziny dydaktyczne (lekcyjne) i zajęć praktycznych-jazd na godziny zegarowe wynika - reguluje ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 627) oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 września 2018 r. w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców (Dz. U. z 2018 r., poz. 1885).
Godziny egzaminu wewnętrznego nie jest wliczany do czasu trwania usługi.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej:
-Znaki zakazu, nakazu
-Znaki informacyjne, kierunku i miejscowości,
-Uzupełniające
-Znaki drogowe poziome
-Sygnały świetlne, sygnały dawane przez kierującego ruchem
-Włączanie się do ruchu, skrzyżowania równorzędne
-Skrzyżowania ze znakami określającymi pierwszeństwo przejazdu
-Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
-Skrzyżowania lub przejścia dla pieszych, miejsca przystanków komunikacji publicznej
-Pozycja pojazdu na drodze, wjazd i zjazd ze skrzyżowania, zatrzymanie i postój
-Zmiana pasa ruchu, zmiana kierunku jazdy, bezpieczna jazda w tunelach
-Wyprzedzanie
-Omijanie, wymijanie, cofanie
-Używanie świateł zewnętrznych i sygnałów pojazdu
-Dopuszczalne prędkości pojazdu, ograniczenia
-Wyposażenie pojazdu związane z bezpieczeństwem, masy i wymiary pojazdu.
-Zasady odnoszące się do rodzaju transportu, czasu pracy i odpoczynku kierowcy, wykorzystanie tachografów.
2. Zagrożenia związane z ruchem drogowym:
-Znaczenie zachowania szczególnej ostrożności w stosunku do innych użytkowników drogi, wysiadanie z pojazdu, zabezpieczenie pojazdu
-Zachowanie wobec pieszego, wobec osoby o ograniczonej możliwości poruszania się
-Zachowanie wobec rowerzysty i dzieci
-Zachowanie na przejazdach kolejowych i tramwajowych
-Odstępy i hamowanie pojazdu
-Czynniki ryzyka związane z różnymi warunkami drogowymi, w szczególności ze zmianą tych warunków w zależności od pogody i pory dnia lub nocy, właściwości różnych typów dróg i związane z tym obowiązujące wymagania
-Różne pola widzenia kierowców
-Technika kierowania pojazdem.
3. Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych:
- Ogólne zasady określające zachowanie kierowcy w momencie awarii lub wypadku
-Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej
-Spostrzeganie, ocena sytuacji i podejmowanie decyzji, szczególnie w zakresie czasu reakcji oraz zmian
zachowaniu za kierownicą, spowodowanych wpływem alkoholu, leków i produktów leczniczych, stanem świadomości i zmęczeniem
-Akcje ratunkowe po wypadku.
4. Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu:
-Czynniki bezpieczeństwa odnoszące się do pojazdu, ładunku i przewożonych osób, załadunek i rozładunek pojazdu, odpowiedzialność kierowcy/posiadacza pojazdu
-Dokumenty dotyczące pojazdu i transportowe, wymagane w krajowym i międzynarodowym przewozie rzeczy i osób
-Aspekty mechaniczne związane z zachowaniem bezpieczeństwa na drodze, konserwacja i naprawy bieżące.
5. Sektor TLS w ujęciu zielonej gospodarki.
-Redukcja emisji CO₂ (elektromobilność, paliwa alternatywne)
-Efekywność energetyczna (optymalizacja tras, technologie ICT)
-Logistyka miejska i zrównoważony transport (ostatnia mila, magazyny ekologiczne)
-Zarządzenie odpadami i recykling (opakowania wielokrotnego użytku, gospodarka o obiegu zamkniętym)
-Infrastruktura i polityka transportowa (Transport intermodalny, Inwestycje w infrastrukturę)
-Rola regulacji i polityk publicznych (standardy emisji, dotacje i zachęty)
-Społeczna odpowiedzialność biznesu (zielone inicjatywy, certyfikacje i raportowanie)
-Innowacje technologiczne (autonomiczne pojazdy, inteligentne systemy transportowe)
6. Ochrona środowiska i świadomość proekologiczna.
-Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
-Zarządzanie odpadami
-Ochrona bioróżnorodności
-Zarządzanie zasobami wodnymi
-Edukacja ekologiczna
-Zmiana nawyków konsumenckich
-Oszczędzanie energii i wody
-Wsparcie dla zrównoważonego transportu
-Energia odnawialna
-Monitoring środowiska
7. Magazynowanie towarów niebezpiecznych.
-Klasyfikacja towarów niebezpiecznych
-Oznakowanie pojazdów i towarów
-Wymagania dotyczące pojazdów
-Obowiązki kierowcy
-Szkolenia i świadomość
8.Ecodriving.
-Zasady ecodrivingu
-Techniki jazdy ecodrivingowej
-Wpływ stylu jazdy na środowisko i koszty
9.Ćwiczenia - jazda na symulatorze.
-Przygotowanie do jazdy
-Ćwiczenia z płynnej jazdy:
-Ćwiczenia hamowania
-Jazda w różnych warunkach
-Analiza błędów
10. Praktyczna nauka jazdy (plac manewrowy, ruch drogowy)
-Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
-Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
-Parkowanie skośne
-Parkowanie prostopadłe
-Parkowanie równoległe
-Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
-Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
-Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
-Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
-Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
-Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
-Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
-Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
-Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
-Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe
-Przejazd przez przejścia dla pieszych
-Przejazd przez tunel
-Przejazd przez torowisko tramwajowe i kolejowe
-Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego
-Wykonanie manewru wyprzedzania
-Wykonanie manewru omijania
-Wykonanie manewru wymijania
-Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
-Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
-Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
-Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
-Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
-Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
-Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
-Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem.
11.Egzamin państwowy 2h
Po zrealizowaniu wszystkich zajęć w ramach kursu przeprowadzany jest egzamin wewnętrzny na zasadach identycznych jak egzamin państwowy w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego tj. egzamin z wiedzy teoretycznej w formie testu wyboru oraz egzamin z praktycznej umiejętności kierowania pojazdem i poruszania się nim w ruchu drogowym i na placu manewrowym. Egzamin wewnętrzny przeprowadza instruktor prowadzący (instruktor nauki jazdy, który jeździł z kursantem ponad 50% jazd - instruktor prowadzący zajęcia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn.28/06/2019 Dz.U.poz.1206). Pozytywny wynik egzaminu jest warunkiem ukończenia kursu oraz przystąpienia do egzaminu państwowego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego (WORD), a jego zaliczenie jest niezbędne do uzyskania kwalifikacji tj. prawa jazdy kategorii C.
Przebieg egzaminu państwowego:
1.Egzamin teoretyczny: Test komputerowy w ośrodku WORD (Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego). Test składa się z 32 pytań:
-20 pytań podstawowych, dotyczą zasad ruchu drogowego, znaków, pierwszeństwa, itp. (każde pytanie może być za 1, 2 lub 3 punkty).
-12 pytań specjalistycznych: związanych bezpośrednio z kategorią C, czyli wiedzą o ciężarówkach (np. limity masy, zasady przewożenia ładunków, techniki jazdy, hamowanie, obsługa pojazdu).
Aby zdać, trzeba zdobyć minimum 68 punktów na 74 możliwe.
2. Egzamin praktyczny (składa się z dwóch etapów):
-Manewry na placu manewrowym
-Jazda w ruchu miejskim, gdzie oceniane są umiejętności praktyczne, takie jak ruszanie, parkowanie, zawracanie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 13-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 14-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Postępowanie w sytuacjach nadzwyczajnych | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Zagrożenia związane z ruchem drogowym | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Zagrożenia związane z ruchem drogowym | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Obowiązki kierowcy i posiadacza pojazdu | Prowadzący Grzegorz Geisler | Data realizacji zajęć 21-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Sektor TLS w ujęciu zielonej gospodarki | Prowadzący Mariusz Ogłoziński | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Ochrona środowiska i świadomość proekologiczna | Prowadzący Mariusz Ogłoziński | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Magazynowanie towarów niebezpiecznych | Prowadzący Mariusz Ogłoziński | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Ecodriving | Prowadzący Mariusz Ogłoziński | Data realizacji zajęć 27-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Ćwiczenia - jazda na symulatorze | Prowadzący Mariusz Ogłoziński | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Ćwiczenia - jazda na symulatorze | Prowadzący Mariusz Ogłoziński | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 80,65 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 80,65 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 333,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 333,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Kazimierz Mularczyk
Grzegorz Geisler
Jan Szustak
Mariusz Ogłoziński
-Prowadzenie szkolenia z tematyki "Czas pracy kierowców" dla policjantów Sekcji Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Katowicach.
Szkolenia dla kierowców wykonujących regularne przewozy osób w krajowych transporcie drogowym - dla PKM Katowice
- Realizacja zajęć w ramach projektu szkolenia dla kierowców wyjeżdżających do pracy za granicę tj.prowadzenie wykładów z zakresu brytyjskich przepisów ruchu drogowego; -szkolenie praktyczne kierowców dotyczące m.in. parkowania, manewrowania, jazdy miejskiej, jazdy z użyciem modelu nawigacji satelitarnej; codzienny monitoring przebiegu szkoleń we współpracy z partnerem brytyjskim
- Realizacja zajęć na kursach z zakresu transportu w ZDZ Katowice od 2008 m.in. transport drogowy taksówką, certyfikat kompetencji zawodowych. Od 2009 r. do nadal prowadzenie zajęć mi.n. z zakresu ecodrivingu, mocowania towarów na pojazdach, zwiększania świadomości proekologicznej wśród kierowców zawodowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik Kursanta kategoria C,D wraz z dostępem do testów egzaminacyjnych. Ecodriving - materiały - opracowanie autorskie wykładowcy
Warunki uczestnictwa
Posiadanie Profilu Kandydata na Kierowcę (PKK) wydanego przez Urząd Miasta/Starostwo Powiatowe.
Do wyrobienia PKK należy wykonać:
- Badanie lekarskie od lekarza uprawionego do badań kierowców
- Badanie psychologiczne
- Badanie okulistyczne
- Zdjęcie 3,5x4,5 cm
- Ksero prawa jazdy
Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Urzędzie Miasta w Wydziale Komunikacji w mieście, gdzie osoba jest na stałe zameldowani. Na podstawie tych dokumentów otrzymuje się Profil Kandydata na Kierowcę tzw. PKK.
PKK należy dostarczyć nie później niż dzień przed szkoleniem do ośrodka szkolenia (ZDZ Katowice). Biuro (pokój nr 5 parter) czynne jest od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00. Można również przesłać e-mailem na adres: katowice@zdz.katowice.pl
W celu zapisania się na usługę w ramach BUR do naszego ośrodka - prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny
Informacje dodatkowe
-Informujemy, że w Zakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach jest zwolniony z podatku VAT,w związku z tym koszt szkolenia netto i brutto jest identyczny (zwolniona z podatku VAT na podstawie art.43, ust.1, pkt.26,lit.a)
-Harmonogram z zakresu części praktycznej - kursant umawia się indywidualnie na jazdy. Zajęcia praktyczne będą realizowane w w okresie od 22.01.2026 do 30.04.2026
-Termin egzaminu zewnętrznego/państwowego Uczestnik usługi ustala indywidualnie w WORD w okresie 02-31.05.2026
-Usługa zawiera koszt jedno podejście do egzaminu w WORD ( 333PLN tj.55PLN teoria,278PLN praktyka), który ma na celu uzyskanie uprawnień prawa jazdy kat.C
-W związku z tym że kurs obejmuje przede wszystkim indywidualne jazdy na kat. C i ćwiczenia na symulatorze z technik ecodrivingu to karta usługi jest tworzona/przypisana do jednego uczestnika
Adres
Adres
Zajęcia praktyczne (jazdy) - drogi województwa śląskiego, plac manewrowy – Mysłowice, ul. Świerczyny 72. Zajęcia praktyczne uczestnik zaczyna i kończy w siedzibie firmy ZDZ Katowice przy ul. Krasińskiego 2 w Katowicach.
W ramach szkolenia realizowane są również ćwiczenia na symulatorze nauki jazdy zapewniające bezpieczne i kontrolowane środowisko do nauki różnych aspektów prowadzenia samochodu, w tym technik ecodrivingu.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe