„Kompetencje cyfrowe i praca z danymi w procesach zmian”. Szkolenie online.
„Kompetencje cyfrowe i praca z danymi w procesach zmian”. Szkolenie online.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- Pracowników marketu DIY (obsługa klienta, działy towarowe, magazyn, działy sprzedażowe, pracownicy wsparcia).
- Osób na stanowiskach operacyjnych, które pracują z danymi, listami, informacjami i procedurami.
- Pracowników, którzy w codziennej pracy korzystają z podstawowych narzędzi cyfrowych i uczestniczą we wdrażaniu zmian operacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie poziomu kompetencji cyfrowych uczestników w kontekście pracy operacyjnej w markecie DIY. Zrozumienie roli danych i informacji w realizacji zadań pracowniczych oraz we wdrażaniu zmian organizacyjnych. Wyposażenie pracowników w wiedzę teoretyczną dotyczącą modeli zmiany, reakcji pracowników oraz sposobów ich wspierania. Budowanie świadomości bezpieczeństwa cyfrowego i prawidłowej pracy z informacją w środowisku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje kluczowe komponenty kompetencji cyfrowych oraz charakteryzuje ich znaczenie w środowisku pracy DIY. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy kompetencji cyfrowych i przyporządkowuje je do działań operacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Różnicuje zachowania bezpieczne i ryzykowne w kontekście cyberhigieny i ochrony danych. | Kryteria weryfikacji Poprawnie klasyfikuje przykłady zachowań do kategorii „bezpieczne” lub „ryzykowne”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Interpretuje podstawowe zestawienia danych (tabele, listy, wykresy) używane w pracy operacyjnej. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje kluczowe informacje wyciągnięte z prezentowanego zestawienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje zasadniczą logikę działania arkuszy (struktura tabel, relacje danych, podstawowe obliczenia). | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, w jaki sposób uporządkowane dane ułatwiają realizację procesów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe modele zmiany (Kübler-Ross, ADKAR) oraz klasyfikuje reakcje pracowników według etapów zmian. | Kryteria weryfikacji Dopasowuje elementy modeli do opisów konkretnych sytuacji organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje czynniki wpływające na opór wobec zmiany oraz wskazuje działania wspierające adaptację. | Kryteria weryfikacji Prezentuje przykłady działań ułatwiających przechodzenie przez zmianę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia funkcję narzędzi cyfrowych w procesie wdrażania zmian, w tym monitorowanie postępów i wizualizację statusów. | Kryteria weryfikacji Omawia strukturę prostego narzędzia (tabela/statusy) wspierającego wdrożenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formułuje własne działania wspierające zmianę na poziomie stanowiska i zespołu. | Kryteria weryfikacji Opisuje indywidualne strategie wspierania adaptacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie ma charakter warsztatowy i opiera się na metodach aktywizujących, takich jak ćwiczenia diagnostyczne, gry szkoleniowe i studia przypadków. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie, refleksję i pracę indywidualną oraz grupową. Wiedza teoretyczna jest przekazywana w formie krótkich mini-wykładów i od razu wdrażana w praktyce. Proces sprzyja autorefleksji i budowaniu gotowości do zmiany. Przewidziane są regularne przerwy na regenerację i integrację.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych - 1 h = 45min
Każdego dnia szkolenia przewidziane są:
- Dwie krótkie przerwy kawowe (ok. 15 minut każda)
- Jedna dłuższa przerwa obiadowa (ok. 30 minut)
WSTĘP
- Powitanie, cele szkolenia, zasady pracy online.
- Krótkie badanie potrzeb uczestników (ankieta).
- Wprowadzenie do tematu:
- Dlaczego kompetencje cyfrowe i umiejętność pracy z informacją są kluczowe w branży DIY?
- Zmiana jako stały element funkcjonowania organizacji.
MODUŁ 1
Kompetencje cyfrowe w nowoczesnym środowisku pracy
Teoria:
- Definicja i zakres kompetencji cyfrowych (wg współczesnych standardów typu DigComp).
- Rola pracownika DIY w środowisku digital: obsługa informacji, komunikacja, praca na danych.
- Cyberhigiena i bezpieczeństwo danych:
- ochrona danych klientów,
- bezpieczna praca na urządzeniach firmowych,
- rozpoznawanie zagrożeń cyfrowych.
Element praktyczny (krótki, wspierający teorię):
- Przykłady bezpiecznych i niebezpiecznych treści.
- Mini-ćwiczenia pokazujące kluczowe funkcje narzędzi cyfrowych.
MODUŁ 2
Praca z danymi jako element pracy operacyjnej
Teoria:
- Informacja jako narzędzie pracy — dlaczego dane wspierają efektywność i jakość obsługi klienta.
- Rola arkuszy w codziennych zadaniach: porządkowanie danych, tworzenie list, podstawowa analiza.
- Logika działania arkuszy: struktura tabeli, relacje danych, formuły jako sposób przetwarzania informacji.
- Znaczenie wizualizacji danych dla zrozumienia sytuacji (wykresy, kolorystyka, statusy).
Element praktyczny (krótki, wspierający teorię):
- Przykłady zestawień operacyjnych: listy produktów, stany, grafiki pracy.
- Pokaz wybranych funkcji ułatwiających organizację danych (sortowanie, filtrowanie, wyszukiwanie, proste obliczenia).
MODUŁ 3
Mechanizmy i modele zmiany organizacyjnej
Teoria:
- Dlaczego zmiana jest nieunikniona w branży DIY – kontekst biznesowy i technologiczny.
- Modele zmiany:
- Krzywa zmiany (Kübler-Ross),
- model ADKAR – ujęcie praktyczne.
- Psychologiczne reakcje na zmianę: opór, stres, niepewność, pozytywne nastawienie.
- Znaczenie informacji i komunikacji w przechodzeniu przez zmianę.
Element praktyczny (krótki):
- Studium przypadku: „Wprowadzenie nowej procedury przyjęcia towaru”.
- Dyskusja grupowa nad przykładami reakcji pracowników.
MODUŁ 4
Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w procesach zmian
Teoria:
- Dlaczego narzędzia cyfrowe wspierają adaptację do zmiany (poczucie kontroli, redukcja niepewności, porządkowanie informacji).
- Rola monitorowania postępów i wizualizacji statusów.
- Tworzenie schematów, checklist i tabel procesowych jako element wdrożeń.
Element praktyczny (minimalny, wzmacniający teorię):
- Jak wygląda przykładowa tabela do monitorowania procesu.
- Prosty przykład wizualnego oznaczania priorytetów (np. kolorystyka statusów).
ZAKOŃCZENIE
- Podsumowanie najważniejszych wniosków z czterech modułów.
- Rekomendacje do dalszego rozwijania kompetencji cyfrowych i radzenia sobie ze zmianą.
- Walidacja efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 WSTĘP Powitanie, cele Zasady pracy online Badanie potrzeb Wprowadzenie: kompetencje cyfrowe, rola informacji, zmiana w organizacji. | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 MODUŁ 1 – Kompetencje cyfrowe w środowisku pracy: Definicje, DigComp; Pracownik DIY w środowisku digital; Cyberhigiena; Krótkie ćwiczenia | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Przerwa kawowa. | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 MODUŁ 2 – Praca z danymi w pracy operacyjnej: Dane jako narzędzie pracy; Arkusze: struktura, formuły; Wizualizacja danych; Mini-pokaz (sortowanie, filtrowanie itp.) | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 11:35 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa obiadowa. | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 MODUŁ 3 – Mechanizmy i modele zmiany organizacyjnej: Modele zmiany (Kübler-Ross, ADKAR); Reakcje psychologiczne; Studium przypadku + dyskusja. | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 13:05 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Przerwa kawowa | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:05 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 MODUŁ 4 – Narzędzia cyfrowe w procesach zmian: Dlaczego narzędzia cyfrowe wspierają zmianę; Monitorowanie postępów, checklisty; Przykłady tabel i statusów. | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 14:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 WALIDACJA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:05 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Zakończenie i pożegnanie | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 722,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 215,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Brojek
Ukończyła liczne szkolenia z zakresu zarządzania projektami unijnymi, relacji z klientem oraz nowoczesnych form komunikacji. Posiada kwalifikacje zawodowe „Specjalista ds. gospodarki o obiegu zamkniętym”, a także kompetencje z obszaru przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy.
W pracy trenerskiej ceni rzetelność, zaangażowanie i aktywny kontakt z uczestnikami. Jej szkolenia to połączenie wiedzy, inspiracji i praktyki. Z zamiłowania obserwatorka zmian społecznych, pasjonatka literatury, muzyki i podróży. Jej interdyscyplinarne podejście i profesjonalizm przekładają się na wysoką skuteczność prowadzonych działań edukacyjnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metodyka szkolenia: Szkolenie w głównej mierze oparte jest na mini wykładach, prezentacji przykładów, dyskusji grupowej oraz na ćwiczeniach grupowych które odbywają się pomiędzy blokami teoretycznymi.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych - 1 h = 45min
Zaświadczenie o ukończeniu usługi wydane zostanie uczestnikowi z min. 80% obecnością.
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca uzyskuje min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do ceny netto doliczyć 23% VAT. *Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Informacje dodatkowe
Materiały w postaci prezentacji i skryptów zostaną udostępnione dla uczestników podczas usługi oraz po jej realizacji.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa będzie prowadzona w formie zdalnej w czasie rzeczywistym.
Część zdalna prowadzona będzie za pośrednictwem platformy ZOOM lub Microsoft Teams.
Link do części usługi zdalnej zostanie przekazany uczestnikom najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia usługi.
Ważność linku - zgodnie z harmonogramem w karcie - od daty rozpoczecia do zakończenia części zdalnej w czasie rzeczywistym Minimalne wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny lub laptop z procesorem dwurdzeniowy 2GHz lub lepszym, Pamięć RAM 4GB lub więcej, System operacyjny Windows 7 lub 10
Dostęp do sieci Internet (łącze sieciowe) o minimalnej szybkości pobierania/ przesyłania: 128 kb/s Dostęp do internetu minimalne wymagania (wyrażone w prędkości łącza internetowego): - 1-4 Mbps/
Uaktualniona wersja przeglądarki internetowej: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera; Wbudowane lub zewnętrzne głośniki lub słuchawki.