Fundamenty skutecznego zarządzania zespołem - szkolenie
Fundamenty skutecznego zarządzania zespołem - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Usługa kierowana jest do osób, które w swojej pracy zawodowej komunikują się z innymi ludźmi, współpracują w zespołach lub pełnią role wymagające budowania relacji oraz rozumienia różnorodnych stylów zachowań.
W szczególności szkolenie przeznaczone jest dla osób:
- pracujących w środowisku zespołowym lub projektowym,
- mających kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
- odpowiedzialnych za współpracę, koordynację lub komunikację w organizacji,
- wspierających działania rozwojowe, onboardingowe lub procesowe w firmie,
- chcących świadomie rozwijać swoje kompetencje interpersonalne i komunikacyjne.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem zawodowym, jak i tych rozpoczynających pracę w rolach wymagających współpracy z ludźmi.
- Nie są wymagane wcześniejsze szkolenia ani specjalistyczna wiedza — wystarczy gotowość do rozwoju kompetencji komunikacyjnych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego i świadomego zarządzania zespołem, poprzez rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie budowania zespołu, zarządzania różnorodnością, delegowania zadań, komunikowania zmiany oraz udzielania konstruktywnego feedbacku. Uczestnik po szkoleniu potrafi lepiej rozumieć potrzeby zespołu, dostosowywać działania liderskie do etapu jego rozwoju oraz wzmacniać zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje role zespołowe i znaczenie różnorodności w zespole | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady ról oraz opisuje ich wpływ na współpracę i wyniki zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasady delegowania oraz typowe błędy liderów. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy skutecznego delegowania i błędy, które je osłabiają. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Określa etap rozwoju własnego zespołu i dobiera odpowiednie działania liderskie | Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje opis zespołu do właściwego etapu Tuckmana. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Deleguje zadania zgodnie z poziomem kompetencji i dojrzałości pracownika. | Kryteria weryfikacji Dobiera poziom delegowania do opisu zachowania i gotowości pracownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje relacje oparte na zaufaniu, szacunku i otwartości. | Kryteria weryfikacji Prezentuje postawę wspierającą współpracę i zaangażowanie w przykładowej sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykazuje samoświadomość wpływu własnego stylu zarządzania na zespół. | Kryteria weryfikacji Formułuje refleksję dotyczącą własnych mocnych stron i obszarów do rozwoju jako lider | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego i świadomego zarządzania zespołem, poprzez rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie budowania zespołu, zarządzania różnorodnością, delegowania zadań, komunikowania zmiany oraz udzielania konstruktywnego feedbacku. Uczestnik po szkoleniu potrafi lepiej rozumieć potrzeby zespołu, dostosowywać działania liderskie do etapu jego rozwoju oraz wzmacniać zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników.
Usługa kierowana jest do osób, które w swojej pracy zawodowej komunikują się z innymi ludźmi, współpracują w zespołach lub pełnią role wymagające budowania relacji oraz rozumienia różnorodnych stylów zachowań.
W szczególności szkolenie przeznaczone jest dla osób:
- pracujących w środowisku zespołowym lub projektowym,
- mających kontakt z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
- odpowiedzialnych za współpracę, koordynację lub komunikację w organizacji,
- wspierających działania rozwojowe, onboardingowe lub procesowe w firmie,
- chcących świadomie rozwijać swoje kompetencje interpersonalne i komunikacyjne.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem zawodowym, jak i tych rozpoczynających pracę w rolach wymagających współpracy z ludźmi.
Nie są wymagane wcześniejsze szkolenia ani specjalistyczna wiedza — wystarczy gotowość do rozwoju kompetencji komunikacyjnych.
Zakres szkolenia:
Otwarcie i integracja grupy
- Cele szkolenia, zasady pracy
- Oczekiwania uczestników
Budowanie zespołu i zarządzanie różnorodnością
- Fazy rozwoju zespołu
- Role zespołowe – jak wykorzystać potencjał ludzi
- Różnorodność w zespole: wiek, płeć, doświadczenie, style pracy
Zarządzanie zmianą w zespole
- Reakcje pracowników na zmianę
- Strategie komunikacji zmiany
- Rola lidera jako stabilizatora i ambasadora zmiany
Delegowanie – sztuka powierzania zadań
- Co, komu i jak delegować?
- Bariery i błędy w delegowaniu
- Poziomy delegowania – kiedy kontrola, kiedy autonomia?
Rozliczanie zadań i feedback
- Jak rozliczać z szacunkiem i skutecznie?
- Rozmowa rozliczająca
- Feedback rozwojowy i korygujący
Podsumowanie i zakończenie
- Refleksja uczestników
- Feedback do szkolenia
Walidacja Efektów
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w formie testu teoretycznego, który pozwoli ocenić stopień opanowania wiedzy przekazanej podczas szkolenia. Test będzie składał się z pytań zamkniętych i/lub półotwartych, sprawdzających umiejętność rozróżniania pojęć, wskazywania zależności, klasyfikowania informacji oraz opisywania kluczowych zagadnień. Każdy uczestnik rozwiązuje test indywidualnie, a jego wynik pozwala jednoznacznie potwierdzić osiągnięcie lub brak osiągnięcia efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz pozytywny wynik z walidacji.
- Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut
- Walidacja wlicza się w czas trwania usługi
- Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników i odpowiednio wydłuża zajęcia. Przerwy nie są wpisane w harmonogram szkolenia i nie stanowią kosztów kwalifikowalnych.
- Szkolenie zawiera 3h teorii i 7h praktyki
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności
- Uczestnicy usługi nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
Szkolenie będzie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności tj:
- Dyskusja panelowa
- Metoda symulacyjna
- Metoda projektów
- Rozmowa kierowana
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Warunki organizacyjne:
Nowoczesny sprzęt audiowizualny,
Ergonomiczne wyposażenie sali: Dostęp do stołów ustawionych w układzie sprzyjającym pracy zespołowej oraz wygodnych krzeseł zapewniających komfort podczas dłuższych sesji.
W sali szkoleniowej będą dostępne długopisy, ołówki, notatniki oraz flipcharty.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Otwarcie i integracja grupy – cele, zasady, oczekiwania | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Budowanie zespołu – fazy rozwoju wg Tuckmana | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Role zespołowe i różnorodność – jak wykorzystać potencjał zespołu | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Rola menedżera w budowaniu zaangażowania | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Zarządzanie zmianą – krzywa zmiany, reakcje ludzi | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Delegowanie zadań – zasady, poziomy, błędy | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Rozliczanie zadań i feedback – modele, przykłady | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Style kierowania a dojrzałość pracownika | Prowadzący Agnieszka Szczęsna | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 968,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 178,91 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 145,45 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Szczęsna
komunikacji i współpracy zespołowej, rozwoju kompetencji managerskich i przywódczych, diagnozy stylów zachowań DISC oraz ich praktycznego wykorzystania w pracy lidera, coachingów wspierających rozwój kompetencji interpersonalnych, projektowania procesów L&D w firmach produkcyjnych i technologicznych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Arkusze pracy, prezentacja PDF w formie elektronicznej
Informacje dodatkowe
Usługa może być zwolniona z VAT, w przypadku gdy uczestnik posiada dofinasowanie na poziomie minimum 70%.
Zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień