Kurs kompetencji ogólnych przygotowujący do egzaminu maturalnego z języka angielskiego poz. rozszerzony
Możliwość dofinansowania
Kurs kompetencji ogólnych przygotowujący do egzaminu maturalnego z języka angielskiego poz. rozszerzony
Numer usługi 2025/11/13/155221/3145217
2 970,00 PLN
brutto
2 970,00 PLNnetto
59,40 PLNbrutto/h
59,40 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby przygotowujące się do egzaminu maturalnego, mające ukończone 18 lat.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnego posługiwania się językiem angielskim w mowie i piśmie na poziomie umożliwiającym zdanie egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym. Uczestnik rozwija umiejętność rozumienia złożonych wypowiedzi ustnych i pisemnych, tworzenia spójnych tekstów, reagowania językowego w różnych sytuacjach komunikacyjnych oraz przetwarzania informacji w języku obcym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna i rozumie bogaty zasób środków językowych: leksykalnych, gramatycznych, frazeologicznych, ortograficznych i fonetycznych.Rozróżnia rejestry i style językowe stosownie do kontekstu komunikacyjnego. Zna zasady budowy tekstów użytkowych, narracyjnych i argumentacyjnych w języku angielskim. Rozumie znaczenie kolokacji, idiomów i wyrażeń charakterystycznych dla języka naturalnego. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i poprawnie stosuje słownictwo oraz struktury gramatyczne w zadaniach testowych i wypowiedziach własnych.Dobiera środki językowe odpowiednio do formy wypowiedzi (formalnej, nieformalnej, publicystycznej itp.). Poprawnie stosuje schematy kompozycyjne i spójniki logiczne w wypowiedziach pisemnych. Wskazuje poprawne użycia idiomów i wyrażeń w kontekście komunikacyjnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozumie ze słuchu złożone, autentyczne wypowiedzi w języku angielskim, w tym nagrania o różnej tematyce i tempie.Rozumie teksty pisane o różnej długości i strukturze, w tym artykuły, eseje, ogłoszenia, fragmenty literackie. Tworzy spójne i logiczne wypowiedzi pisemne: rozprawkę, esej, list formalny i nieformalny, recenzję, opis, opowiadanie. Przetwarza wypowiedzi pisemne –streszcza, parafrazuje, tłumaczy sens informacji. Wykorzystuje strategie uczenia się i samokształcenia językowego. | Kryteria weryfikacji Odpowiada poprawnie na pytania do nagrań, identyfikuje sens ogólny, szczegóły, intencje i emocje rozmówców.Wskazuje główne myśli, rozpoznaje argumenty, odnajduje informacje szczegółowe i wnioskuje z kontekstu. Stosuje odpowiednią strukturę gatunkową, logiczny układ treści, poprawność językową i bogactwo środków wyrazu. Odtwarza treść komunikatu w zmienionej formie, zachowując jego główny sens i intencję nadawcy. Samodzielnie planuje naukę, korzysta z różnorodnych źródeł autentycznych (media, materiały egzaminacyjne, lektury). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Wykazuje postawę ciekawości poznawczej i otwartości na różnorodność językową i kulturową. Przejawia odpowiedzialność za własny rozwój językowy. Współpracuje w grupie w celu rozwiązywania zadań językowych i komunikacyjnych. Używa języka angielskiego w sposób kulturalny i odpowiedzialny w komunikacji interpersonalnej i medialnej. Rozumie znaczenie znajomości języków obcych w życiu osobistym, zawodowymi obywatelskim. | Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w dyskusjach, wykazuje tolerancję wobec odmiennych opinii i stylów komunikacji.Regularnie uczestniczy w zajęciach, systematycznie przygotowuje się do lekcji i pracuje z materiałami samodzielnie. Uczestniczy w pracy zespołowej, dzieli się wiedzą i wspiera innych w osiąganiu celów edukacyjnych. Stosuje zasady etykiety językowej, unika błędów wynikających z nieporozumień kulturowych. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania znajomości języka angielskiego w dalszej edukacji i pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Język angielski PR:
I. Zakres tematyczny środków językowych:
- Człowiek – dane personalne, cechy, emocje, zainteresowania.
- Miejsce zamieszkania – dom, okolica, przeprowadzka.
- Edukacja – szkoła, system oświaty, uczenie się przez całe życie.
- Praca – zawody, rynek pracy, kariera zawodowa.
- Życie prywatne – rodzina, relacje, styl życia.
- Żywienie – posiłki, diety, lokale gastronomiczne.
- Zakupy i usługi – reklama, finanse, reklamacje.
- Podróżowanie i turystyka – środki transportu, bezpieczeństwo w podróży.
- Kultura – twórcy, dzieła, uczestnictwo w kulturze.
- Sport – dyscypliny, wydarzenia sportowe, zdrowy styl życia.
- Zdrowie – choroby, uzależnienia, profilaktyka.
- Nauka i technika – technologie, internet, postęp naukowy.
- Świat przyrody – pogoda, ekologia, katastrofy naturalne.
- Państwo i społeczeństwo – polityka, gospodarka, problemy globalne.
II. Rozumienie wypowiedzi (słuchanie i czytanie):
- Rozumienie głównej myśli, kontekstu i intencji autora.
- Odróżnianie faktów od opinii.
- Wnioskowanie z kontekstu.
- Rozpoznawanie stylu i tonu wypowiedzi (formalny/nieformalny).
III. Tworzenie wypowiedzi ustnych i pisemnych:
- Opisy, opowiadania, recenzje, artykuły, rozprawki, listy i e-maile.
- Wyrażanie opinii, argumentowanie, przedstawianie wniosków.
- Stosowanie właściwego rejestru językowego i spójności tekstu.
IV. Reagowanie językowe (ustne i pisemne):
- Prowadzenie rozmów formalnych i nieformalnych.
- Wyrażanie próśb, opinii, emocji, intencji, propozycji, rad.
- Formułowanie reakcji na sytuacje komunikacyjne (zaproszenia, gratulacje, negocjacje).
V. Przetwarzanie tekstu:
- Streszczanie, parafrazowanie, zmiana formy i stylu tekstu.
- Prezentowanie treści z materiałów wizualnych, audiowizualnych lub pisemnych.
VI. Kompetencje kulturowe i międzykulturowe:
- Wiedza o krajach anglojęzycznych, ich kulturze, tradycjach i społeczeństwach.
- Porównywanie kultury własnej i obcej, rozwijanie postawy tolerancji i otwartości.
VII. Samokształcenie i współpraca:
- Samoocena postępów, stosowanie strategii uczenia się (notatki, mnemotechniki, słowniki).
- Praca projektowa, komunikacja w grupie, wykorzystanie TIK w nauce języka.
VIII. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 970,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 970,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 59,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 59,40 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Anna Zalepowska
Nauczanie języka angielskiego na poziomie szkoły średniej. Trener posiada minimum 5 letnie doświadczenie i nadal realizuje kursy kompetencji ogólnych przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka angielskiego. Wieloletnie doświadczenie w pracy nauczyciela w szkole średniej. Prowadzenie kursów i zajęć dodatkowych przygotowujących uczniów do egzaminów maturalnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały w formie papierowej.
Informacje dodatkowe
Kurs zakończy się wydaniem uczestnikowi "Zaświadczenia o ukończeniu kursu kompetencji ogólnych" zgodnie ze wzorem MEN.
Zajęcia trwają godzinę lekcyjną (1 godzina to 45 minut) łącznie 50 godzin, przerwy są wliczone w czas trwania zajęć.
Uczestnik jest zobowiązany do uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć.
Adres
Adres
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 18/20/1
10-110 Olsztyn
woj. warmińsko-mazurskie
Sala konferencyjna
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Arkadiusz Friedrich
E-mail
szkolenia@kamtools.pl
Telefon
(+48) 693 180 988