Studia podyplomowe_Menedżer zielonej transformacji - raportowanie ESG
Studia podyplomowe_Menedżer zielonej transformacji - raportowanie ESG
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy osoby, które z uwagi na obecnie wykonywaną pracę lub z uwagi na potencjalny zamiar podjęcia pracy w organizacjach, w których wdrażane jest zielone zarządzanie oraz przygotowywane są procedury raportowania zgodnego ze standardem ESG. Zapraszamy tych wszystkich, którzy potrzebują - zarówno w perspektywie teoretycznej jak i praktycznej - zgłębić najnowsze trendy dominujące obecnie w zarządzaniu i dzięki temu poprawić w swoich organizacjach efektywność ich funkcjonowania i zwiększyć poziom odpowiedzialności wobec ekosystemu, w którym organizacja jest aktywna.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi190
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia przygotowują uczestników do wprowadzania praktyk zielonego zarządzania w funkcjonowanie organizacji. Będzie to możliwe dzięki zapoznaniu się z zagadnieniami transformującej się gospodarki energetycznej, kwestiami związanymi z globalną polityką energetyczną i klimatyczną oraz jej wpływem na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Istotnym elementem procesu dydaktycznego będzie identyfikacja najważniejszych biznesowych korzyści oraz kosztów związanych z transformacją energetyczną przedsiębiorstw.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Charaktertyzuje wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu zarządzania w odniesieniu do problemów zielonej transformacji i organizacji realizujących jej cele jak również orientuje się w dyscyplinach naukowych tworzących ich podstawy teoretyczne, uzasadnia podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej dla zastosowania w praktycznej działalności zawodowej związanej z wdrażaniem strategii rozwoju organizacji w oparciu o ESG. Rozróżnia fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz identyfikuje zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju organizacji działających na rynku dóbr i usług, w szczególności konsekwencje kryzysów ekonomicznych, społecznych, środowiskowych i infrastrukturalnych w wymiarach lokalnym, regionalnym, krajowym i ponadnarodowym, a także ma podstawową wiedzę o międzynarodowych i międzykulturowych aspektach procesu kierowania organizacjami wdrażającymi strategie rozwoju organizacji w oparciu o ESG. Charakteryzuje podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami wdrażającymi zasady zielonej transformacji, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, a także bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych wynikających z przyjętego porządku prawnego obowiązującego w podmiotach działających na rynkach gospodarczych. Definiuje podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w organizacjach wdrażających zasady zielonej transformacji w sektorze biznesowym, publicznym i społecznym. | Kryteria weryfikacji Definiuje wiedzę na temat regulacji prawnych odnoszących się do zielonego zarządzania, w tym transformacji energetycznej, raportowania ESG oraz regulacji ESG w różnych krajach. Definiuje wiedzę na temat zielonych finansów oraz pozyskiwania i zarządzania innowacyjnymi projektami finansowanymi ze środków UE. Definiuje wiedzę na temat zarządzania danymi na potrzeby raportowania ESG oraz monitorowania postępów wdrażania ESG. Definiuje wiedzę odnośnie oddziaływania gospodarki na środowisko. Definiuje wiedzę odnośnie istoty raportowania ESG. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Wykorzystuje posiadaną wiedzę, w tym formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności związanej z zarządzaniem organizacjami realizującymi cele zielonej transformacji działającymi w różnych sektorach wykorzystując ku temu między innymi narzędzia informatyczne i statystyczne, jak również potrafi współpracować w zespołach i działać w sytuacjach niepewności i stresu. Komunikuje się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości, nauk o ekonomii i finansach oraz przyjmuje aktywne uczestnictwo w dialogu toczącym się w przestrzeni publicznej oraz bierze udział w debatach oraz innych formach spotkań, w trakcie których potrafi przedstawiać opinie, formułować zalecenia oraz wskazówki dotyczące zarządzania organizacjami realizującymi cele zielonej transformacji. Planuje i organizuje pracę indywidualną oraz zespołową w organizacjach realizujących cele zielonej transformacji wykorzystując do tego wiedzę związaną z zarządzaniem zasobami ludzkimi i psychologicznymi aspektami procesu pracy. Projektuje i realizuje własne cele w konsekwencji racjonalnego planowania własnego rozwoju, jako umiejętności wynikającej ze zrozumienia znaczenia uczenie się przez całe życie dla samospełnienia się | Kryteria weryfikacji Rozróżnia umiejętności z zakresu zarządzania zmianą w organizacji w wymiarze strategicznym oraz zarządzania innowacjami.Zarządza zasobami ludzkimi w kontekście zielonej transformacji. Rozróżnia oddziaływanie stresu menedżerskiego na funkcjonowanie organizacji oraz zna metody jego obniżania. Organizuje efektywną realizację funkcji komunikacji wewnętrznej oraz działań z zakresu PR. Definiuje identyfikację interesariuszy organizacji oraz identyfikacji ryzyka w odniesieniu do kwestii zielonego zarządzania oraz raportowania ESG. Definiuje analizę praktyk zarządczych z zakresu zielonego zarządzania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:Jest gotów do stałej i krytycznej samooceny własnych zasobów intelektualnych, społecznych i kompetencyjnych, a następnie do podejmowania działań na rzecz ich rozwoju i wzbogacenia własnej wiedzy. Jest gotów do wypełniania różnego typu zobowiązań społecznych oraz wykazywania inicjatywy dotyczącej współorganizowania działalności w zakresie podnoszenia skuteczności funkcjonowania organizacji realizujących cele zielonej transformacji. Jest gotów do inicjowania i podejmowania działań na rzecz interesu publicznego oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie zarządzania organizacjami realizującymi cele zielonej transformacji w organizacjach działającymi w sektorze biznesowym, publicznym i społecznym doskonaląc przy tym zdolności przywódcze. Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: przestrzegania zasad etyki zawodowej, dbałości o dorobek i tradycje zawodu oraz odpowiedzialnego przestrzegania zasad społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju w organizacjach w których działa, szczególnie w organizacjach wdrażających strategie rozwoju w oparciu o ESG. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia etyczną i społeczną odpowiedzialność organizacji w odniesieniu do kwestii zielonego zarządzania.Wyraża gotowość do inicjowania i podejmowania działań usprawniających funkcjonowanie organizacji w odniesieniu do oddziaływania środowiskowego oraz społecznego organizacji a także ładu korporacyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe dwusemestralne w formie blended learning.
Więcej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym 64 h
Usługa stacjonarna 126 h
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym.
L.p. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
I | Moduł I Zielona transformacja - perspektywa unijna i krajowa | |||
1.1 | Gospodarka a środowisko | 4 | - | 1 |
1.2 | Geneza i istota zielonej transformacji w UE i w Polsce | 8 | - | 1 |
1.3 | Transformacja energetyczna | - | 4 | 1 |
1.4 | Regulacje prawne dotyczące zielonej energetyki | - | 4 | 1 |
II | Moduł II Finansowanie, rozwój i ewaluacja innowacyjnych projektów zielonej transformacji | |||
2.1 | Źródła i instrumenty finansowania zielonej transformacji w organizacjach | - | 4 | 1 |
2.2 | Odpowiedzialne decyzje inwestycyjne – narzędzia wspierania decyzji | 4 | 4 | 1 |
2.3 | Ryzyko i kompensowanie ryzyka | - | 8 | 1 |
2.4 | Pozyskiwanie i zarządzanie innowacyjnymi projektami współfinansowanymi ze środków UE | - | 8 | 1 |
2.5 | Ewaluacja innowacyjnych projektów współfinansowanych ze środków UE | - | 8 | 1 |
2.6 | Finanse a ESG – zielone obligacje, ubezpieczenia, inwestowanie | 4 | 4 | 1 |
III | Moduł III Strategie rozwoju organizacji w oparciu o ESG | |||
3.1 | Istota strategii ESG: podstawy koncepcyjne | 4 | - | 1 |
3.2 | Regulacje ESG w różnych krajach na świecie – dobre praktyki i wzorce | 4 | 4 | 1 |
3.3 | Łańcuchy dostaw i łańcuchy wartości w kontekście ESG | 4 | - | 1 |
3.4 | Dekarbonizacja w strategiach ESG | 4 | - | 1 |
3.5 | Zarządzanie danymi na potrzeby raportowania ESG | 4 | 4 | 1 |
3.6 | Monitorowanie postępów wdrażania ESG | - | 4 | 1 |
3.7 | Etyka i odpowiedzialność społeczna biznesu w strategiach ESG | 4 | - | 1 |
IV | Moduł IV Wzmacnianie kompetencji menedżerskich | |||
4.1 | Zmiana i zarządzanie strategiczne | 4 | 4 | 1 |
4.2 | Metody identyfikacji i zaangażowania interesariuszy | - | 4 | 1 |
4.3 | Zarządzanie innowacjami | - | 8 | 1 |
4.4 | Zielone ZZL/Green HRM | 4 | 4 | 1 |
4.5 | PR i komunikacja wewnętrzna | - | 8 | 1 |
4.6 | Stres menedżerski i metody jego obniżania | - | 8 | 1 |
V | Moduł V Warsztaty z praktykami zarządzającymi w organizacjach wdrażających strategie rozwoju w oparciu o ESG | |||
5.1 | Analiza praktyk zarządzania w wybranych organizacjach | - | 40 | 5 |
5.2 | Warsztaty przygotowujące do egzaminu końcowego | - | 6 | 2 |
Razem | 52 | 138 | 30 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami
Przerwy:
blok 4h zajęć od 8.55 do 12.25 - przerwa 10.35 do 10.45
blok 6h zajęć od 8.55 do 14.15 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35
blok 8h zajęcia od 8.55 do 16.05 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35 oraz 14.10 do 14.30
Do każdego bloku zajęć jest dodatkowa "przerwa higieniczna" do dyspozycji osoby prowadzącej:
blok 4 h zajęć + 20 minut przerwa higieniczna
blok 6h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
blok 8h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji.
Walidacja odbędzie się po zakończeniu zajęć dydaktycznych - egzamin ( termin zostanie ustalony i wskazany w harmonogramie w II-m semestrze)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 30,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 30,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
prof. dr hab. Tomasz Ingram
dr hab. Grzegorz Głód, prof. UE
dr hab. Agnieszka Lorek, prof. UE
Specjalizacja: ekonomia środowiska i polityka ekologiczna oraz teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju.
Wykształcenie: Ukończone studia magisterskie na kierunku Zarządzanie i Marketing, doktorat w dyscyplinie Ekonomia, habilitacja w dziedzinie Ekonomia i Finanse, w obu przypadkach dyscyplina naukowa: ekonomia, ekonomia środowiska, gospodarka miejska i regionalna z czym wiąże się znajomość zagadnień związanych z ekonomią środowiska i zarządzaniem środowiskiem.
Doświadczenie: Obecnie zajmowane stanowisko: profesor w Katedrze Polityki Społecznej, Gospodarczej i Środowiskowej. Członkini wielu stowarzyszeń naukowych w tym: Polskiego Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych. Autorka i współautorka ok. 96 publikacji naukowych oraz badań dotyczących problematyki ekonomii i zarządzania środowiskiem i problematyki zrównoważonego rozwoju. Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne dotyczące prowadzenia zajęć (wykłady, ćwiczenia, seminaria) odnoszących się do tematyki zrównoważonego rozwoju (np. Gospodarka a środowisko, Polityka gospodarcza dla zrównoważonego rozwoju, Zielona gospodarka). Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat
prof. dr hab. inż. Zbigniew Tadeusz Hanzelka
Wykształcenie: profesor
Doświadczenie: od 50 lat pracownik Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, były kierownik Katedry Energoelektroniki i Automatyki Systemów Przetwarzania Energii, członek Komitetu Elektrotechniki oraz Komitetu Problemów Energetyki przy Polskiej Akademii Nauk, kierownik zespołu badawczego w ramach projektu Rozwój energetyki rozproszonej w klastrach energii (finansowanie przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, GOSPOSTRATEG), członek zespołu projektowego Obserwatorium transformacji energetycznej jako instrument wspierania społeczno-gospodarczego rozwoju Polski (OTE) (finansowanie przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, GOSPOSTRATEG), ponad 50 letnie doświadczenie eksperckie i dydaktyczne, autor ponad 300 publikacji.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Sylwia Słupik
Specjalizacja: polityka energetyczna, ekonomia zrównoważonego rozwoju, gospodarka cyrkularna, transformacja energetyczna oraz zielona gospodarka na poziomie europejskim i krajowym, energia odnawialna, efektywność energetyczną, bezpieczeństwo energetyczne, zrównoważona konsumpcja energii oraz inteligentne systemy zarządzania energią, szczególnie modelowanie i kształtowanie wzorców konsumpcji energii w oparciu o ekonomię behawioralną, a także adaptacja gospodarek do wymagań związanych z polityką klimatyczną i niską emisją.
Wykształcenie: Doktor nauk ekonomicznych. Adiunkt w Katedrze Polityki Społecznej, Gospodarczej i Środowiskowej na Wydziale Gospodarki Przestrzennej i Transformacji Regionów. Członek Polsko-Niemieckiej Sieci Naukowej na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, Polskiego Stowarzyszenia Ekonomistów Środowiska i Zasobów Naturalnych oraz Komisji Nauk Prawnych i Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.
Doświadczenie: od 2001 roku nauczyciel akademicki - zajęcia dydaktyczne: polityka gospodarcza, zrównoważony rozwój, ekonomia sektora publicznego, polityka energetyczna, monitorowanie postępów wdrażania ESG oraz strategii adaptacji i przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Autorka ponad 80 publikacji naukowych dotyczących polityki energetycznej, zrównoważonego rozwoju rynku energetycznego oraz proekologicznych strategii przedsiębiorstw. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat
dr hab. Robert Tomanek, prof. UE
Specjalizacja: ekonomia i finanse, zrównoważony rozwój, zrównoważona mobilność i logistyka. Wykształcenie: wyższe, doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Posiada m.in. certyfikaty ICAN Academy (program Leadership Academy), Materiality (szkolenia dotyczące taksonomii i badania istotności), Krajowej Izby Gospodarczej i ADN (Eksperckie Szkolenie Bazowe w ramach Szkoły ESG).
Doświadczenie: nauczyciel akademicki (autor ponad 200 publikacji i ponad 30 prac badawczo-wdrożeniowych), prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu ekonomiki transportu, logistyki miejskiej, dekarbonizacji logistyki. Profesor w Katedrze Transportu UE Katowice, ekspert ds. ESG w firmie Ecogreen, były: zastępca dyrektora w Komunikacyjnym Związku Komunalnym GOP, prorektor i rektor Uniwersytetu Ekonomicznego, członek Komisji Nadzoru Finansowego, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, członek rad nadzorczych Polskiego Radia Katowice SA, Węglokosu SA, Jastrzębskiej Spółki Węglowej SA. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat
dr Karolina Szymaniec-Mlicka
Wykształcenie: doktor w dyscyplinie zarządzanie
Doświadczenie: adiunkt w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych, dydaktyk z zakresu: Społecznej odpowiedzialności organizacji, Metodyki zarządzania ryzykiem, Metod identyfikacji i analizy ryzyka, Zarządzania ryzykiem operacyjnym i finansowym. Komunikacji społecznej, Zarządzania publicznego, Etyki gospodarczej, Kultury organizacyjnej, ponad 50 publikacji naukowych, w tym 2 monografie, współkierownik studiów podyplomowych Menedżer zielonej transformacji - raportowanie ESG prowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, radna Gminy Pawłowice, Przewodnicząca Komisji Gospodarczej i Mienia Komunalnego, ekspert w programach ewaluacyjnych wydatkowanie środków unijnych, 15-letnie doświadczenie naukowo-dydaktyczne zdobyte nie wcześniej niż 5 lat
prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka
Wykształcenie: profesor nauk ekonomicznych, 2000 Uniwersytet Śląski dr hab. nauki o polityce, polityka społeczna, 1991 Uniwersytet Śląski dr nauki o polityce, specjalność polityka społeczna, 1984 Uniwersytet Śląski magister, nauki o polityce, specjalność polityka społeczna.
Doświadczenie: Kierownik Katedry Zarządzania i Nauk Społecznych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach; 1997-2014 WSP TWP w Warszawie, 2004-2008 Uniwersytet Medyczny w Łodzi; 2014-2017 WSH w Sosnowcu. Zatrudnienie na stanowiskach: asystenta, adiunkta, profesora, Pełnomocnika Rektora, Kierownika Zakładu; Kierownika Katedry, Dyrektora Instytutu. Kierownik zespołu bądź członek licznych projektów krajowych i międzynarodowych m.in.:
• kierownik polskiego zespołu - Erasmus + 2023-UE Katowice- lider krajowy Sustainable Alliance Manager: Learning Experience towards Collaborative Skills with Green Consciousness 023-1-ES01-KA220-HED-000157968; https://samexperience.eu/; Partners: Mondragon Unibertsitatea, Spain; West University of Timisoara, Romania; Lithuania Business College, Lithuania; Universita di Foggia, Italy; University of Katowice, Poland; Resolvo Responsible Solution, Italy.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat
dr Anna Mercik
dr Sabina Ostrowska
dr hab. Wojciech Głód, prof. UE
dr Wiesław Kraska
dr Adam Pustelnik
Wykształcenie: doktor nauk ekonomicznych, dyplom uzyskał kończąc Szkołę Główną Handlową w Warszawie
Doświadczenie: Na rynku finansowym pracuje od 1992 roku. Pierwsze doświadczenia zdobył na Śląsku, pracując w firmie ubezpieczeniowej Feniks, a następnie pełniąc ponad 6 lat rolę Dyrektora Regionalnego w Gerling Polska (ubezpieczyciel ryzyk przemysłowych). W 2001 roku przeniósł się do Warszawy, gdzie pracował dla majątkowego Commercial Union Polska (AVIVA), budując od zera dział ubezpieczeń indywidualnych, jako jego dyrektor. Następnie zajmował stanowisko członka zarządu w AIG Polska odpowiedzialnego za ubezpieczenia osobowe. Później, jako Dyrektor Generalny zarządzał firmą Genworth Financial w Polsce, gdzie, przez trzy i pół roku, budując firmę od podstaw osiągnął z zespołem pozycję jednego z liderów rynku bancassurance. W latach 2008 - 2011 zarządzał ubezpieczeniowymi spółkami Signal Iduna w Polsce, na stanowisku Prezesa Zarządu. W latach 2008 - 2012 blisko współpracował z Polska Izbą Ubezpieczeń, był wiceprzewodniczącym Komisji Ubezpieczeń Zdrowotnych i Wypadkowych. Od 2012 roku jest partnerem w firmie konsultingowej AhProfit. W latach 2018 -2020 był wiceprezesem PWS Konstanta S.A. jednej z największych firm brokerskich w Polsce. Od 2020 roku jest Dyrektorem Departamentu Ryzyka i Ubezpieczeń w największej polskiej firmie energetycznej PGE S.A. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
prof. dr hab. Adam Smoliński
Wykształcenie: profesor nauk technicznych, Prezydent RP, Warszawa, 2016r.; doktor habilitowany nauk technicznych w dyscyplinie naukowej górnictwo i geologia inżynierska, specjalność: przetwórstwo węgla, Główny Instytut Górnictwa, Katowice, 2010r.; doktor nauk chemicznych, Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski, Katowice, 2004r.; studia podyplomowe: Zarządzanie w Ochronie Środowiska, AGH, 2004r.; magister inżynier, Geoinżynieria i eksploatacja surowców, Wydział Górnictwa, Inżynierii Bezpieczeństwa i Automatyki Przemysłowej, Politechnika Śląska, Gliwice, 2024r.; magister chemii, Instytut Chemii, Uniwersytet Śląski, Katowice, 2000r.
Doświadczenie: sekretarz Naukowy w Głównym Instytucie Górnictwa PIB, profesor na Nasarawa State Univeristy w Keffi w Nigerii oraz wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Tytuł profesora nauk technicznych otrzymał w wieku 39 lat. Zainteresowania naukowe koncentrują się głownie na technologiach termochemicznego przetwórstwa paliw, w szczególności zgazowaniu/współzgazowaniu węgla/biomasy/bioodpadów/osadów ściekowych, spalaniu/współspalaniu, kogeneracji, energii odnawialnej, zielonych technologiach wodorowych (np. elektroliza), zrównoważonych systemach energetycznych, wpływie systemów przemysłowych na środowisko, magazynowaniu energii, wychwytywaniu, składowaniu i chemicznej utylizacji dwutlenku węgla (CCS, CCU). Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mgr Marta Wrembel
Wykształcenie: magister inżynier – zarządzanie, inżynieria procesów chemicznych; studia podyplomowe coaching i mentoring, manager ESG Zrównoważony Rozwój i CSR,
Doświadczenie: założycielka firmy szkoleniowo-doradczej Responsible Bussines Solutions, wiceprezeska stowarzyszenia ESG Impact Network. Odpowiedzialna za przygotowywanie strategii zrównoważonego rozwoju. Nadzoruje procesy raportowania niefinansowego dla klientów zewnętrznych. Prowadzi szkolenia z zakresu CSR,ESG oraz zajmuje się doradztwem i konsultingiem z zakresu tematyki zrównoważonego rozwoju. Od kilkunastu lat zajmuje się szeroko pojętym zarządzaniem jakością. Wdraża Systemy Zarządzania Jakością w organizacjach. Ma doświadczenie w branżach FMCG, automotive, poligrafii, badawczo-rozwojowej, usługowej, chemicznych źródeł prądu, budowlanej, meblowej, wojskowej. Wspiera biznes w prawidłowym funkcjonowaniu, optymalizacji i usprawnianiu funkcjonujących systemów zarządzania. Przygotowuje organizacje do audytów klientów, zewnętrznych jednostek certyfikujących. Prowadzi szkolenia dla managerów jakości, audytorów wewnętrznych, przedstawicieli SZJ z zakresu zarządzania jakością. Wydawała decyzje w odniesieniu do ADR dla chemicznych źródeł prądu na podstawie zarządzenia Ministra Przedsiębiorczości i Technologii. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mgr Anna Kornecka
Wykształcenie: 2019 – 2021 Executive MBA w Krakowskiej Szkole Biznesu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie we współpracy z ÉM Normandie Business School (Francja) oraz AESE Business School (Portugalia); 2009-2012 aplikacja radcowska w OIRP w Krakowie; 2008-2016 Studia doktoranckie na Uniwersytecie Jagiellońskim - Katedra Prawa Własności Intelektualnej - prawo autorskie; 2008- 2009 Podyplomowe Studium Prawa Autorskiego, Prasowego i Wydawniczego w Instytucie Prawa Własności Intelektualnej Uniwersytetu Jagiellońskiego; 2003- 2008 mgr prawa Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
Doświadczenie: Prezes Zarządu Stowarzyszenia ESG Impact Network; właściciel w Anna Kornecka i Współpracownicy Usługi dla Biznesu. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Wrocławskim, Wydział Prawa i Administracji „Transformacja energetyczno-klimatyczna. Prawo odnawialnych źródeł energii”. Wykładowca na studiach podyplomowych „Sustainable Energy” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie- przedmiot „Energy Systems, Policy and Politics”. Wykładowca w projekcie USAID “Decentralisation Offering Better Results and Efficiency” (DOBRE) dla Ukrainy wdrażany przez Global Communities Ukraine oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mgr Katarzyna Gutta, Prezes Polskiej Agencji Ewaluacji Sektora Publicznego SA
Wykształcenie: Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny (studia magisterskie: międzynarodowe stosunki gospodarcze) – 2014; Akademia Marynarki Wojennej, WNHiS (studia magisterskie: stosunki międzynarodowe) – 2013; Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny (studia licencjackie: międzynarodowe stosunki gospodarcze) – 2012; Akademia Marynarki Wojennej, WNHiS (studia magisterskie: stosunki międzynarodowe) – 2011.
Doświadczenie: Dyrektor działy badań i analiz. Od 10 lat związana z ewaluacją i badaniami. Autorka kilkudziesięciu ewaluacji, analiz, ekspertyz. Praktyk. Zarządza kilkunastoosobowym zespołem i projektami w oparciu m.in o metodykę PRINCE2. Zajmuje się zarówno przygotowywaniem raportów metodycznych, realizacją badań, analizą wyników badań, przygotowywaniem raportów końcowych, w tym rekomendacji. Posiada odpowiednie doświadczenie z zakresu prowadzonego przedmiotu.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mgr Ewa Stępniewicz
Wykształcenie: Śląska Szkoła Psychoterapii Gestalt w Katowicach – 2-letnie Studium Psychoterapii; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – psychologia; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – studia podyplomowe: psychopatologia; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – studia podyplomowe – psychologia przywództwa w praktyce; Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu – Zarządzanie, specjalność: HR Business Partner; Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi, Reżyseria – scenariopisarstwo.
Doświadczenie: trener, doradca. Jako HR Business Partner zdobyła doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, tworzeniu strategii komunikacyjnych, w tym kryzysowych, oraz budowaniu zespołów w różnych organizacjach. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu komunikacji, zarządzania stresem oraz motywacji. Jako trener HR oraz komunikacji współpracowała z instytucjami takimi jak sądy, szpitale oraz przedsiębiorstwa, realizując autorskie szkolenia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, obsługi klienta, PR, komunikacji w sytuacjach kryzysowych i negocjacji oraz budowania relacji w zespołach. Jest certyfikowaną trenerką Extended DISC, co pozwala jej na prowadzenie skutecznych treningów komunikacyjnych oraz diagnozy stylów zachowań w środowisku zawodowym. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
prof. dr hab. Małgorzata Dobrowolska
Wykształcenie: doktor habilitowany
Doświadczenie: psycholog biznesu, profesor Politechniki Śląskiej, prezes spółki spin off Politechniki Śląskiej Pro-Lab oraz Centrum Edukacji i Pomocy Psychologicznej Pro-Inwest. Doradza organizacjom i ich liderom w procesie wprowadzania innowacji i adaptacji do zmieniającego się świata, zwracając szczególną uwagę na ludzki aspekt zmian technologicznych. Posiada doktorat i habilitację w obszarze postępu technologicznego i społecznego, a także tytuł MBA. Jej główne zainteresowania naukowe i wdrożeniowe związane są z czynnikiem ludzkim w transformacjach przyszłości – transformacji cyfrowej i energetycznej. Jest psychoterapeutką, trenerem treningu i warsztatu psychologicznego, supervisorem trenerów oraz autorką 19 książek (monografii i pod redakcją) i ponad 150 artykułów. Ma na swoim koncie ponad 50 tysięcy godzin spędzonych w roli trenera i mówcy.
Jest dyrektorem Szkoły Biznesu Politechniki Śląskiej oraz kierownikiem Studiów w MBA Politechniki Śląskiej. Jest także twórczynią i koordynatorką inicjatywy TalentHUB, którą prowadzi wspólnie z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
skrypty, konspekty, prezentacje, pliki dokumentów przygotowanych w dowolnym formacie przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia na studia jest ukończenie studiów I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE na podstawie Zarządzenia Rektora 62/2025 (z późn. zm.)
- ZWOLNIENIE Z PODATKU VAT ustawa z dn. 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (z późn. zm.) art. 43 ust.1 pkt 26 lit. b
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w systemie internetowej rekrutacji IRK2 Uczelni.
- Termin rejestracji w systemie IRK2 Uczelni upływa dnia 11.01.2026r.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- W przypadku wyczerpania liczby miejsc, nie przyjmujemy zgłoszeń.
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć niezbędny jest komputer lub inne urządzenie ze stałym łączem internetowym. Zajęcia prowadzone są na platformie e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps. Sygnały wychodzące od uczestnika we wszystkich sytuacjach muszą spełniać wymagania przepustowości 3,2 mbps . Sygnały przychodzące zależą od liczby uczestników: 4,0 Mb/s przy 10 uczestnikach.
Adres
Adres
https://www.ue.katowice.pl/uczelnia/kampus/budynki.html
Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Część sal posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, klimatyzację, dostęp do komputerów.