Studia podyplomowe_Master of Business Administration (MBA) dla skutecznych liderów samorządów
Studia podyplomowe_Master of Business Administration (MBA) dla skutecznych liderów samorządów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Administracja publiczna
- Grupa docelowa usługi
- osoby obecnie wykonujące pracę w jednostkach samorządu terytorialnego lub wykazujące potencjalny zamiar podjęcia pracy w j.s.t. a także w innych organizacjach z zakresu zarządzania publicznego, w których wymagane są wysokie kwalifikacje zarządcze,
- osoby, które potrzebują - zarówno w perspektywie teoretycznej jak i praktycznej - zgłębić najnowsze trendy dominujące w zarządzaniu i dzięki temu poprawić w swoich organizacjach efektywność ich funkcjonowania i zwiększyć poziom odpowiedzialności wobec otoczenia, w którym organizacja jest aktywna.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji11-01-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi440
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe MBA dla skutecznych liderów samorządów przygotowują uczestników do efektywnego i odpowiedzialnego pełnienia roli w sektorze publicznym. Program skupia się na krytycznych aspektach zarządzania publicznego oraz nowoczesnych strategiach dostosowanych do dynamicznie zmieniającego się otoczenia samorządowego. Prowadzone przedmioty obejmują między innymi: Zarządzanie Publiczne, Zarządzanie Kryzysowe, Zarządzanie Ryzykiem Finansowym, Prawo Unii Europejskiej, Prawo Handlowe.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:Definiuje wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu zarządzania w JST, jak również orientuje się w dyscyplinach naukowych tworzących ich podstawy teoretyczne, posiada podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej niezbędnej dla zastosowania w praktycznej działalności zawodowej związanej z zarządzaniem w JST. Definiuje fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz identyfikuje zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju organizacji działających na rynku dóbr i usług, w szczególności konsekwencje kryzysów ekonomicznych, społecznych, środowiskowych i infrastrukturalnych w wymiarach lokalnym, regionalnym, krajowym i ponadnarodowym, a także definiuje wiedzę o międzynarodowych i międzykulturowych aspektach procesu zarządzania w JST. Definiuje podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z zarządzaniem w JST, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, a także bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych wynikających z przyjętego porządku prawnego obowiązującego w podmiotach działających na rynkach gospodarczych. Charakteryzuje podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości, w sektorze publicznym. | Kryteria weryfikacji Szczegółowo opisuje wybrane fakty, obiekty i zjawiska z zakresu zarządzania w JST.Definiuje wiedzę na temat metod badawczych i teorii stosowanych do analizy tych zjawisk. Stosuje teorie zarządzania do analizy konkretnych sytuacji w JST. Wykazuje zdolność do interpretacji złożonych zależności między zjawiskami w kontekście zarządzania publicznego.Definiuje wiedzę, a tym samym wymienia i opisuje fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, takie jak zmiany klimatyczne, nierówności społeczne czy rozwój technologii. Analizuje wpływ tych dylematów na zarządzanie w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Definiuje wiedzę na temat zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju w kontekście lokalnym, regionalnym i globalnym. Wykazuje zrozumienie konsekwencji kryzysów (ekonomicznych, społecznych, środowiskowych, infrastrukturalnych) dla JST. Definiuje wiedzę w zakresie podstawowych pojęć z zakresu ekonomii i prawa, istotne dla zarządzania w JST.Wymienia podstawowe zasady tworzenia i rozwoju przedsiębiorczości w sektorze publicznym, w tym formy organizacyjne i prawne. Definiuje wiedzę na temat etycznych dylematów związanych z zarządzaniem w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Wykorzystuje posiadaną wiedzę, w tym formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności związanej z zarządzaniem w JST, wykorzystując w tym celu między innymi narzędzia informatyczne i statystyczne, współpracuje w zespołach i działa w sytuacjach niepewności i stresu. Skutecznie komunikuje się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości, nauk o ekonomii i finansach oraz przyjmuje aktywne uczestnictwo w dialogu toczącym się w przestrzeni publicznej oraz brać udział w debatach oraz innych formach spotkań, w trakcie których przedstawia opinie, formułuje zalecenia oraz wskazówki dotyczące zarządzania w JST. Planuje i organizuje pracę indywidualną oraz zespołową w JST, wykorzystuje do tego wiedzę związaną z zarządzaniem zasobami ludzkimi i psychologicznymi aspektami procesu pracy. Samodzielnie projektuje i realizuje własne cele w konsekwencji racjonalnego planowania własnego rozwoju, jako umiejętności wynikającej ze zrozumienia znaczenia uczenia się przez całe życie dla samospełnienia się. | Kryteria weryfikacji Definiuje umiejętności z zakresu zidentyfikowania precyzyjnego sformułowania problemów charakterystycznych dla działalności zarządzania w JST.Stosuje odpowiednie metody analizy, w tym narzędzia informatyczne (oraz narzędzia statystyczne do rozwiązywania zidentyfikowanych problemów. Przedstawiania praktyczne rozwiązania problemów, uwzględniając specyfikę JST. Wykazuje zdolność do podejmowania decyzji w sytuacjach niepewności i pod presją czasu. Wykazuje umiejętność zarządzania stresem własnym i zespołu w trakcie realizacji projektów. Efektywnie komunikuje się, używając specjalistycznej terminologii z zakresu nauk o zarządzaniu, ekonomii i finansach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Wykazuje umiejętność pisemnej i ustnej prezentacji, w tym przygotowania raportów, prezentacji multimedialnych oraz udziału w spotkaniach biznesowych i publicznych.Aktywnie bierze udział w debatach publicznych i profesjonalnych, prezentując swoje opinie i argumenty. Wykazuje umiejętność planowania i organizowania pracy zespołowej, w tym alokacji zadań, zarządzania czasem i motywacji zespołu. Identyfikuje obszary, które wymagają dalszego rozwoju, i podejmuje kroki w celu ich doskonalenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:Ocenia własne zasoby intelektualne, społeczne i kompetencje, a następnie podejmuje działania na rzecz ich rozwoju i wzbogacenia własnej wiedzy. Wypełniania różnego typu zobowiązania społeczne oraz wykazuje inicjatywy dotyczące współorganizowania działalności w zakresie podnoszenia skuteczności funkcjonowania JST. Inicjuje i podejmuje działania na rzecz interesu publicznego oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie zarządzania w JST, doskonaląc przy tym zdolności przywódcze. Odpowiedzialnie pełnieni rolę zawodową, w tym: przestrzega zasady etyki zawodowej, dbałość o dorobek i tradycje zawodu oraz odpowiedzialnie przestrzega zasad społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu JST. | Kryteria weryfikacji Regularnie analizuje swoje mocne i słabe strony w obszarach intelektualnych, społecznych i kompetencyjnych. Jest otwarty na informacje zwrotne i krytycznie ocenia swoje działania oraz wyniki.Aktywnie poszukuje sposobów na rozwój swoich umiejętności i wiedzy, uczestnicząc w kursach, szkoleniach, konferencjach oraz korzystając z literatury fachowej. Wyznacza sobie cele rozwojowe i podejmuje działania na rzecz ich osiągnięcia, np. poprzez rozwijanie nowych umiejętności lub doskonalenie już posiadanych. Aktywnie uczestniczy w projektach i inicjatywach mających na celu poprawę funkcjonowania JST, takich jak kampanie informacyjne, konsultacje społeczne, czy organizacja wydarzeń publicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji Wykazuje inicjatywę w proponowaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań lub projektów, które mogą przyczynić się do podniesienia efektywności działania JST.Wykazuje przedsiębiorcze myślenie w kontekście zarządzania w JST, proponując innowacyjne rozwiązania i efektywne sposoby zarządzania zasobami. Przestrzega zasad etyki zawodowej, demonstrując uczciwość, transparentność i odpowiedzialność w działaniu. Wykazuje świadomość i odpowiedzialność za działania, które mogą mieć wpływ na społeczeństwo i środowisko, promując zrównoważony rozwój w kontekście zarządzania w JST. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe trzysemestralne.
Usługa stacjonarna 220 h
Usługa online 220 h
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym.
Więcej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
Lp. | Przedmiot | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
1 | Moduł I |
|
|
|
1.1 | Rola JST w systemie społeczno-gospodarczo-politycznym | 2 | 0 | 1 |
1.2 | Zarządzanie Publiczne | 4 | 8 | 2 |
1.3 | Zarządzanie kryzysowe | 8 | 4 | 2 |
1.4 | Zarządzanie zasobami ludzkimi | 8 | 0 | 1 |
1.5 | Przywództwo w organizacjach publicznych | 4 | 0 | 1 |
2 | Moduł II |
|
|
|
2.1 | Responsywność i Public Service Motivation | 4 | 0 | 1 |
2.2 | Budowanie zespołów i komunikacja | 8 | 0 | 1 |
2.3 | Zarządzanie talentami | 4 | 0 | 1 |
2.4 | Zarządzanie efektywnością personelu JST | 4 | 0 | 1 |
2.5 | Etykieta i dyplomacja w JST | 4 | 0 | 1 |
2.6 | Stres i metody jego obniżania | 8 | 0 | 1 |
3 | Moduł III |
|
|
|
3.1 | Narzędzia analizy strategicznej | 16 | 16 | 3 |
3.2 | Inwentaryzacja dokumentów strategicznych w gminie i procesów związanych z ich tworzeniem | 8 | 0 | 1 |
3.3 | Zarządzanie ryzykiem w organizacjach publicznych | 8 | 0 | 1 |
3.4 | Zarządzanie finansami jednostek sektora finansów publicznych | 16 | 16 | 3 |
3.5 | Audyt i kontrola zarządcza | 16 | 0 | 2 |
3.6 | Podatki i opłaty lokalne | 8 | 0 | 1 |
3.7 | Współpraca JST z organizacjami naukowo-badawczymi | 4 | 0 | 1 |
4 | Moduł IV |
|
|
|
4.1 | Źródła pozyskiwania środków zewnętrznych | 8 | 0 | 1 |
4.2 | Zarządzanie projektami | 24 | 24 | 3 |
4.3 | Metody ewaluacji projektów – Partner PAESP S.A. | 8 | 0 | 1 |
4.4 | Narzędzia ICT w zarządzaniu projektami | 8 | 0 | 1 |
4.5 | Prawo pracy w praktykach zarządzania ludźmi w JST | 12 | 0 | 2 |
4.6 | Prawo gospodarcze | 12 | 0 | 2 |
4.7 | Prawo handlowe | 12 | 0 | 2 |
4.8 | Zamówienia publiczne | 8 | 0 | 1 |
4.9 | Prawo europejskie | 8 | 0 | 1 |
4.10 | Obieg dokumentów | 4 | 0 | 1 |
5 | Moduł V |
|
|
|
5.1 | Marketing w administracji samorządowej | 4 | 0 | 1 |
5.2 | PR i komunikacja wewnętrzna | 8 | 0 | 1 |
5.3 | Edukacja i partycypacja społeczna | 8 | 0 | 1 |
5.4 | Zielona transformacja – Partner EcoGreen | 12 | 0 | 2 |
5.5 | Deinstytucjonalizacja usług społecznych | 12 | 0 | 2 |
5.6 | Smart City-zintegrowane zarządzanie miastem | 12 | 0 | 2 |
5.7 | Źródła pozyskiwania danych o funkcjonowaniu JST | 12 | 0 | 2 |
5.8 | Koalicje i alianse strategiczne w realizacji zadań JST | 12 | 0 | 2 |
5.9 | Orkiestracja | 8 | 4 | 1 |
5.10 | Narzędzia ICT w funkcjonowaniu JST | 12 | 0 | 2 |
5.11 | Pozyskiwanie i utrzymywanie pracowników na współczesnym rynku pracy – partner Brainstorm Group | 4 | 12 | 1 |
5.12 | Warsztaty przygotowujące do certyfikacji | 0 | 14 | 3 |
| Razem | 342 | 98 | 60 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami. Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji. Zajęcia odbywają się średnio co dwa tygodnie w soboty i niedziele w godz. 8:55-16:05 Przerwy: blok 4h zajęć od 8.55 do 12.25 - przerwa 10.35 do 10.45 blok 6h zajęć od 8.55 do 14.15 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35 blok 8h zajęcia od 8.55 do 16.05 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35 oraz 14.10 do 14.30
Do każdego bloku zajęć jest dodatkowa "przerwa higieniczna" do dyspozycji osoby prowadzącej: blok 4 h zajęć + 20 minut przerwa higieniczna blok 6h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna blok 8h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
Walidacja odbędzie się po zakończeniu zajęć dydaktycznych - egzamin certyfikujący (termin zostanie ustalony i wskazany w harmonogramie w III semestrze)
dr hab. Wojciech Głód, prof . UE - Specjalizacja: analiza strategiczna, przedsiębiorczość, analiza ekonomiczna, teoria organizacji i zarządzania, restrukturyzacja w jednostkach ochrony zdrowiaWykształcenie: Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości (2021)Doświadczenie: doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, profesor uczelni w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, pracownik Katedry Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego. Ekspert w Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Ekspert w kilkunastu jednostkach ochrony zdrowia, autor program naprawczych i restrukturyzacyjnych w podmiotach leczniczych, Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa (TNOIK). Członek European Institute for Advance Studies in Management (EIASM). Członek Stowarzyszenia Menedżerów Ochrony Zdrowia (STOMOZ). Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mec. Przemysław Sobusik - Pracownik samorządowy z ponad 15-letnim doświadczeniem, prowadzący indywidualną kancelarię radcy prawnego od ponad 10 lat. Prowadził zajęcia w ramach studiów podyplomowych Ekonomia społeczna na zlecenie WSP im. Janusza Korczaka w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Humanitas a także w ramach studiów na kierunkach zarządzanie, zarządzanie w organizacjach biznesowych na zlecenie Uczelni Korczaka. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Dariusz Grabara - Pracownik katedry Informatyki i Rachunkowości międzynarodowej, redaktor statystyczny Journal of Economics And Management. Członek rady redakcyjnej Journal of Computer Information Systems oraz międzynarodowych konferencji naukowych. Projektował i budował zaawansowane systemy zarządzania i automatyzacji produkcji przemysłowej w Profisyster Sp.z o.o.; jako specjalista IT pracował m.in. w ING Bank Śląski S.A. oraz jako kierownik obszaru controllingu i informatyki w zakładach chemicznych Z.Ch.Strem S.A. W ramach badań sektora organizacji niekomercyjnych brał udział w badaniach GUS. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Martyna Wronka-Pośpiech - Karierę zawodową rozpoczęła w Katedrze Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w 2008 roku. W 2014 roku obroniła rozprawę doktorską dotyczącą przedsiębiorstw społecznych w Polsce. Jako praktyk i badacz współpracuje z organizacjami trzeciego sektora, realizując projekty doradcze oraz szkoleniowe. Działalność Pani doktor obejmuje ponad 600 godzin doradztwa i 1500 godzin szkoleń m.in. dla organizacji non-profit i przedsiębiorstw społecznych. Od 2016 roku pełni funkcję Przewodniczącej Śląskiej Kapituły Certyfikującej, rekomendującej przedsiębiorstwa społeczne do certyfikacji Znakiem Promocyjnym Ekonomii Społecznej. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
praktyk Adrian Staroniek - Pracownik samorządowy od 16 lat, wolontariusz organizacji pozarządowych w tym na poziomie powiatu jako kadra zarządzająca oraz pozyskująca środki, koordynator projektów w tym ogólnopolskich, autor artykułów i publikacji w obszarze polityki społecznej. Trener umiejętności interpersonalnych, animator lokalnych społeczności. Autor materiałów metodycznych, poradników dla instruktorów ZHP. Autor wielu innowacyjnych rozwiązań w obszarze polityki społecznej ze szczególnym uwzględnieniem budowania społeczeństwa obywatelskiego. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Sabina Ostrowska - Specjalizacja: zarządzanie, rachunkowość, audyt. Wykształcenie: Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, doktor ekonomii Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, uczestnik wielu studiów podyplomowych w zakresie rachunkowości i audytów. W 2023 r. została wpisana do rejestru biegłych rewidentów prowadzonego przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów (numer: 12 014). Doświadczenie: od 2002 roku związana z sektorem publicznym, pełniąc obowiązki dyrektora w podmiotach leczniczych podległych pod jednostki samorządu terytorialnego jak i organy administracji centralnej w tym: MSWIA i MON. Od 05.2024 r. z-ca Dyrektora 20 WSzUR MON w Krynicy-Zdrój. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Marek Magdoń - Od ponad 20 lat związany na gruncie naukowym jak i zawodowym z szeroko pojętą dziedziną zarządzania projektami (project management). Kierownik projektów i członek zespołów projektowych, m.in. w projektach organizacyjnych, szkoleniowych, informatycznych czy militarnych. Od 2017 r. prowadzi zajęcia ze studentami Akademii Śląskiej (dawniej Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach). Współpracował również z Politechniką Śląską w Gliwicach oraz Akademią WSB (dawniej Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej). W latach 2011-2017 Członek Komitetu Organizacyjnego międzynarodowej konferencji naukowej „Projekty regionalne i lokalne”. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 22,73 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 22,73 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr hab. Alicja Winnicka-Wejs, prof.UE
Opis kariery: Profesor w Katedrze Zarządzania Organizacjami Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na inwestycjach w kapitał ludzki, zarządzaniu jakością oraz marketingu personalnym. W trakcie swojej kariery opracowała wiele innowacyjnych strategii rozwoju kapitału ludzkiego, współpracując z biznesem i administracją publiczną. Prowadzi zajęcia na studiach I, II i III stopnia oraz studiach podyplomowych. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych i współtwórcą interdyscyplinarnych projektów badawczych.
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Adam Smoliński
Kariera zawodowa: Sekretarz Naukowy: Główny Instytut Górnictwa, Profesor: Nasarawa State University w Keffi, Nigeria,
Wykładowca: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach:
Ekspert: W zakresie czystych technologii węglowych oraz transformacji energetycznej. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Artur Walasik, prof. UE
dr Kajetan Klaczek-Suchecki
Dr Kajetan Suchecki to nauczyciel akademicki i praktyk z bogatym doświadczeniem w marketingu oraz zarządzaniu w sektorze ochrony zdrowia. Od 2018 roku prowadzi zajęcia na uczelniach takich jak Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, AWF Katowice, Śląski Uniwersytet Medyczny, Uczelnia Korczaka oraz Uczelnia Metropolitalna.
Jako gościnny wykładowca prowadził zajęcia na uniwersytetach w Hiszpanii (Universidad de Málaga, Universidad de Valencia, Universidad Pontificia de Salamanca), Holandii (Windesheim University of Applied Science), Turcji (Alanya University) oraz Bułgarii (St. Ciril & St. Methodius University of Veliko Tarnovo).
W latach 2022–2023 pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Stomatologia Polak S.C., a obecnie jest współwłaścicielem i menedżerem SK Dent Katowice-Murcki S.C. Jego doświadczenie zawodowe łączy zarządzanie usługami medycznymi z wdrażaniem strategii marketingowych. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Bartosz Rusek
Wykształcenie: Magister Filologii Angielskiej, Uniwersytet Jagielloński, 2013; MBA, Uczelnia Łukaszewski, 2023; Studia podyplomowe w zakresie Rolnictwa, 2022
Doświadczenie zawodowe: 24 lata doświadczenia zawodowego, początkowo w branży marketingu i eventów, 3 lata pracy za granicą na stanowisku menedżerskim, 17 lat pracy w Brainstorm Group, obecnie wiceprezes - ponad 15 lat jako trener i konsultant, odpowiedzialny za projekty rozwojowe i doradcze - koordynował projekty badawcze w zakresie rynku pracy w Polsce i za granicą: doradza firmom w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim, prowadził projekty dla największych firm i organizacji w Polsce, prelegent na licznych konferencjach, w tym Kongres Lean Management oraz Kongres HR. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Monika Cukier-Syguła
Wykształcenie: doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce i administracji, Uniwersytet Śląski. Adiunkt w Katedrze Zarządzania Publicznego i Nauk Społecznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Jej badania naukowe obejmują szeroki zakres tematyki związanej z zarządzaniem publicznym oraz wspieraniem procesu decyzyjnego w jednostkach samorządu terytorialnego. Jest laureatką prestiżowych nagród naukowych oraz wielokrotną stypendystką. Posiada bogate doświadczenie dydaktyczne, prowadzi zajęcia z mediacji, marketingu naukowego oraz zarządzania projektami publicznymi. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
prof. dr hab. Aldona Frączkiewicz-Wronka
Agata Kemona
Praktykę w budowaniu i zarządzaniu zmotywowanych zespołów oraz procesami kadrowo-płacowymi zdobyła, pracując w firmach o zróżnicowanym profilu biznesowym, w outsourcingu krajowym i międzynarodowym oraz prowadząc przez wiele lat własną działalność gospodarczą. Obecnie, w kolejnej kadencji, pełni również funkcję biegłej sądowej z zakresu prawa pracy i wynagrodzeń.
Specjalizuje się w zarządzaniu i rozwoju organizacji, optymalizacji procesów oraz wdrażaniu nowoczesnych technologii w administracji.
Na co dzień aktualnie odpowiada za politykę HR&Payroll w mieście, obszar IT i oraz obsługę i organizację pracy Urzędu w Dąbrowie Górniczej, wprowadzając innowacyjne rozwiązania, które usprawniają i w praktyce cyfryzują funkcjonowanie administracji. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
prof. dr hab. Tomasz Ingram
Zarządzanie talentami i zarządzanie zasobami ludzkimi, w szczególności: rekrutacja i selekcja, wartościowanie i ustalanie wynagrodzeń, systemy ocen okresowych, pomiar efektywności ZZL.
Wykształcenie:
• Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (2009).
• Doktor habilitowany w dyscyplinie nauki o zarządzaniu (2016).
• Profesor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości (2024).
Opis kariery:
od 1 marca 2003 roku związany z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. Od 2011 roku pracownik Katedry Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego, którą kieruje od 1 września 2023 roku. Specjalizuje się w przedsiębiorczości i innowacyjności firm rodzinnych, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz zarządzaniu talentami.
Autor 55 artykułów naukowych, 4 monografii, 50 rozdziałów w monografiach, 11 innych prac naukowo-badawczych oraz redaktor 2 opracowań zbiorowych. Prowadzi zajęcia na wszystkich stopniach studiów oraz na studiach podyplomowych.
Aktywnie współpracuje z sektorem gospodarczym, realizując projekty związane m.in. z tworzeniem planów zarządzania talentami, motywacyjnymi systemami wynagrodzeń oraz transformacją regionów górniczych. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Małgorzata Lorencka
Wykształcenie: doktor nauk o polityce, Uniwersytet Śląski.
Opis kariery: Adiunkt w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu Śląskiego z ponad 20-letnim doświadczeniem dydaktycznym. Stypendystka rządu włoskiego, odbyła liczne staże naukowe w Rzymie i Atenach. Jej prace badawcze skupiają się na porównawczych analizach systemów konstytucyjnych oraz badaniu historii instytucji politycznych w Europie Południowej. Współpracuje z wieloma ośrodkami naukowymi w Polsce i za granicą, aktywnie uczestnicząc w międzynarodowych konferencjach naukowych. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Halina Bulska-Sobusik
Psycholog, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień i przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Halina Bulska-Sobusik to psycholog z 40-letnim doświadczeniem zawodowym, która specjalizuje się w tematyce stresu oraz uzależnień. Jest kierownikiem Poradni Leczenia Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia oraz psychologiem w Poradni Zdrowia Psychicznego. W swojej karierze pełniła funkcję orzecznika w Zespole Orzekania ds. Niepełnosprawności, biegłego sądowego z zakresu uzależnienia od alkoholu oraz Pełnomocnika Prezydenta Miasta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Damian Łukasik
dr hab. Robert Tomanek, prof. UE
Prof. Robert Tomanek to ceniony nauczyciel akademicki, ekspert w dziedzinie ekonomiki transportu, logistyki miejskiej oraz dekarbonizacji logistyki. Obecnie pełni funkcję profesora w Katedrze Transportu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. W trakcie swojej kariery opublikował ponad 200 prac naukowych oraz zrealizował ponad 30 projektów badawczo-wdrożeniowych.
Współpracuje jako ekspert ds. ESG z firmą Ecogreen, gdzie wspiera procesy związane z zieloną transformacją oraz zrównoważonym rozwojem. Posiada doświadczenie w zarządzaniu zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Był zastępcą dyrektora w Komunikacyjnym Związku Komunalnym GOP, prorektorem i rektorem Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a także podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii.
Jego wiedza i doświadczenie przyczyniły się również do pracy w nadzorze korporacyjnym, gdzie pełnił funkcje członka rad nadzorczych takich firm jak Polskie Radio Katowice SA, Węglokoks SA oraz Jastrzębska Spółka Węglowa SA. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr hab. Katarzyna Sienkiewicz-Małyjurek, prof PŚ
doktor nauk technicznych, Politechnika Śląska, temat pracy: "Metody organizowania systemu monitoringu w zarządzaniu bezpieczeństwem publicznym w mieście" (2007); doktor habilitowany nauk o zarządzaniu i jakości, Politechnika Śląska (2017).
Profesor Politechniki Śląskiej, prowadzi badania naukowe od 2002 roku, koncentrując się na zarządzaniu kryzysowym oraz bezpieczeństwie publicznym. Specjalizuje się w analizie skuteczności działań organizacji tworzących sieci zarządzania kryzysowego, logistyce sytuacji kryzysowych i zastosowaniu technologii w zarządzaniu bezpieczeństwem. Współpracuje z instytucjami straży pożarnej, policji oraz ratownictwa medycznego. W 2016 roku odbyła staż w Komendzie Wojewódzkiej PSP w Katowicach, co pozwoliło na rozwój praktycznych aspektów badań. Autorka licznych publikacji, aktywnie uczestniczy w projektach badawczych i wdrożeniowych na poziomie lokalnym i międzynarodowym. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Dagmara Kokowska-Smok
Mecenas Dagmara Kokowska-Smok to prawnik i radca prawny z wieloletnim doświadczeniem, który od 2006 roku prowadzi obsługę prawną w szerokim zakresie spraw administracyjnych i cywilnych. W latach 2002–2013 pracowała jako prawnik w spółkach prawa handlowego, a od 2007 roku specjalizuje się w obsłudze jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego, współpracując z wieloma gminami, powiatami i miastami na prawach powiatu, takimi jak Miasto Katowice, Mysłowice, Świętochłowice, Łazy, Zawiercie, Piekary Śląskie i Dąbrowa Górnicza.
Obecnie jest pracownikiem Starostwa Powiatowego w Zawierciu oraz Urzędu Miejskiego w Tarnowskich Górach, a także prowadzi własną kancelarię prawną, świadcząc pomoc prawną m.in. dla samorządowych centrów usług wspólnych. Jest również cenionym szkoleniowcem w zakresie prawa oświatowego, postępowania administracyjnego i zamówień publicznych. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Ewa Stępniewicz
Wykształcenie: Śląska Szkoła Psychoterapii Gestalt w Katowicach – 2-letnie Studium Psychoterapii; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – psychologia; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – studia podyplomowe: psychopatologia; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa w Poznaniu – studia podyplomowe – psychologia przywództwa w praktyce; Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu – Zarządzanie, specjalność: HR Business Partner; Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi – scenariopisarstwo.
Doświadczenie: trener, doradca. Jako HR Business Partner zdobyła doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, tworzeniu strategii komunikacyjnych oraz budowaniu zespołów w różnych organizacjach. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu komunikacji, zarządzania stresem oraz motywacji. Jako trener HR oraz komunikacji współpracowała z instytucjami takimi jak sądy, szpitale oraz przedsiębiorstwa, realizując autorskie szkolenia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, obsługi klienta, negocjacji oraz budowania relacji w zespołach. Jest certyfikowaną trenerką Extended DISC, co pozwala jej na prowadzenie skutecznych treningów komunikacyjnych oraz diagnozy stylów zachowań w środowisku zawodowym. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
dr Sylwia Słupik
Doświadczenie: od 2001 roku nauczyciel akademicki - zajęcia dydaktyczne: polityka gospodarcza, zrównoważony rozwój, ekonomia sektora publicznego, polityka energetyczna, monitorowanie postępów wdrażania ESG oraz strategii adaptacji i przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Autorka ponad 80 publikacji naukowych dotyczących polityki energetycznej, zrównoważonego rozwoju rynku energetycznego oraz proekologicznych strategii przedsiębiorstw. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
Adam Pustelnik
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat.
mgr Adam Matusiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne: skrypty, konspekty, prezentacje, pliki dokumentów przygotowanych w dowolnych formatach przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Potencjalni beneficjenci (przyszli uczestnicy) muszą spełniać następujące warunki:
- posiadać wykształcenie wyższe (ukończone studia I, II stopnia lub jednolite studia magisterskie);
- posiadać minimum 2-letnie doświadczenie pracy w sektorze publicznym lub samorządowym, zarówno na stanowiskach kierowniczych jak i operacyjnych;
- powinni przesłać swoje CV i podanie z opisem motywacji do podjęcia studiów MBA;
- wziąć udział w rozmowie kwalifikacyjnej.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE na podstawie Zarządzenia Rektora 62/2025 (z późn. zm.)
- ZWOLNIENIE Z PODATKU VAT ustawa z dn. 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (z późn. zm.) art. 43 ust.1 pkt 26 lit. B
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w systemie internetowej rekrutacji IRK2 Uczelni.
- Termin rejestracji w systemie IRK2 Uczelni upływa dnia 11.01.2026r.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- W przypadku wyczerpania liczby miejsc, nie przyjmujemy zgłoszeń.
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć niezbędny jest komputer lub inne urządzenie ze stałym łączem internetowym.
Oprogramowanie Windows 10. Zajęcia prowadzone są na platformie e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps. Sygnały wychodzące od uczestnika we wszystkich sytuacjach muszą spełniać wymagania przepustowości 3,2 mbps . Sygnały przychodzące zależą od liczby uczestników: 4,0 Mb/s przy 10 uczestnikach.
Istnieje możliwość zainstalowania pętli indukcyjnej (w sali na zajęciach stacjonarnych)
Adres
Adres
https://www.ue.katowice.pl/uczelnia/kampus/budynki.html
Zajęcia w formie stacjonarnej odbywają się:
Budynek CNTI
ul. Bogucicka 5
40-226 Katowice
Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Część sal posiada udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, klimatyzację, dostęp do komputerów.