Marketing od podstaw – szkolenie praktyczne dla początkujących
Marketing od podstaw – szkolenie praktyczne dla początkujących
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- osób rozpoczynających karierę zawodową w obszarze marketingu,
- pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP) odpowiedzialnych za działania promocyjne lub komunikację,
- właścicieli firm oraz samozatrudnionych, którzy chcą samodzielnie prowadzić działania marketingowe,
- osób planujących zmianę zawodu lub rozwój kompetencji w kierunku marketingu i sprzedaży online.
Wymagana jest podstawowa znajomość obsługi komputera.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
„Marketing od podstaw – szkolenie praktyczne dla początkujących” przygotowuje do samodzielnego planowania i realizacji podstawowych działań marketingowych w przedsiębiorstwie, w tym tworzenia prostych strategii marketingowych, prowadzenia analiz rynku oraz wdrażania narzędzi promocyjnych dostosowanych do specyfiki działalności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe pojęcia marketingowe | Kryteria weryfikacji rozróżnia marketing strategiczny od operacyjnego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia rodzaje segmentacji rynku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Klasyfikuje narzędzia badania rynku | Kryteria weryfikacji identyfikuje źródła informacji o rynku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia badania ilościowe od jakościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Analizuje elementy strategii marketingowej | Kryteria weryfikacji definiuje pojęcie grupy docelowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia cele marketingowe krótko- i długoterminowe | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje wskaźniki pomiaru skuteczności marketingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Marketing od podstaw – szkolenie praktyczne dla początkujących
Czas trwania szkolenia:
8 godzin zegarowych, walidacja oraz przerwy wliczone są w koszt szkolenia na 8 godzin szkolenia przypadają 2 przerwy: 2 - 15 minutowe
PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
DZIEŃ 1 (17.12.2025) - MARKETING OD PODSTAW (8 godzin)
Moduł I: Podstawy marketingu (1,5 godz.)
- Definicja i rola marketingu w biznesie
- Marketing mix (4P) - teoria i przykłady
- Orientacje marketingowe przedsiębiorstwa Forma: prezentacja z elementami interaktywnymi, chat, ankiety
Moduł II: Analiza rynku i konkurencji (0,5 godz.)
- Metody badania rynku
- Analiza konkurencji
- Segmentacja rynku
- Analiza SWOT Forma: prezentacja, współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo
Moduł III: Strategia marketingowa (1,5 godz.)
- Definiowanie grupy docelowej
- Pozycjonowanie marki
- Cele marketingowe i ich pomiar
- Budżet marketingowy Forma: prezentacja, ćwiczenia interaktywne, chat
Moduł IV: Narzędzia komunikacji marketingowej (1,5 godz.)
- Kanały komunikacji (tradycyjne vs. cyfrowe)
- Marketing internetowy i media społecznościowe
- Reklama i promocja sprzedaży
- Public Relations i marketing bezpośredni Forma: prezentacja, współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo
Moduł V: Warsztaty praktyczne (1 godz.)
- Tworzenie prostej strategii marketingowej - ćwiczenia grupowe
- Analiza przypadków biznesowych Forma: ćwiczenia w grupach, współdzielenie ekranu, chat
Moduł VI: Walidacja efektów uczenia się (0,5 godz.)
Moduł VII: Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów (0,5 godz.)
Forma walidacji:
Walidacja przeprowadzana jest w formie testu teoretycznego, którego celem jest sprawdzenie poziomu przyswojenia wiedzy oraz zrozumienia kluczowych zagadnień omówionych podczas szkolenia.
Struktura testu:
- Test składa się z 10 pytań.
- Zawiera pytania zamknięte (jednokrotnego i wielokrotnego wyboru) oraz pytania otwarte wymagające krótkiej odpowiedzi lub analizy.
- Próg zaliczenia testu wynosi 70%.
Pytania obejmują zakres tematyczny wszystkich modułów szkolenia, w tym m.in.:
- Strategii marketingowej
- Narzędzi stosowanych w marketingu
- Analizy konkurencji
Organizacja walidacji:
- Test odbywa się indywidualnie przy stanowisku.
- Czas przeznaczony na rozwiązanie testu wynosi ok. 20–30 minut.
- Po ukończeniu szkolenia Uczestnicy otrzymują Certyfikat uczestnictwa.
Warunkiem ukończenia szkolenia, jest obecność Uczestnika na szkoleniu w minimum 80%.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Moduł I: Podstawy marketingu | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Moduł II: Analiza rynku i konkurencji | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Moduł III: Strategia marketingowa | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Moduł IV: Narzędzia komunikacji marketingowej | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Moduł V: Warsztaty praktyczne | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Przerwa | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Zakończenie szkolenia | Prowadzący Angelika Juszczak | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 091,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 261,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 212,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Angelika Juszczak
Od 2021 roku prowadzi szkolenia i konsultacje z zakresu marketingu internetowego, w tym obsługi mediów społecznościowych, tworzenia treści promocyjnych oraz planowania kampanii reklamowych online. Realizowała zarówno szkolenia otwarte, jak i zamknięte dla przedsiębiorców z sektora MŚP.
Certyfikaty/przebyte szkolenia:
13.02.2025 "Jak nagrywać atrakcyjne wideo smartfonem"
28.10.2022 "Reklama na Facebooku dla zaawansowanych"
26.02.2024 "Kurs Google Ads - optymalizacja kampanii w praktyce"
22.07.2022 "Podstawy reklamy w Google Ads"
08.07.2022 "Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie od podstaw"
26.01.2024 "Optymalizacja reklam na Facebooku i Instagramie"
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia „Marketing od podstaw – szkolenie praktyczne dla początkujących” otrzymują komplet materiałów dydaktycznych w formie elektronicznej (PDF).
Materiały zostały opracowane przez trenera prowadzącego i stanowią wsparcie w samodzielnym stosowaniu zdobytej wiedzy po zakończeniu szkolenia.
Materiały obejmują:
- prezentację szkoleniową z omówieniem kluczowych zagadnień marketingowych,
- notatnik ćwiczeniowy (workbook) z zadaniami praktycznymi, przykładami strategii i miejscem na własne notatki,
- wzory i szablony dokumentów marketingowych, m.in.:
- uproszczony plan marketingowy,
- analiza SWOT,
- przykładowy brief marketingowy,
- przykładowy plan kampanii w mediach społecznościowych,
- lista darmowych narzędzi marketingowych (m.in. do planowania treści, grafiki, analityki i reklam),
- checklisty do planowania działań promocyjnych i analizy ich skuteczności,
- materiały uzupełniające – linki do aktualnych źródeł, raportów branżowych i rekomendowanych zasobów edukacyjnych online.
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania mniejszego niż 70% wartości netto szkolenia, Dostawca Usługi naliczy VAT do kwoty netto.
Usługa szkoleniowa zwolniona z VAT tylko w przypadku gdy dofinansowanie ze środków publicznych wynosi co najmniej 70%. Usługa szkoleniowa korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2023 r. poz. 1784), jako usługa kształcenia zawodowego finansowana w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Warunkiem ukończenia szkolenia, jest obecność Uczestnika na szkoleniu w minimum 80%.