Indywidualny kurs języka hiszpańskiego ogólnego na poziomie B2.1 - 50h USŁUGA ZDALNA W CZASIE RZECZYWISTYM, ZACHODNIOPOMORSKIE BONY SZKOLENIOWE
Indywidualny kurs języka hiszpańskiego ogólnego na poziomie B2.1 - 50h USŁUGA ZDALNA W CZASIE RZECZYWISTYM, ZACHODNIOPOMORSKIE BONY SZKOLENIOWE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Hiszpański
- Identyfikatory projektówZachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Grupa docelowa usługi
Kursy językowe w naszej Uczelni są przeznaczone dla osób chcących nauczyć się języka lub podnieść swój dotychczasowy poziom znajomości języka obcego. Naszą ofertę z założenia kierujemy do osób dorosłych, pracujących i studentów, którym zależy na:
- płynniejszej komunikacji w codziennych i zawodowych sytuacjach,
- rozszerzeniu słownictwa i struktur gramatycznych,
- rozumieniu bardziej złożonych tekstów i prostych tekstów literackich,
- prowadzeniu rozmów na tematy abstrakcyjne i osobiste opinie.
Usługa kierowana do uczestników projektu "Zachodniopomorskie bony szkoleniowe" realizowanego przez WUP w Szczecinie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji17-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego i efektywnego posługiwania się językiem hiszpańskim na poziomie B2.1 w życiu codziennym, zawodowym i społecznym. Uczestnik będzie potrafił: swobodnie prowadzić rozmowy i dyskusje, wyrażając opinie, argumentując i reagując na różne sytuacje;tworzyć spójne i poprawne teksty pisemne w różnych formach, w tym listy, artykuły i opinie;
rozumieć ze słuchu autentyczne nagrania oraz czytać teksty o zróżnicowanej tematyce;
stosować zaawansowane struktury gramatyczne.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ SŁUCHANIAUczestnik posługuje się językiem hiszpańskim na poziomie umożliwiającym mu rozumienie autentycznych wypowiedzi w języku hiszpańskim dotyczących życia codziennego i zawodowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik słucha nagrań (dialogów, krótkich audycji, podcastów) i udziela poprawnych odpowiedzi na pytania otwarte lub test wielokrotnego wyboru dotyczące głównych informacji i szczegółów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIAUczestnik posługuje się językiem hiszpańskim na poziomie umożliwiającym zrozumienie tekstów autentycznych w języku hiszpańskim, takie jak artykuły, recenzje, instrukcje i e-maile. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje tekst i wykonuje ćwiczenia sprawdzające (pytania otwarte, prawda/fałsz, uzupełnianie luk). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ MÓWIENIAUczestnik posługuje się językiem hiszpańskim na poziomie umożliwiającym mu płynną komunikację ustną w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, wyrażając opinie, argumentując i reagując na pytania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje swoje doświadczenia, plany, zwyczaje i zainteresowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE DZIAŁAŃ JĘZYKOWYCH: UMIEJĘTNOŚĆ PISANIAUczestnik posługuje się językiem hiszpańskim na poziomie umożliwiającym mu stworzenie spójnych i poprawnych tekstów pisemnych w różnych formach (listy formalne i nieformalne, artykuły opiniotwórcze, recenzje). | Kryteria weryfikacji Symulacje rozmów, role-play; ocena płynności, poprawności gramatycznej, adekwatności słownictwa i strategii komunikacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje poprawnie zaawansowane struktury gramatyczne, w tym tryb subjuntivo i zdania warunkowe, w mowie i piśmie. | Kryteria weryfikacji Zadania praktyczne: uzupełnianie luk, przekształcanie zdań, tworzenie własnych wypowiedzi; ocena poprawności zastosowania struktur gramatycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Spotkanie | Temat zajęć | Szczegóły |
1 | Wprowadzenie i diagnoza | Omówienie programu, test wstępny, rozmowa diagnostyczna, powtórzenie podstawowych czasów i zwrotów codziennych |
2 | Pretérito perfecto vs. pretérito indefinido | Ćwiczenia w rozróżnianiu i używaniu czasów przeszłych w kontekście osobistym i zawodowym |
3 | Condicional i zdania warunkowe | Tworzenie zdań warunkowych, ćwiczenia w mówieniu o hipotetycznych sytuacjach |
4 | Zaawansowane struktury zdań | „Aunque”, „a pesar de que”, „sin que”, łączniki logiczne w mowie i piśmie |
5 | Słownictwo – życie codzienne | Wyrażenia idiomatyczne, kolokacje, rozmowy o planach, zwyczajach i rutynie |
6 | Rozumienie ze słuchu – codzienne sytuacje | Nagrania z życia codziennego, ćwiczenia w notowaniu i wyciąganiu informacji |
7 | Pisanie – listy formalne i nieformalne | Struktura, zwroty grzecznościowe, praktyczne ćwiczenia w pisaniu |
8 | Futuro simple i compuesto | Opowiadanie o planach, przewidywaniach, ćwiczenia w mówieniu i pisaniu |
9 | Tematy społeczne: edukacja i praca | Słownictwo zawodowe, dyskusje i argumentowanie opinii |
10 | Komunikacja praktyczna – rozmowy telefoniczne i e-maile | Zwroty użyteczne w codziennej komunikacji formalnej i nieformalnej |
11 | Subjuntivo – podstawy | Subjuntivo teraźniejszości, wyrażanie emocji, życzeń, opinii |
12 | Czytanie autentycznych tekstów | Artykuły, recenzje, analiza słownictwa, ćwiczenia interpretacyjne |
13 | Wyrażenia przyczynowo-skutkowe | „Porque”, „debido a”, „ya que”, tworzenie spójnych wypowiedzi |
14 | Subjuntivo w przeszłości i przyszłości | Ćwiczenia w wyrażaniu warunków nierealnych i hipotetycznych sytuacji |
15 | Słownictwo – kultura i media | Dyskusje o filmach, książkach, muzyce, mediach społecznościowych |
16 | Rozumienie ze słuchu – konteksty zawodowe | Nagrania rozmów w pracy, wyciąganie kluczowych informacji, notatki |
17 | Pisanie – artykuł opiniotwórczy | Tworzenie tekstu argumentacyjnego, struktura i stylistyka |
18 | Czasy mieszane i mowa zależna | Mowa zależna w czasie teraźniejszym, przeszłym i przyszłym |
19 | Tematy społeczne: środowisko i zdrowie | Dyskusje, debaty, ćwiczenia w argumentowaniu opinii |
20 | Idiomy i kolokacje zaawansowane | Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu, naturalność języka, płynność |
21 | Przygotowanie do testu – czytanie i słuchanie | Strategie rozumienia tekstu i ze słuchu, ćwiczenia praktyczne |
22 | Przygotowanie do testu – mówienie | Symulacje egzaminacyjne, role-play, mini-prezentacje |
23 | Przygotowanie do testu – pisanie | Ćwiczenia w tworzeniu różnych form tekstów (list, artykuł, opinia) |
24 | Powtórzenie całego materiału | Utrwalenie słownictwa, struktur gramatycznych, zwrotów komunikacyjnych |
25 | Test końcowy | Sprawdzenie kompetencji w mówieniu, pisaniu, rozumieniu ze słuchu i czytaniu |
Teoria razem (wprowadzenie + wyjaśnienie nowych zagadnień): ~35–40%
Praktyka aktywna (ćwiczenia, dialogi, pisanie, słuchanie): ~45–50%
Podsumowanie / utrwalenie: ~10–15%
WARUNKI ORGANIZACYJNE DO PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
- usługa jest kursem indywidualnym, zatem maksymalną liczba uczestników to jedna osoba.
- usługa jest prowadzona w trybie zdalnym, warunki techniczne wymienione są w dalszej części karty usługi.
USŁUGA JEST REALIZOWANA W GODZINACH DYDAKTYCZNYCH.
Sposób sprawdzania efektów nauczania
- testy leksykalno -gramatyczne po zakończonej jednostce
- test końcowy
- reagowanie językowe (sprawności produktywne) z analizą językową
- symulacje językowe w trakcie trwania cyklu zajęć
Harmonogram usługi jest ustalany z uczestnikiem usługi w celu dostosowania go do jego możliwości czasowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Fabio Giuseppe Osorio Pinzon
W 2006 roku uzyskał certyfikat dwujęzyczności w Bilingual Programme Student w Pereirze w Kolumbii. Doświadczenie nabyte nie więcej niż 5 lat przed rozpoczęciem usługi: Przeprowadzenie ponad 400 h dydaktycznych zajęć z języka hiszpańskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne są wysyłane e-mailem (w formie plików dokumentów, plików multimedialnych) lub umieszczane na wirtualnym dysku google.
Warunki uczestnictwa
Podpisanie umowy o naukę z Usługodawcą.
Komunikatywna znajomość języka angielskiego.
Informacje dodatkowe
Instytucja szkoleniowa podpisała umowę z WUP w Szczecinie na realizację usług w ramach projektu "Zachodniopomorskie bony szkoleniowe".
Usługa zwolniona z VAT na podstawie: Ustawa z dnia 11.03.2004 o podatku od towaru i usług z późniejszymi zmianami: Art. 43 ust.1 pkt 26
Szkolenie może być rejestrowane w formie zdjęć (rzut ekranu) lub nagrywane w celu kontroli zgodnie z wytycznymi BUR.
1 godzina zajęć = 45 minut
Przy teście stosuje się następującą skalę ocen:
OCENA | PRZEDZIAŁ PROCENTOWY |
bardzo dobry | od 92% do 100% |
dobry plus | od 82% do 91% |
dobry | od 72% do 81% |
dostateczny plus | od 62% do 71% |
dostateczny | od 51% do 61% |
niedostateczny | poniżej 51% |
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) Rodzaj platformy - Microsoft Teams (na życzenie uczestników usługa może być prowadzona na innego rodzaju platformie)
b) Minimalne wymagania sprzętowe:
Najważniejsze wymagania sprzętowe dla aplikacji Teams instalowanej na komputerze typu PC .
System Windows
Procesor taktowanie minimum 1.6 GHz , 2 rdzenie,
Pamięć RAM min 4GB,
Dysk twardy min 3GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlacz rozdzielczość 1024x768 lub wyższa,
Karta grafiki system operacyjny Windows: akceleracja sprzętowa grafiki wymaga
DirectX 9 lub nowszego, z WDDM 2.0 lub nowszym dla Windows 10
(lub WDDM 1.3 lub nowszym dla Windows 10 Fall Creators Update),
System operacyjny Windows 10, Windows 10 na ARM, Windows 8.1, Windows Server
2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2. Uwaga:
zaleca się korzystanie z najnowszej wersji systemu Windows i
dostępnych poprawek zabezpieczeń,
Środowisko .NET wymaga środowiska .NET 4.5 CLR lub nowszego,
Połaczenia wideo Kompatybilna kamera internetowa,
Dźwięk kompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkania - wymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- efekty wideo w tle wymagają systemu Windows 10 lub procesora z
zestawem instrukcji AVX2,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room wymaga Bluetooth LE, który wymaga
włączenia Bluetooth na urządzeniu klienckim, a w przypadku klientów
Windows wymaga również 64-bitowego klienta Teams. Ta funkcja nie
jest dostępna na 32-bitowych klientach usługi Teams,
System macOS
Komponent Wymagania
Procesor procesor Intel Core Duo,
Pamięć RAM min 4GB,
Dysk twardy min 1,5GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlacz rozdzielczość 1280x800 lub wyższa,
System operacyjny jedna z trzech najnowszych wersji systemu macOS,
Połaczenia wideo kompatybilna kamera internetowa,
Dźwięk kompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkania - wymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room nie jest dostępne w systemie macOS,
System Linux
Komponent Wymagania
Procesor 1,6 GHz (lub wyższy) (32-bitowy lub 64-bitowy), 2 rdzenie,
Pamięć RAM min 4GB,
Dysk twardy min 3GB wolnej przestrzeni dyskowej,
Wyświetlacz rozdzielczość 1024x768 lub wyższa,
Grafika 128 MB pamięci graficznej,
System operacyjny Dystrybucja Linuksa z możliwością instalacji DEB lub RPM,
Połaczenia wideo kompatybilna kamera internetowa,
Dźwięk kompatybilny mikrofon i głośniki, zestaw słuchawkowy z mikrofonem
lub równoważne urządzenie,
Rozmowy wideo i spotkania - wymaga 2-rdzeniowego procesora. Aby uzyskać wyższą
rozdzielczość udostępniania wideo / ekranu i liczbę klatek na
sekundę, zalecany jest czterordzeniowy procesor lub lepszy,
- dołączenie do spotkania przy użyciu czujnika zbliżeniowego w
Microso Teams Room nie jest dostępne w systemie Linux,
Obsługiwane dystrybucje Linuksa Ubuntu 18.04 LTS, 20.04 LTS, Fedora 30 Worksta0on, RHEL 8
Worksta0on, CentOS 8
Obsługiwane środowisko pulpitu GNOME, KDE
Obsługiwany serwer wyświetlania X11
- Mikrofon
- Kamera
- Głośniki
c) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
Microsoft Office; program umożliwiający otwieranie plików pdf.
d) Link do spotkania jest wysyłany na e-maila i jest aktywny tylko w okresie trwania usługi.