Kurs języka polskiego jako obcego na poziomie B1 przygotowujący do zdawania egzaminu TELC B1/B2 z języka polskiego w OPEN MIND (karta rezydenta, egzamin na uczelnie wyższe w Polsce)
Kurs języka polskiego jako obcego na poziomie B1 przygotowujący do zdawania egzaminu TELC B1/B2 z języka polskiego w OPEN MIND (karta rezydenta, egzamin na uczelnie wyższe w Polsce)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa do kursu języka polskiego jako obcego na poziomie B1 przygotowująca się do zdawania egzaminu TELC B1/B2, obejmuje:
- Obcokrajowców mieszkających w Polsce - osoby, które chcą zwiększyć swoje kompetencje językowe, aby lepiej funkcjonować w społeczeństwie, na rynku pracy i w życiu codziennym w Polsce.
- Cudzoziemców ubiegających się o certyfikat językowy - osoby, które potrzebują formalnego potwierdzenia znajomości języka polskiego, np. w celach zawodowych, edukacyjnych lub do uzyskania obywatelstwa.
- Uczestników projektów WUP:
- Uczestnicy projektu WUP Kraków pt. "Małopolski Pociąg do kariery".
- Uczestnicy projektu WUP Toruń pt. "Kierunek – Rozwój".
- Uczestnicy projektu WUP Szczecin pt. "Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe".
Kurs jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą uzyskać potwierdzenie swoich umiejętności językowych oraz zwiększyć swoje szanse na rynku pracy w Polsce.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji02-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotuje uczestnika do zdania międzynarodowego egzaminu TELC na poziomie B1/B2 z języka polskiego jako obcego, wymaganego m.in. przy ubieganiu się o kartę rezydenta długoterminowego UE oraz w procesie rekrutacji na uczelnie wyższe w Polsce. Uczestnik rozwinie kompetencje językowe w zakresie rozumienia wypowiedzi ustnych i pisemnych, prowadzenia rozmów, redagowania tekstów oraz opanuje struktury gramatyczne i słownictwo zgodne z wymaganiami egzaminacyjnymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje i interpretuje treści zawarte w różnorodnych tekstach (np. listach,ogłoszeniach, artykułach), identyfikuje kluczowe informacje i intencje autora. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:– analizuje treść wysłuchanych lub przeczytanych wypowiedzi, – rozpoznaje kontekst wypowiedzi oraz intencje autora, – interpretuje znaczenie tekstu zgodnie z sytuacją komunikacyjną, – wskazuje poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zrozumienie treści, kontekstu oraz intencji autora. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje struktury gramatyczne charakterystyczne dla poziomu B1, w tym czasyprzeszłe, tryb przypuszczający, mowę zależną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:– uzupełnia poprawnie luki w zdaniach z zastosowaniem odpowiednich struktur gramatycznych, – przekształca zdania zgodnie z podanym wzorem lub wymaganym znaczeniem, – identyfikuje i poprawia błędy gramatyczne w tekstach, – stosuje zasady gramatyki języka [np. angielskiego] w praktycznych zadaniach językowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy spójne i logiczne wypowiedzi pisemne (np. listy, opisy,opowiadania), dostosowując styl i formę do rodzaju tekstu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia:– ocenia spójność i logiczny układ treści w tekstach pisanych, – weryfikuje poprawność językową wypowiedzi pisemnych, – dobiera odpowiednią formę i styl wypowiedzi do kontekstu komunikacyjnego, – redaguje teksty zgodnie z zasadami poprawności językowej oraz adekwatnością stylistyczną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 (180 minut)
Temat: Wprowadzenie do egzaminu TELC i trening części pisemnych
1. Wprowadzenie (45 min)
- Struktura egzaminu TELC B1/B2
- Różnice między poziomem B1 a B2
- Strategia zdawania egzaminu (czas, punktacja, podejście)
2. Słuchanie ze zrozumieniem (45 min)
- Przykładowe nagrania
- Techniki aktywnego słuchania
- Rozwiązywanie testowych zadań TELC
3. Czytanie ze zrozumieniem (45 min)
- Omówienie typów zadań
- Ćwiczenie z arkuszem przykładowym
- Strategie: skimming, scanning, zaznaczanie słów-kluczy
4. Pisanie (45 min)
- Opis typowych zadań na B1 i B2
- Struktura tekstów (e-mail, wiadomość, opinia)
- Wspólne pisanie przykładowej wypowiedzi
- Feedback i korekta
Praca domowa: Napisać 1 tekst zgodnie z formatem TELC (na poziomie B1/B2)
DZIEŃ 2 (180 minut)
Temat: Trening części ustnych oraz podsumowanie zagadnień egzaminacyjnych
1. Omówienie prac pisemnych (45 min)
- Analiza wypowiedzi uczestników
- Wspólna korekta i wskazówki do poprawy
2. Mówienie – część ustna egzaminu TELC (45 min)
- Format i przebieg rozmowy (rozmowa z partnerem, negocjacje, opis sytuacji)
- Przykładowe dialogi
- Trening w parach
3. Gramatyka i słownictwo egzaminacyjne (45 min)
- Kluczowe struktury gramatyczne (tryby warunkowe, czasowniki modalne, rekcja)
- Słownictwo tematyczne: praca, zdrowie, podróże, edukacja, media
- Mini test gramatyczno-leksykalny
4. Sesja Q&A i porady przed egzaminem (25 min)
- Czego unikać na egzaminie
- Jak zarządzać stresem i czasem
- Materiały do samodzielnej nauki
5. Test końcowy z wynikiem generowanym automatycznie ( 20 min)
W ramach kursu nie przewiduje się przerw. Przerwy nie są liczone w harmonogramie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Wprowadzenie - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Słuchanie ze zrozumieniem - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Czytanie ze zrozumieniem - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Pisanie - Słuchanie ze zrozumieniem - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 03-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Omówienie prac pisemnych - Słuchanie ze zrozumieniem - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Mówienie - część ustna egzaminu TELC - Słuchanie ze zrozumieniem - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Gramatyka i słownictwo egzaminacyjne - Słuchanie ze zrozumieniem - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Sesja Q&A. Porady przed egzaminem - Słuchanie ze zrozumieniem - OPEN MIND (ćwiczenia, rozmowa na żywo, czat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 19:40 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Test końcowy z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Adam Szawarski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:40 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adam Szawarski
Wykształcenie obejmuje szerokie przygotowanie filologiczne i dydaktyczne. Ukończył studia magisterskie z filologii germańskiej (2018–2020) oraz studia licencjackie w tym samym kierunku (2015–2018) na Uniwersytecie Szczecińskim, a dodatkowo studia licencjackie z filologii germańskiej z dodatkowym językiem włoskim (2020–2023). Kompetencje dydaktyczne rozwijał w ramach studiów z korespondencji w biznesie w języku polskim i niemieckim (2018–2019).
Wykształcenie filologiczne rozpoczął od studiów magisterskich z filologii polskiej (2002–2007). Aktualnie kontynuuje kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Gdańskim (2024–2026).
Doświadczenie nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas kursu uczestnik otrzyma pakiet, który zawiera:
- materiały dydaktyczne od lektora
Warunki uczestnictwa
- Rozmowa kwalifikacyjna z lektorem i/lub test pisemny online z języka polskiego na stronie: https://iopenmind.langlion.com/forms/test-polski-2025
- Podpisanie umowy w Autenti określającej warunki realizacji szkolenia i egzaminu.
- Podpisanie zgody na przetwarzanie danych osobowych, potrzebnej do realizacji usługi rozwojowej.
- Podpisanie zgody na nagrywanie usługi na potrzeby monitoringu, kontroli oraz utrwalenia efektów kształcenia.
- Podpisanie zgody na hospitacje metodyka.
Informacje dodatkowe
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najlepiej przygotować naszych Kursantów i maksymalnie zwiększyć ich szanse na uzyskanie wyniku pozytywnego.
- Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach projektu pt. "Małopolski Pociąg do kariery".
- Zawarto umowę z WUP Toruń w ramach projektu pt. "Kierunek – Rozwój".
- Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu "Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie realizowane w formule zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej Microsoft Teams. Uczestnicy są zobowiązani do zapewnienia we własnym zakresie odpowiednich warunków technicznych, umożliwiających aktywny i niezakłócony udział w zajęciach.
Minimalne wymagania sprzętowe i technologiczne:
- Komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (smartfon, tablet) wyposażone w:
- kamerę internetową (wbudowaną lub zewnętrzną HD),
- mikrofon i głośniki (wbudowane, podłączane przez USB lub Bluetooth),
- aktualną wersję przeglądarki internetowej (Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari – z obsługą HTML5) lub zainstalowaną aplikację Microsoft Teams.
- Zalecana rozdzielczość ekranu: minimum Full HD (1920 × 1080 px)
- Stałe szerokopasmowe łącze internetowe o przepustowości co najmniej 25 Mb/s (pobieranie) i 5 Mb/s (wysyłanie)
Wymagania systemowe dla platformy Microsoft Teams:
Połączenie internetowe:
- Stabilne połączenie szerokopasmowe (przewodowe lub Wi-Fi; zalecane łącze LTE/4G lub wyższe)
Sprzęt audio-wideo:
- Kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB)
- Mikrofon i głośniki – wbudowane, przewodowe lub bezprzewodowe (np. zestaw słuchawkowy Bluetooth)
System operacyjny:
- Windows 10 lub nowszy (Home, Pro, Enterprise)
- macOS 10.14 lub nowszy
- Alternatywnie: systemy mobilne iOS (13.0+) lub Android (8.0+)
Oprogramowanie:
- Microsoft Teams – wersja desktopowa (zalecana), mobilna lub dostęp przez przeglądarkę (Edge/Chrome)