Kompleksowe przygotowanie artykułu naukowego z wykorzystaniem narzędzi AI
Kompleksowe przygotowanie artykułu naukowego z wykorzystaniem narzędzi AI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Naukowców i doktorantów planujących/rozpoczynających nowe projekty badawcze.
- Osób, które chcą usprawnić proces poszukiwania literatury.
- Uczestników zainteresowanych zastosowaniem narzędzi AI w pracy naukowej.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi44
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do samodzielnego formułowania problemu badawczego z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji oraz do samodzielnego zastosowania AI w doborze literatury adekwatnej dla określonego badania.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia poprawnie sformułowane problemy badawcze z wykorzystaniem narzędzi AI | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawny przykład problemu badawczego sformułowanego przy użyciu narzędzi AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje uzasadnienie znaczenia problemu badawczego dla określonej dyscypliny spośród podanych możliwości | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Identyfikuje literaturę adekwatną do określonego problemu badawczego z wykorzystaniem narzędzi AI | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, które publikacje naukowe są adekwatne do przyjętego problemu badawczego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne kryterium selekcji źródeł (np. aktualność, recenzowanie, dopasowanie tematyczne) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wskazuje ograniczenia i możliwości zastosowania AI w pracy naukowej | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne zagrożenia wynikające z zastosowania AI w badaniach (np. halucynacje, błędne cytowania) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne korzyści płynące z odpowiedzialnego zastosowania AI w pracy naukowej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawowe pojęcia i znaczenie ekstrakcji informacji w pracy naukowej | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje definicję ekstrakcji informacji i jej zastosowania w badaniach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady sytuacji, w których ekstrakcja informacji wspiera proces badawczy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia AI do analizy treści naukowych | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje narzędzia wspierające analizę treści (np. Elicit, SciSpace, Consensus) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje, jak AI identyfikuje kluczowe fragmenty tekstu i generuje streszczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Organizuje wiedzę i tworzy powiązania tematyczne z pomocą AI | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby kategoryzacji źródeł i grupowania treści przy użyciu AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykłady tworzenia powiązań tematycznych między źródłami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawowe pojęcia i cele analizy bibliometrycznej oraz mapowania nauki | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawne definicje bibliometrii i mapowania nauki | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje główne zastosowania analizy bibliometrycznej w badaniach naukowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Pozyskuje dane bibliograficzne do analizy bibliometrycznej | Kryteria weryfikacji Identyfikuje poprawne źródła danych (np. Scopus, Web of Science) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Poprawnie eksportuje dane bibliograficzne w odpowiednim formacie (np. CSV, RIS) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Tworzy mapy nauki przy użyciu narzędzi bibliometrycznych | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe funkcje oprogramowania (np. VOSviewer) do tworzenia map współwystępowania | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Generuje mapę nauki na podstawie dostarczonego zbioru danych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawowe pojęcia analizy ilościowej i rolę AI w statystyce | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawne definicje analizy ilościowej i jej zastosowań | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje obszary, w których AI wspiera analizę ilościową (np. przygotowanie danych, analiza opisowa) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje AI do przygotowania danych, statystyki opisowej i weryfikacji hipotez | Kryteria weryfikacji Identyfikuje poprawne metody statystyki opisowej możliwe do realizacji z pomocą AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiedni test statystyczny do weryfikacji określonej hipotezy na podstawie opisu problemu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Interpretuje wyniki analiz i raportuje je z wykorzystaniem AI | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawną interpretację wyników testów statystycznych przedstawionych w przykładach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe formy wizualizacji danych i raportowania wyników z pomocą AI (np. tabele, wykresy, opis tekstowy) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawowe pojęcia analizy jakościowej i rolę AI w procesie badawczym | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawne definicje analizy jakościowej oraz jej etapy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje obszary, w których AI może wspierać badania jakościowe (np. kodowanie, interpretacja) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje AI do kodowania i kondensacji treści w analizie jakościowej | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje różnice między kodowaniem otwartym, osiowym i selektywnym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne przykłady kondensacji treści i identyfikacji tematów z pomocą AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Interpretuje wyniki badań jakościowych i tworzy podsumowania z pomocą AI | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne sposoby interpretacji znaczeń i generowania teorii z danych jakościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje elementy poprawnego opisu wyników i podsumowań tworzonych z pomocą AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje kluczowe elementy struktury artykułu naukowego | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawny układ sekcji: wprowadzenie, metodologia, wyniki, dyskusja i wnioski | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje funkcję poszczególnych części artykułu na podstawie podanych przykładów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Tworzy logiczny i spójny układ treści w artykule | Kryteria weryfikacji Układa we właściwej kolejności fragmenty tekstu zapewniając spójność między sekcjami | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykład tekstu o niespójnej strukturze | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia AI do tworzenia notatek naukowych i wersji wstępnej treści artykułu | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie funkcjonalności narzędzi AI do tworzenia notatek i wstępnej wersji artykułu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Ocenia jakość pracy wykonanej z wykorzystaniem narzędzia AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Tworzy przypisy i bibliografię zgodnie ze standardami akademickimi | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawne elementy przypisu i bibliografii w wybranym stylu (np. APA) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnicę między przypisem a pozycją w bibliografii | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje AI do korekty językowej tekstów naukowych | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykłady błędów językowych możliwych do poprawy przez AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje narzędzia AI wspierające korektę językową w tekstach naukowych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia rolę testów antyplagiatowych w procesie publikacyjnym | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, czym jest plagiat i jakie są jego konsekwencje | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje funkcje systemów antyplagiatowych w ocenie oryginalności tekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady formatowania tekstu naukowego | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy podlegające formatowaniu (np. nagłówki, tabele, bibliografia) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawnie sformatowany fragment tekstu zgodnie z wymaganiami czasopisma | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Przeprowadza autorecenzję artykułu naukowego z pomocą AI | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje mocne i słabe strony własnego artykułu wskazane przez AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje ograniczenia autorecenzji wspieranej przez AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zajęcia: 1 godzina w projekcie to godzina zegarowa - przerwy wliczają się do czasu szkolenia (suma 44 godziny).
Zajęcia prowadzone są w formule wykładów, dyskusji i case study
Szkolenie składa się z 24 teoretycznych godzin dydaktycznych oraz 20 jednostek szkoleniowych praktycznych
Dzień 1: Jak skutecznie identyfikować problem badawczy i selekcjonować literaturę z wykorzystaniem AI
- Formułowanie problemu badawczego
- Narzędzia AI wspierające definiowanie zagadnień badawczych
- Metody wyszukiwania literatury w bazach naukowych
- Wykorzystanie narzędzi AI do oceny jakości i istotności publikacji
Dzień 2: Analiza literatury: ekstrakcja i porządkowanie kluczowych informacji
- Czym jest ekstrakcja informacji i dlaczego jest kluczowa?
- Przegląd narzędzi wspierających analizę treści naukowych
- Automatyczne generowanie streszczeń i opisów
- Jak AI pomaga w identyfikacji najważniejszych fragmentów?
- Tworzenie powiązań tematycznych
- Zarządzanie źródłami i kategoryzacja wiedzy
Dzień 3: Analiza bibliometryczna i mapowanie nauki na potrzeby artykułów przeglądowych
- Wprowadzenie do analizy bibliometrycznej i mapowania nauki
- Pozyskiwanie danych bibliograficznych
- Tworzenie map nauki
- Analiza sieci wiedzy
- Wykorzystanie wyników analizy w praktyce
- Podsumowanie
Dzień 4: Analiza ilościowa danych empirycznych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
- Wprowadzenie do analizy ilościowej i roli AI
- Przygotowanie danych i statystyka opisowa z AI
- Weryfikacja hipotez i dobór testów statystycznych
- Interpretacja i tworzenie opisu wyników z ChatGPT
- Raportowanie i wizualizacja wyników
- Podsumowanie
Dzień 5: Analiza jakościowa danych empirycznych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
- Wprowadzenie do analizy jakościowej i roli AI
- Kodowanie otwarte, osiowe i selektywne z pomocą AI
- Kondensacja treści i identyfikacja tematów
- Interpretacja znaczeń i generowanie teorii
- Opis wyników i tworzenie podsumowań z pomocą AI
- Podsumowanie
Dzień 6: Tworzenie struktury i przygotowanie treści artykułu naukowego zgodnie z zasadami etyki publikacyjnej z wykorzystaniem AI
- Kluczowe elementy struktury artykułu: wprowadzenie, metodologia, wyniki, dyskusja i wnioski
- Tworzenie logicznego układu i spójności między sekcjami
- Jak tworzyć notatki z narzędziami AI?
- Jak przygotować draft z aplikacjami ChatDOC i NoteBookLM?
- Najczęstsze problemy etyczne i sposoby ich unikania
- Jak AI może wspierać proces pisania treści naukowych?
- Wykorzystanie narzędzi do sprawdzania stylu, spójności i jakości treści
- Odpowiedzi na pytania uczestników i praktyczne przykłady
Dzień 7: Od przypisów po formatowanie – zagadnienia edytorskie i testy antyplagiatowe artykułu naukowego wspierane narzędziami
- Tworzenie przypisów i bibliografii
- Korekta językowa z wykorzystaniem AI:
- Testy antyplagiatowe
- Formatowanie tekstu
- Autorecenzowanie artykułu naukowego z AI
- Podsumowanie
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 58 Dzień 1: Pretest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 58 Dzień 1: Formułowanie problemu badawczego (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 58 Dzień 1: Narzędzia AI wspierające definiowanie zagadnień badawczych (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 58 Przerwa | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 58 Dzień 1: Metody wyszukiwania literatury w bazach naukowych (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 58 Dzień 1: Wykorzystanie narzędzi AI do oceny jakości i istotności publikacji (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 58 Odpowiedzi na pytania uczestników i praktyczne przykłady (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 17-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 58 Dzień 2: Pretest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 58 Dzień 2: Czym jest ekstrakcja informacji i dlaczego jest kluczowa? (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 58 Dzień 2: Przegląd narzędzi wspierających analizę treści naukowych (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 58 Dzień 2: Automatyczne generowanie streszczeń i opisów (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 58 Przerwa | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 58 Dzień 2: Jak AI pomaga w identyfikacji najważniejszych fragmentów? (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 58 Dzień 2: Tworzenie powiązań tematycznych (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 58 Dzień 2: Zarządzanie źródłami i kategoryzacja wiedzy (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 58 Odpowiedzi na pytania uczestników i praktyczne przykłady (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 58 Dzień 3: Pretest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 58 Dzień 3: Wprowadzenie do analizy bibliometrycznej i mapowania nauki (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 58 Dzień 3: Pozyskiwanie danych bibliograficznych (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 58 Dzień 3: Tworzenie map nauki (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 58 Przerwa | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 58 Dzień 3: Analiza sieci wiedzy (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 58 Dzień 3: Wykorzystanie wyników analizy w praktyce (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 58 Dzień 3: Podsumowanie (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 24-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 58 Dzień 4: Pretest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 58 Dzień 4: Wprowadzenie do analizy ilościowej i roli AI (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 58 Dzień 4: Przygotowanie danych i statystyka opisowa z AI (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 58 Dzień 4: Weryfikacja hipotez i dobór testów statystycznych (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 58 Przerwa | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 58 Dzień 4: Interpretacja i tworzenie opisu wyników z ChatGPT (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 58 Dzień 4: Raportowanie i wizualizacja wyników (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 58 Dzień 4: Podsumowanie (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 58 Dzień 5: Pretest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 58 Dzień 5: Wprowadzenie do analizy jakościowej i roli AI (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 58 Dzień 5: Kodowanie otwarte, osiowe i selektywne z pomocą AI (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 58 Dzień 5: Kondensacja treści i identyfikacja tematów (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 58 Przerwa | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 58 Dzień 5: Interpretacja znaczeń i generowanie teorii (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 58 Dzień 5: Opis wyników i tworzenie podsumowań z pomocą AI (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 58 Dzień 5: Podsumowanie (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 03-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 58 Dzień 6: Pretest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 58 Dzień 6: Kluczowe elementy struktury artykułu: wprowadzenie, metodologia, wyniki, dyskusja i wnioski (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 58 Dzień 6: Jak tworzyć notatki z narzędziami AI? (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 58 Dzień 6: Jak przygotować draft z aplikacjami ChatDOC i NoteBookLM? (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 45 z 58 Przerwa | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 46 z 58 Dzień 6: Najczęstsze problemy etyczne i sposoby ich unikania (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 47 z 58 Dzień 6: Jak AI może wspierać proces pisania treści naukowych? (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 48 z 58 Dzień 6: Wykorzystanie narzędzi do sprawdzania stylu, spójności i jakości treści (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 49 z 58 Dzień 6: Odpowiedzi na pytania uczestników i praktyczne przykłady (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 04-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 50 z 58 Dzień 7: Pretest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 51 z 58 Dzień 7: Tworzenie przypisów i bibliografii (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 52 z 58 Dzień 7: Korekta językowa z wykorzystaniem AI (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 53 z 58 Dzień 7: Testy antyplagiatowe (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 54 z 58 Przerwa | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 55 z 58 Dzień 7: Formatowanie tekstu (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 56 z 58 Dzień 7: Autorecenzowanie artykułu naukowego z AI (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 57 z 58 Dzień 7: Podsumowanie (współdzielenie ekranu, rozmowa na żywo, chat) | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 58 z 58 Dzień 7: Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Przemysław Tomczyk | Data realizacji zajęć 10-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 113,41 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 113,41 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Przemysław Tomczyk
Specjalizuje się w zakresie roli sztucznej inteligencji w tworzeniu prac naukowych oraz wprowadzaniu automatyzacji do nauki. Prowadzi szkolenia dla pracowników uczelni wyższych, m. in. pracowników naukowo-dydaktycznych. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych oraz kanału na YouTube „dr Przemek Tomczyk AI”. Kwalifikacje/doświadczenie prowadzącego są nabyte nie wcześniej niż 5 lat – przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi. Od 2023 Pan Przemysław przeprowadził minimum 7 szkoleń dotyczących wykorzystania narzędzi AI w tworzeniu artykułów naukowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają prezentację, pliki danych, pliki dokumentów (artykuły naukowe).
Warunki uczestnictwa
Uczestnictwo w szkoleniu wymaga umiejętności podstawowej obsługi komputera (tj. instalacja prostego programu, umiejętność logowania się do aplikacji typu ChatGPT, pracy z programem Word itp.)
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca/uczestnik uzyskuje min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do ceny netto doliczyć 23% VAT.
*Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
1. Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usług.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie testu i uzyskania wyniku pozytywnego (75% punktów z testu).
2. Szkolenie trwa 44 godziny.
3. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
4.Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane za pomocą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone na platformie ClickMeeting
1. W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia, Uczestnik powinien dysponować urządzeniem:
- mającym dostęp do sieci Internet (komputer, smartfon, tablet),
- zdolnym do odbioru i przekazu dźwięku (głośniki, słuchawki, mikrofon),
- posiadającym kamerę umożliwiającą identyfikację uczestnika,
- posiadającym oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów: przeglądarka Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+.
2. Minimalna wymagana szybkość połączenia internetowego w celu korzystania z webinariów wynosi 2 Mb/s (zalecane połączenie szerokopasmowe).
3. Link do szkolenia zostanie wysłany do uczestników mailowo, na 4 dni przed pierwszym dniem szkoleniowym oraz w dniu spotkania
4. Ważność linku - od rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia zgodnie z harmonogramem w karcie.
Podstawą do rozliczenia usługi realizowanej w formie zdalnej lub zdalnej w czasie rzeczywistym jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie Fundacji TYGIEL lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom, Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania.