"Szkolenie: Neuroedukacyjny rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela: komunikacja, dobrostan, innowacje i organizacja pracy"
"Szkolenie: Neuroedukacyjny rozwój osobisty i zawodowy nauczyciela: komunikacja, dobrostan, innowacje i organizacja pracy"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, które chcą rozwijać swoje kompetencje osobiste i społeczne w celu zwiększenia skuteczności w życiu zawodowym i prywatnym.
Z oferty skorzystają w szczególności osoby:
- znajdujące się na etapie zmiany zawodowej lub powrotu na rynek pracy,
- potrzebujące wzmocnienia pewności siebie i komunikacji w relacjach zawodowych,
- zainteresowane świadomym budowaniem własnego wizerunku oraz stylem działania dopasowanym do indywidualnych wartości,
- poszukujące narzędzi do lepszej organizacji życia codziennego i zachowania równowagi psychicznej.
- Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania – dostosowane jest zarówno do osób z doświadczeniem zawodowym, jak i tych rozpoczynających swoją drogę zawodową.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji29-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój osobisty nauczycieli poprzez podnoszenie samoświadomości, umiejętności regulacji emocji, komunikacji i organizacji pracy, z wykorzystaniem innowacyjnych technik neuroedukacyjnych. Uczestnicy poznają nowoczesne metody wspierania koncentracji i dobrostanu (m.in. EEG, elektrostymulacja, analiza przetwarzania słuchowego) oraz tworzą indywidualny plan rozwoju i awansu zawodowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowe mechanizmy pracy mózgu dorosłego człowieka w kontekście funkcjonowania zawodowego. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia: obciążenie poznawcze, regulacja emocjonalna, neuroplastyczność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe funkcje kory przedczołowej, układu limbicznego i układu autonomicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ bodźców środowiskowych (hałas, tempo pracy, wielozadaniowość) na efektywność i dobrostan. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady przetwarzania słuchowego (APD) u dorosłych oraz jego znaczenie w komunikacji zawodowej. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie przetwarzania słuchowego oraz jego kluczowe elementy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje objawy obniżonej tolerancji bodźców słuchowych i ich wpływ na komunikację. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje trudności w APD pojawiające się w sytuacjach zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia podstawowe zakresy fal EEG i ich znaczenie dla koncentracji, stresu i uczenia się. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje fale alfa, beta i theta.Łączy rodzaje fal z typowymi stanami pracy mózgu (np. stres, relaksacja, uwaga). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zastosowanie EEG w analizie funkcjonowania poznawczego dorosłych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje innowacyjne techniki wspierające efektywność, w tym elektrostymulację stosowaną w regulacji pracy układu nerwowego. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje elektrostymulacji (np. TENS, tDCS, neurostymulacja niskoprądowa). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ elektrostymulacji na uwagę, napięcie i reakcje stresowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe zasady bezpieczeństwa stosowania technik elektrostymulacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje nowoczesne metody przekazywania informacji oparte na neuroedukacji i stylach przetwarzania danych. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia style komunikacji (wizualny, słuchowy, logiczny, sensoryczny). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia: komunikacja sensoryczna, mikroprzekaz, komunikacja wizualna. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia czynniki wpływające na efektywny odbiór komunikatu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady organizacji pracy zgodnie z neuroergonomią i higieną poznawczą. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcia: neuroergonomia, higiena informacyjna, monotasking. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia mechanizmy przeciążenia poznawczego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby minimalizowania bodźców środowiskowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady pracy z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (PPP) w kontekście organizacji, komunikacji i współpracy. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy składowe opinii i orzeczenia PPP. Wyjaśnia rolę zaleceń PPP w organizacji pracy nauczyciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe zasady komunikacji z rodzicem w sytuacjach trudnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady planowania rozwoju osobistego i zawodowego, w tym elementy portfolio potrzebnego do awansu. | Kryteria weryfikacji Definiuje elementy planu rozwojowego oraz portfolio zawodowego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje celów rozwojowych (np. SMART, cele kompetencyjne). | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady dokumentowania działań potrzebnych do awansu zawodowego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznawać własne stany przeciążenia poznawczego i stresu oraz adekwatnie na nie reagować. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje moment wzrostu napięcia i przeciążenia (werbalnie lub niewerbalnie). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią technikę regulacji (oddechową, sensoryczną, mikroregulacyjną). Wykonuje wybraną technikę w sposób prawidłowy i skuteczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się jasno, stabilnie emocjonalnie i adekwatnie do odbiorcy.Stosuje różne metody przekazywania informacji w zależności od stylu przetwarzania odbiorcy. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje ton, tempo i sposób wypowiedzi do sytuacji. Używa komunikatów jasnych, konkretnych i spójnych. Utrzymuje stabilną postawę i komunikację niewerbalną. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje preferencje odbiorcy (wizualne, słuchowe, sekwencyjne, sensoryczne). Dostosowuje formę przekazu do preferencji (wizualizacja, schemat, komunikat ustny, przykład ruchowy).Stosuje zasady komunikacji polisensorycznej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje i interpretuje zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej pod kątem organizacji własnej pracy i komunikacji. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe elementy zaleceń istotne dla nauczyciela. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje odpowiednie modyfikacje w organizacji pracy i komunikacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji W symulacji poprawnie stosuje strategie komunikacji z rodzicem wynikające z zaleceń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje i organizować pracę zgodnie z zasadami neuroergonomii. | Kryteria weryfikacji Analizuje swoje nawyki i wskazuje obszary wymagające zmiany. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Tworzy uporządkowany plan pracy (blokowy, zadaniowy, energetyczny). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje i uzasadnia swój plan zgodnie z zasadami neuroergonomii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki autoprezentacji oraz buduje profesjonalny wizerunek. | Kryteria weryfikacji Utrzymuje postawę i gestykulację spójną z przekazem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Dobiera formę wypowiedzi, styl i ton adekwatnie do roli zawodowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje wizerunek zgodny z zasadami profesjonalnej komunikacji interpersonalnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje indywidualny plan rozwoju osobistego i zawodowego oraz logicznie go uzasadnia | Kryteria weryfikacji Formułuje cele rozwojowe zgodne z profilem kompetencyjnym.Wskazuje konkretne działania prowadzące do realizacji celów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Przedstawia plan w sposób uporządkowany i spójny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje gotowość do świadomego i odpowiedzialnego rozwijania własnych kompetencji osobistych i zawodowych. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia potrzebę dalszego rozwoju w oparciu o samoświadomość i refleksję. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Opisuje, jak zamierza wykorzystywać poznane techniki w codziennej pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Określa własną odpowiedzialność za jakość komunikacji i relacji zawodowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje profesjonalny wizerunkek nauczyciela oparty na autentyczności, stabilności i odpowiedzialności społecznej. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia, dlaczego spójny wizerunek zawodowy wpływa na odbiór nauczyciela. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Określa wartości, którymi kieruje się w pracy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje, jakie działania podejmie, aby utrzymać profesjonalny wizerunek w trudnych sytuacjach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1 Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy (2 h)
FORMA: teoria 1h, praktyka 1h
- Powitanie uczestników, cele i struktura szkolenia
- Kontrakt i zasady bezpieczeństwa pracy rozwojowej
- Ćwiczenia integracyjne oparte na innowacyjnych technikach aktywizacji (mikroruchy, praca z głosem, krótkie protokoły uwagi)
- Wprowadzenie do neuroedukacji, innowacji w pracy mózgu i roli percepcji sensorycznej w rozwoju osobistym
- Ustalenie celów indywidualnych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi refleksyjnych (mini-ankiety, szybkie testy cyfrowe)
MODUŁ 2 – Samoświadomość i mocne strony w pracy (8,5 h)
FORMA: teoria 3h, praktyka 4,5h + przerwy
1. Neurobiologia pewności siebie i poczucia wpływu -T1h
- Mechanizmy działania mózgu odpowiedzialne za odwagę, sprawczość i motywację.
- Rola układu limbicznego w ocenianiu sytuacji zawodowych.
- Jak wyciszać „wewnętrzny krytyk” na poziomie neuronalnym.
2. Innowacyjne narzędzia identyfikacji mocnych stron - T0,5h
- Profile sensoryczne i poznawcze.
- Analiza preferencji pracy mózgu — myślenie wzrokowe, językowe, słuchowe, sekwencyjne.
- Krótkie testy kategoryzujące typy reagowania na stres i presję.
3. Przetwarzanie słuchowe (APD) i jego wpływ na funkcjonowanie w pracy T0,5h
- Wpływ zaburzeń lub przeciążeń słuchowych wpływają na kontakty zawodowe, koncentrację oraz odbiór poleceń.
- Proste sposoby wspierania uwagi słuchowej.
4. EEG w kontekście samoświadomości T1h
- EEG a praca mózgu - fale odpowiedzialne za stres, koncentrację i kreatywność.
- Interpretacja podstawowych wykresów EEG - mocne strony.
5. Warsztat: „Mapa mocnych stron i zasobów” P1,5h
- Indywidualne testy preferencji poznawczych.
- Analiza reakcji sensorycznych i stylów przetwarzania informacji.
- Tworzenie spersonalizowanej mapy zasobów zawodowych.
6. Techniki regulacji wewnętrznego krytyka i budowania wpływu P0,5h
- Praca z ciałem (mikroruchy, pozycja wpływu).
- Techniki krótkiej regulacji emocji.
- Zatrzymywanie „negatywnych pętli narracyjnych”.
7. Autoanaliza kompetencji zawodowych – metoda neuroprofilowania P1,5h
- Analiza na podstawie: preferencji sensorycznych, tolerancji bodźców, rytmów energii, indywidualnych sposobów przetwarzania zadań.
- Dopasowanie stylu pracy do predyspozycji poznawczych.
8.Planowanie rozwoju mocnych stron P1h
- Tworzenie praktycznych mikrocelów rozwojowych.
- Budowanie „osobistej karty kompetencji”.
- Łączenie mocnych stron z awansem zawodowym.
- Wzmacnianie przewagi w komunikacji, organizacji i pracy z rodzicami.
MODUŁ 3 – Komunikacja zawodowa i wyrażanie siebie (8,5 h)
FORMA: teoria 3h 15 min, praktyka 4h 15 min + przerwy
1. Style komunikacji a neurobiologia interakcji T1,5h
- Możg a komunikaty: rytm, tempo, ton, pauzy.
- Style komunikacji w środowisku zawodowym – analiza typów neurologicznych.
- Reakcje mózgu na konflikt, stres i brak przewidywalności.
- Neurotypy w relacjach zawodowych – komunikacja logiczna vs emocjonalna
2. Komunikacja z przełożonymi, rodzicami i współpracownikami T0,5h
- Model trzech poziomów komunikacji w pracy nauczyciela (logiczny – emocjonalny – sensoryczny).
- Technika „jasny komunikat – stabilny ton – regulowana postawa”.
3. Informacja zwrotna i wyznaczanie granic – narzędzia XXI wieku T0,5h
- Komunikat wzmacniający (neurologicznie bezpieczny).
- Formuły informacji zwrotnej zgodne z mechanizmami regulacji emocjonalnej.
- Wyznaczanie granic w środowisku o wysokiej intensywności bodźców.
4. Przetwarzanie słuchowe (APD) a komunikacja zawodowa T15min
- Dlaczego niektórzy dorośli „nie słyszą w hałasie”.
- Jak pracować głosem - minimalizacja przeciążenia słuchowego.
- Mini-narzędzia wspierające lepszy odbiór komunikatów w trudnych warunkach.
5. Nowoczesne metody przekazywania informacji T0,5h
- Mikroprzekaz (micro-messaging) i prezentacje sensoryczne.
- Komunikacja wizualna: modułowe ujęcia treści, mapy myśli, mikroschematy.
- Przekaz polisensoryczny — jak pobudzać wiele kanałów percepcji odbiorcy.
6. Diagnoza własnego stylu komunikacji – warsztat neurokomunikacyjny P45min
- Test stylów komunikacji (logiczny, emocjonalny, sensoryczny).
- Analiza reakcji na 4 typy komunikatów.
- Profil komunikacyjny nauczyciela.
7. Praca z głosem i intonacją P1h 35min
- Ćwiczenia emisji głosu oparte na neuroprzetwarzaniu słuchowym.
- Praca z rytmem i pauzą — narzędzia modulacji koncentracji odbiorcy.
- Nagrania krótkich komunikatów i wspólna analiza.
8. Symulacje rozmów zawodowych P1h
- Praca na realnych przypadkach: rozmowa z rodzicem w emocjach, rozmowa z przełożonym o trudnej sytuacji, współpraca w zespole pod presją.
- Wykorzystanie technik: regulacji napięcia, stabilizacji postawy, opanowania tonu głosu, świadomego dobierania formy przekazu.
9. Warsztat: Nowoczesne metody przekazu informacji P1h
- Modułowe komunikaty (micro content).
- Przekaz wizualny — szybkie szkice, mapy, sekwencje.
- Przekaz sensoryczny — łączenie dźwięku, obrazu i rytmu.
- Tworzenie krótkich komunikatów dla zespołu, rodziców lub współpracowników.
10. Neurofeedback komunikacyjny – mini podsumowanie P30min
- Analiza tego, co wzbudza uwagę odbiorcy, a co ją obniża.
- Indywidualne wskazówki rozwojowe.
- Ćwiczenie stabilnego stylu komunikacyjnego.
MODUŁ 4 – Organizacja pracy i wizerunek zawodowy (9 h)
FORMA: teoria 3h, praktyka 5h + przerwy
1. Neuroergonomia pracy nauczyciela T0,5h
- Zadania, bodźce i informacje w środowisku szkolnym.
- Efekt przeciążenia poznawczego (cognitive overload) — rozpoznanie i redukcja
- Multi-tasking a efektywność – co mówią badania EEG o przełączaniu zadań.
- Dzień pracy w zgodzie z rytmami neurologicznymi (chronotyp, okienka koncentracji).
2. Nowoczesne metody organizacji pracy – podejście neurofunkcjonalne T1h
- Zarządzanie skupieniem: praca blokowa, techniki „monotaskingu kontrolowanego”.
- Minimalizacja rozproszeń — higiena informacyjna, praca z telefonem i cyfrowymi bodźcami.
- Techniki priorytetyzacji oparte na działaniu kory przedczołowej (metoda neuro-PoMo, STAMP).
- „Mapa obciążenia poznawczego” — świadome planowanie zadań vs. zasoby energetyczne.
3. Wizerunek zawodowy nauczyciela w świecie wysokiej stymulacji T0,5h
- Psychologia pierwszego wrażenia a sygnały neuropercepcyjne.
- Wpływ mowy ciała, tonu głosu i sposobu poruszania się na odbiór informacji.
- Zasada neurospójności: komunikat, zachowanie i wygląd.
4. Praca z zaleceniami PPP – ujęcie innowacyjne i neuropsychologiczne T1h
- Regulacja własnych reakcji na trudne sytuacje (agresja, wycofanie, nadpobudliwość ucznia).
- Strategia 3 poziomów kontaktu z rodzicem w oparciu o neurokomunikację.
- Planowanie działań zgodnie z zaleceniami vs ochrona dobrostanu własnego
5. Analiza własnego środowiska pracy – „NeuroMapa miejsca pracy” P1h
- Rozpoznanie bodźców przeciążających (światło, ruch, dźwięk),
- Analiza własnych reakcji sensorycznych,
- Projektowanie „przestrzeni efektywności” - NeuroProfil stanowiska pracy.
6. Trening koncentracji i zarządzania uwagą - mechanizmy neuroplastyczności P1h
- Mikroruchy regulujące układ nerwowy i protokoły oddechowe,
- Ćwiczenia na poprawę przetwarzania słuchowego (APD) i praca z rytmem i pauzą foniczną.
7. Warsztat: „Zarządzanie zadaniami w wysokiej stymulacji” P1h
- Model planowania dnia pracy,
- Test reakcji na bodźce (wzrokowe i słuchowe),
- Opracowanie indywidualnego „systemu sterowania energią”.
8. Nowoczesny wizerunek zawodowy – symulacje i analiza nagrań P1h
- Praca z głosem (ton, tempo, modulacja),
- Analiza mowy ciała (checklisty),
- Podstawy mikroekspresji w kontakcie z rodzicami i zespołem,
- Ćwiczenia autoprezentacyjne z nagraniem i omówieniem.
9. Mini-projekt: „Strategia wizerunku i efektywności pracy” - Osobista Karta Neuro-Tożsamości Zawodowej P1h
- Plan reorganizacji pracy i komunikacji,
- Mini-projekt wdrożeniowy zgodny z zaleceniami PPP
- Protokół autoprezentacji — nowoczesny, jasny i autentyczny.
MODUŁ 5 – Dobrostan zawodowy, innowacje i plan rozwoju (7 h)
FORMA: teoria 2h, praktyka 4,5h + przerwa
1. Dobrostan psychiczny nauczyciela – neurobiologiczne podstawy T0,5h
- Stres vs układ nerwowy i jakość pracy.
- Neurobiologia przeciążenia, wypalenia i spadku motywacji.
2. Źródła przeciążenia i stresu w pracy T0,5h+ P0,5h
- Identyfikacja stresorów środowiskowych i relacyjnych.
- Mikroprzeciążenia: hałas, multitasking, szybkie zmiany, konflikty.
- Wczesne sygnały „czerwonych flag” — analiza objawów neurofizjologicznych.
3. Innowacyjne techniki wspierające regulację i koncentrację T0,5h
- Elektrostymulacja jako metoda wspierająca równowagę emocjonalną i uwagę: działanie, różnice między rodzajami urządzeń (TENS / tDCS / lekkie neurostymulatory), zasady bezpieczeństwa.
- EEG – rola w rozpoznawaniu stylów reagowania na stres i przeciążenie: fale alfa, beta, theta w kontekście pracy nauczyciela, jak interpretować podstawowe profile EEG pod kątem własnych zasobów.
4. Trening redukcji napięcia i regulacji układu nerwowego P0,5h
- Ćwiczenia oparte na: protokołach oddechowych (box breathing, coherent breath), pracą z rytmem ciała (mikroruchy), technikami sensorycznymi (napięcie–rozluźnienie, praca z dźwiękiem).
- Krótkie techniki do użycia „na korytarzu”, „między lekcjami”, „w trakcie rozmowy”.
5. Warsztat: „Energia osobista i jej zarządzanie” P1h
- Analiza indywidualnych rytmów energetycznych (chronotyp, pory podwyższonej uważności).
- Mini-testy koncentracji i reakcji na bodźce.
- Tworzenie własnego „NeuroProfilu Dobrostanu”: działania wzmacniające, działania obciążające, osobiste „punkty zapalne”.
6. Rytuały efektywności i mikroregeneracji T0,5h+ P0,5hlk;;;;;;;;;;;;;;l
- Poranne i popołudniowe rytuały regulacyjne.
- 2-minutowe mikronawyki wspierające regenerację kory przedczołowej.
- Strategie higieny cyfrowej w środowisku zawodowym.
7. Walidacja efektów i prezentacja wybranych planów P2h
- Test teoretyczny
- Zadanie praktyczne: Indywidualny plan rozwoju osobistego i zawodowego (własny profil mocnych stron, plan regulacji i troski o dobrostan, strategia komunikacji i wizerunku, ścieżka rozwoju kompetencyjnego, elementy pod awans zawodowy - portfolio + dowody aktywności, cele SMART+N - neurologicznie wspierające)
- Wywiad swobodny
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 40 Wprowadzenie do szkolenia i integracja grupy (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 30-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 40 Neurobiologia pewności siebie i poczucia wpływu (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 40 Innowacyjne narzędzia identyfikacji mocnych stron (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 40 Przetwarzanie słuchowe (APD) i jego wpływ na funkcjonowanie w pracy (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 40 EEG w kontekście samoświadomości (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 40 Przerwa | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 40 Warsztat: „Mapa mocnych stron i zasobów” (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:25 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:05 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 40 Techniki regulacji wewnętrznego krytyka i budowania wpływu (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 40 Autoanaliza kompetencji zawodowych – metoda neuroprofilowania (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat. Przerwa 25 min ok godziny 16:00 | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 40 Planowanie rozwoju mocnych stron (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 40 Style komunikacji a neurobiologia interakcji (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 40 Informacja zwrotna i wyznaczanie granic – narzędzia XXI wieku (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 40 Przetwarzanie słuchowe (APD) a komunikacja zawodowa (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 40 Nowoczesne metody przekazywania informacji (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 40 Przerwa | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 40 Diagnoza własnego stylu komunikacji – warsztat neurokomunikacyjny (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:55 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 40 Praca z głosem i intonacją (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:55 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:35 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 40 Symulacje rozmów zawodowych (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 40 Przerwa | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 40 Warsztat: Nowoczesne metody przekazu informacji (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 40 Neurofeedback komunikacyjny – mini podsumowanie (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 40 Neuroergonomia pracy nauczyciela (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 40 Dobrostan psychiczny nauczyciela – neurobiologiczne podstawy | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 40 Nowoczesne metody organizacji pracy – podejście neurofunkcjonalne (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 40 Źródła przeciążenia i stresu w pracy | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 40 Wizerunek zawodowy nauczyciela w świecie wysokiej stymulacji (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 40 Innowacyjne techniki wspierające regulację i koncentrację | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 40 Praca z zaleceniami PPP – ujęcie innowacyjne i neuropsychologiczne (Teoria) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 40 Trening redukcji napięcia i regulacji układu nerwowego | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 40 Warsztat: „Energia osobista i jej zarządzanie”.(Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:35 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 40 Analiza własnego środowiska pracy – „NeuroMapa miejsca pracy”(Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 40 Przerwa | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:35 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 40 Przerwa | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 40 Rytuały efektywności i mikroregeneracj (Teoria i Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 40 Trening koncentracji i zarządzania uwagą - mechanizmy neuroplastyczności (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:25 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 40 Walidacja efektów i prezentacja wybranych planów.(Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 40 Warsztat: „Zarządzanie zadaniami w wysokiej stymulacji” (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 40 Nowoczesny wizerunek zawodowy – symulacje i analiza nagrań (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 40 Przerwa | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 40 Mini-projekt: „Strategia wizerunku i efektywności pracy” - Osobista Karta Neuro-Tożsamości Zawodowej (Praktyka) - rozmowa na żywo, chat | Prowadzący Sławomira Kluczyńska-Kuleczka | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 140,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomira Kluczyńska-Kuleczka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
Materiały szkoleniowe i arkusze rozwojowe: Uczestnicy otrzymują komplet materiałów szkoleniowych wspierających rozwój kompetencji osobistych i zawodowych, w tym:
- skrypty z omówieniem kluczowych zagadnień szkoleniowych (komunikacja, organizacja pracy, planowanie, wizerunek),
- zestaw arkuszy ćwiczeniowych do pracy własnej,
- karty refleksji, testy stylów działania i komunikacji,
- wzory planów rozwoju i strategii wdrożeniowych.
Materiały stanowią praktyczne narzędzie do kontynuowania pracy nad sobą po zakończeniu szkolenia i mogą być wykorzystywane w środowisku pracy.
Certyfikat ukończenia szkolenia: Po zakończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat potwierdzający zdobycie kompetencji w zakresie:
- skutecznej komunikacji zawodowej,
- zarządzania sobą w czasie,
- kształtowania profesjonalnego wizerunku,
- planowania rozwoju osobistego i zawodowego.
Wsparcie po szkoleniu
Uczestnicy mają możliwość skorzystania z dodatkowego wsparcia po zakończeniu kursu:
- możliwość kontaktu z trenerem w formie konsultacji mailowych lub krótkich spotkań online (do 2 tygodni po zakończeniu szkolenia),
- dostęp do zamkniętej grupy online, gdzie można wymieniać się doświadczeniami, zadawać pytania i otrzymywać materiały uzupełniające,
- okazjonalne aktualizacje materiałów oraz propozycje dalszych ścieżek rozwoju zawodowego.
- To rozwiązanie pozwala utrwalić efekty szkolenia oraz rozwijać kompetencje zgodnie z własnymi celami zawodowymi.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych aktywnych zawodowo lub przygotowujących się do podjęcia pracy, które chcą rozwijać kompetencje osobiste i społeczne przydatne w środowisku zawodowym.
Wymagania formalne:
- Brak wymagań dotyczących konkretnego wykształcenia lub kierunku studiów,
- Brak przeciwwskazań do udziału w zajęciach realizowanych w formule online
- Minimalna wymagana frekwencja uczestnika w zajęciach wynosi 80% całkowitego czasu trwania szkolenia.
Wskazane predyspozycje uczestnika:
- Gotowość do aktywnego uczestnictwa w zajęciach interaktywnych,
- Chęć rozwoju kompetencji interpersonalnych, komunikacyjnych, organizacyjnych i psychospołecznych,
Warunkiem uczestnictwa jest otrzymanie dofinansowania na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. W takim przypadku, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. (Dz.U. z 2023 r., poz. 955),usługa może być zwolniona z VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki uczestnictwa w zajęciach zdalnych - wymagane posiadanie:
- komputera/laptopa/tabletu/smartfona e stałym dostępem do Internetu (2 Mb/s / 128 kb/s; zalecana 4 Mb/s / 512 kb/s )
- mikrofonu/zestaw słuchawkowego i kamery internetowej,
- zainstalowana aplikacja MS Teams/ Google Meet/ Hangouts
Uczestnicy na 3 dni przed szkoleniem otrzymają link/zaproszenie to szkolenia.
Platforma do nauki zdalnej:
- Zajęcia odbywają się za pomocą wybranej platformy e-learningowej, takiej jak Zoom, Microsoft Teams lub Google Meet.
- Organizator szkolenia zapewnia dostęp do platformy, a uczestnicy muszą posiadać urządzenie spełniające wymagania techniczne.
Funkcje platformy:
- Prezentacja materiałów dydaktycznych (slajdy, wideo, dokumenty).
- Interaktywne sesje pytań i odpowiedzi z możliwością zadawania pytań na czacie lub głosowo.
- Monitorowanie obecności uczestników.
- Możliwość nagrywania zajęć (jeśli jest to wymagane).
Zasoby techniczne i wsparcie:
Uczestnicy muszą posiadać:
- Urządzenie z kamerą, mikrofonem oraz stabilnym połączeniem internetowym.
- Słuchawki lub głośniki oraz mikrofon do komunikacji podczas interaktywnych sesji.
- Oprogramowanie do obsługi wybranej platformy (np. aplikację lub kompatybilną przeglądarkę internetową).
- Organizator zapewnia wsparcie techniczne:
- Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy mogą przetestować swoje połączenie internetowe oraz dostęp do platformy.
- W trakcie szkolenia dostępny jest zespół wsparcia technicznego.
Materiały szkoleniowe:
Instytucja szkoleniowa dostarcza uczestnikom:
- Prezentacje, skrypty oraz dodatkowe materiały dydaktyczne w formacie PDF, które uczestnicy mogą pobierać i przeglądać.
- Dostęp do zasobów cyfrowych, takich jak filmy demonstracyjne i interaktywne quizy.
- Materiały są zgodne z tematyką szkolenia, w tym z ekologicznymi i zrównoważonymi praktykami terapeutycznymi.
Czas trwania i harmonogram:
- Szkolenie zdalne obejmuje 5 dni: rozpisane szczegółowo w harmonogramie. Przerwy wliczone są w czas trwania usługi.
Harmonogram dnia zawiera:
- Sesje wykładowe.
- Przerwy (jedna 25-minutowa przerwa po każdych 4 godzinach oraz dodatkowe krótsze przerwy w razie potrzeby).
- Sesje pytań i odpowiedzi z trenerem.
Monitorowanie obecności:
- Uczestnicy muszą być obecni przez cały czas trwania zajęć.
Obecność jest monitorowana za pomocą:
- Systemu platformy (automatyczne logowanie aktywności uczestników).
- Weryfikacji przez moderatora lub trenera, który zapisuje zaangażowanie uczestników.
- Wymagane jest włączenie kamer podczas zajęć, co pozwala na sprawdzenie obecności i zaangażowania.
Interaktywność szkolenia:
Zajęcia mają charakter interaktywny:
- Instruktor angażuje uczestników poprzez pytania, dyskusje i omówienia przypadków klinicznych.
- W trakcie zajęć prowadzone są krótkie quizy sprawdzające zrozumienie materiału.
- Możliwość indywidualnego zadawania pytań w czasie rzeczywistym.
Zapewnienie jakości szkolenia:
- Organizatorzy dbają o wysoki standard techniczny i dydaktyczny szkolenia.
- Instruktorzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie w prowadzeniu zajęć zdalnych.
- Każdy uczestnik ma możliwość kontaktu z trenerem po zakończeniu zajęć w ramach wsparcia poszkoleniowego.