KSeF - przygotowanie firmy i pracowników do wdrożenia oraz obsługi Krajowego Systemu eFaktur - szkolenie.
KSeF - przygotowanie firmy i pracowników do wdrożenia oraz obsługi Krajowego Systemu eFaktur - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy biur rachunkowych oraz właściciele firm wraz z wszystkimi osobami, które w swojej pracy są odpowiedzialne za wystawianie faktur lub planują podjąć pracę na stanowisku z podobnym zakresem obowiązków.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji08-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wprowadzenia i przyszłej obsługi obligatoryjnego systemu KSeF. Uczestnicy zaznajomią się ze stanem prawnym dotyczącym tego zagadnienia oraz harmonogramem i etapami wdrożenia systemu w firmach i biurach rachunkowych. Uczestnicy nauczą się właściwego poruszania się i fakturowania w KSeF oraz podczas jego niedostępności, czy w trybie offline-24.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik wyszczególnia podstawowe przepisy prawne i niezbędne terminy wdrożenia poszczególnych etapów KSeF. Charakteryzuje i rozróżnia sposoby fakturowania w zależności od rodzaju faktury i wystawiającego ją podmiotu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada na pytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie dobiera rodzaj faktury dla zadanej sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik dla różnych kontrahentów wystawia faktury w KSeF w tym również korygujące i zaliczkowe, nadaje uprawnienia odpowiednim osobom oraz fakturuje podczas awarii KSeF, a także w trybie offline-24 | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada na pytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik świadomie porusza się po systemie i fakturuje w KSeF oraz podczas jego awarii | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Kompetencje:Uczestnik zgodnie z harmonogramem wprowadza i świadomie korzysta z systemu KSeF. Obsługuje system i fakturuje zgodnie z poznanymi zasadami oraz niezbędnymi wymogami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada na pytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje realizację harmonogramu wprowadzania KSeF oraz posługuje się systemem podczas fakturowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Brak wymagań co do poziomu wiedzy uczestników szkolenia. Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników biur rachunkowych oraz właścicieli i pracowników firm.
Zajęcia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne będą realizowane wspólnie dla całej grupy. Każdy z uczestników wykona indywidualnie na swoim komputerze wskazane przez trenera zadania do wykonania. Ewentualne pytania uczestnicy podczas wykonywania ćwiczeń będą mogli na bieżąco zadawać za pomocą komunikatora.
Szkolenie odbywać się będzie w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną liczne przykłady, symulacje i ćwiczenia. Walidacja odbywać się będzie na podstawie testów teoretycznych jednokrotnego wyboru oraz na podstawie obserwacji aktywności uczestnika podczas realizacji ćwiczeń.
Dzień 1
1. Podstawowe informacje dotyczące szkolenia, pre-test.
2. Co to jest KSeF - zamysł i cele wdrożenia - wykład
- Krajowy System e-Faktur – stan prawny oraz harmonogram wdrożenia
- Harmonogram wdrożenia w Ministerstwie i etapy wdrożenia w firmach i biurach rachunkowych
3. Korzystanie z KSeF – bezpłatne narzędzia / płatne narzędzia wspierające - wykład + ćwiczenia
- Daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF
- Obligatoryjny KSeF – odroczenia
- Faktury wystawiane na kasach fiskalnych
- Wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy
- Wyłączenia przewidziane w ustawie
4. Fakturowanie przez podmiot zagraniczny - wykład
5. Faktury konsumenckie - wykład + ćwiczenia
- Wyłączenia przewidziane w rozporządzeniu
- Jakie transakcje należy obligatoryjnie fakturować w KSeF?
6. Fakturowanie - wykład + ćwiczenia
- Wyzwania, jakie stają przed krajowymi podatnikami
- Faktury dla i od podmiotów zagranicznych
7. KOD QR, czyli kod umożliwiający dostęp do faktury w KSeF - wykład
- Dostęp anonimowy do faktury w KSeF
- Oznaczenie faktury kodem QR
- Kod QR – sprzedaż dla nabywcy, który nie jest uczestnikiem KSeF
- Certyfikaty, a tokeny
- Funkcje kodów QR
Dzień 2
1. Uprawnienia
- Modele uprawnień
- Komu jakie nadawać uprawnienia
2. Faktura ustrukturyzowana – schema FA(3) - wykład + ćwiczenia
- Fa(3) – elementy
- Schema Fa (3) – faktura korygująca
- Schema Fa(3) – faktura zaliczkowa
- Załącznik do faktury ustrukturyzowanej
- Załącznik – główne założenia
- Wystawienie faktury
- Wystawienie faktury – wyjątki od zasady
- Data otrzymania faktury
- Otrzymanie faktury – wyjątki od zasady
- Numer KSeF faktury
- Kiedy podatnik jest zobligowany podać nr KSeF faktury?
- Numer KSeF faktury – tytuł przelewu
3. Zbiorczy identyfikator płatności - wykład
4. Jak fakturować, kiedy KSeF nie działa, oraz w trybie offline-24 - wykład + ćwiczenia
- Awaria KSeF
- Niedostępność KSeF (tzw. tryb offline)
- Tryb offline -24
5. Sankcje - wykład
6. Korekty in minus – zmiana zasad - wykład + ćwiczenia
- Moment ujęcia korekt in minus – sprzedawca
- Moment ujęcia korekt in minus – nabywca
7. Pytania i odpowiedzi, podsumowanie szkolenia, walidacja, post-test.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 284,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 284,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 107,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 107,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Małowiecka
Studiuje Prawo Finansowe i Skarbowość na Uniwersytecie Warszawskim.
Ma ponad 25-letnie doświadczenie współpracy z korporacjami i spółkami z o.o., w tym Polkomtelem ( Kierownik Działu Kontroli i Sprawozdawczości) oraz Virgin Mobile Polska.(Prokurent i Główny Księgowy) oraz Jako Główny Księgowy Sądu Rejonowego.
Prezes Spółki BDM Group oferującej swoje usługi w trybie zamówień publicznych.
Posiada niezwykły talent, by w czytelny i pogodny sposób opowiadać o trudnych zagadnieniach na styku prawa, podatków, ekonomii i rachunkowości, analizy finansowej i budżetowania Ceniony dydaktyk, regularnie szkolący branżę, instytucje publiczne i biznes.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja powerpoint, celem utrwalenia informacji przekazanych w trakcie szkolenia, przesłana będzie drogą mailową.
Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej w czasie rzeczywistym za pomocą platformy ClickMeeting.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma certyfikat.
Usługa szkoleniowa podzielona jest na godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WYMAGANIE TECHNICZNE (zalecane)
1. Platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: ClickMeeting
2. Minimalne wymagania sprzętowe
Uczestnik szkolenia musi posiadać komputer osobisty lub smartfon
Głośniki – wbudowane lub zewnętrzne/zestaw słuchawkowy,
Możliwość komunikacji z prowadzącym za pośrednictwem minimum czatu.
Komputer:
Minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości:
20Mbps
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja),
Linux, Chrome OS.
Przeglądarka internetowa:
Dla Windows: Chrome 80+
Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 80+ Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 80+
Smartfon:
- wolna pamięć min. 70MB
- system iOS w wersji 9.0 lub nowszej
- system android w wersji 7.0 lub nowszej
- wymagana zainstalowana aplikacja ClickMeeting
3. Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi (termin rozpoczęcia usługi do terminu zakończenia usługi)