AI - sztuczna inteligencja / Efektywne wykorzystanie ChatGPT do tworzenie dokumentów, raportów i e-maili.
AI - sztuczna inteligencja / Efektywne wykorzystanie ChatGPT do tworzenie dokumentów, raportów i e-maili.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników, którzy chcą w praktyce zastosować sztuczną inteligencję w różnych obszarach swojej pracy, czy codziennego życia — od automatyzacji rutynowych zadań, przez tworzenie treści, aż po rozwiązywanie skomplikowanych problemów.
Usługa rozwojowa adresowa również dla Uczestników projektów, m.in.:
- Małopolski pociąg do kariery
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek – Rozwój
- Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Lubuskie Bony Rozwojowe
- Usługi rozwojowe dla mieszkańców województwa lubuskiego
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji25-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "AI - sztuczna inteligencja / Efektywne wykorzystanie ChatGPT do tworzenie dokumentów, raportów i e-maili.", prowadzi do nabycia specjalistycznych kompetencji w obszarze tematycznym szkolenia oraz przygotowuje do samodzielnego i prawidłowego wykonywania zadań z wykorzystaniem AI, zgodnie z planem ramowym szkolenia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia zasadę działania dużych modeli językowych i rozróżnia ich zastosowania oraz ograniczenia. | Kryteria weryfikacji Wskazuje, na czym polega sposób uczenia modeli językowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje cechy i możliwości modeli GPT-3.5, GPT-4 i nowszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje zasady pracy z ChatGPT i rozpoznaje dobre praktyki korzystania z AI w pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny sposób interakcji z modelem w zależności od celu zadania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje kwestie etyczne i ograniczenia związane z użyciem ChatGPT. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje elementy składowe skutecznego promptu i odróżnia poprawne formy instrukcji od błędnych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje, jakie elementy wchodzą w skład dobrze sformułowanego promptu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia pojęcia Prompt Engineering i Prompt Hacking. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Porównuje typy promptów i dobiera technikę pracy z AI do rodzaju zadania. | Kryteria weryfikacji Wybiera właściwy typ promptu (zero-shot, few-shot, one-shot, chain-of-thought) dla określonego celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa, która technika iteracyjna (refine, retry, redirect) pozwala poprawić wynik interakcji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje modele językowe do przetwarzania tekstów i modyfikowania ich stylu, formy i długości. | Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny sposób przekształcenia tekstu (streszczenie, parafraza, zmiana tonu). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje cechy stylu formalnego, potocznego i branżowego w przykładach wypowiedzi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje proste prompty i szablony do generowania treści użytkowych i branżowych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy struktury szablonu promptu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera poprawny sposób formatowania danych wyjściowych (lista, plan, tabela, dokument). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje ChatGPT jako narzędzie wspierające organizację i realizację zadań zawodowych. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje możliwości wykorzystania ChatGPT do automatyzacji zadań biurowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera poprawne zastosowanie ChatGPT do analizy, podsumowania lub tworzenia treści. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Ocenia skuteczność przygotowanych promptów i analizuje wyniki interakcji z modelem w kontekście dobrych praktyk. | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy dobrze zaprojektowanego promptu projektowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje błędy i ograniczenia w wykorzystaniu modeli językowych w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników, którzy chcą w praktyce zastosować sztuczną inteligencję w różnych obszarach swojej pracy, czy codziennego życia — od automatyzacji rutynowych zadań, przez tworzenie treści, aż po rozwiązywanie skomplikowanych problemów.
Ramowy plan kształcenia:
- Pre-test. Wprowadzenie do modeli językowych
- Jak działają duże modele językowe (LLM)
- ChatGPT – czym jest, jak się z nim pracuje
- Możliwości i ograniczenia modeli AI
- Porównanie wersji: GPT-3.5, GPT-4 i nowsze
- Struktura skutecznego promptu
- Kluczowe elementy promptu: rola, kontekst, instrukcja, dane wejściowe, format wyjścia
- Prompt Engineering vs Prompt Hacking
- Typy promptów: zero-shot, few-shot, one-shot, chain-of- thought
- Najczęstsze błędy i sposoby ich unikania
- Redagowanie i przekształcanie treści
- Streszczanie i przekształcanie tekstów
- Dostosowywanie stylu i tonu: formalny, potoczny, branżowy
- Wyciąganie kluczowych informacji i tworzenie podsumowań
- Formatowanie danych wyjściowych w różnych formach
- Generowanie treści i szablonów
- Tworzenie treści na potrzeby marketingu, edukacji, HR i administracji
- Budowanie własnych szablonów promptów do codziennych zadań
- Generowanie uporządkowanych wyników: listy, plany, dokumenty, tabele
- Tworzenie promptów konfigurowalnych (parametryzacja)
- ChatGPT jako wsparcie w codziennej pracy
- Asystent do pisania e-maili, raportów i notatek
- Wspomaganie spotkań: podsumowania, notatki, follow-up
- Wspieranie researchu: analiza źródeł, pytania pomocnicze
- Organizacja zadań i delegowanie pracy przez AI
- Zaawansowane techniki konwersacyjne
- Budowanie dialogów z AI – utrzymywanie kontekstu i logiki
- Techniki iteracyjne: refine, retry, redirect
- Prompt chaining – projektowanie ciągu interakcji
- Reasoning i chain-of-thought – krok po kroku do rozwiązania
- Zarządzanie pamięcią i resetowanie kontekstu
- Projekt promptowy
- Tworzenie mini-projektu z zastosowaniem ChatGPT w praktyce zawodowej
- Planowanie, testowanie i doskonalenie promptów
- Prezentacja rozwiązań i wspólna analiza
- Feedback i dokumentacja promptów
- Podsumowanie i zakończenie
- Podsumowanie najważniejszych technik i strategii
- Omówienie dobrych praktyk i najczęstszych błędów
- Rozmowa o etyce, wiarygodności i granicach AI
- Walidacja.
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi) i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 8-osobowych.
Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie zdalnej w czasie rzeczywistym potwierdza raport generowany z platformy Zoom.
Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem metod nauczania aktywizujących uczestników: dyskusja w grupie, burza mózgów, ćwiczenia.
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70% (zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 955 z późn. zm.)).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zaakceptowano Regulamin "Małopolskiego Pociągu do Kariery" dla instytucji szkoleniowych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Pre-test. Wprowadzenie do modeli językowych – zasada działania LLM, zastosowania ChatGPT, możliwości i ograniczenia, porównanie wersji modeli. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia, test.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa. | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Podstawy pracy z ChatGPT – praca z interfejsem, przykłady praktycznego wykorzystania, aspekty etyczne i bezpieczeństwo użycia AI. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa. | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Struktura skutecznego promptu – budowa i elementy promptu, różnice między Prompt Engineering a Prompt Hacking. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa. | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Techniki tworzenia promptów – typy promptów, techniki iteracyjne, utrzymywanie kontekstu i logiki rozmowy z AI. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Redagowanie i przekształcanie treści – streszczanie, parafrazowanie, dostosowywanie stylu i tonu wypowiedzi, tworzenie podsumowań. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa. | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Generowanie treści i szablonów – tworzenie tekstów użytkowych i branżowych, budowa własnych szablonów i promptów konfigurowalnych. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa. | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 ChatGPT w codziennej pracy – automatyzacja zadań biurowych, wsparcie w komunikacji, analizie informacji i organizacji pracy. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa. | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Projekt promptowy i podsumowanie – tworzenie własnych promptów, testowanie i analiza efektów, omówienie dobrych praktyk i granic zastosowań AI. (Wykłady, dyskusja, ćwiczenia.) | Prowadzący Sebastian Koziatek | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 152,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 134,53 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 109,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sebastian Koziatek
Wykształcenie: Wyższe inżynierskie – WSB NLU, kierunek Cyberbezpieczeństwo (ukończone). Studia magisterskie – w trakcie.
Doświadczenie zawodowe: Trener IT – od 2022 do chwili obecnej. Senior DevOps, Tietoevry – od 2017 do chwili obecnej. Unix Administrator – 2015–2017. System Administrator – 2013–2015.
Certyfikaty: Microsoft Azure Fundamentals (AZ-900) - 2019; Microsoft Azure Administrator (AZ-104) - 2024; HPE Certified: HP BladeSystem Administration - 2017; Unix Fundamentals UX1 (HP-UX) - 2014 ; Unix Advanced UX2 (HP-UX) - 2015; Red Hat Certified System Administrator (RHCSA) – 2015; Red Hat Certified Engineer (RHCE) – 2015; Doświadczenie szkoleniowe: Od 2022 roku prowadzę szkolenia IT. Łącznie zrealizowałem już około 50 sesji szkoleniowych, w tym m.in. w tematach: Linux; Grafana; Zabbix; Prompt engineering; AI.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, wykresów, schematów, zdjęć i filmów. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (przerwy nie są wliczone do czasu trwania usługi) i prowadzone jest przez 2 dni, w godzinach od 8:45 do 16:00.
Pierwsza przerwa zaczyna się 10:15 i kończy 10:30.
Druga przerwa zaczyna się 12:00 i kończy 12:45.
Trzecia przerwa zaczyna się 14:15 i kończy 14:30.
Szkolenie rozpoczyna się pre-testem weryfikującym początkową wiedzę uczestnika usługi rozwojowej i zakończone jest wewnętrznym egzaminem (post-test) weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę, pozytywne jego zaliczenie honorowane jest certyfikatem potwierdzającym jego ukończenie i uzyskane efekty kształcenia.
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
- Do połączenia zdalnego w czasie rzeczywistym pomiędzy uczestnikami, a trenerem służy program “Zoom Client for Meetings” (do pobrania ze strony https://zoom.us/download).
- Komputer/laptop z kamerką internetową z zainstalowanym klientem Zoom, minimum dwurdzeniowy CPU o taktowaniu 2 GHz, min. 2 GB RAM.
- Mikrofon i słuchawki (ewentualnie głośniki).
- System operacyjny MacOS 10.7 lub nowszy, Windows 7, 8, 10, Linux: Mint, Fedora, Ubuntu, RedHat.
- Przeglądarkę internetowa: Chrome 30 lub nowszy, Firefox 27 lub nowszy, Edge 12 lub nowszy, Safari 7 lub nowsze.
- Dostęp do internetu. Zalecane parametry przepustowości łącza: min. 5 Mbps - upload oraz min. 10 Mbps - download, zarezerwowane w danym momencie na pracę zdalną w czasie rzeczywistym. Umożliwi to komfortową komunikację pomiędzy uczestnikami, a trenerem.
- Link umożliwiający dostęp do szkolenia jest aktywny przez cały czas jego trwania, do końca zakończenia danego etapu szkolenia. Każdy uczestnik będzie mógł użyć go w dowolnym momencie trwania szkolenia.