Zarządzanie zespołem/relacją poprzez WYZNACZANIE CELÓW STRATEGICZNYCH w oparciu o metodę dialog motywujący - szkolenie
Zarządzanie zespołem/relacją poprzez WYZNACZANIE CELÓW STRATEGICZNYCH w oparciu o metodę dialog motywujący - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Przedstawiciele wszystkich profesji gdzie pracuje się w oparciu o relacje zarówno zarządzając zespołem ludzi jak i indywidualnym kontaktem, ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad zmianą.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji20-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie zespołem/relacją poprzez WYZNACZANIE CELÓW STRATEGICZNYCH w oparciu o metodę dialog motywujący - szkolenie" przygotowuje uczestnika do nabycia umiejętności posługiwania się narzędziami DM oraz wyznaczanie celów strategicznych w procesie zmiany zgodnie z założeniami metody dialog motywujący.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia różnice między pytaniami otwartymi a zamkniętymi w kontekście DM. | Kryteria weryfikacji Wskazuje po dwie cechy charakterystyczne dla każdego rodzaju pytań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Podaje po jednym przykładzie pytania otwartego i zamkniętego stosowanego w rozmowie DM. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje zasady neutralności w relacji pomagającej. | Kryteria weryfikacji Definiuje neutralność w relacji prowadzącego rozmowę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia dwa skutki braku neutralności w kontekście DM. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje i opisuje narzędzia DM zawarte w modelu OARS. | Kryteria weryfikacji Wymienia cztery elementy modelu OARS. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje funkcję każdego narzędzia w kontekście budowania relacji z rozmówcą. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje metodę SMART jako narzędzie formułowania celów strategicznych. | Kryteria weryfikacji Rozwija każdy składnik akronimu SMART. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawnie i błędnie sformułowany cel na podstawie opisu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje pytania dopasowane do celu rozmowy i potrzeb rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Tworzy co najmniej trzy pytania otwarte i trzy zamknięte na podstawie scenariusza rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia dobór każdego pytania w kontekście celu rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje błędy w komunikacji wpływające negatywnie na motywację rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje co najmniej trzy typowe błędy (np. ocenianie, doradzanie, moralizowanie). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje opis rozmowy i identyfikuje konkretne fragmenty zawierające błędy komunikacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje technikę ZZZ jako sposób na skuteczne udzielanie informacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia i wyjaśnia trzy etapy techniki ZZZ. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera prawidłowe elementy ZZZ do opisanego przypadku rozmowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje wpływ postawy prowadzącego na kierunek rozmowy i motywację odbiorcy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje dwa przykłady, jak postawa prowadzącego może wpłynąć na rozmówcę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia fragment rozmowy pod kątem zgodności z duchem DM. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje gotowość do prowadzenia rozmów w sposób wspierający autonomię rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje dwa przykłady komunikatów wspierających autonomię. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje w opisie sytuację, w której prowadzący naruszył autonomię rozmówcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przyjmuje odpowiedzialność za styl i skutki własnej komunikacji w procesie zmiany. | Kryteria weryfikacji W analizie przypadku wskazuje własne błędy komunikacyjne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Proponuje alternatywne, bardziej wspierające formy wypowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje w poszukiwaniu wspólnego kierunku zmiany. | Kryteria weryfikacji Podaje dwa przykłady, jak angażować rozmówcę w proces wspólnego definiowania celu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia sytuację, czy cel został narzucony czy wypracowany wspólnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie stosuje język wspierający motywację rozmówcy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady języka motywującego i języka demotywującego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje fragment rozmowy i klasyfikuje użyte sformułowania pod kątem ich wpływu na motywację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
16 godzin dydaktycznych: 6 godzin teoretycznych, 9 godzin praktycznych, 1 godzina walidacji.
Przerwy nie wliczają się w czas szkolenia
1. Pytania otwarte i zamknięte – ich rola i znaczenie według DM
Czas trwania: 2 godziny dydaktyczne (1h teoria / 1h praktyka)
Teoria:
- Wprowadzenie teoretyczne: różnice między pytaniami otwartymi a zamkniętymi.
- Omówienie, jakie efekty wywołują w rozmowie pytania otwarte w porównaniu do zamkniętych.
- Praktyka:
- Dyskusja: jak unikać nadmiernego stosowania pytań zamkniętych?
- Ćwiczenie praktyczne: tworzenie pytań otwartych dla typowych sytuacji z pracy uczestników.
- Metody: prezentacja, dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w parach
2. Pomaganie z zachowaniem postawy neutralnej
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne (2h teoria / 1h praktyka)
Teoria:
- Wyjaśnienie koncepcji neutralności w relacji pomagania (bez oceniania, narzucania własnych opinii).
- Przykłady sytuacji, w których neutralność jest kluczowa.
- Praktyka:
- Warsztaty: analiza przypadków, w których neutralność była utrzymana lub naruszona.
- Ćwiczenie: odgrywanie ról w parach – pomaganie z zachowaniem neutralności.
- Metody: prezentacja, case study, odgrywanie ról, analiza przykładów
3. Ćwiczenia praktyczne wszystkich narzędzi DM (OARS)
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne (1h teoria / 2h praktyka)
Teoria:
- Omówienie narzędzi OARS (Otwarte pytania, Afirmacje, Refleksje, Podsumowania).
- Przykłady ich zastosowania w praktyce.
- Praktyka:
- Seria ćwiczeń: uczestnicy pracują w parach, wykorzystując narzędzia OARS w symulowanych sytuacjach.
- Feedback i analiza nagrań/działań grupowych.
- Metody: prezentacja, ćwiczenia praktyczne, analiza interakcji, praca w parach
4. Różne cele prowadzącego i rozmówcy a wyznaczenie kierunku zmiany
Czas trwania: 2 godziny dydaktyczne (1h teoria / 1h praktyka)
Teoria:
- Teoretyczne podstawy rozbieżności celów i ich wpływu na rozmowę.
- Praktyka:
- Dyskusja: jak prowadzący może unikać narzucania swojego celu?
- Ćwiczenie: identyfikowanie celów rozmówcy i wspólne poszukiwanie wspólnego kierunku zmiany.
- Studium przypadku: analiza sytuacji z życia zawodowego uczestników.
- Metody: dyskusja, ćwiczenia analityczne, studium przypadku, praca w grupach
5. Wymiana informacji (ZZZ) i udzielanie rad
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne (1h teoria / 2h praktyka)
Teoria:
- Wyjaśnienie techniki ZZZ (Zapytaj – Zaoferuj – Zapytaj).
- Dyskusja: dlaczego udzielanie rad często jest nieskuteczne i jak to zmienić?
- Praktyka:
- Praktyka: uczestnicy w grupach ćwiczą model ZZZ w rozmowach o różnej tematyce.
- Feedback i omówienie skuteczności zastosowanych metod.
- Metody: mini-wykład, dyskusja, ćwiczenia w grupach, odgrywanie scenek
6. Ćwiczenie praktycznych umiejętności wyznaczania celów strategicznych
Czas trwania: 2 godziny dydaktyczne ( 2h praktyka)
Teoria:
- Krótkie wprowadzenie do metody SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound).
- Przykłady celów strategicznych i różnice między celami długoterminowymi a krótkoterminowymi.
- Praktyka:
- Ćwiczenie: uczestnicy w grupach tworzą cele strategiczne na podstawie zaproponowanych scenariuszy.
- Analiza wyników i dyskusja nad potencjalnymi trudnościami w realizacji celów.
- Metody: prezentacja, praca w grupach, burza mózgów, analiza scenariuszy
Walidacja (1 h)
Walidacja efektów uczenia się przeprowadzona będzie w formie testu teoretycznego składającego się z:
- pytań zamkniętych jednokrotnego wyboru,
Test będzie obejmował wszystkie obszary objęte programem szkolenia, tj. wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne. Każdy uczestnik musi uzyskać min. 80% punktów, aby otrzymać potwierdzenie nabycia kompetencji.
Metody prowadzenia zajęć:
- prezentacja
- burza mózgów
- za i przeciw
- dyskusja
- case study
- odgrywanie ról
- ćwiczenia w parach
- praca w grupach
- analiza sytuacji
- studium przypadku
- mini-wykład
- feedback grupowy
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Pytania otwarte i zamknięte - ich rola i znaczenie według DM Metody: prezentacja, dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia w parach | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Pomaganie z zachowaniem postawy neutralnej Metody: prezentacja, case study, odgrywanie ról, analiza przykładów | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Pomaganie z zachowaniem postawy neutralnej (cz.2) Metody: prezentacja, case study, odgrywanie ról, analiza przykładów | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Ćwiczenia praktyczne wszystkich narzędzi DM (OARS) Metody: prezentacja, ćwiczenia praktyczne, analiza interakcji, praca w parach | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 21-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Różne cele prowadzącego i rozmówcy a wyznaczenie kierunku zmiany. Metody: dyskusja, ćwiczenia analityczne, studium przypadku, praca w grupach | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Wymiana informacji (ZZZ) i udzielanie rad. Metody: mini-wykład, dyskusja, ćwiczenia w grupach, odgrywanie scenek | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:35 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Wymiana informacji (ZZZ) i udzielanie rad (cz.2) Metody: mini-wykład, dyskusja, ćwiczenia w grupach, odgrywanie scenek | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:35 | Godzina zakończenia 13:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Ćwiczenie praktycznych umiejętności wyznaczania celów strategicznych. Metody: prezentacja, praca w grupach, burza mózgów, analiza scenariuszy | Prowadzący Kamilla Nahajowska | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 190,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Kamilla Nahajowska
Ukończyła:
Studium Dialogu Motywującego we Wrocławiu Edycja II/09/2020 - Polski Instytut Dialogu Motywującego - certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego 2020 r.
Poddała ocenie swoje umiejętności w zakresie praktycznego stosowania metody "Dialog Motywujący" i uzyskała tytuł (certyfikaty):
Praktyk Dialogu Motywującego - certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego 2020 r.
Terapeuta Dialogu Motywującego - PTTM (obecnie PTDM - Polskie Towarzystwo Dialogu Motywującego) -2020 r.
Trener Dialogu Motywującego w ramach II Edycji Klasy Mistrzowskiej Trenerów DM certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego (2020 r.)
Trener Dialogu Motywującego - certyfikat Polskiego Instytutu Dialogu Motywującego 2024r
Systematycznie aktualizuje swoją wiedzę i umiejętności z zakresu Dialogu Motywującego, ostatnie szkolenie w którym brała udział odbyło się w czerwcu br. z trenerkami DM Jane Groves oraz Fioną Clarke (Anglia) - szkolenie dotyczyło m.in. rozwoju umiejętności trenerskich - PIDM 2025 r.
W ciągu ostatnich 5 lat zrealizowała ponad 200 godzin szkoleń z zakresu obejmującego tą usługę rozwojową. Trener posiada doświadczenie oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną przesłane e-mailem na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom.
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- 1 godziny usługi rozwojowej = 45 minut.
- Uczestnictwo w szkoleniu, będzie weryfikowane na podstawie raportu z logowań wygenerowanego z systemu. Konieczne jest uzyskanie przez uczestnika minimum 80% frekwencji.
- przerwy nie wliczają się w czas prowadzenia zajęć
Podstawa zwolnienia z VAT: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik i mikrofon z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).