"Cyberbezpieczeństwo" - usługa zdalna na platformie e- Lea
"Cyberbezpieczeństwo" - usługa zdalna na platformie e- Lea
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Nowa usługa szkoleniowa „Cyberbezpieczeństwo” została stworzona z myślą o firmach, które priorytetowo traktują ochronę swoich informacji – zarówno w kontekście tradycyjnych zagrożeń, jak i najnowszych wyzwań, takich jak wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI). Autorzy podjęli próbę przybliżenia tej tematyki w maksymalnie przystępny sposób.
Uczestnikami szkolenia mogą być osoby indywidualne, które chcą zrozumieć istotę zagrożeń związanych z cyberbezpieczeństwem, ocenić ryzyko aby świadomie i skutecznie przeciwdziałać tym ryzykom.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników500
- Data zakończenia rekrutacji04-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik usługi rozwojowej będzie przygotowany do świadomego podejmowania działań celem chronienia zasobów cyfrowych firmy i swoich prywatnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna naturę zagrożeń i posiada wiedzę pozwalającą promować cyberbezpeczeństwo w swoim środowisku | Kryteria weryfikacji Zrozumienie istoty cyberbezpieczeństwa, znajomość najgroźniejszych i najczęstszych zagrożeń, ryzyk związanych z cyberbezpieczeństwem i podstawowych zabezpieczeń zmniejszających ich wpływ lub prawdopodobieństwo ich pojawienia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program „Cyberbezpieczeństwo”
1. Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa
• Czym jest cyberbezpieczeństwo?
• Dlaczego jest ważne w życiu codziennym i zawodowym?
2. Silne hasła i zarządzanie nimi
• Jak tworzyć bezpieczne hasła
• Korzystanie z menedżerów haseł
• Czego unikać (np. używanie tego samego hasła wszędzie)
3. Rozpoznawanie zagrożeń: phishing i oszustwa
• Jak wyglądają typowe próby wyłudzenia danych
• Jak nie dać się nabrać na fałszywe e-maile i SMS-y
• Co robić, gdy mamy podejrzenie ataku?
4. Bezpieczne korzystanie z Internetu i urządzeń
• Aktualizacje systemów i oprogramowania
• Zabezpieczanie sieci Wi-Fi
• Używanie antywirusa i zapory sieciowej (firewall)
5. Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych i komunikatorach
• Ochrona prywatności online
• Ustawienia prywatności i bezpieczeństwa
• Unikanie nadmiernego udostępniania informacji
6. Reagowanie na incydenty i dobre praktyki na co dzień
• Co robić w przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa
• Do kogo się zgłosić (np. dział IT)
• Codzienne nawyki wspierające cyberbezpieczeństwo
7. Testy
Usługa jest realizowana przy wykorzystaniu licencji: Licencje SaaS na 24 miesięcy, Profesjonalnej Platformy Edukacyjnej e-Lea Enterprise dofinansowanej w ramach projektu "Nowa perspektywa dla BUR" nr FERS 01.03-IP.09-0019/2023
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 230,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 76,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 62,50 PLN |
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają pełny zestaw materiałów na platformie e-Lea, w tym :
- wykłady :
- Wprowadzenie do cyberbezpieczeństwa
- • Czym jest cyberbezpieczeństwo?
- • Dlaczego jest ważne w życiu codziennym i zawodowym
- Silne hasła i zarządzanie nimi
- • Jak tworzyć bezpieczne hasła
- • Korzystanie z menedżerów haseł
- • Czego unikać
- Rozpoznawanie zagrożeń: phishing i oszustwa
- • Jak wyglądają typowe próby wyłudzenia danych
- • Jak nie dać się nabrać na fałszywe e-maile i SMS-y
- • Co robić, gdy mamy podejrzenie ataku?
- Bezpieczne korzystanie z Internetu i urządzeń
- • Aktualizacje systemów i oprogramowania
- • Zabezpieczanie sieci Wi-Fi
- • Używanie antywirusa i zapory sieciowej (firewall)
- Bezpieczeństwo w mediach społecznościowych i komunikatorach
- • Ochrona prywatności online
- • Ustawienia prywatności i bezpieczeństwa
- • Unikanie nadmiernego udostępniania informacji
- Reagowanie na incydenty i dobre praktyki na co dzień
- • Co robić w przypadku podejrzenia naruszenia bezpieczeństwa
- • Do kogo się zgłosić (np. dział IT)
- • Codzienne nawyki wspierające cyberbezpieczeństwo
- Materiały pomocnicze rozszerzające i wyjaśniające .
- Egzamin końcowy: 10 pytań testowych z obszaru objętego niniejszym szkoleniem
- Certyfikat i Open Badge - cyfrowe potwierdzenie ukończenia szkolenia "Cyberbezpieczeństwo" oraz
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymogi techniczne dla uczestników usługi - szkolenia "Cyberbezpieczeństwo"
- Do korzystania z Usługi Profesjonalnej Platformy Edukacyjnej e-LEA (za pomocą której udostępniane jest szkolenie "Cyberbezpieczeństwo") konieczne jest spełnienie następujących warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Klienta lub Użytkownika Końcowego. Klient zawrze identyczne lub bardziej restrykcyjne wymagania techniczne dla Użytkownika Końcowego Platformy Klienckiej.
- System operacyjny: Windows 7 lub nowszy, MacOS 10.12 lub nowszy.
- Pamięć operacyjna: co najmniej 4 GB, optymalnie 8 GB i więcej; w przypadku komputerów z systemem Windows 8 lub nowszym zaleca się minimum 8 GB RAM.
- Urządzenia peryferyjne lub wbudowane: słuchawki i mikrofon (lub głośniki i mikrofon), kamera internetowa – wymagane do udziału w wykładach LIVE.
- Ekran: rozdzielczość co najmniej 1280x768.
- Miejsce na dysku: 20 MB wolnego miejsca.
- Internet: stabilne łącze o parametrach:
- • pobieranie powyżej 512 kbps (jakość SD),
- • pobieranie powyżej 2 Mbps (jakość HD),
- • pobieranie i wysyłanie powyżej 10 Mbps (jakość Full HD, udział w wydarzeniach online),
- • opóźnienie do 40 ms.
- Rekomendowane parametry internetu: pobieranie i wysyłanie od 30 Mbps, opóźnienie do 40 ms.
- Przeglądarka: aktualna wersja Chrome, Safari, Firefox lub Edge z obsługą plików audio i wideo.
- Adres e-mail: aktywny adres e-mail uczestnika.
- Urządzenia mobilne: aplikacja e-LEA pobrana z Google Play (Android) lub App Store (iOS).
- Karta graficzna: opcjonalna, zwiększa płynność i wydajność przy dużej liczbie grafik i filmów.
- Karta dźwiękowa: opcjonalna; w przypadku jej braku dźwięk odtwarzany jest przez urządzenia peryferyjne lub wbudowane.
- Usługa Profesjonalnej Platformy Edukacyjnej e-LEA jest świadczona w modelu SaaS (Software as a Service), co oznacza, że oprogramowanie platformy jest instalowane i utrzymywane w całości w ramach infrastruktury e-LEA oraz udostępniane Klientowi online.
- Klient w trakcie, przed i po okresie użytkowania nie nabywa jakichkolwiek praw do oprogramowania Platformy.