KURS TRENERSKI METODY INTIBAG W OPARCIU O PRACĘ Z CIAŁEM - MODUŁ 5/6/7
Możliwość dofinansowania
KURS TRENERSKI METODY INTIBAG W OPARCIU O PRACĘ Z CIAŁEM - MODUŁ 5/6/7
Numer usługi 2025/11/02/192361/3122722
5 000,00 PLN
brutto
5 000,00 PLNnetto
116,28 PLNbrutto/h
116,28 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Osoby indywidualne, które mogą wykazać minimum 5 lat doświadczenia w pracy z ludźmi w zawodzie pedagoga, psychologa, terapeuty lub opiekuna osoby z niepełnosprawnością.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi43
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do:-samodzielnego przygotowywania ćwiczeń ruchowych z użyciem obiektów sensorycznych Intibag
- samodzielnego dobierania technik ruchu oraz elementów improwizacji ruchowej w pracy z podopiecznym
- samodzielnego wprowadzania technik koregulacyjnych w pracy z podopiecznym z zaburzeniami w spektrum autyzmu
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant posiada wiedzę na temat wybranych technik ruchu | Kryteria weryfikacji -dobiera odpowiednie techniki związane z punktem podparcia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie techniki ruchu do wieku i możliwości podopiecznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji -stosuje prawidłowo techniki ruchu związane z ciężarem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji - inicjuje ćwiczenia wpływające na poprawę koordynacji ruchowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji -kreuje samodzielnie ćwiczenia z pomocą obiektów sensorycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant posiada wiedzę na temat struktury układu nerwowego w ujęciu poliwagalnym | Kryteria weryfikacji - analizuje strukturę układu nerwowego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji - stosuje gimnastykę neuronalną w oparciu o połączenie pięciu nerwów czaszkowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant posiada wiedzę na temat koregulacji pomiędzy opiekunem i podopiecznym | Kryteria weryfikacji - stosuje różnorodne formy dotyku podczas ćwiczeń z podopiecznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji - inicjuje właściwą prozodię głosu do komunikacji z podopiecznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji - stosuje różnorodne techniki oddechowe w celu stworzenia bezpiecznego połączenia z podopiecznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji - inicjuje zabawy i ćwiczenia, które koją i regulują system nerwowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant posiada wiedzę na temat improwizacji ruchowej w kontakcie z osobą w spektrum autyzmu | Kryteria weryfikacji - stosuje różnorodne formy ruchu improwizowanego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji -inicjuje różnorodne formy aktywności ruchowej, aby rozładować napięcie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie aktywności ruchowe, aby zaprosić osobę w spektrum autyzmu do dialogu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji - odpowiada na różne formy kryzysu emocjonalnego w sposób zrównoważony i odpowiedzialny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Moduł 5
10-11 stycznia 2026
- Gimnastyka neuronalna w oparciu o ćwiczenia wspierające pracę mózgu. Połączenie twarz-serce w ujęciu Teorii Poliwagalnej. Analiza struktury poliwagalnej systemu nerwowego w teorii i praktyce. Mapy świadomości systemu nerwowego w oparciu o Teorię Poliwagalną.
- Techniki ruchu wykorzystujące punkt podparcia i pracę z ciężarem.Koordynacja ruchowa jako istotny element motoryki ruchu. Metodologia tworzenia ćwiczeń w oparciu o naturalną motorykę ruchu i pracę z obiektem sensorycznym.
Moduł 6
7-8 lutego 2026
- Strategie bezpieczeństwa w osteopatycznej filozofii przepływu. Różne formy dotyku prowadzące do bezpiecznej koregulacji układów nerwowych. Głos i jego prozodia jako ważne narzędzie samoregulacji. Ucieleśnienie połączenia pomiędzy matką i dzieckiem do drugiego roku życia w teorii i praktyce.
- Koregulacja jako forma komunikacji w ujęciu neurobiologicznym. Koregulacja z osobami z wyzwaniami rozwojowymi. Współczucie jako fundament zrozumienia osoby z wyzwaniami rozwojowymi w teorii i praktyce.
Moduł 7
14-15 marca 2026
- Kryzys nerwowy jako organiczna część życia osoby w spektrum autyzmu. Sygnały nadchodzącego kryzysu płynące z ciała - jak je rozpoznać i zinterpretować. Wykorzystanie samoregulacji w ujęciu poliwagalnym w momencie doświadczania kryzysu. Tworzenie bezpiecznej sensorycznie przestrzeni dla osób z wyzwaniami rozwojowymi.
- Techniki improwizacji ruchowej wykorzystujące elementy miękkiej akrobatyki. Różne formy komunikacji w ruchu z dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi. Elementy terapii manualnej Ilana Leva. Masaż jako forma kojenia układu nerwowego.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 19
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Analiza struktury poliwagalnej systemu nerwowego w teorii i praktyce. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Gimnastyka neuronalna w ujęciu Teorii Poliwagalnej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Mapy świadomości układu nerwowego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Techniki ruchu w oparciu o pracę z ciężarem | Prowadzący Witold Jurewicz | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Techniki ruchu wykorzystujące punkt podparcia | Prowadzący Witold Jurewicz | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Metodologia tworzenia ćwiczeń ruchowych w pracy z dziećmi i młodzieżą | Prowadzący Witold Jurewicz | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Strategie bezpieczeństwa w osteopatycznej filozofii przepływu | Prowadzący Katarzyna Sitarz | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Głos i jego prozodia jako ważne narzędzie samoregulacji. | Prowadzący Katarzyna Sitarz | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Różne formy regulującego dotyku | Prowadzący Katarzyna Sitarz | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Koregulacja jako forma komunikacji w ujęciu neurobiologicznym | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Koregulacja z osobami z wyzwaniami rozwojowymi. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Współczucie jako fundament zrozumienia osoby z wyzwaniami rozwojowymi w teorii i praktyce. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Kryzys nerwowy jako organiczna część życia osoby w spektrum autyzmu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Sygnały nadchodzącego kryzysu płynące z ciała - jak je rozpoznać i zinterpretować. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Wykorzystanie samoregulacji w ujęciu poliwagalnym w momencie doświadczania kryzysu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Tworzenie bezpiecznej sensorycznie przestrzeni dla osób z wyzwaniami rozwojowymi. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Różne formy komunikacji w ruchu z dzieckiem z wyzwaniami rozwojowymi. | Prowadzący Paweł Konior | Data realizacji zajęć 15-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Techniki improwizacji ruchowej wykorzystujące elementy miękkiej akrobatyki | Prowadzący Paweł Konior | Data realizacji zajęć 15-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Masaż jako forma kojenia układu nerwowego.Elementy terapii manualnej Ilana Leva. | Prowadzący Paweł Konior | Data realizacji zajęć 15-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 116,28 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 116,28 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 3
1 z 3
Witold Jurewicz
Autor programu nauczania tańca współczesnego i teorii ruchu. Twórca techniki ruchu wykorzystującej punkt podparcia i pracę z ciężarem jako podstawy ruchu zgodnego z indywidualną motoryką ciała.
Od 2008 wykłada na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, gdzie w 2012 uzyskał stopień doktora. Choreograf, pedagog i performer. Dyrektor Teatru Tańca Alter w Kaliszu, dla którego stworzył ponad 50 spektakli. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie pedagogiczne.
Od 2008 wykłada na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, gdzie w 2012 uzyskał stopień doktora. Choreograf, pedagog i performer. Dyrektor Teatru Tańca Alter w Kaliszu, dla którego stworzył ponad 50 spektakli. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie pedagogiczne.
2 z 3
Paweł Konior
Performer, tancerz i nauczyciel tańca. Specjalizuje się w improwizacji kontaktowej, miękkiej akrobatyce i nowych formach komunikacji przez ruch. Poszukuje indywidualizacji ruchu i rytmu, który wypływając z wnętrza człowieka, jest niepowtarzalny niczym linie papilarne. Ruch, który tworzy, jest organiczny, bazuje na emocjach, pogłębia czucie i świadomość ciała. Certyfikowany trener terapii manualnej wg metody Ilana Leva. Studiował taniec w Salzburg Experimental Academy of Dance w Austrii. Posiada 15-letnie doświadczenie pedagogiczne.
3 z 3
Katarzyna Sitarz
Tancerka, choreografka, badaczka głosu i ruchu. Od wielu lat studiuje techniki somatyczne oraz wokalno-improwizacyjne z mistrzami takimi jak Meredith Monk czy Andrew Morrish. Jednocześnie zgłębia tajniki neurobiologii oraz tradycyjnego śpiewu. Ukończyła Rotterdam Dance Academy (Codarts), kształcąc się na wydziale tańca i choreografii. Certyfikowana terapeutka w metodzie pracy z systemem nerwowym TRE®. Studiuje osteopatię w Holandii.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypty szkoleniowe zawierające materiały teoretyczne oraz dostęp do pomocy edukacyjnych (puf obciążeniowych różnych wielkości oraz worków sensorycznych) - niezbędnych do przeprowadzenia ćwiczeń praktycznych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1. Minimum 5 lat doświadczenia pracy z ludźmi w charakterze pedagoga, opiekuna osoby z niepełnosprawnością, psychologa bądź terapeuty.
2. Rozmowa kwalifikacyjna z organizatorem kursu.
Adres
Adres
Warszawa 44/1
04-536 Warszawa
woj. mazowieckie
Szkolenie odbędzie się w budynku wolnostojącym, wejście znajduje się bezpośrednio od strony ul. Bychowskiej 44/1
Uwaga : szkolenie w dniu 10 stycznia zostanie poprowadzone w Nowym Teatrze przy ul. Madalińskiego w Warszawie w przestrzeni instalacji sensorycznej MAMOMI w budynku Świetlica, pod tym samym adresem.
Uwaga : szkolenie w dniu 10 stycznia zostanie poprowadzone w Nowym Teatrze przy ul. Madalińskiego w Warszawie w przestrzeni instalacji sensorycznej MAMOMI w budynku Świetlica, pod tym samym adresem.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Izabela Chlewińska
E-mail
instytutczucia@gmail.com
Telefon
(+48) 605 086 495