Szkolenie - AKADEMIA ŚRODKÓW TRWAŁYCH. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne - ujmowanie, zasady wyceny, naliczanie amortyzacji i likwidacja – aspekt rachunkowy i podatkowy (CIT). -Transmisja online w czasie rzeczywistym
Szkolenie - AKADEMIA ŚRODKÓW TRWAŁYCH. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne - ujmowanie, zasady wyceny, naliczanie amortyzacji i likwidacja – aspekt rachunkowy i podatkowy (CIT). -Transmisja online w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Akademia przeznaczony jest dla osób, które:
- chcą pracować na stanowiskach związanych z ewidencją i zarządzaniem majątkiem trwałym
- pracują już na ww. stanowisku, a chcą rozszerzyć swoje wiadomości
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie zasad ewidencji, wyceny i amortyzacji środków trwałych zarówno w świetle krajowych regulacji bilansowych, jak i przepisów podatkowych.Uczestnicy:
Zdobywają praktyczną wiedzę na temat prawidłowej klasyfikacji i ewidencji środków trwałych zgodnie z ustawą o rachunkowości i Krajowym Standardem Rachunkowości nr 11.
Poznają aktualne regulacje podatkowe dotyczące ustalania wartości początkowej, metod amortyzacji, wydatków ulepszeniowych i likwidacji
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W efekcie odbytego szkolenia uczestnik usystematyzował i pogłębił wiedzę na temat prawidłowej klasyfikacji i ewidencji środków trwałych zgodnie z ustawą o rachunkowości i Krajowym Standardem Rachunkowości nr 11.Poznał aktualne regulacje podatkowe dotyczące ustalania wartości początkowej, metod amortyzacji, wydatków ulepszeniowych i likwidacji środków trwałych w CIT. Wie jak poprawnie przygotować i przesyłać pliki JPK_ST_KR, zgodnie z nowymi wymogami sprawozdawczości elektronicznej | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi poprawnie przygotować i przesyłać pliki JPK_ST_KR, zgodnie z nowymi wymogami sprawozdawczości elektronicznej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
12.12.2025 - Środki trwałe według ustawy o rachunkowości oraz Krajowego Standardu Rachunkowości Nr 11 „Środki trwałe”
1.Kryteria zaliczania składników do środków trwałych
2. Zastosowanie zasady istotności – składniki o mało znaczącej wartości
3. Klasyfikacja rodzajowa środków trwałych (KŚT)
4. Ujęcie środków trwałych w księdze inwentarzowej
5. Prawidłowe ustalenie wartości początkowej:
- cena nabycia i koszt wytworzenia środków trwałych
- koszty finansowania nabycia lub budowy środków trwałych
6. Okres ekonomicznej użyteczności i wartość rezydualna
7. Metody amortyzacji środków trwałych (liniowa, degresywna, zróżnicowanych odpisów)
8. Uproszczone rozwiązania w zakresie amortyzowania środków trwałych
9. Weryfikacja okresów i stawek amortyzacyjnych
10. Późniejsze nakłady – remont czy ulepszenie?
11. Przeszacowanie środków trwałych
12. Trwała utrata wartości środków trwałych – szacowanie odpisów
13. Sprzedaż i likwidacja środków trwałych
14. Inwentaryzacja środków trwałych i rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych
15. Wycena środków trwałych do bilansu
15.12.2025 - Środki trwałe w świetle ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych:
1. Warunki zaliczania składników do środków trwałych w prawie podatkowym
2. Obowiązek ujęcia składnika w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
3. Wartość początkowa środków trwałych – czy obejmuje odsetki i różnice kursowe?
4. Wykaz stawek amortyzacyjnych i jego znaczenie
5. Metody amortyzacji podatkowej
6. Zastosowanie współczynników podwyższających i zmniejszających
7. Indywidualne stawki amortyzacyjne – zmiana definicji środków trwałych używanych
8. Rozwiązania dla składników o wartości nieprzekraczającej 10 000 zł
9. Amortyzacja środków trwałych sfinansowanych dotacją
10. Wyłączenia z amortyzacji podatkowej
11. Preferencyjne rozwiązania w zakresie amortyzacji, w tym rozwiązanie wprowadzone od 1 stycznia 2024 roku
12. Wydatki ulepszeniowe a wydatki odtworzeniowe
13. Odłączenie lub przyłączenie części składowej bądź peryferyjnej
14. Inwestycje w obcych środkach trwałych
15. Likwidacja środków trwałych oraz inwestycji w obcych środkach trwałych.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 451,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 131,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 107,27 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Kida
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
-
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.
- sposób walidacji usługi - (test / quiz końcowy poprzez platformę Clickmeeting)