Certyfikowane szkolenie: Akademia Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne z elementami terapii ręki
Certyfikowane szkolenie: Akademia Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne z elementami terapii ręki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek - Rozwój
- Szkolenie stanowi także wsparcie dla osób indywidualnych.
Szkolenie skierowane jest do osób pracujących z dziećmi, młodzieżą oraz osobami z trudnościami w rozwoju psychoruchowym, które chcą poszerzyć kompetencje w zakresie wspierania rozwoju ruchowego, emocjonalnego i manualnego z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz elementów terapii ręki.
Adresatami szkolenia są m.in. nauczyciele, pedagodzy, psychologowie, terapeuci, logopedzi, fizjoterapeuci, wychowawcy oraz studenci kierunków pedagogicznych, psychologicznych i terapeutycznych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników19
- Data zakończenia rekrutacji22-05-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie wykorzystania Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz elementów terapii ręki w pracy z dziećmi i młodzieżą, w celu wspierania ich rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Zna teoretyczne podstawy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne oraz zasady jej stosowania w pracy terapeutycznej i edukacyjnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi omówić założenia, cele i etapy Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna główne założenia i cele terapii ręki oraz rozumie jej znaczenie w rozwijaniu motoryki małej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać cele i etapy terapii ręki oraz opisać ich wpływ na rozwój psychoruchowy dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi dobrać i zastosować odpowiednie ćwiczenia ruchowe w pracy z dziećmi o różnych potrzebach rozwojowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dobrać ćwiczenia rozwijające świadomość ciała, przestrzeni i kontaktu z innymi zgodnie z zasadami metody Sherborne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umie zaplanować i przeprowadzić zajęcia łączące elementy metody Sherborne i terapii ręki, dostosowane do możliwości uczestników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje konspekt zajęć łączących elementy obu metod i realizuje je w praktyce podczas części warsztatowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykazuje umiejętność obserwacji postępów uczestników oraz reagowania na ich indywidualne potrzeby w trakcie zajęć | Kryteria weryfikacji Uczestnik obserwuje i analizuje zachowania uczestników zajęć, potrafi zidentyfikować efekty w zakresie rozwoju ruchowego, emocjonalnego i społecznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Walidacja | Kryteria weryfikacji weryfikacja wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ I – Wprowadzenie i podstawy metody (7 godzin)
Blok 1 (9:00–10:30): Wprowadzenie do Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Wykład, case study i ćwiczenia
• Geneza i założenia metody
• Filozofia ruchu i relacji
• Cele i obszary rozwoju (emocjonalny, społeczny, fizyczny)
• Zastosowanie metody w pracy z dziećmi i dorosłymi
• Powiązanie ruchu rozwijającego z motoryką małą i terapią ręki
Blok 2 (10:30–12:00): Kategorie ruchu rozwijającego. Wykład, case study i ćwiczenia
• Ruch prowadzący do poznania własnego ciała
• Ruch w relacji z partnerem
• Ruch w relacji z grupą
• Ćwiczenia praktyczne i omówienie doświadczeń
• Wpływ aktywności ruchowych na koordynację wzrokowo–ruchową i sprawność dłoni
Przerwa 15 minut (12:00–12:15)
Blok 3 (12:15–13:45): Ruch rozwijający a budowanie relacji i świadomości ciała. Wykład, case study i ćwiczenia
• Znaczenie kontaktu fizycznego i emocjonalnego
• Budowanie zaufania i bezpieczeństwa w grupie
• Ćwiczenia w parach i grupach
• Rola propriocepcji i czucia głębokiego w przygotowaniu dłoni do pracy manualnej
Blok 4 (13:45–15:15): Struktura zajęć metodą Sherborne z elementami terapii ręki. Case study, dyskusja i ćwiczenia
• Etapy sesji ruchowej i zasady planowania
• Dobór ćwiczeń do wieku i możliwości uczestników
• Rola prowadzącego i obserwatora
• Wprowadzenie ćwiczeń stymulujących dłonie, palce i przedramiona do sesji Sherborne
• Ćwiczenia manualno–ruchowe w parach i grupie
Blok 5 (15:15–16:30): Integracja i podsumowanie dnia. Case study, dyskusja i ćwiczenia
• Refleksja nad przebiegiem zajęć
• Dyskusja grupowa i analiza efektów ruchu na zachowania uczestników
• Przykłady połączenia metody Sherborne z terapią ręki w praktyce edukacyjnej
• Wnioski z dnia pierwszego
DZIEŃ II – Pogłębienie i praktyka metody z elementami terapii ręki (7 godzin)
Blok 6 (9:00–10:30): Zastosowanie metody Sherborne i terapii ręki w praktyce pedagogicznej i terapeutycznej. Wykład, case study i ćwiczenia
• Przykłady zastosowań w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi
• Adaptacja ćwiczeń do różnych potrzeb rozwojowych
• Wprowadzenie ćwiczeń rozwijających motorykę małą do sesji ruchowych
• Praktyczne wskazówki dla prowadzących zajęcia
Blok 7 (10:30–12:00): Obserwacja i diagnoza w metodzie Sherborne oraz terapii ręki. Wykład, case study i ćwiczenia
• Znaczenie obserwacji w procesie rozwoju dziecka
• Dokumentowanie postępów i reakcji uczestników
• Ocena napięcia mięśniowego, chwytu i koordynacji oko–ręka
• Analiza zachowań dzieci z trudnościami w zakresie motoryki małej
Przerwa 15 minut (12:00–12:15)
Blok 8 (12:15–13:45): Tworzenie scenariuszy zajęć metodą Ruchu Rozwijającego z elementami terapii ręki. Case study i ćwiczenia praktyczne
• Zasady budowania sesji ruchowych łączących elementy Sherborne i terapii ręki
• Praca w grupach nad mini–scenariuszami zajęć
• Dobór ćwiczeń rozwijających koordynację, siłę i precyzję dłoni
• Prezentacja opracowanych pomysłów
Blok 9 (13:45–15:15): Ćwiczenia praktyczne z terapii ręki w kontekście metody Sherborne. Warsztat praktyczny i dyskusja
• Ćwiczenia wspierające rozwój dłoni i nadgarstka w ruchu rozwijającym
• Techniki zabaw ruchowo–manualnych
• Łączenie aktywności bilateralnych i ruchu całego ciała z pracą dłoni
• Tworzenie zestawu ćwiczeń „zmysły i dłonie w ruchu”
Blok 10 (15:15–15:45): Podsumowanie szkolenia. Dyskusja i refleksja końcowa
• Omówienie wniosków z dwóch dni szkolenia
• Refleksja nad integracją ruchu, relacji i motoryki manualnej
• Przykłady wdrożeń do praktyki pedagogicznej i terapeutycznej
Blok 11 (15:45–16:30): Walidacja. Praktyczne sprawdzenie umiejętności uczestników
• Mini–prezentacje i test.
Sposób realizacji zajęć, np. ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu.
- Forma zajęć: rozmowa na żywo, wykład i zajęcia praktyczne
• Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
• Łączny czas trwania usługi wynosi 14 godzin zegarowych, co odpowiada 14 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe
• Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Wykład, case study i ćwiczenia | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Kategorie ruchu rozwijającego. Wykład, case study i ćwiczenia | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Przerwa | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Ruch rozwijający a budowanie relacji i świadomości ciała. Wykład, case study i ćwiczenia | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Struktura zajęć metodą Sherborne z elementami terapii ręki. Case study, dyskusja i ćwiczenia | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Integracja i podsumowanie dnia. Case study, dyskusja i ćwiczenia | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 23-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Zastosowanie metody Sherborne i terapii ręki w praktyce pedagogicznej i terapeutycznej. Wykład, case study i ćwiczenia | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Obserwacja i diagnoza w metodzie Sherborne oraz terapii ręki. Wykład, case study i ćwiczenia | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Przerwa | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Tworzenie scenariuszy zajęć metodą Ruchu Rozwijającego z elementami terapii ręki. Case study i ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Ćwiczenia praktyczne z terapii ręki w kontekście metody Sherborne. Warsztat praktyczny i dyskusja | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Podsumowanie szkolenia. Dyskusja i refleksja końcowa | Prowadzący Ewelina Pikula | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja. Praktyczne sprawdzenie umiejętności uczestników | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-05-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewelina Pikula
Ukończyła wiele specjalistycznych kursów i szkoleń, m.in. z terapii ręki, sensoplastyki, treningu umiejętności społecznych, interwencji kryzysowej oraz metod pracy z dzieckiem trudnym. Dzięki wszechstronnemu wykształceniu i praktyce w pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych, potrafi skutecznie wspierać rozwój edukatorów i wdrażać nowoczesne metody pracy. Jej zaangażowanie, profesjonalizm i aktualna wiedza sprawiają, że jest idealnym kandydatem do prowadzenia szkoleń dla nauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają pełen zestaw profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne wskazówki. Dzięki tym materiałom uczestnicy będą mieli dostęp do niezbędnej wiedzy oraz narzędzi, które umożliwią im samodzielne wykorzystanie zdobytych umiejętności po zakończeniu kursu. Materiały szkoleniowe będą udostępnione na platformie Moodl w formacie PDF. Dzień przed szkoleniem każdy uczestnik otrzyma indywidualny login oraz hasło, umożliwiające dostęp do platformy. Po zalogowaniu będzie można pobrać profesjonalnie przygotowany komplet dokumentów
Informacje dodatkowe
- Podstawa zwolnienia z VAT § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług.
- Wymagana jest frekwencja na poziomie co najmniej 80% udziału w szkoleniu. Potwierdzenie obecności odbywa się na podstawie listy obecności oraz dwóch zrzutów ekranu dokumentujących udział w szkoleniu.
- Czas trwania usługi rozwojowej został określony w godzinach zegarowych. Jedna godzina szkolenia stanowi jednocześnie jedną godzinę dydaktyczną (1 godzina zegarowa = 1 godzina dydaktyczna).
- Łączny czas trwania usługi wynosi 14 godzin zegarowych, co odpowiada 14 godzinom dydaktycznym. Wszystkie moduły szkoleniowe zostały zaplanowane w oparciu o godziny zegarowe. Przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi.
- Szkolenie jest kierowane również do uczestników projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”;
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój zawarto umowę z WUP w
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Miejsce realizacji usługi: on-line.
Szkolenie będzie przeprowadzane za pośrednictwem platformy ZOOM.
Wymagania sprzętowe:
- Komputer, bądź laptop z aktualną przeglądarką internetową (polecany chrom) - wymagania sprzętowe: Dual Core 2Ghz lub wyższy, 4gb ram (zalecane)
- Smartfon, bądź tablet z systemem Android/iOS (wymagane pobranie aplikacji ZOOM)
- Słuchawki/Głośniki
- Mikrofon
Dostęp do Internetu o preferowanej szybkości min. 1 MB/s
Dołączenie do szkolenia następuje poprzez kliknięcie w przesłany link (dostępny tylko i wyłącznie na czas trwania szkolenia), czas trwania szkolenia przedstawiony jest w harmonogramie.
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.