Logorytmika w ruchu i rytmie: praktyczne zabawy dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. RSI 2030. Kwalifikacje.
Logorytmika w ruchu i rytmie: praktyczne zabawy dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. RSI 2030. Kwalifikacje.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową szkolenia stanowią:
- Nauczyciele wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci SI, instruktorzy rytmiki/muzyki
- Logopedzi
- Animatorzy zajęć muzyczno-ruchowych
- Psychologowie/pedagodzy
- Rodzice/opiekunowie, studenci kierunków pedagogicznych/logopedycznych
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji23-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania i prowadzenia podstawowych zajęć logorytmicznych z dziećmi w wieku 3–9 lat, z wykorzystaniem ruchu, rytmu i muzyki w celu wspierania rozwoju mowy, oddechu, artykulacji, prozodii oraz koordynacji. Po zakończeniu szkolenia uczestnik planuje i dobiera ćwiczenia do celu dydaktycznego, prowadzi krótkie sekwencje zajęć, modyfikuje je do zróżnicowanych potrzeb grupy (inkluzja) oraz ocenia efekty pracy z użyciem prostych narzędzi obserwacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje logorytmikę oraz charakteryzuje jej cele w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. | Kryteria weryfikacji formułuje poprawną definicję logorytmiki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia min. 3 cele logorytmiki i uzasadnia ich znaczenie dla rozwoju mowy dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe grupy ćwiczeń: oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowe, rytmiczno-ruchowe. | Kryteria weryfikacji przyporządkowuje podane przykłady ćwiczeń do właściwych grup | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wskazuje cel każdej grupy ćwiczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP głosu, głosu dziecka, praca w kręgu, organizacja przestrzeni). | Kryteria weryfikacji wymienia min. 4 zasady BHP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wyjaśnia ryzyka wynikające z ich nieprzestrzegania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wymienia i dobiera proste narzędzia TIK (metronom/aplikacje, nagrania, tablica/monitor) do ćwiczeń logorytmicznych | Kryteria weryfikacji dobiera (paruje) narzędzie TIK do celu ćwiczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór narzędzia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Opisuje zasady dostosowania ćwiczeń do zróżnicowanych potrzeb dzieci (inkluzja, tempo, poziom) | Kryteria weryfikacji wskazuje min. 3 sposoby modyfikacji ćwiczeń dla różnych potrzeb/grup | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje mini-scenariusz zajęć logorytmicznych (15–20 min) z celem, strukturą i doborem ćwiczeń | Kryteria weryfikacji opracowuje arkusz mini-scenariusza, w którym określa: cel zajęć, przebieg (rozgrzewka–część główna–wyciszenie), dobór ćwiczeń, materiały oraz czas realizacji | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Dobiera i sekwencjonuje ćwiczenia (oddech–fonacja–artykulacja–rytm) do celu | Kryteria weryfikacji uzasadnia dobór i kolejność ćwiczeń | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji uwzględnia wiek dzieci 3–9 lat | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Prowadzi wybrany fragment zajęć (5–7 min) z jasnymi instrukcjami | Kryteria weryfikacji formułuje zrozumiałe polecenia i instrukcje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji dobiera tempo do możliwości grupy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji utrzymuje uwagę uczestników | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Modyfikuje ćwiczenia do możliwości grupy (tempo, poziom trudności, liczba powtórzeń). | Kryteria weryfikacji proponuje min. 2 modyfikacje ćwiczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji wdraża je podczas prowadzenia zajęć | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje proste narzędzia TIK (metronom/nagranie) i materiały wielokrotnego użytku | Kryteria weryfikacji uruchamia i obsługuje narzędzie TIK | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji synchronizuje rytm/tempo z ćwiczeniami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji dobiera materiały wielokrotnego użytku adekwatnie do zadania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Organizuje bezpieczną przestrzeń i przestrzega zasad BHP | Kryteria weryfikacji organizuje układ sali/kręgu zapewniający bezpieczeństwo dzieci | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji stosuje sygnały start/stop podczas ćwiczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji kontroluje higienę i emisję głosu własnego oraz dzieci zgodnie z zasadami BHP głosu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Komunikuje się jasno i wspiera współpracę w grupie | Kryteria weryfikacji formułuje krótkie, jednoznaczne polecenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji demonstruje ćwiczenie przed grupą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji udziela pochwały opisowej / informacji zwrotnej wspierającej współpracę | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Reflektuje i ocenia własną praktykę | Kryteria weryfikacji identyfikuje min. 1 mocną stronę własnego prowadzenia | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wskazuje min. 1 obszar do poprawy po prezentacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji uzasadnia swoje wnioski | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
Grupę docelową szkolenia stanowią:
- Nauczyciele wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Pedagodzy specjalni, nauczyciele wspomagający, terapeuci SI, instruktorzy rytmiki/muzyki
- Logopedzi
- Animatorzy zajęć muzyczno-ruchowych
- Psychologowie/pedagodzy
- Rodzice/opiekunowie, studenci kierunków pedagogicznych/logopedycznych
Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji o nazwie "Animator działań wychowawczych."
Szkolenie wpisuje się w RSI 2030 w zakresie:
Szkolenie „Logorytmika w ruchu i rytmie: praktyczne zabawy dla edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” jest zgodne ze Strategią Rozwoju Województwa Śląskiego „Śląskie 2030. Zielone Śląskie”, w szczególności z priorytetami „Zdrowe społeczeństwo” oraz rozwoju kapitału społecznego i jakości edukacji. Program wzmacnia kompetencje nauczycieli w zakresie profilaktyki logopedycznej i pracy rytmiczno-ruchowej, wspiera wyrównywanie szans edukacyjnych oraz włączanie dzieci z trudnościami komunikacyjnymi. Wykorzystanie elementów muzyki i ruchu rozwija kreatywność (obszar przemysłów kreatywnych), a zastosowanie prostych narzędzi TIK (nagrania audio/metronomy, tablice interaktywne) wpisuje się w cyfryzację edukacji.
Zgodność RSI 2030 :
- Zdrowe społeczeństwo / dobrostan dzieci
- Wzmacnia profilaktykę logopedyczną i rozwój psychomotoryczny dzieci (mowa–rytm–ruch).
- Podnosi kompetencje kadry do wczesnego rozpoznawania trudności i pracy metodami nisko-inwazyjnymi (bezpieczne, krótkie interwencje edukacyjne).
- Jakość i innowacyjność edukacji (kapitał społeczny)
- Wprowadza aktywne metody (logorytmika) zwiększające zaangażowanie i efektywność nauczania w przedszkolu i klasach I–III.
- Dostarcza gotowych scenariuszy „od jutra”, co skraca czas wdrożenia innowacji w placówkach.
- Cyfryzacja edukacji / kompetencje TIK
- Uczy wykorzystania prostych narzędzi cyfrowych (metronom/aplikacje, nagrania audio, tablica interaktywna) do planowania i prowadzenia krótkich sekwencji zajęć.
- Wspiera kształtowanie u dzieci wrażliwości rytmiczno-słuchowej także w środowisku cyfrowym (np. ćwiczenia z tempem, rejestracją głosu).
- Wyrównywanie szans i włączenie (inkluzja)
- Pokazuje modyfikacje ćwiczeń dla grup zróżnicowanych (tempo, poziom trudności, liczba powtórzeń), w tym dla dzieci z trudnościami artykulacyjnymi i uwagowymi.
- Wzmacnia współpracę szkoła–rodzic (proste zestawy „domowe”), co ogranicza bariery środowiskowe.
- Przemysły kreatywne / kultura i edukacja artystyczna
- Integruje muzykę, ruch i elementy ekspresji, rozwijając kreatywność oraz kompetencje kulturowe dzieci i nauczycieli.
- Zwiększa atrakcyjność oferty placówki (eventy/poranki rytmiczne, mini-koncerty logorytmiczne).
- Zielone Śląskie – elementy GOZ w praktyce edukacyjnej
- Rekomenduje materiały wielokrotnego użytku (szarfy, klamerki, pudełka dźwiękowe DIY), minimalizując odpady.
- Kładzie nacisk na higienę głosu i ergonomię pracy (prewencja przeciążeń), co wspiera dobrostan kadry.
Szkolenie realizowane jest w formie intensywnych warsztatów ruchowo-muzycznych z elementami TIK. Uczestnicy pracują aktywnie w kręgu i w małych zespołach, wykonując ćwiczenia logorytmiczne w czasie rzeczywistym: oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowo-rytmiczne i koordynacyjne. Zastosujemy metody aktywizujące: mini-wykłady wprowadzające, praca warsztatowa w parach/grupach, analiza przypadków (scenki z praktyki przedszkolnej/kl. I–III), dyskusje moderowane, ćwiczenia praktyczne oraz prezentacja własnych mini-scenariuszy (15–20 min) z informacją zwrotną trenera. W pracy wykorzystamy proste narzędzia cyfrowe (metronom/aplikacje, nagrania audio, tablica/monitor) oraz materiały wielokrotnego użytku (szarfy, woreczki, instrumenty DIY), zgodnie z ideą GOZ i priorytetami RSI 2030 – Zielone Śląskie. Całość poprowadzi doświadczony specjalista z obszaru logopedii/rytmiki, kładąc nacisk na bezpieczeństwo głosu, ergonomię pracy, inkluzję (modyfikacje ćwiczeń do zróżnicowanych potrzeb) oraz skuteczność w codziennej praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Warunki organizacyjne: sala z przestrzenią do ruchu, odtwarzacz dźwięku/monitor, dostęp do gniazdka lub powerbanku; wygodny strój. Wielkość grupy optymalnie 10–16 osób. Szkolenie wpisuje się w RSI 2030 w obszarach „Zdrowe społeczeństwo”, jakość i innowacyjność edukacji, kompetencje cyfrowe oraz przemysły kreatywne, z elementami zielonej gospodarki (materiały wielokrotnego użytku, minimalizacja odpadów).
Egzamin przeprowadzany po zakończeniu szkolenia przez niezależny podmiot certyfikujący potwierdza zdobycie kwalifikacji. Pozytywny wynik egzaminu uprawnia do otrzymania certyfikatu uznawanego w branży.
Metody i organizacja walidacji :
1) Część pisemna – test wiedzy
2) Część praktyczna – mini-scenariusz + fragment prowadzenia
Walidację prowadzi podmiot zewnętrzny .
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi rozwojowej.
Usługa będzie realizowana w godzinach zegarowych.
Szkolenie realizowane jest w formie warsztatowej, co zapewnia efektywność procesu nauki i umożliwia natychmiastowe zastosowanie zdobytych umiejętności w praktyce zawodowej.
W zależności od przebiegu zajęć, godzina ta może ulec modyfikacji. Krótkie przerwy będą organizowane w miarę potrzeb uczestników.
Dzień 1 (9:00–17:00)
- 09:00–09:20 – Otwarcie, cele, zasady BHP głosu i pracy w kręgu; związek z RSI 2030
- 09:20–10:20 – Podstawy logorytmiki: mowa–rytm–ruch (mini-wykład + demonstracje)
- 10:20–11:20 – Grupy ćwiczeń: oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowe, rytmiczno-ruchowe (warsztat)
- 11:20–12:30 – Praktyka „na sucho”: instrukcje, tempo, modelowanie, sygnały start/stop
- 12:30–13:00 – Przerwa (30 min)
- 13:00–14:15 – TIK w logorytmice: metronom/aplikacje, nagrania audio, tablica/monitor (zastosowania)
- 14:15–15:15 – Inkluzja: modyfikacje ćwiczeń do zróżnicowanych potrzeb (tempo/poziom/powtórzenia)
- 15:15–16:00 – Budujemy mini-scenariusz (15–20 min): cel, przebieg, materiały, ewaluacja
- 16:00–17:00 – Konsultacje trenerskie i dopracowanie scenariuszy (przygotowanie do prezentacji w Dniu 2)
Dzień 2 (9:00–17:00) — Prezentacje, dokumentacja, walidacja
- 09:00–09:30 – Rozgrzewka, przypomnienie kryteriów oceny
- 09:30–10:45 – Dopracowanie mini-scenariuszy w zespołach (feedback równorzędny)
- 10:45–12:30 – Próby prowadzenia fragmentów (5–7 min) z TIK, informacja zwrotna trenera
- 12:30–13:00 – Przerwa (30 min)
- 13:00–15:30 – Prezentacje uczestników: prowadzenie fragmentów 5–7 min + omówienie
- 15:30–16:00 – Dokumentacja i monitorowanie: arkusz obserwacji, autoewaluacja, przygotowanie do testu
- 16:00–17:00 – Egzamin (walidacja)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Otwarcie, cele, zasady BHP głosu i pracy w kręgu; związek z RSI 2030 | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Podstawy logorytmiki: mowa–rytm–ruch (mini-wykład + demonstracje) | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Grupy ćwiczeń: oddechowe, fonacyjne, artykulacyjne, słuchowe, rytmiczno-ruchowe (warsztat) | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:20 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Praktyka „na sucho”: instrukcje, tempo, modelowanie, sygnały start/stop | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 TIK w logorytmice: metronom/aplikacje, nagrania audio, tablica/monitor (zastosowania) | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Inkluzja: modyfikacje ćwiczeń do zróżnicowanych potrzeb (tempo/poziom/powtórzenia) | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Budujemy mini-scenariusz (15–20 min): cel, przebieg, materiały, ewaluacja | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Konsultacje trenerskie i dopracowanie scenariuszy (przygotowanie do prezentacji w Dniu 2) | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Rozgrzewka, przypomnienie | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Dopracowanie mini-scenariuszy w zespołach | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Próby prowadzenia fragmentów (5–7 min) z TIK, informacja zwrotna trenera | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Prezentacje uczestników: prowadzenie fragmentów 5–7 min + omówienie | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Dokumentacja i monitorowanie: arkusz obserwacji, autoewaluacja, przygotowanie do testu | Prowadzący ALEKSANDRA MARKO-LECH | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Egzamin (walidacja) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 325,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
ALEKSANDRA MARKO-LECH
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały teoretyczne
- Skrypt z podstawami logorytmiki .
- Opisy etapów rozwoju mowy i rola rytmu w rozwoju komunikacji.
- Lista najczęstszych błędów w prowadzeniu ćwiczeń logorytmicznych i jak ich unikać.
Informacje dodatkowe
Informacja o zwolnieniu z VAT: Dz. U. poz. 1722 §3, ust. 1, pkt 14 z dnia 20 grudnia 2013 roku. Usługa realizowana w formie stacjonarnej, zostanie zrealizowana zgdnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministra Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi