Psychologia błędów menedżera – jak rozpoznawać i korygować własne schematy zarządzania
Psychologia błędów menedżera – jak rozpoznawać i korygować własne schematy zarządzania
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
menedżerowie średniego i wyższego szczebla,
liderzy zespołów,
przedsiębiorcy,
osoby przygotowujące się do objęcia funkcji kierowniczych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji15-06-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zwiększenie samoświadomości menedżerów w zakresie własnych błędów poznawczych i emocjonalnych oraz rozwinięcie umiejętności korygowania schematów, które ograniczają skuteczność przywództwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Po ukończeniu szkolenia uczestnik:Rozumie, jak powstają błędy poznawcze i emocjonalne w zarządzaniu. Potrafi zidentyfikować własne schematy reakcji i zachowań menedżerskich. Umie analizować wpływ swoich decyzji i stylu zarządzania na zespół. Zna techniki autorefleksji, korygowania błędów i rozwijania dojrzałości przywódczej. Potrafi wprowadzić w zespole kulturę uczenia się na błędach, bez obwiniania. | Kryteria weryfikacji Analiza studium przypadku dotyczącego błędów decyzyjnych menedżeraAutodiagnoza stylu zarządzania i omówienie wyników Test wiedzy z zakresu błędów poznawczych i emocjonalnych w zarządzaniu Opracowanie indywidualnego planu rozwoju przywódczego Udział w symulacji i prezentacja sposobów korygowania błędów w praktyce | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat | Zakres tematyczny | Efekty uczenia się |
Błędy menedżerskie – psychologiczne źródła i mechanizmy | Psychologiczne podłoże błędów menedżerskich; mechanizmy obronne; reakcje automatyczne i ich konsekwencje. | Uczestnik rozumie, skąd biorą się błędy menedżerskie i potrafi je rozpoznawać w codziennej pracy. |
Najczęstsze błędy poznawcze w zarządzaniu | Heurystyki i biasy wpływające na decyzje; typowe zniekształcenia poznawcze; ich wpływ na ocenę sytuacji i ludzi. | Uczestnik potrafi identyfikować błędy poznawcze i minimalizować ich wpływ na proces decyzyjny. |
Schematy emocjonalne i zachowania ograniczające skuteczność lidera | Wpływ emocji na decyzje; schematy reakcji; blokady emocjonalne; zachowania obniżające efektywność przywódczą. | Uczestnik rozpoznaje własne schematy emocjonalne oraz wie, jak wpływają one na skuteczność zarządzania. |
Wpływ błędów menedżerskich na zespół – analiza przypadków | Omówienie realnych przykładów; konsekwencje dla zespołu; wpływ na motywację, komunikację i wyniki pracy. | Uczestnik potrafi analizować skutki błędów menedżerskich i wyciągać wnioski dotyczące pracy zespołu. |
Autorefleksja i korygowanie własnych schematów działania | Narzędzia autorefleksji; praca nad schematami; modyfikowanie nieefektywnych zachowań; rozwój samoświadomości. | Uczestnik potrafi dokonać autorefleksji oraz wdrożyć korekty w swoich nawykach menedżerskich. |
Kultura uczenia się na błędach – warsztat i podsumowanie | Tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się; bezpieczna komunikacja; konstruktywna analiza błędów; wnioski końcowe. | Uczestnik potrafi budować kulturę organizacyjną opartą na uczeniu się, a nie karaniu błędów. |
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Błędy menedżerskie – psychologiczne źródła i mechanizmy | Prowadzący MONIKA BYLICKA | Data realizacji zajęć 08-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Najczęstsze błędy poznawcze w zarządzaniu | Prowadzący MONIKA BYLICKA | Data realizacji zajęć 08-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Schematy emocjonalne i zachowania ograniczające skuteczność lidera | Prowadzący MONIKA BYLICKA | Data realizacji zajęć 08-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Wpływ błędów menedżerskich na zespół – analiza przypadków | Prowadzący MONIKA BYLICKA | Data realizacji zajęć 08-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Autorefleksja i korygowanie własnych schematów działania | Prowadzący MONIKA BYLICKA | Data realizacji zajęć 08-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Kultura uczenia się na błędach – warsztat i podsumowanie | Prowadzący MONIKA BYLICKA | Data realizacji zajęć 08-07-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 975,61 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 121,95 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
MONIKA BYLICKA
Lubię obserwować sukcesy ludzi, którzy naprawdę chcą, są zaangażowani i głodni rozwoju, pokonują problemy i pragną budować. Przejście przez wszystkie szczeble kariery i praca w korporacjach były niezwykle wartościową lekcją dyscypliny i samozaparcia. Dopiero mając takie doświadczenie i wiedzę mogę skutecznie doradzać moim klientom”.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja powerpoint, celem utrwalenia informacji przekazanych w trakcie szkolenia, przesłana będzie drogą mailową.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi